het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Ik zou om te beginnen een spyder 5 nemen,deze werkt dan ook gelijk met de JVC software autocal om de gamma recht te krijgen.

Hoeveel uur heb je op je JVC staan?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

De spyder is inderdaad niet de beste meter maar aangezien je deze nodig hebt voor autocal om je gamma recht te krijgen kan je er niet omheen .
Zelf denk ik dat een rechte gamma meer invloed op het beeld heeft i.p.v. de kleuren die iets afwijken .

Aangezien je al op 600 uur zit vermoed ik dat ook bij jouw de gamma al verlopen is .
Heb je zelf het gevoel dat het nog hetzelfde speelt als bij de eerste 100 uur .
Het viel mij voor het eerst op toen ik nog een jvc x35 had dat deze na een hercalibratie toch niet zo mooi speelde als in het begin .
Er was natuurlijk minder licht daar de lamp een aantal honderd uur erop had staan maar mijn gevoel zij dat er meer aan de hand was .
Toen ben ik op het avs gaan zoeken en daar waren er meer jongens die dit ook vonden .
Om dit toen op te lossen moest je een gamma meting doen en deze waardes in een exel bestand zetten en hier kwam dan onderaan nieuwe waardes uit die je dan weer moest invoeren in je jvc .
Dit was nogal een tijdrovend karweitje met gemengde resultaten .
Later heeft jvc daarvoor autocal voor opgezet voor de klanten ,en nu is dat vrij simpel te corrigeren i.c.m. een spyder.
Misschien dat autocal nu meer meters ondersteund maar dat moet je even op de site van jvc bekijken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Hier nog wat leesvoer over autocal

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2246658-jvc-calibration-software-v6-2015-models-x9000-x7000-x5000-rs400-rs500-rs600.html

Dit gaat meer over de x000 series maar geld ook voor de nieuwe series alleen dan heb je een andere versie van autocal die te vinden is op de support page van jvc .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Thanx, ja zat er al aan te denken om de spyder X te halen voor de gamma. Denk inderdaad dat de gamma verlopen is.

Hier is ook een hoop info te vinden over de autocal.

https://discuss.avscience.com/index.php?topic=1850.0
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Ook een mooi stukje naslag van Manni .
Mocht je aan de gang gaan dan zou ik in autocal alleen de gamma doen en de rest via displaycal.
Nadeel is hier wel van dat je een andere bron als madVR afspeelt je geen calibratie hebt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Gisteren samen met Williams verschillende calibraties laten doen door 3dlut.
1. rec709
2.P3
3.BT2020

Ik zelf ben niet "nog niet" onder de indruk wat er gebeurde met rec709. Dit omdat mijn eigen voorkeur uitgaat naar de diepere kleuren van P3/BT2020. Door deze grotere kleuren paletten in de rec709 driehoek te plaatsten vond ik de kleuren niet meer mooi zoals ik gewend ben van de 4k UHD films.

Maar wat de kalibratie doet met de 1:1 en dus orginele tracks is waanzinnig! Ik denk echt dat Madshi een MASTER is!!!
Al deze software is gratis en zeer gemakkelijk uit te voeren. Je kan op 11.000 verschillende punten je projectort laten kalibreren (wauw)
Ik was/ben echt onder de indruk van deze manier van kalibreren en weet nu waarom de "grote namen van avs" dit gebruiken.
Het eind plaatje is waanzinnig, en door madVR volledig aan te sluiten naar je eigen wensen kwa film beleving.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat de puristen hier op het gebied van beeld dit niet gebruiken?
Het is niet altijd plug en play maar dat maakt het juist ook wel weer leuk (althans voor mij :D)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on December 15, 2019, 07:19:59
Gisteren samen met Williams verschillende calibraties laten doen door 3dlut.
1. rec709
2.P3
3.BT2020

Ik zelf ben niet "nog niet" onder de indruk wat er gebeurde met rec709. Dit omdat mijn eigen voorkeur uitgaat naar de diepere kleuren van P3/BT2020. Door deze grotere kleuren paletten in de rec709 driehoek te plaatsten vond ik de kleuren niet meer mooi zoals ik gewend ben van de 4k UHD films.

Maar wat de kalibratie doet met de 1:1 en dus orginele tracks is waanzinnig! Ik denk echt dat Madshi een MASTER is!!!
Al deze software is gratis en zeer gemakkelijk uit te voeren. Je kan op 11.000 verschillende punten je projectort laten kalibreren (wauw)
Ik was/ben echt onder de indruk van deze manier van kalibreren en weet nu waarom de "grote namen van avs" dit gebruiken.
Het eind plaatje is waanzinnig, en door madVR volledig aan te sluiten naar je eigen wensen kwa film beleving.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat de puristen hier op het gebied van beeld dit niet gebruiken?
Het is niet altijd plug en play maar dat maakt het juist ook wel weer leuk (althans voor mij :D)

Vet, welke meter heb je gebruikt?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

QuoteIk zelf ben niet "nog niet" onder de indruk wat er gebeurde met rec709. Dit omdat mijn eigen voorkeur uitgaat naar de diepere kleuren van P3/BT2020. Door deze grotere kleuren paletten in de rec709 driehoek te plaatsten vond ik de kleuren niet meer mooi zoals ik gewend ben van de 4k UHD films.  [/quote.   

Op deze manier verlies je met HDR content inderdaad iets van je grotere kleuren bereik daar je zeg maar de grotere kleuren driehoek in de kleinere stopt ,maar waar het omging is om te kijken of dit werkt ,en dat doet het dus .
Omgekeerd is de betere van de 2 daar je dan wel de volle potentie van je projector zijn kleurendriehoek gebruikt .
Dus dat wil zeggen dat je de rec2020 stand van je jvc kiest en hier dan een 3Dlut calibratie (P3) overheen laat gaan .
Ook nu kun je dan al je content ( blu Raymond ,mkv ,HDR ) afspelen en de kleuren kloppen dan .

Het wel zo dat je met de rec2020 filter ongeveer 20 tot 25 % licht verliest daar er natuurlijk een filter in het lichtpad komt te zitten .
Dit zou dus een reden kunnen zijn om voor de eerste oplossing te kiezen .
Ook hebben we gisteren laat nog een test gedaan in highlamp mode om te zien hoe dat speelde en tot onze verbazing waar in low lamp mode we tot een resultaat kwamen van 93% dekking van de P3 kleuren kwamen we zelfs tot 97% dekking nu.
Wat ook opviel is daar waar we zo 20/25 % licht kwijt waren in low lamp met het rec2020 filter , nu het verlies beperkt was tot 10/15 % .
Je kunt dan ook voorstellen dat het beeld om te smullen was in highlamp mode en misschien ga ik zo wel even draaien met HDR content .
Zelf heb ik geen contrast meting gedaan maar daar waar je in highlamp draait met SDR gaat normaal je contrast of blackfloor iets omhoog ,was dat nu niet het geval en het contrast leek zelfs wel iets beter .

Voor mezelf vind ik het altijd leuk om met dit soort dingen bezig te zijn en 3Dlut is dan ook voor mij weer een mooie toevoeging aan de rest van het toch al geweldige madVR .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Dit is de meter die we gisteren gebruikt hebben .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Het stappen plan is wel eerst zorgen dat de gamma recht staat door eerst autocal te gebruiken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on December 15, 2019, 10:23:38
Dit is de meter die we gisteren gebruikt hebben .
Thanx, die valt ook nog mee in prijs. Maar dan heb je dus deze nodig voor kleur en de spyder voor gamma toch?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

De I1 wordt volgens mij nu ook ondersteunt door autocal ,maar dit moet je even nakijken op de jvc site
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Quote from: williams on December 15, 2019, 10:19:06
QuoteIk zelf ben niet "nog niet" onder de indruk wat er gebeurde met rec709. Dit omdat mijn eigen voorkeur uitgaat naar de diepere kleuren van P3/BT2020. Door deze grotere kleuren paletten in de rec709 driehoek te plaatsten vond ik de kleuren niet meer mooi zoals ik gewend ben van de 4k UHD films.  [/quote.   

Op deze manier verlies je met HDR content inderdaad iets van je grotere kleuren bereik daar je zeg maar de grotere kleuren driehoek in de kleinere stopt ,maar waar het omging is om te kijken of dit werkt ,en dat doet het dus .
Omgekeerd is de betere van de 2 daar je dan wel de volle potentie van je projector zijn kleurendriehoek gebruikt .
Dus dat wil zeggen dat je de rec2020 stand van je jvc kiest en hier dan een 3Dlut calibratie (P3) overheen laat gaan .
Ook nu kun je dan al je content ( blu Raymond ,mkv ,HDR ) afspelen en de kleuren kloppen dan .

Het wel zo dat je met de rec2020 filter ongeveer 20 tot 25 % licht verliest daar er natuurlijk een filter in het lichtpad komt te zitten .
Dit zou dus een reden kunnen zijn om voor de eerste oplossing te kiezen .
Ook hebben we gisteren laat nog een test gedaan in highlamp mode om te zien hoe dat speelde en tot onze verbazing waar in low lamp mode we tot een resultaat kwamen van 93% dekking van de P3 kleuren kwamen we zelfs tot 97% dekking nu.
Wat ook opviel is daar waar we zo 20/25 % licht kwijt waren in low lamp met het rec2020 filter , nu het verlies beperkt was tot 10/15 % .
Je kunt dan ook voorstellen dat het beeld om te smullen was in highlamp mode en misschien ga ik zo wel even draaien met HDR content .
Zelf heb ik geen contrast meting gedaan maar daar waar je in highlamp draait met SDR gaat normaal je contrast of blackfloor iets omhoog ,was dat nu niet het geval en het contrast leek zelfs wel iets beter .

Voor mezelf vind ik het altijd leuk om met dit soort dingen bezig te zijn en 3Dlut is dan ook voor mij weer een mooie toevoeging aan de rest van het toch al geweldige madVR .
8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Leo,

Ik denk dat het ook echt wel iets kan zijn voor jou!
Je wilt het beste van het beste kwa beeld, beter dan dit wordt het niet Leo..
Misschien leuk om een keer aan te sluiten bij Williams? Ik nodig gewoon mensen bij je thuis uit Will, vind je het goed :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on December 15, 2019, 12:22:21
Leo,

Ik denk dat het ook echt wel iets kan zijn voor jou!
Je wilt het beste van het beste kwa beeld, beter dan dit wordt het niet Leo..
Misschien leuk om een keer aan te sluiten bij Williams? Ik nodig gewoon mensen bij je thuis uit Will, vind je het goed :D

Hahaaa.... :D
Ik heb hier zeker wel oren naar...,wellicht iets voor na de feestdagen te organiseren bij mij thuis,ik zal tzt wel 'n gil geven  :thumbs-up: (word vervolgt) thx!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Het is uiteraard wel handiger om naar Williams of naar mij te komen, dan hoeft de htpc en andere apparatuur niet te verhuizen ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Bedankt Maximus voor je linkjes.
Zeer interessant en klopt eigenlijk helemaal met de bevindingen die ik zelf gisteren heb gezien!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ik heb binnenkort 2 weekjes vakantie dan kunnen we misschien is wat plannen
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

The Luggage

Ik ben mijn eerste voorzichtige stappen aan het zetten met de htpc.

Alvast bedankt aan iedereen hier voor alle tips en hifiman in het bijzonder voor zijn handleiding.

Ik heb er weinig verstand van, dus ik ga vermoedelijk nog veel vragen hebben. Alvast excuus als er daar domme bij zijn.

Ik had begrepen dat het mogelijk was om de lav filters in Kodi/dsplayer te updaten, maar nadat ik dat probeerde met lav filters 0.74 (bestanden uit map van Lavfilters 0.74-  X86 kopiëren naar de lavfilters map in de kodi directory) krijg ik schokken bij het afspelen van films in kodi.

Ik zie nu dat Riwi iets gelijkaards heeft ondervonden.

Quote from: riwi on May 28, 2019, 20:38:55
Dat raad ik niet aan. Ik heb de lav filters geupdate (in de Kodi folder) en daar had ik rare effecten kwa video mee. Geen dropped frames, maar bewegingen liepen niet soepel meer. Dus ik heb de orginele lav van Kodi/ds weer in gebruik.

Is er ondertussen een oplossing voor gevonden om de nieuwste lav filters in kodi dsplayer te integreren? Of gebruik ik best nog steeds de oude lav-filters die bij KodiDSplayer zitten? Hebben die oude filters nadelen?

riwi

Ik heb nog steeds de oude lav filters in gebruik. Heb ze toen geprobeerd up te daten, maar met genoemde gevolg. Dus terug naar de oude en daar heb ik eigenlijk geen problemen meer mee gehad. En ook geen tekortkomingen tgv dat ze ouder zijn.
Ik ben nu een beetje bang soms om veel te veranderen, het speelt nu goed en dat wil ik niet stuk maken :)
Ik neem wel af en toe een nieuwere versie van MadVR. Maar dan backup ik de gehele MadVR folder zodat ik gemakkelijk terug kan.

Ik ben wel van plan om de kast en moederbord/cpu te vervangen zodat het een wat compacter geheel wordt.

The Luggage

OK, bedankt.

Ik had gelukkig ook een backup genomen van de originele lav filters, daarmee loopt het weer soepel.

Het is mij niet duidelijk of er een interferentie is tussen het instellen van de lav filters in kodi (settings van DSPlayer) en het volledige aparte instelmenu van Lav filters (klassiek grijs windows veldje). De instellingen zijn telkens hetzelfde (of bijna hetzelfde). Maar als je de oude filters filters van kodi gebruikt, dan volstaat het toch om alles in kodi in te stellen? Of moet je dubbel werk doen en het ook nog eens instellen in het lav filters veld? In de handleiding van hifiman zijn beide schermen te zien.

Nu ik toch vragen aan het stellen ben:

Hifiman gebruikt in kodi en Lavfiler TV/16-255, maar ik zie dat anderen het instellen op PC/0--255 (dus hele keten in die laatste stand). Het lijkt dus een kwestie van voorkeur/elk heeft zijn voordelen en nadelen?

Als ik mij niet vergis, heeft Werner het daarover gehad tijdens de calibratie van mijn X5000 en waren er voor-en nadelen aan beide standen. Ik weet dat hij toen een testpatroon heeft getoond (ik dacht een clipping/wit-zwart). Ik begreep de uitleg toen maar ben hem ondertussen wat vergeten ::) :blush: Ik zal eens nakijken hoe Werner toen mijn UHD-speler en projector heeft ingesteld, ik dacht op PC.

Mijn X5000 heeft geen kleurenfilter en geen volledig dci-bereik. Ik heb begrepen dat hifiman bij UHD-materiaal MadVR laat "omzetten" naar REC709 en dat anderen BT.2020 laten uitsturen. Ik ga zelf nog experimenteren (Werner heeft een SDR2020 stand voorzien bij mij), maar ik was benieuwd naar wat anderen met een projector uit de JVC 5 serie kiezen (REC709 of BT2020)?.