Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

PeterAlligator

#3925
Quote from: bmateijsen on March 26, 2024, 16:14:33Ook bij Utopik weer 5 jaar garantie...


Oké, top!
Op de voeding of op het hele apparaat?

Torch

Quote from: bmateijsen on March 26, 2024, 16:14:33Ook bij Utopik weer 5 jaar garantie...

Mocht de Utopik voor versterkers er inderdaad komen dit jaar, dan ga ik er serieus over nadenken om de ADSM en A2200 te laten upgraden. Om er dan hopelijk weer 5 jaar zorgeloos van te genieten  ;D
En dan maar voor lief nemen dat de Organik upgrade er nooit gaat komen voor de ADSM.

Rudi64

#3927
Quote from: Torch on March 27, 2024, 09:29:44Mocht de Utopik voor versterkers er inderdaad komen dit jaar, dan ga ik er serieus over nadenken om de ADSM en A2200 te laten upgraden. Om er dan hopelijk weer 5 jaar zorgeloos van te genieten  ;D
En dan maar voor lief nemen dat de Organik upgrade er nooit gaat komen voor de ADSM.

Hou er wel rekening mee dat de 5 jaar garantie alleen voor de utopik zelf is maar niet voor het hele toestel. Ik denk er ook over na voor het geval deze beschikbaar komt voor de Exaktbox I en had dit al eens gecheckt bij de helpline.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Torch

Quote from: Rudi64 on March 27, 2024, 11:17:37Hou er wel rekening mee dat de 5 jaar garantie alleen voor de utopik zelf is maar niet voor het hele toestel. Ik denk er ook over na voor het geval deze beschikbaar komt voor de Exaktbox I en had dit al eens gecheckt bij de helpline.


Dan heb ik de post van Bjorn verkeerd begrepen?

Waar het mij om gaat is: 2 nieuwe voedingen en weer 5 jaar garantie op de set is een goede deal i.m.o.
5 jaar op alleen de voeding is weggegooid geld op het moment dat er iets anders kapot gaat en de Akurate range niet meer ondersteund en geserviced wordt door Linn.

Rudi64

Quote from: Torch on March 27, 2024, 12:02:33Dan heb ik de post van Bjorn verkeerd begrepen?

Waar het mij om gaat is: 2 nieuwe voedingen en weer 5 jaar garantie op de set is een goede deal i.m.o.
5 jaar op alleen de voeding is weggegooid geld op het moment dat er iets anders kapot gaat en de Akurate range niet meer ondersteund en geserviced wordt door Linn.

"The Utopik PSU comes with a 5 year warranty for the Utopik, and does not extend the warranty of the product that it is being fitted into"

Dat hebben ze me geantwoord op mijn vraag daarover.. :(
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Torch

Quote from: Rudi64 on March 27, 2024, 13:04:56"The Utopik PSU comes with a 5 year warranty for the Utopik, and does not extend the warranty of the product that it is being fitted into"

Dat hebben ze me geantwoord op mijn vraag daarover.. :(

Thanks Rudi, het is mij helemaal duidelijk nu  ;D

bmateijsen

Quote from: PeterAlligator on March 26, 2024, 18:42:25Oké, top!
Op de voeding of op het hele apparaat?

Sorry, op alleen de voeding.

JoWa

Bij de upgrade naar Katalyst en HDMI2 krijg je bijna een compleet nieuw binnenwerk op de voeding en de insteekkaart voor MM/MC/Line na.

Dat je dan voor het geheel 5 jaar garantie krijg snap ik.

Nu met alleen vervanging voeding, alleen weer 5 jaar op deze voeding is logisch.

Bij een auto krijg je bij vervanging van een motor ook niet opeens extra garantie op de rest van de auto.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Torch

#3933
Quote from: JoWa on March 27, 2024, 16:09:08Bij een auto krijg je bij vervanging van een motor ook niet opeens extra garantie op de rest van de auto.

Nee, en dat is logisch. Ik snap het verschil tussen een nieuw binnenwerk en alleen een voeding.
Waar het mij om ging is: als 2 maanden later je ophanging kapot gaat en de garage zegt ineens: 'da's een oude auto meneer, dat model repareren we niet meer' was het zonde van de nieuwe motor.


PeterAlligator

Quote from: Torch on March 27, 2024, 17:39:00Nee, en dat is logisch. Ik snap het verschil tussen een nieuw binnenwerk en alleen een voeding.
Waar het mij om ging is: als 2 maanden later je ophanging kapot gaat en de garage zegt ineens: 'da's een oude auto meneer, dat model repareren we niet meer' was het zonde van de nieuwe motor.



Op zich een punt, maar... een Linn is geen auto.

Mijn ervaring is dat er niet zo snel iets kapot gaat aan een streamer, behalve wanneer je ermee van de trap loopt en je je niet goed vasthoudt aan de trapleuning.

Juist de Dynamik-voedingen leverden in sommige producten problemen op en ook de displays van Linn-producten heb ik regelmatig moeten laten vervangen, maar dat is qua kosten nog wel te overzien, denk ik.
In de overige onderdelen van de streamers en versterkers heb ik een groot vertrouwen.

Struis

Really? Schermen vervangen? Ik dacht dat alleen Naim van die schermen had die kapot gingen? Ik zelf heb nog nooit iemand over een kapotte Linn streamer gehoord, maar ik denk dat er hier mensen zijn met een veel grotere Linn kennissenkring.
Voor mij is het voordeel van de Linn streamers dat ze zo betrouwbaar zijn... EN eeuwig geupdate worden zo ongeveer..

Quote from: PeterAlligator on March 27, 2024, 18:03:41Op zich een punt, maar... een Linn is geen auto.

Mijn ervaring is dat er niet zo snel iets kapot gaat aan een streamer, behalve wanneer je ermee van de trap loopt en je je niet goed vasthoudt aan de trapleuning.

Juist de Dynamik-voedingen leverden in sommige producten problemen op en ook de displays van Linn-producten heb ik regelmatig moeten laten vervangen, maar dat is qua kosten nog wel te overzien, denk ik.
In de overige onderdelen van de streamers en versterkers heb ik een groot vertrouwen.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

we1841

Eens.

Sinds de jaren tachtig gebruik ik Linn apparatuur, veelal tweedehands aangeschaft dus al met een leven achter zich. Het is in die tijd altijd intensief gebruikt en nooit heb ik iets gehad dat stopte met werken of stuk ging. Je zou dat in de autowereld kunnen vergelijken met Lexus ofzo?

Ik speel momenteel met Linn Keltiks. Deze zijn geproduceerd tot begin deze eeuw. Linn heeft tot 2015 software matige (exakt) filters ontwikkeld voor deze speakers.

Linn Klimax Exakt DSM Utopik/Akurate Exaktbox-I Katalyst/Keltiks

Struis

Ja, gek genoeg is dat ook mijn ervaring. Gewoon erg goed gebouwd.

Ook mijn ervaring met bv Accuphase of Luxman. Op een lampje na, of, na 40 jaar lekkende condensatoren, blijft het gewoon heel.

Al is er van een vriend van me een tweetal Dynamik voedingen in Akurate eindversterkers aan vervanging toe (het zijn geschakelde voedingen die zoveel keer kunnen schakelen, en dat eindigt blijkbaar hier. Maar die zijn ook al tweedehands uit vroeg 2000 en hebben altijd aan gestaan. Dus mja..

Quote from: we1841 on March 28, 2024, 12:52:25Eens.

Sinds de jaren tachtig gebruik ik Linn apparatuur, veelal tweedehands aangeschaft dus al met een leven achter zich. Het is in die tijd altijd intensief gebruikt en nooit heb ik iets gehad dat stopte met werken of stuk ging. Je zou dat in de autowereld kunnen vergelijken met Lexus ofzo?

Ik speel momenteel met Linn Keltiks. Deze zijn geproduceerd tot begin deze eeuw. Linn heeft tot 2015 software matige (exakt) filters ontwikkeld voor deze speakers.


Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

we1841

Geen idee of dit het juiste topic is maar ik heb een vraag over een upgrade aan mijn Keltik's. Ik overweeg namelijk om de huidige 038 tweeter te vervangen door de Hiquphon OW1-92. Iemand hier ervaring mee? Zowel het eindresultaat als het proces van de vervanging heeft mijn warme belangstelling.
Linn Klimax Exakt DSM Utopik/Akurate Exaktbox-I Katalyst/Keltiks

Torch

Ben verder niet bekend met de typenummers, maar als je hier de upgrade van de tweeter met gaas naar de versie met de 3 staafjes bedoelt, die werd indertijd unaniem als zinvol beschouwd door de Linn community.

we1841

Klopt idd, maar dit is een volgende stap. De versie met de drie staafjes (038) zitten momenteel in mijn Keltiks. De Hiquphon OW1-92 is een eventuele volgende stap.
Linn Klimax Exakt DSM Utopik/Akurate Exaktbox-I Katalyst/Keltiks