het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

thebest106

Ja dat pakketje van SVP is zeker aan te bevelen omdat dit out of de box (RAR) al werkt.
Mocht SVP nu niet vloeiend draaien dan kan je deze gewoon disabelen en gewoon alleen MAD-VR gebruiken.

Veel succes ermee, blijft een leuke bezigheid dat tweaken.

simsatit

Bedankt voor jullie settings van madvr, die heb ik even overgenomen, heb nu de jinc 3taps voor chroma up en down, is dit het beste?

Bij chroma kun je ook aangeven of je je gpu laat meedoen, hebben jullie dit veldje aangevinkt?
jinc 4 en 8 taps kan ook nog, ga ik ook even mee experimenteren.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Ik heb er gisteren weer even achter gezeten. Heb alles wat ik handmatig geïnstalleerd had verwijderd en daarna het pakket van SVP geinstalleerd. Aan dit pakket heb ik niks aan de instellingen qua renderers in MPC-HC, dus in dat opzicht draait het nog in de default modus.

Eerste run heb ik met SVP en madVR in de default settings gedraait en zag ten opzichte van alleen madVR al een verbetering. Tweede run heb ik de settings van madVR op High gezet volgens het tabel en met SVP op 1m en Sharp voor Anime. Dit was ook weer een hele verbetering.

Run nummer 3 heb anders aangepakt. Hierbij heb ik heb ik de Highest settings gepakt voor madVR volgens de tabel en SVP op 1.5m met sharp voor anime. Ik had al een vermoeden dat ik dit niet in Full Screen kon draaien en heb dus MPC-HC terug gezet naar 100%. Als dit een voorproefje is van hoe het eruit ziet met een high-end GPU, dan gaat het denk ik niet lang meer duren voordat ik over ben.

Alle drie de runs heb ik getest met een aantal anime sample bestanden. Met gewoon beeldmateriaal moet ik nog aan de slag.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Moondust

Ah, er zit weer leven in dit topic. Heb het even een tijdje laten rusten, maar zal ook weer eens gaan rommelen. Vooral MadVR tweaken vind ik interessant, daar heb ik nog nooit aangezeten. En met die handige tabel is dat een peuleschilletje.

@high-q
Ga je de GTX680 alleen voor video gebruiken? Dan lijkt deze kaart me zwaar overkill en heb je aan een goedkopere kaart evenveel. SVP gebruikt namelijk niet zoveel GPU power. Het gaat vooral om de CPU power. Als je er ook op gaat gamen, dan heb ik niets gezegd, maar alleen voor video is het echt niet nodig. Met een GTX660 krijg je hetzelfde bij HD-video.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

Inderdaad fijn dat madvr tabelletje! 8)

Zo zijn we hier om elkaar te helpen :yin-yang:, Nice!

Inmiddels heb ik XMBC draaiend zodat wanneer ik een bd file open vanuit XMBC dat MPC-HC geopend word met alle toeters en bellen eraan, wauw dat is even andere koek, wat een gave interfase heeft dat xmbc, heb een gave skin nu en alle film info incl filmposters, fanart, plot van de film, alle acteurs incl foto's etcetcetc zie je prachtig weergegeven op het scherm, dit is de way to go O0

En nu komt morgen ook een nieuwe beamer (yes) x30, ik ga weer volop lol hebben met mijn ht, heb nu 8tb aan materiaal.. Alles word schitterend gecatalogiseerd in XMBC alle +- 250 films staan helemaal op genre, alles automatisch herkend 8)

Even terug naar het technische deel.
dxva, dat gebruik je als je een ATI kaart hebt, betekend dit dat ik beter geen JINC kan gebruiken? maw, is Jinc vooral interessant als je een Nvidea GPU hebt?

Gracias
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Moondust on April 25, 2013, 19:08:46
Ah, er zit weer leven in dit topic. Heb het even een tijdje laten rusten, maar zal ook weer eens gaan rommelen. Vooral MadVR tweaken vind ik interessant, daar heb ik nog nooit aangezeten. En met die handige tabel is dat een peuleschilletje.

@high-q
Ga je de GTX680 alleen voor video gebruiken? Dan lijkt deze kaart me zwaar overkill en heb je aan een goedkopere kaart evenveel. SVP gebruikt namelijk niet zoveel GPU power. Het gaat vooral om de CPU power. Als je er ook op gaat gamen, dan heb ik niets gezegd, maar alleen voor video is het echt niet nodig. Met een GTX660 krijg je hetzelfde bij HD-video.

Als je Jinc 8-taps wilt doen dan is zo een GTX680 wel fijn, al weet ik nu nog steeds niet wat het grote voordeel is aan Jinc 8-taps tov 4-taps en ook niet wat Jinc voor voordeel heeft  tov 4-taps spline (zie ook mijn vraag in de post hierboven).

Verder speel ik bijna alleen maar untouched blurays af, en zijn volgens mij de 'scaling algorithms' alleen van toepassing als je sd, 720P of 1080i materiaal afspeelt.
Maar please correct me if I'm wrong.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Moondust

Simsatit, hoe heb je het voor elkaar gekregen om MPC-HC te gebruiken icm XBMC? Is er een handige guide voor die ik zo kan volgen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

Moondust,

Je moet in de volgende map een bestandje plaatsen:

C:\Users\je usernaam\AppData\Roaming\XBMC\userdata

Je moet een nieuw bestand maken met bv notepad++ (gratis progje)

Kopieer de inhoud van het textbestand dat ik heb toegevoegd als bijlage bij deze post in dat bestand.

Vervolgens save je het bestand vanuit notepad++ naar .xml en noem je het bestand:
playercorefactory

save het bestand in het pad: (C:\Users\je usernaam\AppData\Roaming\XBMC\userdata)

Het bestand heet nu playercorefactory.xml

LET OP!
check het pad dat verwijst naar MPC-HC.exe in het textbestand dat ik toegevoegd heb , bij mij verwijst dat naar de SVP folder maar dat kan bij jou anders zijn!! :police:

In XMBC kun je nu kiezen als je een film opent voor MPC-HC!!  O0  inclusief alle filters, madvr, svp :pompom:
Rechtermuisknop op een film en dan afspelen met MPC-HC.

Op deze manier kan er echt niets op tegen een HTPC ;D :devil:

Trouwens een tip voor het hernoemen van je video bestanden zodat de xmbc library ze herkend en je ze zo mooi kunt displayen.
Het gratis progje filebot, werkt erg handig!
Iso's pak ik uit met poweriso (ook gratis), MPC-HC kan deze namelijk niet standaard openen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Fijn dat er weer vaart in zit heren, goed bezig ook!

Quote from: Moondust on April 25, 2013, 19:08:46
Ah, er zit weer leven in dit topic. Heb het even een tijdje laten rusten, maar zal ook weer eens gaan rommelen. Vooral MadVR tweaken vind ik interessant, daar heb ik nog nooit aangezeten. En met die handige tabel is dat een peuleschilletje.

@high-q
Ga je de GTX680 alleen voor video gebruiken? Dan lijkt deze kaart me zwaar overkill en heb je aan een goedkopere kaart evenveel. SVP gebruikt namelijk niet zoveel GPU power. Het gaat vooral om de CPU power. Als je er ook op gaat gamen, dan heb ik niets gezegd, maar alleen voor video is het echt niet nodig. Met een GTX660 krijg je hetzelfde bij HD-video.

No problem, ik heb de 'Niyawa' tabel gevonden in het madVR topic op Doom9. Ben begonnen met lezen van de posts vanaf januari dt jaar, anders is het echt niet te doen in dat 900+ pagina's tellende topic. De guide van Niyawa in zijn eigen topic vond ik niet zo handig als het samengestelde SVP pakket.

In het het Doom9- en het AVS madVR topic las ik over de de verhouding proc/gpu en dat die laatste toch veel doet. Naast de GTX680 heb ik ook naar de HD7970 gekeken. Volgens de meeste reviews en benchmarks is die eerste idd in de meeste gevallen 10% sneller met gamen.

Zit ook nog te denken wat de mogelijkheden zijn van gamen op pc in mijn ht. Lijkt me niet echt handig met keyboard en muis op de bank. Goede reden om voor een HD7970 te gaan ivm de aantrekkelijkere prijs. Punt is alleen dat ik achteraf geen spijt wil krijgen als het verschil toch in die laatste 10% zit.

Quote from: simsatit on April 25, 2013, 20:03:37
Als je Jinc 8-taps wilt doen dan is zo een GTX680 wel fijn, al weet ik nu nog steeds niet wat het grote voordeel is aan Jinc 8-taps tov 4-taps en ook niet wat Jinc voor voordeel heeft  tov 4-taps spline (zie ook mijn vraag in de post hierboven).

... en of dat verschil ook +200eu waard is.
Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe beamer, prachtig apparaat!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Moondust

Ik zal na de meivakantie eens wat gaan rommelen met verschillende instellingen en dan meten hoezeer mijn gpu (GTX680) wordt belast. Wellicht helpt je dat met een keuze maken. Meten is weten nietwaar?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

highq,

thanks, ga er vast heel blij mee zijn, ben ik ook al met mijn hd350, maar deze kwam langs dus weer eens wat nieuws!

Qua GPU weet ik het niet of je zo een zware kaart nodig hebt, met mijn hd7870 kan ik bijna alle games op max spelen, niet dat ik veel game, maar toch.
Voor video playback voldoet het voor mij prima,  tsja voor upscaling kun je misschien beter hebben, maar goed dan moet je dus veel niet native 1080p materiaal hebben en dat probeer ik zo min mogelijk te hebben juist;)

Wat ik mij afvraag is of chroma upsampling nog iets met het volwaardige 1080p signaal doet, verder verscherpen ofzo? op doom9 kom ik daar nog niet echt uit, misschien eens de vraag posten in de madvr thread.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Moondust

En dan moeten we nog altijd in het oog houden dat sommige 'verbeteringen' echt gerommel is in de marge, d.w.z. niet zichtbaar tijdens het kijken. Wat je niet ziet of ervaart daar hoef je mijns inziens ook geen tijd, energie en geld in te steken.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

De upscaling algorithmes daar schijnt zichtbaar verschil in te zitten begreep ik uit het madvr topic op doom9 forum, madshi, de ontwikkelaar van madvr is van mening dat het smaakgerelateert is welk algorithme je het mooist vind, een 'perfect' algorithme bestaat niet.
Jinc is de laatst ontwikkelde, maar nogmaals dit gebruik je volgenst mij alleen als je wilt verschalen van bv 720p naar 1080p of nog erger van dvd 'kwaliteit' naar 1080p, dat je dan Jinc 8 taps wil kan ik nog begrijpen.
Echter denk ik persoonlijk dat je met 4-taps ook prima uit de voeten kunt (of zelfs 3-taps met anti ringing filter aan) aan een gt670 of hd7870 heb je dan echt genoeg, rond de 200€ deze kaarten, scheelt een duit;)
Maar goed als je een gamer bent en je wilt 3d gamen is zo een gtx680 'leuk' of een crossfire setup met dubbele GPU's, voor mij hoeft het niet, er zijn grenzen.. haha.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Quote from: simsatit on April 25, 2013, 23:15:51

Voor video playback voldoet het voor mij prima,  tsja voor upscaling kun je misschien beter hebben, maar goed dan moet je dus veel niet native 1080p materiaal hebben en dat probeer ik zo min mogelijk te hebben juist;)

Wat ik mij afvraag is of chroma upsampling nog iets met het volwaardige 1080p signaal doet, verder verscherpen ofzo? op doom9 kom ik daar nog niet echt uit, misschien eens de vraag posten in de madvr thread.

Zit wat in, ik heb het liefst ook minimaal 1080p x264 materiaal. Ben ook benieuwd wat het antwoord op jouw vraag zal zij.

Quote from: Moondust on April 25, 2013, 23:19:16
En dan moeten we nog altijd in het oog houden dat sommige 'verbeteringen' echt gerommel is in de marge, d.w.z. niet zichtbaar tijdens het kijken. Wat je niet ziet of ervaart daar hoef je mijns inziens ook geen tijd, energie en geld in te steken.

Inderdaad nog een goed punt, misschien zit dat in die 10% verschil tussen de HD7970 en de GTX680
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Gister even een vergelijking gedaan tussen de weergave met XBMC en projector met FI op laag en MPC-HC + madVR en SVP en projector FI op laag. Moet zeggen dat er zowel in beeldkwaliteit als vloeiendheid toch een groot verschil in zit. Zo merk je bijvoorbeeld dat je bij XBMC met projector FI dat het beeld af en toe wat stottert en dat je bij madVR en SVP mooie vloeiende pans hebt.

Ik zal vanavond eens kijken welke instellingen ik voor madVR en SVP ik heb gebruikt voor CPU only use. Ik vind het verschil tussen deze twee manieren van afspelen echt groot te noemen. Als bron heb ik een 1080p Web-DL versie van GoT.S03E08 gebruikt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

ik vind het verschil ook behoorlijk, ik gebruik xmbc als interface met mpc-hc als externe speler in xmbc.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Hey guys,

Even een vraagje. Ik ben momenteel wat tests aan het doen met mijn receiver en merk daarbij dat MPC-HC wat vervelende geluiden produceert bij het locken en wisselen van audiostream. Ook het stopzetten en skippen resulteren in clicks, pops en soms gekraak. Nu weet ik dat mijn receiver hier extra gevoelig voor is, maar ik zat me even af te vragen wat hiervan de oorzaak was. Een google zoekopdracht leverde als resultaat op dat het mogelijk aan madVR de gebruikte audio filter kan liggen:

http://www.cccp-project.net/forums/index.php?topic=6298.0

http://codecs.forumotion.net/t618-audio-pops-in-mp4-mkv-files-on-windows-7

Iemand van jullie hier wel eens last mee gehad?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cardas49

Ik heb in het verleden wel last gehad van pop / kraakgeluiden bij het wisselen van audiostreams, maar dat lag aan brakke audio drivers, niet mijn receiver. Gebruik je de audio HDMI output van een Ati / nvidia kaart, of heb je een aparte geluidskaart?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

high-q

Quote from: mark235 on June 14, 2013, 13:26:37
Ik heb in het verleden wel last gehad van pop / kraakgeluiden bij het wisselen van audiostreams, maar dat lag aan brakke audio drivers, niet mijn receiver. Gebruik je de audio HDMI output van een Ati / nvidia kaart, of heb je een aparte geluidskaart?

Ik heb het bij wisselen van de audiostreams maar ook bij stop en skip als de stream al gelocked is. Audio loopt over HDMI out van mijn ingebakken Intel HD4000. Hiervoor gebruik ik de laatste drivers.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cardas49

Onderstaande link spreekt over jouw probleem, maar dan binnen linux. Hier wordt naar powermanagement settings verwezen. Ik weet niet of dit een link heeft met jouw probleem, kan geen soortgelijke fix voor windows vinden.

http://www.howtoeverything.net/linux/issues/remove-whistling-and-popping-sounds-intel-hda
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

high-q

Dat zijn inderdaad exact de symptomen, thanks. Ik weet nu in ieder geval waar ik het moet zoeken. Ik zal het ook eens proberen met een andere kaart om te checken of het probleem zich dan nog steeds voor doet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

high-q

Nee, helaas nog niet. Ik had afgelopen weekend een M&G, dus wilde in ieder geval alles goed hebben draaien als de gasten zouden komen. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik er deze week wel mee aan de slag.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Ben er nog even mee verder gegaan, maar nog steeds dezelfde conclusie: XBMC is plop-vrij, maar in MPC-HC geeft bijna elke handeling, op pauzeren na, ploppen over de speakers.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Duffel

Is er hier toevallig iemand die al geprobeerd heeft een 3dlut te maken voor madVR? Ik ben ermee bezig maar kom er niet helemaal uit. Zit een beetje met video output range.  Ik zou liefst een 16-235 signaal naar tv sturen omdat als ik hem in pc modus zet er zo goed als geen beeldinstellingen meer mogelijk zijn. Weet niet precies wat nou het beste is voor beste resultaat voor hpc-hc, pc op 0-255 en madvr op 16-235 of beide op 0-255 of 16-235. Alle hulp is zeer welkom.