Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: mradem on April 21, 2019, 18:11:44
Persoonlijk ga ik dan liever voor de akurate met katalyst. Vind de klimax sound wel weer echt anders klinken dan de majik en akurate
Kun je dat omschrijven...heb zelf klimax niet gehoord..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

raindog

Het blijft persoonlijk natuurlijk. Zelf heb ik een akurate ds en dsm (non katalyst) gehad maar ondanks dat die 'beter' (lees: meer resolutie en preciezer) klonken dan mijn majik dsm had ik er nooit echt een klik mee. Een klimax deed mij veel meer, ook de oudere versies van een klimax vind ik al een flinke stap tov de akurates. Vooral het voorversterker deel van een Klimax vind ik duidelijk beter. Bij mijn akurate dsm koos ik altijd voor externe pre, bij mijn (renew) klimax is een externe pre voor mij altijd een achteruitgang gebleken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

Ben ik met je eens dat de renew Klimax verder gaat dan de Akurate. Maar de katalyst upgrade voor de Akurate verandert de boel wel in positieve zin.
Ook is de Akurate na de upgrade weer als nieuw incl garantie en heb je bij een renew volgens mij geen upgrade mogelijkheden meer in de toekomst.
Vandaar dat ik eerder dat pad zou bewandelen ;).


bmateijsen

Quote from: mradem on April 24, 2019, 14:42:20
Ben ik met je eens dat de renew Klimax verder gaat dan de Akurate. Maar de katalyst upgrade voor de Akurate verandert de boel wel in positieve zin.
Ook is de Akurate na de upgrade weer als nieuw incl garantie en heb je bij een renew volgens mij geen upgrade mogelijkheden meer in de toekomst.
Vandaar dat ik eerder dat pad zou bewandelen ;).



Klimax Renew gaat echt niet verder dan de huidige Akurate DS met Katalyst.... Sterker nog die is een stuk minder....

mradem

Quote from: bmateijsen on April 24, 2019, 14:53:39
Klimax Renew gaat echt niet verder dan de huidige Akurate DS met Katalyst.... Sterker nog die is een stuk minder....
Het vergelijk dat ik maakte was ook zonder katalyst [emoji6]

Maar vandaar dat ik dus prefereer om de Akurate met katalyst te upgraden

bmateijsen

#3205
Quote from: mradem on April 24, 2019, 15:08:41
Het vergelijk dat ik maakte was ook zonder katalyst [emoji6]

Maar vandaar dat ik dus prefereer om de Akurate met katalyst te upgraden


Klimax Renew heb ik eerder vergeleken met een Akurate DS met Exakt links (zonder Katalyst) en dan vond ik de Akurate duidelijk beter.... :D

mradem

Quote from: bmateijsen on April 24, 2019, 16:17:54
Klimax Renew heb ik eerder vergeleken met een Akurate DS met Exakt links (zonder Katalyst) en dan vond ik de Akurate duidelijk beter.... :D
En de dsm ooit vergeleken?

ErikmdGH

Iemand ervaring met de Selekt DSM? In vergelijking met de andere Linn DSM apparaten. Gelijkwaardig of beter?

HJ

Is het zomaar mogelijk om een majic dsm/1 te upgraden naar de 3versie? (Met 4k en cec ondersteuning)


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


raindog

Quote from: bmateijsen on April 24, 2019, 16:17:54
Klimax Renew heb ik eerder vergeleken met een Akurate DS met Exakt links (zonder Katalyst) en dan vond ik de Akurate duidelijk beter.... :D

Bjorn, heb je daarbij de Akurate alleen als bron gebruikt of ook als pre? Dat het streaming/dac deel van een Akurate in de buurt komt van een actuele Klimax Renew, dat wil ik best geloven. Maar als pre vind ik een Akurate DSM echt te kort schieten omdat deze, direct aangesloten op een eindversterker voor mij niet lekker genoeg klinkt, te weinig verfijnd vooral. Dan is voor mij een Klimax Renew DSM echt duidelijk beter dan een Akurate DSM. Dit heb ik meermaals vergeleken op diverse eindversterkers waaronder mijn Akurate 2200.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Qua prijs/kwaliteit is de Majik altijd het beste ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

denoontje

Moet zeggen dat ik blij was mijn majik dsm in te wisselen voor een akurate dsm ....

Prijs kwaliteit is dus erg subjectief [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mradem

Quote from: Robiwan on April 25, 2019, 21:24:51
Qua prijs/kwaliteit is de Majik altijd het beste ;)
En de Sneaky dan? [emoji6]

advr

Quote from: mradem on April 25, 2019, 21:48:45
En de Sneaky dan? [emoji6]
Heb ze allebei maar de Majik is echt een klasse hoger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mradem

Quote from: advr on April 25, 2019, 22:14:27
Heb ze allebei maar de Majik is echt een klasse hoger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Begrijp ik. Het was een reactie op de beste prijs/kwaliteit verhouding [emoji6]

advr

Quote from: mradem on April 26, 2019, 06:34:22
Begrijp ik. Het was een reactie op de beste prijs/kwaliteit verhouding [emoji6]
Dat vergat ik erachter te zetten...[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

#3216
horizonbox nu direct met hdmi op Panasonic plasma aangesloten en optisch naar marantz. Bromniveau vanwege de cai is met unity gain aan (vol 80) nu minimaal. Optisch vanaf Pana naar marantz is geen issue omdat Pana Dolby Digital niet ondersteund. Met de DSM aan ongeaard stopcontact is het laag minder gedefinieerd, minder laagjes. Dus dat is geen issue om het bromniveau tot nul te reduceren. Ben super tevreden nu en laat het hierbij.

Verder bespeur ik een fijne toename in sublaag met SO in Linn Account na de laatste DSM update!

Iemand hier met een majik DSM waar het display moeilijk is af te lezen ook bij 100% helderheid?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Barry32



Iemand hier met een majik DSM waar het display moeilijk is af te lezen ook bij 100% helderheid?
[/quote]

Geen last van zo lang de zon er niet vol op staat en gelukkig hebben we daar weer wat meer  last van :)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Robiwan

Quote from: Barry32 on May 29, 2019, 20:20:42

Iemand hier met een majik DSM waar het display moeilijk is af te lezen ook bij 100% helderheid?


Geen last van zo lang de zon er niet vol op staat en gelukkig hebben we daar weer wat meer  last van :)

:D :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Achiel

Vandaag fabrieksbezoek gehad bij Linn. Wat een relaxte sfeer en leuk arbeidsethos. Allemaal mensen met alleen maar kwaliteit als prio. High tech en super modern alles.

Jammer dat bij de demo op verzoek Brothers in arms en who wants to live forever werden gedraaid op hun topset. Gelukkig afgesloten met wat Daft punk.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Barry32

Quote from: Achiel on June 13, 2019, 20:47:32
Vandaag fabrieksbezoek gehad bij Linn. Wat een relaxte sfeer en leuk arbeidsethos. Allemaal mensen met alleen maar kwaliteit als prio. High tech en super modern alles.

Jammer dat bij de demo op verzoek Brothers in arms en who wants to live forever werden gedraaid op hun topset. Gelukkig afgesloten met wat Daft punk.
Ik ben wel benieuwd of dat demo's waren met de top sets of ook met een gewonere Selekt set?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Achiel

Quote from: Barry32 on June 20, 2019, 21:48:18
Ik ben wel benieuwd of dat demo's waren met de top sets of ook met een gewonere Selekt set?

Alleen de top set gehoord en gezien. Weet niet wat er in de andere luisterruimte stond.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje

https://www.linn.co.uk/offers/summer-promo

Ik had al het vermoeden dat dit jaar katalyst deal zou komen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Quote from: denoontje on July  3, 2019, 19:24:43
https://www.linn.co.uk/offers/summer-promo

Ik had al het vermoeden dat dit jaar katalyst deal zou komen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik niet.....  maar ik ben iedere keer weer verrast.8)

Mitch--

Begrijp ik hieruit dat een Katalyst upgrade is voor de Majik Exaktbox?! Gaat dat grapje kosten??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'