het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pietnoeck

Vooraleer de 74 pagina's te doorlezen, bestaat er een handleiding hoe MadVr op HTPC in te stellen ?

angelo41

Quote from: pietnoeck on September 27, 2020, 13:14:23
Vooraleer de 74 pagina's te doorlezen, bestaat er een handleiding hoe MadVr op HTPC in te stellen ?
zeker.hifiman kan jou de link bezorgen van zijn guide.
of ik.
https://app.box.com/s/8mtuxqoibx8h76jvg0xrw95arub768uv

alle credits gaan naar hifiman voor zijn top guide.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

hifiman

Hier een nieuwe verbeterde versie:
http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-02052020.pdf

Eigenlijk is het niet een echte guide, meer als soort config backup voor als ik het zelf niet meer weet als ik er een tijdje vanaf gebleven ben  :D

angelo41

Quote from: hifiman on September 27, 2020, 13:51:33
Hier een nieuwe verbeterde versie:
http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-02052020.pdf

Eigenlijk is het niet een echte guide, meer als soort config backup voor als ik het zelf niet meer weet als ik er een tijdje vanaf gebleven ben  :D
hoe je het ook noemt, zonder dit is het niet in te stellen. [emoji2937]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk




nielvm

Sinds gisteren weer een bizar probleem...

Als ik 2160p uitstuur naar de projector, wordt het beeld verkleind weergegeven. Ik kan mijn scherm niet meer helemaal vullen.

Stuur ik 1080p uit, is het beeld netjes gevuld...

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

hifiman

Quote from: nielvm on October  4, 2020, 10:14:21
Sinds gisteren weer een bizar probleem...

Als ik 2160p uitstuur naar de projector, wordt het beeld verkleind weergegeven. Ik kan mijn scherm niet meer helemaal vullen.

Stuur ik 1080p uit, is het beeld netjes gevuld...
Dan wordt het bron beeld materiaal dus blijkbaar niet geupscaled?

nielvm

Was met uhd materiaal, dus lijkt mij niet te moeten opschalen...?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

hifiman


riwi

Ik heb afgelopen week mijn setup bijgewerkt kwa versies :
Windows 10 van 1803 naar 1909. Heel handig (not) hebben ze daar in Windows op OS level HDR toegevoegd. En die wil je niet hebben met MadVR. Als je een van de latere nvidia drivers gebruikt zet windows bij het spelen van een HDR file die feature automagisch aan. Ookal heb je het uitgevinkt staan. ==> oplossing allerlaatste nvidia driver gebruiken.

Echter Kodi/DSplayer heb ik van 17.6 naar 17.7 gebracht met Lav filters 0.74.
Daarna had ik het probleem dat 17.6 32bits was en 17.7 64 bits. Daardoor stond in de Defender firewall Kodi niet meer in de toegestane apps en kon ik met mijn telefoon hem niet meer bedienen.

Toen ik dat voor elkaar had zag ik dat met HDR titels de kleuren helemaal over shot waren. SDR speelde wel goed. Heb daar 3 dagen over gepuzzeld totdat ik bedacht eens een "oude" nvidia driver te proberen. En dat was de oplossing.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=176013
Hier houden ze driver versies bij met wat wel en niet werkt voor Kodi/MadVR

• 456.71   2020-10-02
• 456.38   2020-09-17

Deze had ik dus de rare kleuren mee, maar was het HDR vlaggetje in windows wel gewoon uit.

451.77   2020-07-16
Deze bleef HDR mode in windows aan zetten, waardoor je MAdVR mapping had, maar daarna ook FA mapping in de JVC. Resultaat was bar en boos.

• 442.92   2020-04-16
Deze heb ik nu en doet het goed voor mij.
Ik moest alleen het 23.976 custom resolutie profiel weg gooien en opnieuw aanmaken.
Nu weer max 1 framedrop per 1 hour 5 minutes. Da's prima.

Ik lees ook mensen die geen problemen hebben met die nieuwste hotfix driver van nvidia.
Ben wel benieuwd of hier ook mensen met de nieuwste nvidia driver draaien en geen issues hebben.

AVS met screenshot van hoe het er uit zag :
https://www.avsforum.com/threads/madvr-player-support-thread.2215490/page-171

Ik las dat Nvidia Arm had gekocht van SoftBank. Dus binnen kort draaien alle telefoons op Nvidia  :blink: Vraag me af wat Apple daar van vindt want die iDingen draaien in principe ook op van Arm afgeleide cores.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

DustinV

Quote from: riwi on October  5, 2020, 15:49:35
Ik heb afgelopen week mijn setup bijgewerkt kwa versies :
Windows 10 van 1803 naar 1909. Heel handig (not) hebben ze daar in Windows op OS level HDR toegevoegd. En die wil je niet hebben met MadVR. Als je een van de latere nvidia drivers gebruikt zet windows bij het spelen van een HDR file die feature automagisch aan. Ookal heb je het uitgevinkt staan. ==> oplossing allerlaatste nvidia driver gebruiken.

Echter Kodi/DSplayer heb ik van 17.6 naar 17.7 gebracht met Lav filters 0.74.
Daarna had ik het probleem dat 17.6 32bits was en 17.7 64 bits. Daardoor stond in de Defender firewall Kodi niet meer in de toegestane apps en kon ik met mijn telefoon hem niet meer bedienen.

Toen ik dat voor elkaar had zag ik dat met HDR titels de kleuren helemaal over shot waren. SDR speelde wel goed. Heb daar 3 dagen over gepuzzeld totdat ik bedacht eens een "oude" nvidia driver te proberen. En dat was de oplossing.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=176013
Hier houden ze driver versies bij met wat wel en niet werkt voor Kodi/MadVR

• 456.71   2020-10-02
• 456.38   2020-09-17

Deze had ik dus de rare kleuren mee, maar was het HDR vlaggetje in windows wel gewoon uit.

451.77   2020-07-16
Deze bleef HDR mode in windows aan zetten, waardoor je MAdVR mapping had, maar daarna ook FA mapping in de JVC. Resultaat was bar en boos.

• 442.92   2020-04-16
Deze heb ik nu en doet het goed voor mij.
Ik moest alleen het 23.976 custom resolutie profiel weg gooien en opnieuw aanmaken.
Nu weer max 1 framedrop per 1 hour 5 minutes. Da's prima.

Ik lees ook mensen die geen problemen hebben met die nieuwste hotfix driver van nvidia.
Ben wel benieuwd of hier ook mensen met de nieuwste nvidia driver draaien en geen issues hebben.

AVS met screenshot van hoe het er uit zag :
https://www.avsforum.com/threads/madvr-player-support-thread.2215490/page-171

Ik las dat Nvidia Arm had gekocht van SoftBank. Dus binnen kort draaien alle telefoons op Nvidia  :blink: Vraag me af wat Apple daar van vindt want die iDingen draaien in principe ook op van Arm afgeleide cores.

En dat is precies waarom velen ver uit de buurt blijven van htpc's 😅

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman


angelo41

Quote from: hifiman on October  6, 2020, 14:40:41
Moet je toch iets zoeken om mee te (ver)prutsen  :tongue2:
ken dat. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on October  6, 2020, 16:23:57
Interesante conclusies en testen in het madVR topic op AVS.
klopt. ook aant meelezen ginder.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


riwi

Quote from: maximus79 on October  6, 2020, 08:26:41
Wanneer het niet stuk is........ :angel:

Het speelde wel goed, maar ik had een paar kleine issues die ik hoopte op te lossen :
1) Als ik de Arcam op de PC input zet en dan de PC boot, dan heb ik geen geluid. Ik moet dan eerste de arcam naar een andere bron switchen, 5 seconden wachten, en dan terug naar de PC. Rest van de avond is het geluid dan OK. Dit is met de upgrades niet opgelost   :-[
Heb jij daar ook last van met je AVR390? (mijne is een AV860, zelfde serie dacht ik)

2) Ik kon geen geluid meer krijgen met het sanear audio device (die goed is met lip sync), na de upgrade doet Sanear het weer goed.

3) Het lukt me niet om 1080i .ts files te spelen. Ik kan ze wel hernoemen naar m2ts dan spelen ze wel. Dit moet ik nog weer testen. De splitter verdacht ik hiervan. Met de upgrade nieuwe lav splitter/audio/video directX ax dingen. En met Kodi 17.7 heb je beter de mogelijkheid om externe filters te gebruiken en om te kiezen welke extensie met welke player gespeeld moet worden.

Maargoed als ik van te voren had geweten dat het mijn weekend zou kosten (+ meer) dan was ik er misschien niet aan begonnen. Aan de andere kant heb ik nu het gevoel het beter onder controle te hebben. (let op dit is een gevoel, geen zekerheid  ::) )

riwi

Quote from: reza on October  6, 2020, 16:23:57
Interesante conclusies en testen in het madVR topic op AVS.

https://www.avsforum.com/threads/improving-madvr-hdr-to-sdr-mapping-for-projector.2954506/page-478

En? Zet jij de don't desaturate optie nu op Off, Desat +1, of Desat +2? Ik zie amper verschil tussen die plaatjes.

reza

Hahaha. Ik ben net een uurtje aan het testen geweest indd :D

Ook ik zie geen verschil!
Het zal er vast zijn als je de foto's van Javs ziet maar ik zie het niet.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Ik heb soms geen geluid, dat los ik op door van source heen en weer te switchen. Mijn pc staat altijd in stand-by mode en start niet echt op, ik druk op 1 knop van mijn harmony AB en alles gaat aan.......behalve mijn eindbak en behringer.......mmmh moet ik eens wat op verzinnen......



Quote from: riwi on October  6, 2020, 21:09:04
1) Als ik de Arcam op de PC input zet en dan de PC boot, dan heb ik geen geluid. Ik moet dan eerste de arcam naar een andere bron switchen, 5 seconden wachten, en dan terug naar de PC. Rest van de avond is het geluid dan OK. Dit is met de upgrades niet opgelost   :-[
Heb jij daar ook last van met je AVR390? (mijne is een AV860, zelfde serie dacht ik)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

nielvm

Gisteren output van madvr weer op 2160p gezet en mijn beeld blijft even groot. Ik begrijp het helemaal niet meer, maarja... als het maar werkt  :)

Verder betrap ik mezelf er toch op om nog vaak met de hdr instellingen te spelen, met name de total nits en dynamic nits. Eigenlijk geeft zowat iedere instelling een correct beeld, maar dan weer net iets anders. Andere instellingen zoals shadow recovery etc geven bij mij een nagenoeg onzichtbaar verschil.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Ik heb gisteren sinds maanden weer eens in de instellingen gezeten na de posts van Javs.
Iedere dag geniet ik steeds meer van mijn plaatje :inlove:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X