Leben CS300 versus Luxman SQ38u

Started by marcush, September 17, 2012, 22:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz


tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

raindog

Deze bekende dame heeft haar keuze al gemaakt...  :sigh:



Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Quote from: raindog on October 29, 2012, 01:20:08
Deze bekende dame heeft haar keuze al gemaakt...  :sigh:


Wat is dat op de achtergrond, Epos?

garmtz


garmtz


John Wx

Quote from: garmtz on October 29, 2012, 09:12:45
En wie is het dan?

iemand die houd van kleedjes ophangen en van kleurtjes ene Norah geloof ik
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kippekop

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

raindog



Yep, Norah Jones. Ik zou best even een Leben volumeknop willen zijn...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Zie je dat lang haar bij vrouwen mooier is....

John Wx

Quote from: twani on October 29, 2012, 10:33:09
Zie je dat lang haar bij vrouwen mooier is....

harder aan trekken  :-X
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: kippekop on October 29, 2012, 10:22:20
Buizen op Dynaudio... die durft!

je ziet er al bijdraaien om wat te horen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

marcush

Ik heb de Luxman beluisterd en na vergelijking met mijn huidige (nu: vorige) EAR 869 was ik om.  Het verschil was groter dan ik had verwacht. Holografischer (de EAR klonk in vergelijking vrij vlak), stemmen en instrumenten werden groter afgebeeld en stonden tastbaarder in de ruimte. Maar vooral een fraaier, rijker en warmer middengebied. Het geluid van de Luxman had veel (meer) "schmelz".  Ik kon luisteren op Audionote A/N-E's dus had een zeer goed beeld van hoe de Luxman in mijn set zou klinken.

Een direct vergelijk met de Leben was niet mogelijk en hier moest ik putten uit mijn luisterervaring enkele jaren geleden op een audioshow.  Wat me daar van bijstond was een vrij helder en schoon geluid. Ik vermoed minder warm dan de Luxman.

Ik vind het geluid van deze Luxman zo heerlijk  :wub:, dat de behoefte om nog naar de Leben op zoek te gaan en te kunnen vergelijken volledig is verdwenen. En dus staat ie nu thuis en hoop ik er nog veel van te genieten.

Bedankt voor al jullie input in dit topic.

groet,

raindog

Gefeliciteerd! Een Luxman is een versterker voor het leven...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Mmmmm, waarom jij wel en ik niet :(  ;D Nieuw gekocht?, zo ja je oude versterker ingeruild?

Gr
Theo.

marcush

Quote from: twani on November  6, 2012, 20:22:13
Mmmmm, waarom jij wel en ik niet :(  ;D Nieuw gekocht?, zo ja je oude versterker ingeruild?

Gr
Theo.

2e hands gekocht, daardoor kwam die (gelukkig ;D) budgettair in beeld

twani

Quote from: marcush on November  7, 2012, 20:59:30
2e hands gekocht, daardoor kwam die (gelukkig ;D) budgettair in beeld
Erg erg mooi.......

roeleken

Gefeliciteerd ! Welkom bij de buizenclub. Heb ook getwijfeld over leben maar bij cayin uitgekomen. Luxman ken ik niet, maar ziet er prachtig uit in ieder geval
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kingpin

Quote from: roeleken on November 10, 2012, 13:46:33
Gefeliciteerd ! Welkom bij de buizenclub. Heb ook getwijfeld over leben maar bij cayin uitgekomen. Luxman ken ik niet, maar ziet er prachtig uit in ieder geval
Hey leuk nog een Cayin liefhebber ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

marcush

Quote from: raindog on September 19, 2012, 10:47:46
Zelf zou ik minimaal een CS600 nodig hebben en die is toch wel erg prijzig.

Als ik je onderschrift zie, dan is er toch een cs600 gekomen. Gefeliciteerd.

twani

Tja het Leben begint bij 12.................................(watt :P)

raindog

 
Quote from: marcush on June  3, 2013, 22:27:41
Als ik je onderschrift zie, dan is er toch een cs600 gekomen. Gefeliciteerd.

Dank je, het kan soms snel gaan. Deze CS600 werd ineens op audiomarkt aangeboden voor een redelijke prijs en kon ik niet weerstaan. Nog geen spijt van gehad. Het vermogen blijkt voldoende, wel iets minder controle/rust dan met de Primaluna monoblokken die ik hier voor had maar dat vergeef ik de Japanner graag. Het combineert verder namelijk erg goed met mijn Harbeths, ook met dank aan de Cardas bekabeling.

Hoe bevalt de Luxmann nu je er een half jaar mee hebt gespeeld?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Quote from: raindog on June  4, 2013, 00:28:41

Dank je, het kan soms snel gaan. Deze CS600 werd ineens op audiomarkt aangeboden voor een redelijke prijs en kon ik niet weerstaan. Nog geen spijt van gehad. Het vermogen blijkt voldoende, wel iets minder controle/rust dan met de Primaluna monoblokken die ik hier voor had maar dat vergeef ik de Japanner graag. Het combineert verder namelijk erg goed met mijn Harbeths, ook met dank aan de Cardas bekabeling.

Hoe bevalt de Luxmann nu je er een half jaar mee hebt gespeeld?
Met welke Cardas kabels speel jij precies "regenhond"?