het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Zal vanavond even kijken welke settings ik gebruikte bij Gemini Man , maar zo uit mijn hoofd
-D3d11
-choma scaling op low
- ditering op ordened
-bij trade quality scale chroma seperate
- bij trade quality hdr lumiance
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March  4, 2020, 09:23:57
Zal vanavond even kijken welke settings ik gebruikte bij Gemini Man , maar zo uit mijn hoofd
-D3d11
-choma scaling op low
- ditering op ordened
-bij trade quality scale chroma seperate
- bij trade quality hdr lumiance
thanks. hier stond chroma nog op high. [emoji848]ja met een rendertijd ts de 50 en 60 niet goed he. [emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Met Gemini Man moet je proberen rond 16 a17 te komen kwa rendertijd
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March  4, 2020, 21:55:55
Met Gemini Man moet je proberen rond 16 a17 te komen kwa rendertijd
wow hoe doe je dat zo laag??

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

met een sdr film zit ik rond de 15 denk ik. met 4k hdr rond de 30. wat goed is, maat die gemini man kills de rendertijden.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Ik zal morgen Gemini Man weer is opzetten en dan kijk ik even naar mijn settings ,vandaag was ik druk met de hdfury intergral 2 bezig om de Dolby Vision hack aan de gang te krijgen en ik kan je zeggen dat dit erg mooi is met de apple tv 4k .
Netflix en Disney+ heeft er nog nooit zo mooi uitgezien hier op mijn JVC en kan echt de strijd aan gaan met madVR.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

Quote from: williams on March  4, 2020, 23:37:29
vandaag was ik druk met de hdfury intergral 2 bezig om de Dolby Vision hack aan de gang te krijgen en ik kan je zeggen dat dit erg mooi is met de apple tv 4k .
Netflix en Disney+ heeft er nog nooit zo mooi uitgezien hier op mijn JVC en kan echt de strijd aan gaan met madVR.

Wordt die hack ergens besproken (bijvoorbeeld op AVS)? Ik vond het niet meteen terug.

Ik zou wel eens willen nakijken of het ook werkt met mijn HD Fury Vertex.

pameijer

Quote from: williams on March  4, 2020, 23:37:29
Ik zal morgen Gemini Man weer is opzetten en dan kijk ik even naar mijn settings ,vandaag was ik druk met de hdfury intergral 2 bezig om de Dolby Vision hack aan de gang te krijgen en ik kan je zeggen dat dit erg mooi is met de apple tv 4k .
Netflix en Disney+ heeft er nog nooit zo mooi uitgezien hier op mijn JVC en kan echt de strijd aan gaan met madVR.
Gaaf!! Tijd voor een eigen draadje hiervoor  :clapping: Ik ben heel benieuwd wat je hiervoor allemaal gedaan hebt om het voor elkaar te krijgen. Die fora in het Engels zijn meteen honderden pagina's leesvoer waar je maar net de juiste posts uit moet vissen...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: The Luggage on March  5, 2020, 09:10:49
Wordt die hack ergens besproken (bijvoorbeeld op AVS)? Ik vond het niet meteen terug.

Ik zou wel eens willen nakijken of het ook werkt met mijn HD Fury Vertex.
AVforum

AVSforum
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

QuoteGaaf!! Tijd voor een eigen draadje hiervoor  :clapping: Ik ben heel benieuwd wat je hiervoor allemaal gedaan hebt om het voor elkaar te krijgen. Die fora in het Engels zijn meteen honderden pagina's leesvoer waar je maar net de juiste posts uit moet vissen...   

Het is inderdaad een beetje lastig op het avs forum want er is nog niet echt een tutorial hier over en de informatie zit een beetje door het gehele topic .
Zal vanavond is een topic hier over starten met mijn bevindingen en een opzetje waar mensen mee kunnen starten .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Ben je ergens nog tegengekomen of de HDFury Linker ook geschikt is voor deze hack? Ik heb aar 1 post gevonden die ik hier ook al gedeeld heb.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

The Luggage

Quote from: williams on March  5, 2020, 09:19:01
Het is inderdaad een beetje lastig op het avs forum want er is nog niet echt een tutorial hier over en de informatie zit een beetje door het gehele topic .
Zal vanavond is een topic hier over starten met mijn bevindingen en een opzetje waar mensen mee kunnen starten .

Super! Alvast bedankt.

Ik heb uit de AVForums en AVS topics begrepen dat het ook kan met mijn Vertex (eerste model), maar dat ik dan wel manueel zal moeten switchen tussen de hack modus en de normale HDR10 modus (voor het geval ik madVR gebruik). De recentere HD Fury toestellen hebben blijkbaar een autoswitch functie.

Of het ok zou werken met een Nvidia shield als bron, moet ik nog even uitzoeken (ik heb geen Apple tv 4K).

Het zou voor mij enkel voor Netflix zijn en en dat kijk ik maar zelden, dus ik wacht wel even tot er een gids voor dummies is. Voor mij is het zoals iemand op AVS zei: "I feel like a monkey trying pilot the lunar lander"  :)


williams

QuoteBen je ergens nog tegengekomen of de HDFury Linker ook geschikt is voor deze hack? Ik heb aar 1 post gevonden die ik hier ook al gedeeld heb.   

Ik zag op het avs forum dat Dominic Chan een stukje had geschreven over de Linker die werkte bij hem maar een ander reageerde daar weer op dat er wat problemen mee waren dus of dit nu werkt weet ik op de moment niet , zal op het avs daar is een vraag over stellen voor je.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote[/quoteSuper! Alvast bedankt.

Ik heb uit de AVForums en AVS topics begrepen dat het ook kan met mijn Vertex (eerste model), maar dat ik dan wel manueel zal moeten switchen tussen de hack modus en de normale HDR10 modus (voor het geval ik madVR gebruik). De recentere HD Fury toestellen hebben blijkbaar een autoswitch functie.

Of het ok zou werken met een Nvidia shield als bron, moet ik nog even uitzoeken (ik heb geen Apple tv 4K).

Het zou voor mij enkel voor Netflix zijn en en dat kijk ik maar zelden, dus ik wacht wel even tot er een gids voor dummies is. Voor mij is het zoals iemand op AVS zei: "I feel like a monkey trying pilot the lunar lander"  :)

De Vertex doet het inderdaad daar mijn Intergral 2 het ook doet en deze zijn op het display na hetzelfde.
Voor het switchen tussen de users heb ik me op dit moment nog niet mee bezig gehouden maar dat komt nog .
Je schrijft dat je madVR met hdr 10 gebruikt maar dit is toch niet nodig daar madVR de tonemapping doet naar SDR .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Ik denk dat het wel handig is om hier een ander topic over te starten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteIk denk dat het wel handig is om hier een ander topic onder te starten.   

Dat denk ik ook , gooi maar een balletje op waar je hem wilt hebben .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: reza on March  5, 2020, 13:33:57
Haha :D

Kan toch onder deze categorie?
hometheater pc's? Lijkt mij niet echt de lading dekken.  :D

williams

Denk dat onder projectoren het beste tot zijn recht komt daar het over beeld gaat .
Nog ideeen hoe het topic moet heten ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Quote from: williams on March  5, 2020, 15:18:35
Denk dat onder projectoren het beste tot zijn recht komt daar het over beeld gaat .
Nog ideeen hoe het topic moet heten ?
Dolby Vision hack
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

hifiman

Quote from: pameijer on March  5, 2020, 16:03:07
Dolby Vision hack
Ik zou het doel ook even noemen in de topic naam, de hack is geen doel op zich.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

nu al paar weken aan het draaien met de 9400 en nu die gecalibreerd is ook, is nog keer mijn vraag? hoeveel nits jullie invullen bij hdr? thanks

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


hifiman

Quote from: angelo41 on March  6, 2020, 12:12:34
nu al paar weken aan het draaien met de 9400 en nu die gecalibreerd is ook, is nog keer mijn vraag? hoeveel nits jullie invullen bij hdr? thanks

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
Het gemeten werkelijke aantal nits en dat kunnen wij niet gokken voor jouw projector helaas..