Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

#3350
Dank je voor het meezoeken Rudi. Ik liep in eerste instantie tegen hetzelfde probleem aan, vandaar mijn vraag. Mooi dat de downloads nog beschikbaar zijn. Heb toch maar even kopieën lokaal opgeslagen voor de zekerheid.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mradem

Quote from: Bama on December 17, 2019, 20:19:02
Beide katalyst.

maar de Akurate Katalyst scoort ook erg hoog in de Duitse bladen zag ik.
Ga er nog eens goed over nadenken.

Ik zou ze beide sowieso dan eerst willen beluisteren.
Moet eerlijk zeggen toen ik van Majik naar Akurate pre ging had ik eigenlijk wel wat meer verwacht. Prijstechnisch was het 2e hands leuk om te doen maar het prijsverschil nieuw vind ik het echt niet waard.

Bama

Het is de akurate geworden.

Mitch--

Quote from: Bama on January  6, 2020, 18:47:08
Het is de akurate geworden.

Nice!

Wat heb je nu verder dan? Want de Vivid's en de Luxman zijn weg toch??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bama

Nee die staan er nog en heb nog steeds geen idee wat ik ga doen. Waarschijnlijk wel downgraden ivm slechter gehoor.

Kerkhoffd

#3355
Altijd vervelend om te lezen dat achteruitgang van het gehoor het plezier in de hobby vermindert of tot downgrade van een set leidt. Had de Vivids al op hifi.nl zien staan. Akurate is in ieder geval geen straf.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sailor Jan

Even een paar vragen mbt Linn Majik DSM/3.

* wordt een DSM warm? Intentie om hem in een dichte kast te plaatsen met redelijke ruimte eromheen. Maar dat is nog niet zeker.
* is een Majik te starten met app ipv afstandsbediening? Dus de Majik in slaapmodus en dan bijv starten met Spotify/Kazoo?

Wees lief voor jezelf

raindog

Quote from: Sailor Jan on January  8, 2020, 09:49:32
Even een paar vragen mbt Linn Majik DSM/3.

* wordt een DSM warm? Intentie om hem in een dichte kast te plaatsen met redelijke ruimte eromheen. Maar dat is nog niet zeker.
* is een Majik te starten met app ipv afstandsbediening? Dus de Majik in slaapmodus en dan bijv starten met Spotify/Kazoo?

Ja, een DSM wordt warm, zelfs in standby blijft hij redelijk wat warmte afgeven. Ik zou 'm niet in een (kleine) volledig afgesloten ruimte plaatsen.

Ja, via app bediening komt de DSM automatisch uit zijn standby stand
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rudi64

Het hangt er ook wat van af of je de interne amps uitschakeld of niet, bij mij zijn ze uitgeschakeld en word de dsm gewoon wat lauw.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sailor Jan

Dank jullie wel!

Ik ga even kijken. Het moet gewoon net zo vriendelijk zijn als Sonos maar dan ook verbonden met televisie zoals mijn receiver EN natuurlijk betere geluidskwaliteit. Versterkgedeelte in slaapmodus mag van mij gewoon uit staan ook al kost het een x-aantal seconden voordat er geluid komt; dat is nu ook bij de receiver.

Wij zaten ook te oriënteren voor een nieuw audiomeubel dus daarom de vraag ivm warmte.
Wees lief voor jezelf

Mitch--

Quote from: Sailor Jan on January  8, 2020, 18:35:25
Dank jullie wel!

Ik ga even kijken. Het moet gewoon net zo vriendelijk zijn als Sonos maar dan ook verbonden met televisie zoals mijn receiver EN natuurlijk betere geluidskwaliteit. Versterkgedeelte in slaapmodus mag van mij gewoon uit staan ook al kost het een x-aantal seconden voordat er geluid komt; dat is nu ook bij de receiver.

Wij zaten ook te oriënteren voor een nieuw audiomeubel dus daarom de vraag ivm warmte.

Bij mij staat ook de versterker uit, word inderdaad lauw, en staat in een dichte kast (met een grote ventilatie opening aan de achterkant wel natuurlijk, helemaal opsluiten zou ik niet doen). Opstarten vanuit de app is geen probleem, ik gebruik mn ab al überhaupt nooit.

Snap ik nou goed dat je alleen de streamer wil gaan gebruiken? En alle andere aansluitingen zitten op je reciever? Dan zou ik geen DSM nemen, maar gewoon een DS, zijn een stuk betaalbaarder en als je de aansluitingen toch niet gebruik is dat ook wat overkill....

Als je hem geïntegreerd zou gebruiken, dan ga je er tov Sonos sowieso mega op vooruit!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sailor Jan

Quote from: Mitch-- on January  8, 2020, 19:05:26
Bij mij staat ook de versterker uit, word inderdaad lauw, en staat in een dichte kast (met een grote ventilatie opening aan de achterkant wel natuurlijk, helemaal opsluiten zou ik niet doen). Opstarten vanuit de app is geen probleem, ik gebruik mn ab al überhaupt nooit.

Snap ik nou goed dat je alleen de streamer wil gaan gebruiken? En alle andere aansluitingen zitten op je reciever? Dan zou ik geen DSM nemen, maar gewoon een DS, zijn een stuk betaalbaarder en als je de aansluitingen toch niet gebruik is dat ook wat overkill....

Als je hem geïntegreerd zou gebruiken, dan ga je er tov Sonos sowieso mega op vooruit!
Wij hebben een Onkyo receiver TX-5010 met Totem Hawk speakers als hoofdset icm Sonos ZP90; daarnaast heeft mijn vrouw nog een Sonos Play:5 in de woonkamer staan die ik eigenlijk wel wil opruimen.
Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

Kleine 2200 Euro voor demo model Majik DSM/3 uit DLD is toch wel een prima prijs toch?
Wees lief voor jezelf

Mitch--

Quote from: Sailor Jan on January  8, 2020, 19:12:53
Wij hebben een Onkyo receiver TX-5010 met Totem Hawk speakers als hoofdset icm Sonos ZP90; daarnaast heeft mijn vrouw nog een Sonos Play:5 in de woonkamer staan die ik eigenlijk wel wil opruimen.

Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom je een DSM zou nemen in jouw situatie? Je gaat er geen speakers op aansluiten zover ik begrijp en hem alleen als streamer gebruiken, dan zou ik geen DSM nemen.....

Ik heb nu ook nog een DSM omdat ik geen aparte Pre heb, maar door de mogelijke komst van een aparte Lejonklou pre gaat die het veld ruimen en ga ik richting een Akurate DS werken...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sailor Jan

Misschien om de Onkyo te vervangen...
Wees lief voor jezelf

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

Sailor Jan

Lijkt mij logisch! Gewoon 1 systeem in de woonkamer en de Sonosjes kunnen verdeeld worden in huis.
Wees lief voor jezelf

BJF

Hou even in gedachten dat Sonos top is qua bediening. In de tijd dat ik een DSM had was bijv. Spotify gemakkelijker af te spelen via Sonos dan via de DSM. Er kan ondertussen best iets veranderd zijn, maar wel iets om even bij stil te staan.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kerkhoffd

Spotify, Qobuz en Tidal zijn inmiddels volledig geïntegreerd in de DS(M)'s van Linn. In vind zelf de software van Lumin (die ook naadloos werkt bij Linn DS(M)) op tablet een verademing en prettiger dan de Linn software. De Sonos software vind ik er juist niet op vooruit gegaan de afgelopen jaren. Dat was wat mij betreft een kleine 10 jaar geleden een stuk beter.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

BJF

Kijk, dat zijn mooie berichten vwb Linn. Ik meen me te herinneren dat ik eerst Songcast moest opstarten voordat ik Spotify kon luisteren. Die tijd is kennelijk vootbij?
NAD M10 V2
Elac FS247

denoontje

Ifd voorbij

In de kazoo app geintegreerd. Maar je kunt ook de spotify app gebruiken

Kazoo


Spotifyapp




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bama

Ik heb mijn tv nu met een optische kabel aangesloten op mijn Akurate DSM en gebruik de HDMI aansluitingen dus niet, heb op mijn lp12 na verder ook geen bron op de dsm aangesloten dus.
Wat zou het voordeel zijn als ik de HDMI aansluitingen zou gebruiken en schakel via de dsm ipv via de tv?

Mitch--

Quote from: Bama on January 12, 2020, 19:02:48
Ik heb mijn tv nu met een optische kabel aangesloten op mijn Akurate DSM en gebruik de HDMI aansluitingen dus niet, heb op mijn lp12 na verder ook geen bron op de dsm aangesloten dus.
Wat zou het voordeel zijn als ik de HDMI aansluitingen zou gebruiken en schakel via de dsm ipv via de tv?

Geen voordeel denk ik, ik heb ze ook maar gebruik ze ook niet..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

blue-eyes

Quote from: Kerkhoffd on January 10, 2020, 08:43:49
Spotify, Qobuz en Tidal zijn inmiddels volledig geïntegreerd in de DS(M)'s van Linn. In vind zelf de software van Lumin (die ook naadloos werkt bij Linn DS(M)) op tablet een verademing en prettiger dan de Linn software. De Sonos software vind ik er juist niet op vooruit gegaan de afgelopen jaren. Dat was wat mij betreft een kleine 10 jaar geleden een stuk beter.


Interessant, ga ik testen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kerkhoffd

Benieuwd wat jij er van vindt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio