het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

williams

Hoi Angelo wat ik zo zie staat het goed zo uit mijn hoofd alleen in je grafische kaart (GPU ) moet je 23 verversings snelheid kiezen i.p.v. 24 .
Je zou zeggen 24 maar 23 in Windows bij je GPU is in werkelijkheid 23,976 en dit past beter bij je films en je hebt dan ook minder drop-outs .
Zal vanavond bij mezelf nog even nalopen hoe ik het hebt staan .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

heb het zo staan bij aangepaste resolutie. 23.976.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on January 17, 2020, 17:14:05
Hoi Angelo wat ik zo zie staat het goed zo uit mijn hoofd alleen in je grafische kaart (GPU ) moet je 23 verversings snelheid kiezen i.p.v. 24 .
Je zou zeggen 24 maar 23 in Windows bij je GPU is in werkelijkheid 23,976 en dit past beter bij je films en je hebt dan ook minder drop-outs .
Zal vanavond bij mezelf nog even nalopen hoe ik het hebt staan .
[emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

Quote from: angelo41 on January 17, 2020, 15:33:03
ja, al van vanmorgen. kruipt toch veel tijd in se als je zo een noob bent of ik daarin. [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk



Ach, ik kan redelijk uit de voeten en toch kan het ook mij uren kosten.

:thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: williams on January 17, 2020, 17:14:05
Hoi Angelo wat ik zo zie staat het goed zo uit mijn hoofd alleen in je grafische kaart (GPU ) moet je 23 verversings snelheid kiezen i.p.v. 24 .
Je zou zeggen 24 maar 23 in Windows bij je GPU is in werkelijkheid 23,976 en dit past beter bij je films en je hebt dan ook minder drop-outs .
Zal vanavond bij mezelf nog even nalopen hoe ik het hebt staan .
of moet je effectief 23 zetten in het venster om te refreshen?
daar staat idd nu 24.maar heb een aangepaste gemaakt met 23.976.[emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

Quote from: reza on January 17, 2020, 17:48:18
Ach, ik kan redelijk uit de voeten en toch kan het ook mij uren kosten.

:thumbs-up:
zot he. ma komt ooit heel goe[emoji23][emoji23]wat veranderen jullie nog zoal in da venster van est.? ben al heel blij dat de kleuren nu wel kloppen bij sdr.heb nog wa zitn spelen met chroma
da staat nu op standaard high maar als je nog hoger gaat vliegen de rendertijden de lucht in.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on January 17, 2020, 18:31:34
Venster van Est?
estm(denk ik dat noemt) met al die vakjes en waardes in. bij hdr

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk

angelo41

maar denk dat ga goed zijn ook als de beamer gecalibreerd word voor sdr en hdr. want momenteel krijg ik hem niet scherp genoeg naar mijn gedacht. vond mijn optoma scherper en da vind ik wel wa raar???

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

Scherper wordt je projector niet na een kalibratie.
DLP is bijna altijd scherper dan LCD, dus dat heb je goed gezien. Zo scherp als de Optoma zal de Epson niet worden..

Of je bent off focus met de lens maar dat kan je zelf natuurlijk gewoon bijstellen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on January 17, 2020, 19:00:22
Scherper wordt je projector niet na een kalibratie.
DLP is bijna altijd scherper dan LCD, dus dat heb je goed gezien. Zo scherp als de Optoma zal de Epson niet worden..

Of je bent off focus met de lens maar dat kan je zelf natuurlijk gewoon bijstellen.
niels had dit ook al gezegd dat dlp scherper is dan nu die lcd. bedoel van de calibratie nie direct ms scherper maar betere kleuren of rustigheid. hoe moet ik het zeggen he? je ziet het allezins duidelijk als ie gecalibreerd is.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

het enige wat ik voorlopig beter of gemakkelijker vind is de meer uitgebreide lensschift etc. en natuurlijk wel meer mogelijkheden ivm instellingen. memory etc ook. maar da ga niels me wel tonen denk ik. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


reza

De projectoren van tegenwoordig zien er vaak zonder kalibratie ook gewoon prima uit.
Het is meestal geen dag/nacht verschil hoor.
Het zijn vaak de puntjes op de i.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Quoteheb het zo staan bij aangepaste resolutie. 23.976.   

Dit kan ook ,en misschien nog wel beter .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on January 17, 2020, 19:48:35
Dit kan ook ,en misschien nog wel beter .
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

Quote from: reza on January 17, 2020, 19:41:55
De projectoren van tegenwoordig zien er vaak zonder kalibratie ook gewoon prima uit.
Het is meestal geen dag/nacht verschil hoor.
Het zijn vaak de puntjes op de i.
en dat willen we he. puntjes op de i. [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


williams

Quotezot he. ma komt ooit heel goewat veranderen jullie nog zoal in da venster van est.? ben al heel blij dat de kleuren nu wel kloppen bij sdr.heb nog wa zitn spelen met chroma
da staat nu op standaard high maar als je nog hoger gaat vliegen de rendertijden de lucht in.       

Houd rekening dat chroma ondergeschikt is aan de lumiance ,dus eerst de lumiance scaling zo hoog mogelijk zetten en daarna de chroma .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on January 17, 2020, 19:53:48
Houd rekening dat chroma ondergeschikt is aan de lumiance ,dus eerst de lumiance scaling zo hoog mogelijk zetten en daarna de chroma .
thxs. da wist ik uiteraard niet.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

even op avs wat aan het lezen en ik zie hier een screenshot van iemand die zijn display op 60hz heeft staan. terwijl wij allemaal 23.976 gebruiken.?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


angelo41

heeft wel om de 3min een frame drop. zal daarvoor zijn ws da  wij hier 23 gebruiken+

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


williams

Als je goed kijkt zie dat de file die afgespeeld wordt ook 59,...... is
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Ga zo trouwens is proberen of ik svp ( smooth video project ) via een externe filter kan laden in Kodi dsplayer en dan i.c.m. madVR afspelen ,maar weet niet of mijn CPU dat trekt .
Ik heb in ieder geval weer wat te klooien  ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on January 17, 2020, 21:47:54
Ga zo trouwens is proberen of ik svp ( smooth video project ) via een externe filter kan laden in Kodi dsplayer en dan i.c.m. madVR afspelen ,maar weet niet of mijn CPU dat trekt .
Ik heb in ieder geval weer wat te klooien  ;)
Mijn 8 core 4 GHz cpu trok het net.... Veel succes ermee  :tounge:

williams

Nou het was redelijk kansloos met mijn i5 processor en gtx1070 kaart  ,zowel mijn GPU alsmede mijn CPU stond tussen de 90 en 95 procent te draaien en ondanks dat ik de settings wat naar beneden had gezet van madVR en de rendertijd onder de 35 was had ik erg veel last van dropped frames en eigenlijk was het niet om aan te zien .
Ik kon dan ook op basis hiervan geen indruk krijgen hoe de laatste versie van SVP 4 nu daadwerkelijk presteert.
Had eigenlijk niet verwacht dat SVP 4 ook de gtx1070 zo zou belasten ,maar misschien staat nog niet alles goed ingesteld .
Wat me ook niet nog niet lekker zat was dat aangezien ik in SVP 60 frames aangevinkt had zowel madVR en mijn grafische kaart 24 frames bleef uitsturen ,en ik had dan ook verwacht dat dit zou omschakelen .
Hifiman kun jij hier wat over zeggen waarom dit niet werkt ?


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Interessant weer!
Als svp straks wel weer goed werkt met Madvr 4K dan ga ik zeker investeren in een nog betere cpu en gpu, enige dat mij irriteert aan de X7900 is de bewegingsonscherpte, en met svp kun je dat bijna wegkrijgen en ik vind dat een waardevolle verbetering.
Ben benieuwd..

(heb nu ook een i5 en gtx1070)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.