Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Ik heb het vooralsnog net andersom. De nieuwe Linn app is een verbetering, maar is hier inmiddels twee keer gecrashed op een iPad 4. Lumin stabiel als een huis en daarnaast wat ik gewend ben. Ga maar eens rustig de tijd nemen om te kijken of het een kwestie van gewenning is of toch smaak.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

WickedGame

Quote from: Kerkhoffd on February  5, 2020, 14:34:39
Ik heb het vooralsnog net andersom. De nieuwe Linn app is een verbetering, maar is hier inmiddels twee keer gecrashed op een iPad 4. Lumin stabiel als een huis en daarnaast wat ik gewend ben. Ga maar eens rustig de tijd nemen om te kijken of het een kwestie van gewenning is of toch smaak.

Beiden stabiel in mijn geval op een iPhone X en een iPad Mini. LUMIN heeft uiteraard als je een LUMIN hebt wat extra's om hem te configureren, wat logisch is natuurlijk.

Alleen kan nog niet wennen bij de LUMIN app aan de opzet. Maar goed zoals je al zegt het is "gewenning" bij apps

i2Paq

Die nieuwe App. lijkt wel sneller te reageren, de Linn te vinden en oogt wat inventiever.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kerkhoffd

Zeker niet verkeerd. Ik ga de nieuwe Linn app de komende week gebruiken om te kijken of ik er aan kan wennen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Probleem wat ik met deze App. heb is dat iedereen die deze App. draait nu de config van de Linn kan wijzigen......

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

#3405
Ik vind de app eigenlijk heel ok qua stabiliteit en reageren, ware het niet dat ik met de zoekfunctie niks kan vinden. Ik gebruik bij gebrek aan beter de Linn Kazoo server die weer itunes uit kan lezen op mijn Windows server.

Ik kan wel gewoon met bladeren alle playlists, albums en tracks zien als ik op de source iTunes klik. Als ik op de Linn Kazoo Server klik zie ik niets.

Wat doe ik fout?

denoontje


App werkt niet op mijn ipad retina[emoji22]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kerkhoffd

Hé, dat is gek. Ik heb ook een iPad 4 retina (dat is volgens mij dezelfde Denoontje) en daarop werkt de app wel. Alleen dus niet helemaal stabiel. Hij sluit soms uit zichzelf af als hij schijnbaar teveel van het geheugen van de iPad vraagt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Quote from: Kerkhoffd on February  9, 2020, 19:53:03
Hé, dat is gek. Ik heb ook een iPad 4 retina (dat is volgens mij dezelfde Denoontje) en daarop werkt de app wel. Alleen dus niet helemaal stabiel. Hij sluit soms uit zichzelf af als hij schijnbaar teveel van het geheugen van de iPad vraagt.

ik heb een ipad 3 ;-)

Kerkhoffd

My bad. Dacht dat de iPad 4 de eerste met retina scherm was.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sailor Jan

Wat is jullie mening over de Linn Majik 140? Ik zat net rond te neuzen op de Linn website en vind ze er super mooi uitzien; in de zin van; het past wel in ons huis.

Ik vond de Majik 109 een tijdje geleden wel aardig klinken maar een beetje mak. Schijnbaar volgens internet is de 140 een stuk dynamischer?

Dus ik ben wel even benieuwd.
Wees lief voor jezelf

Mitch--

Quote from: Sailor Jan on February 12, 2020, 19:23:50
Wat is jullie mening over de Linn Majik 140? Ik zat net rond te neuzen op de Linn website en vind ze er super mooi uitzien; in de zin van; het past wel in ons huis.

Ik vond de Majik 109 een tijdje geleden wel aardig klinken maar een beetje mak. Schijnbaar volgens internet is de 140 een stuk dynamischer?

Dus ik ben wel even benieuwd.

Heel stuk dynamischer dan de 109, wel komen ze in exakt pas echt tot leven!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Quote from: Mitch-- on February 12, 2020, 20:50:56
Heel stuk dynamischer dan de 109, wel komen ze in exakt pas echt tot leven!

tja een hoop geld dus... :embarassed:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: Robiwan on February 15, 2020, 09:45:54
tja een hoop geld dus... :embarassed:

zeker weten.... Exakt is helaas een kostbare aangelegenheid...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Sailor Jan on February 12, 2020, 19:23:50
Wat is jullie mening over de Linn Majik 140? Ik zat net rond te neuzen op de Linn website en vind ze er super mooi uitzien; in de zin van; het past wel in ons huis.

Ik vond de Majik 109 een tijdje geleden wel aardig klinken maar een beetje mak. Schijnbaar volgens internet is de 140 een stuk dynamischer?

Dus ik ben wel even benieuwd.
Zijn meer mooie speakers die het goed doen met linn ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sailor Jan

#3415
Quote from: Mitch-- on February 12, 2020, 20:50:56
Heel stuk dynamischer dan de 109, wel komen ze in exakt pas echt tot leven!

Dat geloof ik best met Exakt.

Quote from: denoontje on February 15, 2020, 12:49:36
Zijn meer mooie speakers die het goed doen met linn ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat geloof ik ook wel. De ballotage commissie kon deze wel waarderen. Zij vond de 109 ook wel lekker klinken.

Ik ben gewoon even aan het oriënteren. Qua prijs zijn zij ook niet te gek. Wilson Benesch die ik vaak gecombineerd zie worden(dankzij BBG?) past niet helemaal bij ons interieur.
Wees lief voor jezelf

denoontje

Quote from: Sailor Jan on February 15, 2020, 12:59:21
Dat geloof ik best met Exakt.

Dat geloof ik ook wel. De ballotage commissie kon deze wel waarderen. Zij vond de 109 ook wel lekker klinken.

Ik ben gewoon even aan het oriënteren. Qua prijs zijn zij ook niet te gek. Wilson Benesch die ik vaak gecombineerd zie worden(dankzij BBG?) past niet helemaal bij ons interieur.
Heb je de square ookal al bekeken?
In mijn geval de sq5 maar de 3 en 2 zijn ook mooi.  En square qua vorm[emoji51][emoji23].




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sailor Jan

Quote from: denoontje on February 15, 2020, 17:07:13
Heb je de square ookal al bekeken?
In mijn geval de sq5 maar de 3 en 2 zijn ook mooi.  En square qua vorm[emoji51][emoji23].




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op zich een mooie speaker. Maar de hout afwerking zijn eigenlijk allemaal glanzend. Ik zie liever een tikje natuurlijkere afwerking.

Over de klank kan ik ff niet meespreken; het is al zeker 5 jaar geleden dat ik Wilson Benesch gehoord heb.

Binnenkort nog maar eens even rondsnuffelen. Ik heb geen haast; maar kwam wel een mooie Majik 140 tegen voor een mooie prijs.
Wees lief voor jezelf

denoontje

#3418
Er is keuze...[emoji48]



Sailor Jan

De glans is echt te glanzend! Het blijft een woonkamer set dus de nieuwe speakers hebben wat eisen qua uiterlijk. Het tv-meubel geeft met zijn geoliede fineer wel een beetje aan hoe de rest is in de woonkamer. Redelijk veel hout, verschillende soorten en geen enkel glanzend.

Maar net even gecheckt; volgens mij is nog maar 1 WB dealer in NL en die zit in Zutphen en dat is totaal niet in de buurt. Dus voorlopig zal ik ze niet kunnen bekijken en beluisteren.
Wees lief voor jezelf

Torch

#3420
Linn Selekt DSM factory tour:

https://vimeo.com/293304166/1cf2aebe6b?utm_source=Trade+Contacts+-+Podio&utm_campaign=3b2d1c25c0-OTR%3ATradeInTradeUp_DS_NonGPA_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_11ea1de0eb-3b2d1c25c0-318508235

Hoewel ik geen liefhebber ben van het uiterlijk van de Selekt DSM toch een interessant kijkje achter de schermen in de Linn fabriek.

Achiel

Iemand al ervaring met minimserver2? https://minimserver.com/minimserver2/ zie echt super toevallig dat dit er is.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

i2Paq

Quote from: Achiel on April 15, 2020, 15:03:46
Iemand al ervaring met minimserver2? https://minimserver.com/minimserver2/ zie echt super toevallig dat dit er is.

Ik zie een Starter Edition (Free) en aan paid Full Version. Smart move.

Omdat ik een Qnap heb is er nog geen package beschikbaar.

Geen idee of ik de Paid nodig heb gezien ik nu de functies uit de straks Starter Edition prima vindt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

beunky

Geen ervaring, ik ben overigens wel erg blij met de huidige versie.
Werkt superfijn.
Als ik de prijs zie (35 euro voor het eerste jaar en ongeveer 12 euro voor verlenging) vind ik dat goed te overzien, slimme prijsstrategie.
Denk niet dat ik de extra features nodig heb, dus vind het voorlopig wel even prima zo.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Achiel

Ga er eens naar kijken, is ook een maand gratis om te proberen dus kan geen kwaad.

Liep een paar Davaar versies achter en heb de sub ook fatsoenlijk in de space optimalisation gezet. Ook daar is het algoritme nieuwer, moet zeggen dat het allemaal weer lekker fris klikt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X