Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

De nieuwe linn app (ik ben 1 vd beta testers) is ook best fijn. In de laatste update (eind dec) hebben ze ook het hele systeembeheer in de app gezet. Dat is dus hetgeen je eerst via je pc moest instellen, naamgeving interfaces, welke zaken aan/uit staan etc.

Maar de muziek app heeft meer functionaliteit gekregen en das het belangrijkste :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Sailor Jan

Dat klinkt goed! Weet je wanneer de nieuwe app ongeveer komt?

Als het goed is, krijg ik eind deze week een Majik DSM binnen. Helaas nog 3 weken wachten op nieuw audiomeubel maar ik ga het al wel eerder installeren.
Wees lief voor jezelf

Kerkhoffd

Quote from: myself on January 14, 2020, 13:53:40
De nieuwe linn app (ik ben 1 vd beta testers) is ook best fijn. In de laatste update (eind dec) hebben ze ook het hele systeembeheer in de app gezet. Dat is dus hetgeen je eerst via je pc moest instellen, naamgeving interfaces, welke zaken aan/uit staan etc.

Maar de muziek app heeft meer functionaliteit gekregen en das het belangrijkste.

Benieuwd naar. Al een tijdpad bekend voor de introductie?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Ik hoop op nieuwe app...steeds vaker kan kazoo de dsm niet vinden en lumin heeft geen probleem[emoji848][emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Quote from: Kerkhoffd on January 13, 2020, 08:04:28
Benieuwd wat jij er van vindt.

Even wennen, maar went best snel. Verder alleen getest of ik een liedje kon afspelen, dat lukte :D



Benieuwd naar de nieuwe Linn app!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

myself

Ik weet nog geen tijdpad, maar ongeveer iedere 2-3 weken komen ze met updates en bijna alles wat ik tot nu toe gevraagd heb als extra functionaliteit hebben ze toegevoegd dus ben wel erg blij met deze feedback mogelijkheid [emoji41]

De meeste bugs zijn eruit/extra zaken toegevoegd en wat ik al zei: eind december hebben ze die hele pc app er zon beetje in toegevoegd dus lijkt erop dat het niet al te lang meer gaat duren


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kerkhoffd

@ Myself: Bedoel je met de pc app Kinsky?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

myself

Quote from: Kerkhoffd on January 14, 2020, 19:43:21
@ Myself: Bedoel je met de pc app Kinsky?
Weet ff niet zo snel hoe die heet. De pc app waarmee je alle dsm interfaces kan aan/uit zetten, SO benaderd, firmware updates etc doet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kerkhoffd

#3383
Ah! Linn Konfig. Helder!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sailor Jan

Sinterklaas kwam vroeg! Ik ben nu trotse bezitter van een 'demo model' Linn Majik DSM, seal zat nog op de doos.

Heerlijk plug and play! Nog wel een paar quirks maar dat is even uitvinden. Ook nog even de vrouw goed uitleggen hoe het werkt.

Nu nog alles uitvinden mbt space optimisation; de berekening duurt erg lang. Deze is nu al ruim 25 min bezig voor een complexe kamer van 72 m2.
Wees lief voor jezelf

blue-eyes

Of de paashaas vroeg :) Veel plezier!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mitch--

Quote from: Sailor Jan on January 15, 2020, 20:47:42
Sinterklaas kwam vroeg! Ik ben nu trotse bezitter van een 'demo model' Linn Majik DSM, seal zat nog op de doos.

Heerlijk plug and play! Nog wel een paar quirks maar dat is even uitvinden. Ook nog even de vrouw goed uitleggen hoe het werkt.

Nu nog alles uitvinden mbt space optimisation; de berekening duurt erg lang. Deze is nu al ruim 25 min bezig voor een complexe kamer van 72 m2.

Nice! Zou goed luisteren of je SO wel nodig hebt.... het instellen daarvan is ook wel een heftig secuur klusje, dus onderschat dat niet ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sailor Jan

Quote from: Mitch-- on January 16, 2020, 14:22:21
Nice! Zou goed luisteren of je SO wel nodig hebt.... het instellen daarvan is ook wel een heftig secuur klusje, dus onderschat dat niet ;)
De eerste poging in Konfig was niet denderend.

Daarna via Linn.co.uk mijn kamer met exacte data ingegeven en dat naar de Linn gestuurd; maar voor de rest niks gedaan(volgens mij doet het weinig/niks). Het klinkt gewoon erg lekker. "Fink - Wheels turn beneath my feet" klinkt gewoon erg ruimtelijk en goed. Volgens mij is dat Space Optimisation 2; maar nog niet voldoende tijd aan besteed.

Alleen momenteel 1 idioot probleem met HDMI. Als ik Apple TV start dan gaat de PlayStation ook aan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wees lief voor jezelf

Mitch--

Quote from: Sailor Jan on January 17, 2020, 20:42:02
De eerste poging in Konfig was niet denderend.

Daarna via Linn.co.uk mijn kamer met exacte data ingegeven en dat naar de Linn gestuurd; maar voor de rest niks gedaan(volgens mij doet het weinig/niks). Het klinkt gewoon erg lekker. "Fink - Wheels turn beneath my feet" klinkt gewoon erg ruimtelijk en goed. Volgens mij is dat Space Optimisation 2; maar nog niet voldoende tijd aan besteed.

Alleen momenteel 1 idioot probleem met HDMI. Als ik Apple TV start dan gaat de PlayStation ook aan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zit de IR op dezelfde golflengte? Dan heeft het niks met HDMI te maken maar met de bediening
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sailor Jan

Quote from: Mitch-- on January 18, 2020, 10:52:31
Zit de IR op dezelfde golflengte? Dan heeft het niks met HDMI te maken maar met de bediening
Nee, Apple TV gaat per Bluetooth en volgens mij de Playstation ook. Voorheen had ik het probleem niet; het zit dus in het HDMI-CEC settings; voorlopig die van PlayStation uitgezet. Ik ga volgende week wel testen; dan heb ik veel meer tijd.

Wees lief voor jezelf

denoontje

#3390
Quote from: denoontje on January 14, 2020, 16:58:08
Ik hoop op nieuwe app...steeds vaker kan kazoo de dsm niet vinden en lumin heeft geen probleem[emoji848][emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Helpdeskinfo:

When you open Kazoo and you cannot see your DS player,  could you try the following?

Click the three lines in the top left corner of Kazoo,  then click on settings.   You should then see a subnet or network box.  In here is the selected network adaptor that Kazoo is using.  Ensure that this adaptor id the (en0) adaptor.  Then close the settings page.  Can you now see your DS?

In the settings of your iPhone,  go to Applications and set Kazoo to not get Mobile Data access.





Ik kon bij subnets op een of andere manier kiezen uit 2, staat nu dus op de en0

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje


Sailor Jan

De nieuwe Linn app is beschikbaar op IOS! In ieder geval een hele verbetering!
Wees lief voor jezelf

i2Paq

#3394
Quote from: Sailor Jan on February  5, 2020, 08:56:54
De nieuwe Linn app is beschikbaar op IOS! In ieder geval een hele verbetering!

Hoe heet dat pakket in de Apple Store?

Hmm, lijkt "gewoon" Linn te heten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

blue-eyes

Quote from: i2Paq on February  5, 2020, 09:14:37
Hoe heet dat pakket in de Apple Store?

Hmm, lijkt "gewoon" Linn te heten.

Idd! Vanavond maar even installeren!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kerkhoffd

Hier ook zojuist geïnstalleerd op de iPad. Ziet er weer wat frisser uit dan Kazoo.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sailor Jan

Idd Linn!

In ieder geval erg prettig om via de app de Linn op stand-by te zetten. Dat had ik bij Kazoo niet gevonden.
Wees lief voor jezelf

myself

Handige functie die in de nieuwe app zit is om vanuit n nr waar je toevallig tegenaan loopt, nu ook met 2 kliks naar het album te gaan zodat je nog meer kan beluisteren :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

WickedGame

Qua bediening en layout vind ik de Linn app wel fijner en mooier dan de LUMIN app. En omdat de app van Linn prima op de LUMIN werkt gebruik ik die nu altijd.

Enige wat niet kan in de Linn app (tenzij ik erover heen kijk) is het rescannen van de minimserver database. Maar verder mis ik niks.