Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Het is natuurlijk wel een functionaliteit waar ze de laatste releases regelmatig wat aan veranderd hebt. Best kans dat iets wat het voor een ander iets fixt bij jou nu juist een probleem veroorzaakt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mitch--

Quote from: fugazi_2009 on August 29, 2021, 22:41:56
Het is natuurlijk wel een functionaliteit waar ze de laatste releases regelmatig wat aan veranderd hebt. Best kans dat iets wat het voor een ander iets fixt bij jou nu juist een probleem veroorzaakt.

dat gevoel heb ik ook ja, vanmiddag maar eens een oudere davaar release er op zetten en kijken wat er gebeurt, en even afwachten wat Linn zegt, hopelijk kunnen zij iets betekenen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

El Nino

Linn reageert doorgaans erg snel op software zaken, meestal binnen 1 dag. Hoop dat je snel een oplossing aangeboden krijgt!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Quote from: Mitch-- on August 26, 2021, 20:21:29
Iemand anders ook problemen met HDMI-ARC sinds de laatste update naar Davaar 82? Bij mij geeft ie nu geen geluid meer over de speaker?  :nopompom:

Tidal old niks aan de hand dus er is op hardware vlak niks kapot....

https://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/ReleaseNotes  davaar 84 is er nu al

Mitch--

Quote from: El Nino on August 31, 2021, 23:32:14
Linn reageert doorgaans erg snel op software zaken, meestal binnen 1 dag. Hoop dat je snel een oplossing aangeboden krijgt!

Dat is helemaal waar! Binnen 12 uur had ik al antwoord met tips en uitleg, plus word er op reply's zeer snel geantwoord, super service  :worship: g

Quote from: denoontje on August 31, 2021, 23:43:06
https://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/ReleaseNotes  davaar 84 is er nu al

Nog geen oplossing helaas.... ging een hele tijd goed met Davaar 84, HDMI ARC werkt weer naar behoren alleen zitten er nog steeds drop outs in het geluid :(

Vanavond met de zeer duidelijke instructies van de Helpline ga ik Davaar 81 proberen terug te zetten, die is geen moment instabiel geweest dus hopelijk biedt dat uitkomts.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Drop outs lijken me een teken van een gebrekkige aanvoer van data. Als er ondanks de databuffer in de Linn toch drop outs plaatsvinden, dan ligt dat veelal aan ofwel een instabiel netwerk, ofwel beschadiging van kabels.
Oude versie van Davaar terugzetten is vrij eenvoudig via Konfig (laatste tab).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

JoWa

Quote from: Kerkhoffd on September  1, 2021, 09:02:42
Drop outs lijken me een teken van een gebrekkige aanvoer van data. Als er ondanks de databuffer in de Linn toch drop outs plaatsvinden, dan ligt dat veelal aan ofwel een instabiel netwerk, ofwel beschadiging van kabels.
Oude versie van Davaar terugzetten is vrij eenvoudig via Konfig (laatste tab).
Ik zou zeker de kabels checken.
Let wel op dat je niet een te oude versie terug zet, omdat het SSL certificaat is verlopen voor versies ouder dan 4.82.412.
Het nieuwe SSL certificaat zit in 4.82.412 en hoger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Quote from: Kerkhoffd on September  1, 2021, 09:02:42
Drop outs lijken me een teken van een gebrekkige aanvoer van data. Als er ondanks de databuffer in de Linn toch drop outs plaatsvinden, dan ligt dat veelal aan ofwel een instabiel netwerk, ofwel beschadiging van kabels.
Oude versie van Davaar terugzetten is vrij eenvoudig via Konfig (laatste tab).

Dacht ik ook eerst, maar al mn HDMI kabels zijn maar 6 maanden oud, liggen stil in de kast en niemand zit eraan...

Heb dit alleen met HDMI ARC, alles via netwerk (Tidal ed) geen enkel issue..

Quote from: JoWa on September  1, 2021, 09:19:02
Ik zou zeker de kabels checken.
Let wel op dat je niet een te oude versie terug zet, omdat het SSL certificaat is verlopen voor versies ouder dan 4.82.412.
Het nieuwe SSL certificaat zit in 4.82.412 en hoger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Wat is daar het gevolg van? Dit is iets te technisch voor mijn kennis ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rb73

Quote from: El Nino on August 11, 2021, 16:28:34
Ik zeg het gaat gebeuren...... ;D
El Nino heeft gelijk gekregen. De kogel is door de kerk: over een tijdje staat hier een Next Generation Klimax DSM  :angel:

Ik denk dat ik binnenkort maar een stereo-topic ga openen...
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Mitch--

Quote from: rb73 on September  1, 2021, 11:07:05
El Nino heeft gelijk gekregen. De kogel is door de kerk: over een tijdje staat hier een Next Generation Klimax DSM  :angel:

Ik denk dat ik binnenkort maar een stereo-topic ga openen...

Holy Smoke   :worship:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rb73

Quote from: Mitch-- on September  1, 2021, 11:50:26
Holy Smoke   :worship:
Na inruil van een flinke stapel aluminium doosjes en de Akurate 242 speakers was het een upgrade met veel waarde voor het bij te betalen bedrag. Ik denk dat het de grootste stap is die ik ooit gezet heb.
Is dat een mooie rationalisatie?  :laugh:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

myself

Quote from: rb73 on September  1, 2021, 12:33:41
Na inruil van een flinke stapel aluminium doosjes en de Akurate 242 speakers was het een upgrade met veel waarde voor het bij te betalen bedrag. Ik denk dat het de grootste stap is die ik ooit gezet heb.
Is dat een mooie rationalisatie?  :laugh:
Als je het aan jezelf kan verkopen is het altijd goed :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mitch--

Quote from: rb73 on September  1, 2021, 12:33:41
Na inruil van een flinke stapel aluminium doosjes en de Akurate 242 speakers was het een upgrade met veel waarde voor het bij te betalen bedrag. Ik denk dat het de grootste stap is die ik ooit gezet heb.
Is dat een mooie rationalisatie?  :laugh:

Goeie dag, niet alleen een nieuwe KDSM maar een hele nieuwe set dus  :o

Ben wel heel benieuwd, welke speakers er dan ook komen? Exakt als ik het dan zo gok?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

rb73

Quote from: Mitch-- on September  1, 2021, 15:13:23
Goeie dag, niet alleen een nieuwe KDSM maar een hele nieuwe set dus  :o

Ben wel heel benieuwd, welke speakers er dan ook komen? Exakt als ik het dan zo gok?
Inderdaad, het enige wat blijft is één van de Twins. KDS, Kontrol, Xovers, en speakers worden allemaal ingeruild. De nieuwe set wordt NG-KDSM met die oude Twin, en een paartje Sonus Faber Olympica Nova III.

Exakt heb ik een aantal keren beluisterd (o.a. nog bij BB&G de grote 350 met Klimax Exaktbox), maar hoewel dat een aantal dingen fantastisch goed doet, werd ik er onder aan de streep toch niet helemaal blij van.
Toen ik hoorde wat zo'n nieuwe KDSM en één Twin doen samen met de Olympica Nova III viel ik bijna van de luisterbank af. Juist de dingen waar in mijn "oude" set nog ruimte voor verbetering was, klonken daar zoveel beter... En dat zonder in te leveren op waar mijn actieve set zo goed in is.

Door de lange levertijd van de nieuwe KDSM kan ik bovendien thuis rustig vergelijken: de Sonus Fabers komen eerder dan de KDSM, en die beluister ik met mijn oude DS, Kontrol en Twin. Daarna worden DS & Kontrol dan vervangen door de nieuwe KDSM zodra die geleverd kan worden. Ben ik best benieuwd naar  :butbut:

Quote from: Kerkhoffd on September  1, 2021, 15:19:47
Proficiat!
Thanks!
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

denoontje

Wow, holy grail! feli man...dat is wat om naar uit te kijken.

fugazi_2009

Mooie upgrade, maar het doet mij wel gelijk de vraag stellen: Wat is nu het aandeel van de nieuwe DSM en wat komt gewoon door de speakers vervangen? Oftewel had enkel de speaker wisselen niet al het gewenste resultaat opgeleverd? Maar goed, dat is iets wat, als ik het zo, lees straks nog kan gaan ervaren omdat eerst de speakers komen en de DSM pas veel later. Wie weet kan je dan de DSM nog wel afbestellen  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

rb73

Quote from: fugazi_2009 on September  2, 2021, 08:07:18
Wat is nu het aandeel van de nieuwe DSM en wat komt gewoon door de speakers vervangen?
Interessante vraag, die ik mezelf ook gesteld heb. Binnenkort meer hierover, maar aangezien mijn DS nog geen Katalyst heeft, verwacht ik ook op dat vlak een serieuze stap vooruit. Upgraden van mijn DS naar Katalyst was uiteraard ook een optie geweest, maar relatief duur aangezien je dan de introductie/inruilkorting van de nieuwe KDSM niet meepakt.

Quote
Wie weet kan je dan de DSM nog wel afbestellen  ;)
;D :pompom:

Quote from: denoontje on September  1, 2021, 23:38:58
Wow, holy grail! feli man...dat is wat om naar uit te kijken.
Merci! En zeker, nogal onverwacht allemaal, maar gaat vast lekker klinken binnenkort  :popcorn:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

fugazi_2009

Quote from: rb73 on September  2, 2021, 09:17:42
Interessante vraag, die ik mezelf ook gesteld heb. Binnenkort meer hierover, maar aangezien mijn DS nog geen Katalyst heeft, verwacht ik ook op dat vlak een serieuze stap vooruit. Upgraden van mijn DS naar Katalyst was uiteraard ook een optie geweest, maar relatief duur aangezien je dan de introductie/inruilkorting van de nieuwe KDSM niet meepakt.
;D :pompom:

Dat is voor mij ook nog steeds een vraag, of uberhaupt de switch naar Katalyst interresant is of niet. Toen ik mijn eerste Akurate DS kocht, had ik de keuze uit een versie 0 of een versie 1. Toen heb ik heel bewust de versie 0 gekozen omdat ik die gewoon fijner vond klinken. Dat is nu ook nog mijn twijfel richting de Katalyst.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kerkhoffd

Iedere set en akoestiek is anders, dus thuis luisteren is daarmee eigenlijk altijd de enige juiste oplossing. In mijn situatie vond ik de Akurate DS/1 duidelijk beter klinken dan de DS/0 en in vergelijk niet onder doen voor de Klimax DS/0. Maar zo zal iedereen zijn eigen luisterervaringen en smaak hebben.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fugazi_2009

Quote from: Kerkhoffd on September  2, 2021, 10:35:27
Iedere set en akoestiek is anders, dus thuis luisteren is daarmee eigenlijk altijd de enige juiste oplossing. In mijn situatie vond ik de Akurate DS/1 duidelijk beter klinken dan de DS/0 en in vergelijk niet onder doen voor de Klimax DS/0. Maar zo zal iedereen zijn eigen luisterervaringen en smaak hebben.

Ja, en smaak speelt natuurlijk ook mee. Beter vind ik een lastig begrip. Er was duidelijk verschil tussen de DS/0 en DS/1. Maar ik ben (en wil) ook geen technische luisteraar zijn. Maar het verschil dat ik merkte was dat toen ik naar de DS/1 zat te luisteren dat ik op zeker moment op mijn telefoon mijn email ging lezen en toen ik switchte naar de DS/0 ik gelijk zoiets had van 'Even de telefoon weg leggen en echt muziek luisteren'.

Dus dat levert nu ook wel de twijfel op om naar de Katalyst te gaan of niet. Vandaar dat ik ook naar alternatieven aan het kijken ben. Hoewel. een Klimax DS/0 ook nog best mooi zou zijn, maar probeer die maar eens in het zwart te vinden!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mitch--

Quote from: fugazi_2009 on September  2, 2021, 09:43:51
Dat is voor mij ook nog steeds een vraag, of uberhaupt de switch naar Katalyst interresant is of niet. Toen ik mijn eerste Akurate DS kocht, had ik de keuze uit een versie 0 of een versie 1. Toen heb ik heel bewust de versie 0 gekozen omdat ik die gewoon fijner vond klinken. Dat is nu ook nog mijn twijfel richting de Katalyst.

Ik vond Katalyst echt een enorme stap voorwaards, snap dat dat niet voor iedereen geldt en per geval bekeken moet worden en vooral moet passen bij je smaak.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fugazi_2009

Quote from: Mitch-- on September  2, 2021, 11:00:32
Ik vond Katalyst echt een enorme stap voorwaards, snap dat dat niet voor iedereen geldt en per geval bekeken moet worden en vooral moet passen bij je smaak.

Kan je eens proberen om te omschrijven wat Katalyst beter doet? Lastige vraag, denk ik.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mitch--

Quote from: fugazi_2009 on September  2, 2021, 12:24:04
Kan je eens proberen om te omschrijven wat Katalyst beter doet? Lastige vraag, denk ik.

Ik ben hier niet geweldig in hoor, maar zal het voor mij een beetje samenvatten: Enorme toename ruimte, diepte van het geluidsbeeld, meer eenheid, veel meer rust in de muziek, de muziek klinkt voor mij nog meer als de 'muziek' (die is een beetje vaag maar kan er weinig anders van bakken ;) )

Mijn vriendin is doorgaans zeer sceptisch en 'hoort het toch allemaal niet', maar bij de Katalyst toevoeging zei ze 'o nu denk ik dat ik het begin te snappen'...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fugazi_2009

Quote from: Mitch-- on September  2, 2021, 14:02:31
Ik ben hier niet geweldig in hoor, maar zal het voor mij een beetje samenvatten: Enorme toename ruimte, diepte van het geluidsbeeld, meer eenheid, veel meer rust in de muziek, de muziek klinkt voor mij nog meer als de 'muziek' (die is een beetje vaag maar kan er weinig anders van bakken ;) )

Mijn vriendin is doorgaans zeer sceptisch en 'hoort het toch allemaal niet', maar bij de Katalyst toevoeging zei ze 'o nu denk ik dat ik het begin te snappen'...

Ja, ik zei al het is een lastige vraag  ;D Maar het vergelijk maar eens een keer maken. Geen haast, voorlopig gaat de verkoop van de Klimax DS ook nog niet erg snel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one