het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

angelo41

ik heb een 9400 in combo met een htpc met madvr[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

mijn specs van mn htpc

i 3 8100
asrock gaming 4 mobo
gskil 16gb ddr4 3000 kit
gigabyte rtx2060 oc 6gb

en ssd, 750 w voeding.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

clicquot

Ik vroeg me nog af, bij de keuze van een grafische kaart, kijken/vergelijken jullie ook naar hoe die geluid/surround doorgeven?
Ik had eerder een simpel GT1030 kaartje in een pc (om toch H265 te kunnen decoden) - maar ik vond dat de surround sound via de shield gewoon beter klonk? (passthrough, ik snap dus niet waarom ik een verschil daar zou merken?).
Ik zou nu een andere kaart willen steken en vraag me dus af of hier echt verschil hoorbaar kan zijn - of kan het niet anders dat ik een of andere instelling over het hoofd moet gezien hebben tijdens testen/vergelijken?  thx!

maximus79

Naar mijn weten zit er geen verschil bij passthrough en dus videokaarten.

ps: mijn htpc gaat binnenkort denk ik de verkoop in......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on December 26, 2020, 14:40:36
De zelfde reden als mij?
Denk het wel.

De JVC dtm doet het voor mij net zo goed al niet beter dan madvr en het is meer plug and play.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Quote from: maximus79 on December 26, 2020, 16:00:38
Denk het wel.

De JVC dtm doet het voor mij net zo goed al niet beter dan madvr en het is meer plug and play.



Zelfde reden als mij indd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on December 26, 2020, 16:27:12
Zelfde reden als mij indd.
En werkt het ook met schijfjes[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Quote from: denoontje on December 26, 2020, 20:10:02
En werkt het ook met schijfjes[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zeker

@Brein leest mee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

clicquot

Hey guys,
kan iemand mij een voorbeeldje posten van nvidia settings en madvr (htpc -> avr -> jvc projector, 4K eshift)
ik probeer de madvr setup guide (kodi icm MPC) te volgen, maar djeez... ik snap dat elke omgeving anders is en voorkeuren per setup kunnen verschillen naargelang 'smaak', maar ik geraak niet echt wijs uit de default settings op dit ogenblik - enfin op een pagina zeggen ze "zet dit zo" en dan klik je door naar andere gedetailleerde uitleg en moet het ineens anders  :blink:
Meer bepaald gaat het dus over: nvidia setting (resolutie, color etc) en dan in madvr basis settings om van start te gaan - of ergens een linkje met screenshots waar ik me kan op baseren om mee te starten? misschien staat het op dit forum al besproken, maar nog niet echt iets gevonden (ik zoek verder inmiddels)
ik dank u zeer!

williams

Hoi een pagina of 10 terug heeft hifiman zijn tutorial document gepost en hierin kan je alle info vinden die je nodig hebt .
Gr .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc.pdf

Quote from: clicquot on January  4, 2021, 17:17:55
Hey guys,
kan iemand mij een voorbeeldje posten van nvidia settings en madvr (htpc -> avr -> jvc projector, 4K eshift)
ik probeer de madvr setup guide (kodi icm MPC) te volgen, maar djeez... ik snap dat elke omgeving anders is en voorkeuren per setup kunnen verschillen naargelang 'smaak', maar ik geraak niet echt wijs uit de default settings op dit ogenblik - enfin op een pagina zeggen ze "zet dit zo" en dan klik je door naar andere gedetailleerde uitleg en moet het ineens anders  :blink:
Meer bepaald gaat het dus over: nvidia setting (resolutie, color etc) en dan in madvr basis settings om van start te gaan - of ergens een linkje met screenshots waar ik me kan op baseren om mee te starten? misschien staat het op dit forum al besproken, maar nog niet echt iets gevonden (ik zoek verder inmiddels)
ik dank u zeer!

clicquot

ow WAUUW - super guys!! effe printen, wat een mooi werkje!! BEDANKT

clicquot

enig idee waar ik die "http://madshi.net/madVRhdrMeasure113.zip (voor de beta versies)"  nog kan vinden? link is dood en zie niet direct een andere?
Ik vermoed dat dit de reden is dat ik een andere layout krijg onder het HDR gebeuren vs jouw manual?


reza

Die zal je "even" moeten opzoeken op avs forum
Volgens mij kan je op madshi zijn naam zoeken en krijg je meer info over de betas
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Die zou ik hem niet aanraden, die is nog niet echt stabiel of wel?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maks

Hi clicquot, bij deze 113...die heb ik er ook nog opstaan.

@Reza/maximus, wat is dan wel de laatste stabiele build....ga ik die er eens op zetten/proberen.
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

clicquot

zalig, thx Maks/guys!
euhm - mijn PJ werd gecalibreerd met profiles "500-1000-2000 nits" -> moet ik dan onder de calibration gewoon kiezen voor "this display is already calibrated", of moet ik toch "calibrate this display by using..." kiezen en dan op een of andere manier die settings van de jvc profiles exporteren naar zo'n bestandje dat dan onder calibratie moet worden ingeladen?

hifiman

Quote from: Maks on January  5, 2021, 15:50:28
Hi clicquot, bij deze 113...die heb ik er ook nog opstaan.

@Reza/maximus, wat is dan wel de laatste stabiele build....ga ik die er eens op zetten/proberen.
Dat zou ik niet aanraden , weet niet eens of die tonemapping functionaliteit heeft.

Ik draai al een half jaar ofzo met  beta 113 en beschouw die als "stabiel".

hifiman

Quote from: clicquot on January  5, 2021, 15:58:06
zalig, thx Maks/guys!
euhm - mijn PJ werd gecalibreerd met profiles "500-1000-2000 nits" -> moet ik dan onder de calibration gewoon kiezen voor "this display is already calibrated"
Ja!

clicquot

ok cool ben er doorgeraakt - nu wat testen en finetunen... dank nogmaals voor de supernsnelle hulp!
welke kaart zouden jullie nu steken - prijs/kwaliteit gezien dan? Ik zit nog te zien naar RTX2060 of 1660Ti maar jongens, wat een hel om ergens iets op stock te vinden? triest gesteld precies...

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maks

Quote from: hifiman on January  5, 2021, 16:19:54
Dat zou ik niet aanraden , weet niet eens of die tonemapping functionaliteit heeft.

Ik draai al een half jaar ofzo met  beta 113 en beschouw die als "stabiel".
Begrijp ik nu hieruit dat we dus 113b moeten hebben en niet 113?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

angelo41

Quote from: clicquot on January  5, 2021, 18:32:08
ok cool ben er doorgeraakt - nu wat testen en finetunen... dank nogmaals voor de supernsnelle hulp!
welke kaart zouden jullie nu steken - prijs/kwaliteit gezien dan? Ik zit nog te zien naar RTX2060 of 1660Ti maar jongens, wat een hel om ergens iets op stock te vinden? triest gesteld precies...
Een wereldwijd leverprobleem. Ik heb een 3060 ti in bestelling staan al een maand nu. En sta op 29/70 plaats. pf

Zelf heb ik een rtx2060 in mijn htpc en das perfect. Hoger is nog beter natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


riwi

Quote from: clicquot on January  5, 2021, 15:23:02
enig idee waar ik die "http://madshi.net/madVRhdrMeasure113.zip (voor de beta versies)"  nog kan vinden? link is dood en zie niet direct een andere?

Ik heb degene die ik geprobeerd heb ik gemirror'd :
http://riwi.noip.me/ht/htpc

Ik volg niet meer al die laatste beta's. Bij mij met 113 is het nu stabiel en prima.