[GELUKT :) :) :) ]wifi printer laten herkennen in wifi netwerk (thuis)

Started by fireman, September 16, 2012, 15:44:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Heb sinds vandaag een airport extreme 4th gen. Werkt prima, heb internet en de verbindingen gaan soepel. Nu heb ik ook een epson Stylus SX235w wifi printer. met mijn airport express werkt ie prima. Nu wil ik 'm ook via de extreme laten werk. Echter de printer wordt niet herkend.

Hoe dit op te lossen?

Heb het e.e.a. al geprobeerd. Met usb kabel aangesloten op mijn iMac (wel herkend), zonder kabel ( wordt dan niet herkend )

Ik heb geen originele installatie CD ( is dat echt nodig?? ) Wel de laatste drivers en software, immers werkte alles tot voor een paar uur hier voor perfect.

Hoe krijg ik 'm weer aan de praat (printen dus )


Hoe laat ik mijn wifi printer weer wifi signaal uitzenden? En hoe kan die herkend worden?

iMac, airport extreme en epson SX235w wifi printer.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Met bonjour....

Maar heeft de printer wel een IP adres?

fireman

#2
Ja, dat bonjour. Ik had dat wel, maar zie dat niet meer. Hoe kom ik daar weer aan? Waar kan ik dat activeren en/of vinden?
Printer heeft geen IP-adres. Wel MAC-adres, kan dat kloppen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Quote from: Fireman on September 16, 2012, 16:58:57
Ja, dat bonjour. Ik had dat wel, maar zie dat niet meer. Hoe kom ik daar weer aan? Waar kan ik dat activeren en/of vinden?

Heb je een MAC of PC?

fireman

#4
QuoteiMac, airport extreme en epson SX235w wifi printer.

airport extreme en iMac ( ook nog wel een windows 7 pc in mijn netwerk. Maar de iMac is mijn hoofdcomp )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

En je hebt hem toegevoegd via afdrukken en scannen, op + gedrukt?

Maar nogmaals heeft de printer een IP adres. (te zien in de instellingen van de printer.... )

fireman

#6
Zoals ik al aangaf, de printer heeft geen IP-adres. Inderdaad via dat afdrukken/scannen, dan onder de linker kolom op dat + drukken. Krijg wel het scherpje in beeld maar geen enkele vorm van mijn printer. Wel als de USB er in zit, dan wordt 'ie daar zichtbaar.

Lampje blijft oranje/groen knipperen. Heb de netwerksetting al gereset, dus ik start met een "schone" printer setup.

Hoe krijg ik 'm dus zichtbaar in mijn netwerk.


Nu dacht ik dat ik 'm eerst met een USB moest aansluiten, waarna de printer geinstalleerd wordt. Dat heb ik gedaan en alles werkt perfect. Echter bij loskoppeling van de USB dan is de printer onvindbaar. Hoe en of wat moet ik activeren om 'm te laten herkennen. En dus het wifi lampje continu groen blijft branden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Moet je op je printer niet opnieuw verbinding maken met de extreme? Neem aan dat die beveiligd is met WPA oid.


Jeroen.

fireman

#8
Quote from: Jeroen de Waal on September 16, 2012, 17:35:16
Moet je op je printer niet opnieuw verbinding maken met de extreme? Neem aan dat die beveiligd is met WPA oid.


Jeroen.

Ja, klopt. Heb ik geprobeerd. Heb de WPA2 uitgeschakeld en geprobeerd te laten herkennen. Helaas zonder resultaat. Waar kan/moet ik op letten om toch toegang te laten krijgen op mijn extreme (en dus wifi netwerk ) Als ik de toegang weer heb dan ben ik er ( denk ik )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Ik zie niets over WPA2 ondersteuning, zend de extreme wel zijn SSID uit?

Functioneert de extreme als DHCP router of staan op de workstations de instellingen statisch ingesteld?


Jeroen.

fireman

WPA2 is toch de beveiliging? SSID is toch de netwerknaam die ik herken op de andere netwerk apparaten die op wifi gaan? Die doen het allemaal 9 inclusief mijn NAIM superuniti :)  )

Ik heb eigenlijk niets bijzonders gedaan aan de extreme, zeg maar niets. Enkel het netwerk ingesteld door een naam en een wachtwoord in te geven. Waar moet ik op letten?

DHCP router
Workstation.

Ga ik even checken.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Printer ondersteund wel WPA2 zie ik nu, beetje verwarrend.

Als je op je printer verbinding wil maken met je netwerk ziet hij dan wel je SSID-naam in de lijst met beschikbare netwerken?


Jeroen.

fireman

Ik kan niets zien op mijn printer. Heeft geen schermpje of iets dergelijks.

Met mijn airport express voorheen deed hij het prima.


Mijn extreme staat op DHCP ingesteld, niet op statisch.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Ik zou hem via usb op de Windows 7 pc aansluiten en dan mbv de Epson network software & driver package (die je bij Epson kan downloaden)
Onscreen de wi-fi setup instellen. Dan moet het lukken!


Jeroen.


bmateijsen

Quote from: Jeroen de Waal on September 16, 2012, 18:16:25
Ik zou hem via usb op de Windows 7 pc aansluiten en dan mbv de Epson network software & driver package (die je bij Epson kan downloaden)
Onscreen de wi-fi setup instellen. Dan moet het lukken!


Jeroen.

Dat zou ook via MAC moeten werken, helemaal omdat de printer via USB wel gezien wordt....

fireman

#16
Dat is dus inderdaad het vreemde. Het wireless herkenbaar laten worden in mijn wifi.

Wat mij opvalt is dat ook op de windows PC aangegeven wordt dat mijn printer offline is. Staat aan en te knipperen met oranje/groen.

Wat ik eerst voor elkaar wil krijgen is; de wifi printer een wifi signaal uitl aten zenden zodat die opgepikt kan worden in mijn wifi netwerk. Ik dacht dat dus via de USB aansluiting te doen.

Het gekke is, in het verleden is het ook zo gegaan (met de eirport express)

Ik ga het wel even proberen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Hoe heb je toen de printer aangesloten? Met USB aan de Airport express of met Ethernet?

fireman

zover ik weet niet, maar ook dat ga ik proberen. De express staat nu in brug modes, dus ben benieuwd.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Quote from: bmateijsen on September 16, 2012, 18:18:03
Dat zou ook via MAC moeten werken, helemaal omdat de printer via USB wel gezien wordt....

Programma was voor zover ik zag enkel voor Windows bedoelt.
Zie bij de downloadsectie ook geen wi-fi tool voor de mac.


Jeroen.

fireman

Kan me voorstellen dat je zo'n wifi printer eerst met USB aansluit op je comp. Of het nu win of OSX is.

Dan zouden er specs geconfigureerd moeten worden waardoor de printer in dat specifieke wifi netwerk herkenbaar wordt. Maar dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.

Via de airport express en dan met de USB kabel erin, wordt íe zichtbaar ( semi draadloos ) omdat de airport express op een hogere verdieping is geplaatst en mijn iMac beneden staat. De printer is zichtbaar op mijn iMac en dus in mijn wifi. Alleen dus met de USB in de airport express. Hoe nu draadloos in mijn airport extreme??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal

Zoals ik zei, sluit hem aan op je Windows 7 station en gebruik het configureerprogramma en dan is het waarschijnlijk snel gelukt.
De printer heeft geen mogelijkheden namelijk om via het paneel op de printer alle draadloze instellingen aan te passen.


Jeroen.

fireman

Nou, heb zojuist het e.e.a. zitten proberen maar de printer wordt niet zichtbaar in mijn netwerk.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen de Waal


fireman

Ja, maar de printer wordt niet zichtbaar. :(

Ik moet op een of andere manier de printer resetten en dan opnieuw laten herkennen. Maar hoe??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17