Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torch

Er staat een review van de nieuwe Klimax DSM op hifi.nl:

https://hifi.nl/artikel/30225/Review-Linn-Klimax-DSM-2021-de-climax-in-DSM-netwerkspelers.html

Heeft iemand deze toevallig al eens kunnen beluisteren?

Ben benieuwd of 'Organik' ook als upgrade beschikbaar gaat komen voor de Akurate DSM.
Het zou mij ook niet verbazen als de Akurate in de toekomst uit het assortiment gaat.
Dan blijven over Majik DSM als instap, Selekt DSM (met of zonder Katalyst) en de Klimax DSM (met Organik).
Deze hebben inmiddels allemaal dezelfde 'look en feel'.

Robiwan

Quote from: Torch on August  2, 2021, 17:16:19
Er staat een review van de nieuwe Klimax DSM op hifi.nl:

https://hifi.nl/artikel/30225/Review-Linn-Klimax-DSM-2021-de-climax-in-DSM-netwerkspelers.html

Heeft iemand deze toevallig al eens kunnen beluisteren?

Ben benieuwd of 'Organik' ook als upgrade beschikbaar gaat komen voor de Akurate DSM.
Het zou mij ook niet verbazen als de Akurate in de toekomst uit het assortiment gaat.
Dan blijven over Majik DSM als instap, Selekt DSM (met of zonder Katalyst) en de Klimax DSM (met Organik).
Deze hebben inmiddels allemaal dezelfde 'look en feel'.

36000 euro, gaat helemaal nergens over :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Torch

Quote from: Robiwan on August  5, 2021, 07:41:29
36000 euro, gaat helemaal nergens over :(

Mee eens.
Maar jezelf vergapen aan onbetaalbare apparatuur is toch een beetje onderdeel van de hobby  ;D

El Nino

Kreeg een "offer you can't refuse" van m'n dealer. Kon m'n 1,5 jaar nieuwe Linn Klimax tegen de nieuwprijs inruilen voor de nieuwe DSM. Heb hem gevraag of het wel goed met hem ging...... :thumbs-up:

Ga hem niet eens uitproberen........ Ben super tevreden met m,n Linn set!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

fugazi_2009

#3629
Quote from: El Nino on August  5, 2021, 22:25:33
Kreeg een "offer you can't refuse" van m'n dealer. Kon m'n 1,5 jaar nieuwe Linn Klimax tegen de nieuwprijs inruilen voor de nieuwe DSM. Heb hem gevraag of het wel goed met hem ging...... :thumbs-up:

Ga hem niet eens uitproberen........ Ben super tevreden met m,n Linn set!

Dat klinkt als een goede deal,  totdat je beseft dat je dan nog steeds zo'n 15k moet bijleggen.  ;D Maar het geeft wel aan dat er (volgens verwachting) genoeg marge op die dingen zit.  Tweedehands DS/3 of DSM/2 brengt momenteel minder dan 50%van de nieuwprijs op
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

El Nino

#3630
Quote from: fugazi_2009 on August  6, 2021, 22:41:49
Dat klinkt als een goede deal,  totdat je beseft dat je dan nog steeds zo'n 15k moet bijleggen.  ;D

Na heel lang naar m'n telraampje zitten kijkende, kwam ik ook tot die conclusie....... ;)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

rb73

Quote from: Torch on August  2, 2021, 17:16:19
Er staat een review van de nieuwe Klimax DSM op hifi.nl:

https://hifi.nl/artikel/30225/Review-Linn-Klimax-DSM-2021-de-climax-in-DSM-netwerkspelers.html

Heeft iemand deze toevallig al eens kunnen beluisteren?

Ik heb hem intussen twee keer uitgebreid beluisterd. Rest van de keten was een Klimax Twin en Sonus Faber Olympica Nova III. De eerste luistersessie was puur toeval: ik moest toevallig bij de winkel zijn voor een reparatie aan een speaker, en de nieuwe KDSM stond in de luisterruimte opgesteld. De wachttijd heb ik gedood door rustig (nou ja) te luisteren.

Eerste indruk: heel erg goed. Met name ruimtelijkheid & plaatsing, maar zeker ook dynamiek. Het klinkt allemaal wel heel erg "echt". Zo goed dat er nog een tweede luistersessie volgde die de eerste indruk bevestigde, en een verkenning wat het zou betekenen als ik mijn hele huidige installatie (excl. 1 Twin) zou inruilen...
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

El Nino

Ik zeg het gaat gebeuren...... ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

rb73

Quote from: El Nino on August 11, 2021, 16:28:34
Ik zeg het gaat gebeuren...... ;D
Zou zomaar eens kunnen  :angel:

Ik zou daarmee wel wat van mijn geloof afvallen. Sinds mijn Keilidhs en LK100/140 combo speel ik naar volle tevredenheid actief. Ook bij de Ninka's, de 109's en de 242's was de stap naar actief een flinke verbetering. Ik maakte me dus wat zorgen dat ik iets zou inleveren als ik passief zou gaan versterken, maar in deze setup miste ik niks.
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Maximus_Aurelius

Even een vraag en misschien is het wel een rare vraag  ;).

Een Linn Majik DSM/1 waarbij men alleen de Phonotrap wilt gebruiken is het dan ook mogelijk om deze aan te sluiten op een voorversterker?
Ik dacht dan de line in(Phono aansluiting Majik) en dan de line out ( niet de pre out) naar de ingang voorversterker.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

El Nino

Heb even gekeken, maar volgens mij heeft de Majik DAM/1 geen phono trap.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Maximus_Aurelius

Quote from: El Nino on August 22, 2021, 08:48:28
Heb even gekeken, maar volgens mij heeft de Majik DAM/1 geen phono trap.....

Jawel een MM
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

El Nino

Dan kun je die gewoon naar een voorversterker sturen. Waarom wil je dit doen?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Maximus_Aurelius

#3638
Quote from: El Nino on August 22, 2021, 09:21:49
Dan kun je die gewoon naar een voorversterker sturen. Waarom wil je dit doen?

Is niet voor mij maar van een kennis.
Hij heeft zijn tweede set opgedoekt en de Majik dsm 1 is er nog alleen van over en kwam tot een idee om deze misschien als phono te gebruiken in zijn hoofdset. Hoeft dan alleen een platenspeler te kopen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

JoWa

Gewoon verkopen of inruilen op een mm/mc versterker en platenspeler.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

fugazi_2009

Speelt er iemand hier met een Klimax DS/3  (Katalyst)? Ik heb een Klimax DS/0 en zou het verschil wel eens willen horen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

El Nino

Speel met een Klimax DSM dus stuur maar ff een PM als je wilt luisteren.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Mitch--

Iemand anders ook problemen met HDMI-ARC sinds de laatste update naar Davaar 82? Bij mij geeft ie nu geen geluid meer over de speaker?  :nopompom:

Tidal old niks aan de hand dus er is op hardware vlak niks kapot....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

hier geen probleem met davaar 82

Mitch--

Quote from: denoontje on August 26, 2021, 20:25:31
hier geen probleem met davaar 82

hmm.... andere inspiratie waarom dit ineens niet meer werkt??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

JoWa

Zitten de HDMI-kabels er nog goed in?
Gemerkt dat bij stugge kabels er wel eens één los wil gaan zitten.

ik had zelf ook een probleempje met HDMI, geen geluid via de ADSM van de NUC.
Dat loste zichzelf op na het aanzetten van de tv. Blijkbaar was er een handshake nodig tussen de ADSM en de tv om geluid door te laten. Raar.

O ja, ik zit op 4.82.412.
ARC werkt prima, getest via het direkt aansluiten van de UBP op de tv. Geluid was er na selecteren van de ARC-ingang op de ADSM.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Quote from: JoWa on August 26, 2021, 21:49:03
Zitten de HDMI-kabels er nog goed in?
Gemerkt dat bij stugge kabels er wel eens één los wil gaan zitten.

ik had zelf ook een probleempje met HDMI, geen geluid via de ADSM van de NUC.
Dat loste zichzelf op na het aanzetten van de tv. Blijkbaar was er een handshake nodig tussen de ADSM en de tv om geluid door te laten. Raar.

O ja, ik zit op 4.82.412.
ARC werkt prima, getest via het direkt aansluiten van de UBP op de tv. Geluid was er na selecteren van de ARC-ingang op de ADSM.

Ik heb even een Restore gedaan en voila het werkt allemaal weer..... geen idee waarom maar igg werkt de boel weer  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje


Mitch--

Quote from: denoontje on August 26, 2021, 23:12:57
top

te vroeg gejuicht helaas.... werking is verre van stabiel  :nopompom:

Iedere keer als de tv uit is geweest moet ik een reboot doen van de Akurate om geluid te krijgen over ARC, en als bijkomend euvel als ie dan weer geluid geeft is dat er continue drop out's zijn van het geluid van ongeveer een seconde  :-\

Linn maar een mailtje gestuurd, vreemde situatie, er is niets in de keten kwa apparatuur of kabels veranderd wat dit zou kunnen verklaren anders dan de software update van de Akurate  :dry:

Kan je ook een versie van Davaar terug gaan in de Akurate, misschien is het daarmee opgelost voorlopig voordat er hopelijk een herstel update komt... ?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Dat kan, mits je de dagvaarding software download en handmatig terugplaatst.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio