[GELUKT :) :) :) ]wifi printer laten herkennen in wifi netwerk (thuis)

Started by fireman, September 16, 2012, 15:44:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeroen de Waal

Als de printer uit staat druk je op de knop (en hou die ingedrukt )met het "computertje en vraagteken" (de knop naast wifi), daarna druk je op de aan/uit knop.
Dan worden de netwerkinstellingen gereset en kan je het opnieuw op de manier die ik omschreef proberen.


Jeroen.

fireman

Quote from: Jeroen de Waal on September 16, 2012, 20:54:19
Als de printer uit staat druk je op de knop (en hou die ingedrukt )met het "computertje en vraagteken" (de knop naast wifi), daarna druk je op de aan/uit knop.
Dan worden de netwerkinstellingen gereset en kan je het opnieuw op de manier die ik omschreef proberen.


Jeroen.

Heb ik inderdaad al gedaan :(
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Wordt lastig zo  ;D

Sluit de printer aan op een apparaat waar al een wifiverbinding op actief is. Druk daarna de wifiknop 3 seconden in.
Hij zou dan gaan proberen de wifiinstellingen van het apparaat over te nemen.
Anders weet ik het even ook niet meer.


Jeroen.

fireman

Heb ik op de windows machine gedaan (met USB). Werkt ook prima, echter USB eruit en de printer is onvindbaar.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Wat ik nodig heb is de installatie CD. Ik denk dat daar toch iets op staat dat de herkenning van de printer actief maakt.

Als iemand deze heeft, graag mailen via https://www.wetransfer.com
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Je hebt enkel de EpsonNET print software nodig die je kan downloaden van de Epson site.


Jeroen.

fireman

Dat is dus het probleem. Software heb ik maar printer wordt niet herkend in mijn wifi.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Maar je schrijft dat je de installatie cd nodig hebt, maar daar is niets anders op te vinden als dat je via Epson kan downloaden.


Jeroen.

fireman

Kan jij mij een linkje geven waar die dan precies staat. Ik heb enkel die driver en manual site gevonden. Uitgevoerd en geprobeerd verbinding te maken.

Ik ga er ook vanuit dat ik iets in mijn airport extreme moet instellen. Moet 'ie b.v. op DHCP staan of op statisch?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

De extreme gewoon op dhcp.

Dit is de link....
http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corporatesite/support/index?gatewayto=ProductHome.aspx%3Flng=nl-NL%26amp;data=VkjUmbBFNN3Ld5EHrG2hn6t8+m6fOMiE9XtaV4AD6UMU003D%26amp;tc=6

Mocht die link niet werken dan ga je hier naar toe en volgt de stappen om de juiste printer te selecteren....
http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corporatesite/support

Je hebt dus iig die EpsonNET software nodig (staat onder netwerkhulpprogramma's)

Ben benieuwd of je nu verder komt!


Jeroen.

fireman

Ik parkeer 'm even. Hoop morgen of overmorgen verder te gaan. Anders wordt het nachtwerk.
Bedankt voor zover.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal


fireman

Tot nu toe nog niets :(

Ik snap echt niet hoe dat kan. Heb de utility van epson zelf gebruikt maar dan nog niet (bedraad/onbedraad)

Hoe simpel kan het zijn; de router een printer laten herkennen.

Via bonjour ( in apple) op tweede verdieping USB in airport express geeft wel connectie (draadloos) naar de extreme zodat ik vanaf beneden draadloos kan printen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Dus je had de printer via usb aangesloten en het tooltje gebruikt, en nog kwam je niet verder?

Had je graag verder willen helpen maar weet het zo 1, 2, 3 niet meer.


Jeroen.

fireman

Ik was er helemaal klaar mee, het moet echt gewoon normaal n simpel kunnen lukken. Echter bij dit ding (SX235w) niet.

Ik heb, jawel!!, een epson SX435w gekocht in de aanbieding bij de mediamarkt voor € 46,- incl. verzendkosten EN 4 cartridges!!! (cartridges alleen kosten al zo'n € 40,-)

En deze heeft een schermpje, PPPPPFFFFFFFFFFFFF......

Wat denk je?? Dat ding sluit ik aan op het netstroom. netwerknaam selecteren, wachtwoord invoeren en gaan met die banaan.

Die andere heb ik voorlopig boven staan op USB aansluiting. De mazzel is ook dat het de zelfde cartridges zijn. Dus uitwisselen gaat perfect.

Ik kan weer (draadloos) printen :)

Ik ga nog wel proberen om de installatie CD te pakken te krijgen want daarmee moet het gewoon te doen zijn. Dat ding is verder gewoon goed.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Zoals gezegd de installatie cd bevat dezelfde software als dat je kan downloaden van Epson.
Maar mooi dat er een oplossing is!


Jeroen.

fireman

Inderdaad, maar het frappante dat ik met die nieuwe printer direct contact heb in het netwerk en dat ik ook die webpagina kan oproepen. Dat moet toch ook voor die SX235w kunnen?? Vreemd. ben benieuwd als er ergens een soort algehele reset is. Netwerk settings weet is, maar een algemene...
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Het verschil met de nieuwe printer is dat je daarmee dus gewoon via het bedieningspaneel op de printer een wifi verbinding kan maken.
De "oude" moet via de tool van Epson.

Ach het is nu toch goed, veel printplezier.


Jeroen.