Vergelijk PSM-1 vs PC

Started by Rob_Dingen, December 7, 2001, 05:08:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chendy

#25
Hi Frank!

OK, duidelijk. Ik weet niet wanneer ik dit zal laten doen. Het is nogal een lange, dure maand. Maar dat hoor je nog wel van me.

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

SiR-ROUND

#26
Me myself & Irene heeft enorme staircasing op elke resolutie op de PC met elke player, dus dat is typisch een probleem disc(reg 2)

Zeer goed zichtbaar op luxaflex en de houten planken op de huizen + de Amtrak treinen(alles heeft nl. heel veel dunne structuur)

jeroen

#27
Ja de r1 heeft dat ook kan me de discussies herinneren toen die uitkwam.  Veel vroege disney titels hebben dat probleem ook, zoals BEAUTIFUL GIRLS.  Maar dan ging het om oude ld masters, waarom zoiets met een nieuwe titel gebeurt...

chendy

#28
Hi there!

Zo ook een ander vb: Shrek. Volgens mij moest die nog effe snel in de schappen voor X-Ma$. Ik wacht dus totdat er een SE ofzo uit komt.  ::)

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

#29
SHREK !!!!! ???????

Dat is een PERFECT strakke transfer, echt ongelovelijk.
Geen staircasing te zien.

Ik begin toch echt aan mijn ogen te twijfelen.
Ik gebruik de de R1 versie, SE.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#30
Shrek ziet er uitstekend uit ik heb de regio 2/4 versie.

chendy

Hi there!

Nou moe, het zal wel aan mijn set liggen dan. D´r was iemand langs hier met ook een R4. Het zag er niet mooi uit...
Toevoeging: Walking with Dinosaurs R1 is "verschrikkelijk" met de PSM-1. Soms moet je je afvragen of dit nu aan de transfer ligt. Hier dus wel. Op de PC is het beter, maar nog steeds om te janken.  :'(

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

tipex

#32
Hebt zelf ook wel degelijk staircaising gezien op mijn toshiba 500, je moet maar eens goed op de mond van shrek letten vooral in het begin van de film is het goed te zien

Hans

SiR-ROUND

#33
Misschien heeft ie een "trap" op z'n bek gehad?

:D

J.A.F._Doorhof

#34
Bij de Toshiba kan dit door de bekende linejitter "bug" komen, op de Pioneer heb ik dit niet opvallend gezien.

Zal me er nog eens in gaan verdiepen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

#35
Hoi Frank

Ik denk dat het komt omdat je op 1200p draait daardoor zie je de staircaising niet of minder maar het is er wel alleen je maskeert het door de hoge resolutie

Rob

J.A.F._Doorhof

#36
Ik heb ook even een 720P geheugen aangemaakt, en toen is het me ook niet opgevallen.

Ik denk dat lichte staircasing inderdaad wel weggewerkt zou kunnen worden, maar extreme niet.

Zal binnenkort (als ik weer kan ademen) even kijken naar Shrek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#37
Je 1200p moet wel heeeeeeeeeel soft zijn met extreme overlap en slechte focus wil het staircasing verhullen.  Wat ik vorig jaar bij frank zag was een haarscherp plaatje en dat zal nu alleen maar nog scherper zijn dus dat het aan 1200p ligt dat je 't niet ziet lijkt me uitgesloten.

Rob_Dingen

#38
Hoi jeroen

Dat heeft niet alleen met de projector te maken maar ook met interpolatie bij 480p bestaat de staircaising zeg maar uit 10 blokjes en bij 1200p uit 25 blokjes en niet te vergeten dat bij 1200p en een 16/9 scherm geen crt projector bestaat die geen overlap van scanlines heeft dus dat draagt ook bij aan het minder zien van staircasing

Rob

J.A.F._Doorhof

#39
Een leuk voorbeeld hiervan is het life concert van Nightwish. Ik heb dat op de Skyworth gezien, en dan zie je een hand die bestaat uit ongeveer duplo blokken. Als je naar de PSM-1 op 1200P switch dan zie je echt een hand (hij is nog steeds blokkerig, maar VEEL minder).

In gewone films is het me nog nooit opgevallen.
De PSM-1 heeft wel een functie om MPEG artifacts (waaronder MPEGBlocking) tegen te gaan.

De CGI staircasing laat hij echter wel duidelijk zien, waarschijnlijk omdat dat niet een artifact is, maar echt een bron "probleem".

MvrGr.
Frank

PS.
Ik gebruik een 4:3 scherm, maar natuurlijk wel met de squeeze van de projector, waardoor het dan even een 16:9 scherm is  ;).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tipex

#40
Je moet echt ontzettend goed kijken bij shrek het valt me ook niet elke keer op. Had paar weken terug wat film avondjes bij me thuis en iedereen wilde graag shrek zien en na een keer of 8 geloof je de film wel en ga je naar foutjes lopen zoeken :P Het zal inderdaad wel aan de toshiba bug liggen maar zeker bij shrek is het niet storend.

Dat het bij hogere resoluties minder opvalt is wel een goed excuus om een nieuwe crt aan te gaan schaffen :PP

Hans

Profisound

#41
Tipex!

Hoe heb jij je dongle staan?

cinepaulis

#42
Ter info:

Het is inherent aan hogere resoluties dat staircasing problemen minder zichtbaar worden dan op de native resolutie. Ofwel: het ligt aan de scaling (in positieve zin) als een slechte DVD wordt opgelapt doordat je hem op hogere resoluties bekijkt.
(Rob zei het ook al)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#43
Dat ligt er helemaal aan WAT voor staircasing.
Een slechte transfer zal niet inees genezen worden, maw staircasing zoals die van CGI zul je net zo duidelijk blijven zien.

Staircasing in een landschap kan inderdaad verminderd worden op hoge resoulties.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"