Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: DStout on April  3, 2019, 11:14:14
Dank! Nu nog een mooie zwarte Akurate DS/1 vinden om te proberen...

We krijgen er waarschijnlijk 1 over ongeveer 4 weken ingeruild ;).

DStout

Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

HJ

Heeft het nut om de phono pre van een standaard majic dsm te upgraden icm een mm element?
Of is de upgrade eigenlijk alleen het toevoegen van een mc stage?

Maw wat zijn de voordelen tov de standaard phono stage van een majic dsm?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Robiwan

Hier al weken storing met Radio 10 streams via Tunein op de Majik DSM. Iemand hier ook dit probleem?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on April  6, 2019, 11:40:53
Hier al weken storing met Radio 10 streams via Tunein op de Majik DSM. Iemand hier ook dit probleem?

Je bedoeld dat hij soms spontaan stopt... ?

Robiwan

#3180
Quote from: bmateijsen on April  6, 2019, 11:47:00
Je bedoeld dat hij soms spontaan stopt... ?

doet het helemaal niet met de melding "metatext" in display. Opnieuw inloggen of de zenders zoeken maakt niet uit, gewoon niet werken.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on April  6, 2019, 11:58:06
doet het helemaal niet met de melding "metatext" in display. Opnieuw inloggen of de zenders zoeken maakt niet uit, gewoon niet werken.

Er zijn meerdere streams beschikbaar... Heb je al een andere stream geprobeerd?

Robiwan

Quote from: bmateijsen on April  6, 2019, 12:13:22
Er zijn meerdere streams beschikbaar... Heb je al een andere stream geprobeerd?

andere stream, dat moet je even uitleggen?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2


Teejoo

Ik heb mijn Linn DS nu een dik jaar maar ben nog altijd niet zo onder de indruk van de serversoftware en apps. Ik vergelijk dit dan met Sonos. Ik gebruik hem ook bijna niet merk ik.

Als server heb ik een windows 10 pro pc lopen. Deze staat dus de hele dag aan en gebruik ik ook voor muziek, foto's en series te streamen met sonos, infuse en dus voor de Linn DS.

Ik wil mijn iTunes playlist op diezelfde serverpc gebruiken en laten importeren door een serverprogramma.

Nu heb ik heb 3 server toepassingen getest:

- Kazoo server: leest iTunes playlists goed in incl slimme playlist. Helaas niet bruikbaar omdat Kazoo server blijkbaar niet werkt als Windows services. Onbegrijpelijk.
- Minimserver: Ik weet niet hoe ik hier iTunes playlists kan importeren. Werkt wel als windows service.
- Mezzmo: importeert iTunes playlists behalve de smartplaylists, werkt als Windows services.

Wie heeft er een tip om dit op te lossen?

Robiwan

#3185
Iemand hier ook problemen met Spotify connect? De DSM onder beschikbare app. selecteren werkt sinds aantal uren niet meer. De DSM staat in de lijst maar gaat niet op "actief" bij selecteren.

Zucht..... Gelukkig werken CD en Vinyl wel.   
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Teejoo on April  8, 2019, 12:30:15
Ik heb mijn Linn DS nu een dik jaar maar ben nog altijd niet zo onder de indruk van de serversoftware en apps. Ik vergelijk dit dan met Sonos. Ik gebruik hem ook bijna niet merk ik.

Als server heb ik een windows 10 pro pc lopen. Deze staat dus de hele dag aan en gebruik ik ook voor muziek, foto's en series te streamen met sonos, infuse en dus voor de Linn DS.

Ik wil mijn iTunes playlist op diezelfde serverpc gebruiken en laten importeren door een serverprogramma.

Nu heb ik heb 3 server toepassingen getest:

- Kazoo server: leest iTunes playlists goed in incl slimme playlist. Helaas niet bruikbaar omdat Kazoo server blijkbaar niet werkt als Windows services. Onbegrijpelijk.

Waarom is dit niet bruikbaar?

Quote- Minimserver: Ik weet niet hoe ik hier iTunes playlists kan importeren. Werkt wel als windows service.
- Mezzmo: importeert iTunes playlists behalve de smartplaylists, werkt als Windows services.

Wat is het belang van die windows service?

QuoteWie heeft er een tip om dit op te lossen?


Teejoo

Quote from: bmateijsen on April  8, 2019, 18:48:49
Waarom is dit niet bruikbaar?

Wat is het belang van die windows service?
Het is niet bruikbaar omdat ik dan ingelogd moet zijn op de server. Dat staat ook op wiki. De oplossing is dan dat je gebruik maakt van automatisch inloggen, maar dat wil ik niet. Op Windows server kan het blijkbaar wel als service draaien. Dan start hij gewoon op als hij aanstaat. En dat is meteen het belang van een service. Het start al dan niet vertraagd op zodra de pc opstart.

Overigens zie ik zelfs als ik ben ingelogd de server op de app als offline staan, terwijl hij wel loopt.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on April  8, 2019, 19:33:22
Het is niet bruikbaar omdat ik dan ingelogd moet zijn op de server. Dat staat ook op wiki. De oplossing is dan dat je gebruik maakt van automatisch inloggen, maar dat wil ik niet. Op Windows server kan het blijkbaar wel als service draaien. Dan start hij gewoon op als hij aanstaat. En dat is meteen het belang van een service. Het start al dan niet vertraagd op zodra de pc opstart.

Overigens zie ik zelfs als ik ben ingelogd de server op de app als offline staan, terwijl hij wel loopt.

Ik gebruik zelf geen windows services, dus vandaar de vraag. Maar idem voor iTunes, ik gebruik het echt al jaren niet meer.
Playlist kan je ook maken in Kazoo. Verder kiezen wij in de winkel om eigenlijk vrijwel altijd Roon te gebruiken. Dat is toch wel echt de mooiste muziekdatabase.

Teejoo

Quote from: bmateijsen on April  8, 2019, 21:17:16
Ik gebruik zelf geen windows services, dus vandaar de vraag. Maar idem voor iTunes, ik gebruik het echt al jaren niet meer.
Playlist kan je ook maken in Kazoo. Verder kiezen wij in de winkel om eigenlijk vrijwel altijd Roon te gebruiken. Dat is toch wel echt de mooiste muziekdatabase.
iTunes is handig omdat Sonos hier gebruik van kan maken. Maar dan nog, het werkt alleen als je bent ingelogd.

Maar wellicht hebben anderen nog een idee voor een goed serverprogramma.

i2Paq

Er zijn oplossingen om een applicatie als een service te laten draaien.

Lees eens: Hier.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Quote from: i2Paq on April  9, 2019, 17:07:11
Er zijn oplossingen om een applicatie als een service te laten draaien.

Lees eens: Hier.
Thanks! Ga ik proberen.

i2Paq

Ik speel nu een week met de Perfect Performer SoundStone 2x 16.5 en ik ben zo enorm in mijn nopjes!  :pompom:

Waar de Tannoy Berkeley aan mijn Linn nogal (te) warm klonken en ik er daarom een Klasse D ev. achter de Linn had zo "Perfect" klinken deze SoundStone's rechtstreeks aan de Linn.

Het geeft bijna een gevoel alsof ik naar buizen luister.

Hoe ik daar bij kom? Omdat die keren dat ik deze SoundStone's hoorde het elke keer aan een UL40-S2 (Menno van der Veen) was.
En de weergave zoals het nu is heb ik al die tijd voor ogen (Lees: oren) gehad.  :worship:

De Klasse D met Wappers gaan deze week op bezoek bij een ander forumlid en mocht dat bevallen dan zijn ze weg.

De Tannoy hebben de interesse van een forumlid op een buurtforum en misschien zijn die ook zo weer onder de pannen.

Misschien dat ik nog de overstap maak naar een Akurate DSM, maar dat is eerder om iets te wensen te hebben dan een must  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Htdre

Nu al een paar maanden de Linn Majik Dsm icm Majik 140 luidsprekers.
Eerst keek ik vaak voor upgrades enzo. Nu ik deze set heb en Roon icm Qobuz kijk ik eigenlijk nooit meer. Meer mensen "last" van? :-)

Mitch--

Quote from: Htdre on April 20, 2019, 21:47:36
Nu al een paar maanden de Linn Majik Dsm icm Majik 140 luidsprekers.
Eerst keek ik vaak voor upgrades enzo. Nu ik deze set heb en Roon icm Qobuz kijk ik eigenlijk nooit meer. Meer mensen "last" van? :-)

Yep, geen upgrades meer nodig, dikke 5/6 jaar met de MDSM gedraaid, geweldig apparaat! Nu de kans om Exakt te gaan, ook geen spijt van gehad maar upgraden hoeft ook niet meer  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Mitch-- on April 21, 2019, 12:29:27
Yep, geen upgrades meer nodig, dikke 5/6 jaar met de MDSM gedraaid, geweldig apparaat! Nu de kans om Exakt te gaan, ook geen spijt van gehad maar upgraden hoeft ook niet meer  :)
Katalyst[emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch--

Quote from: denoontje on April 21, 2019, 13:17:36
Katalyst[emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tsja.... voor de exaktbox die ik heb is Katalyst alleen nog niet beschikbaar... ???

Als ik daarheen wil moet ik trouwens ook wel heeeeeel serieus in de buidel gaat tasten, 1 Exaktbox-10 channels + 2 keer een Akudate 4200 voor de benodigde versterkerkanalen... zal best een upgrade zijn alleen je bank saldo ondervindt hiermee een downgrade van een kleine 20k... :o
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

Katalyst is nog de enige betaalbare upgrade voor mijn Akurate dsm. Verder zou ik het ook niet weten.
Maar ben nu ook al dik tevreden. Heb de drang niet meer zo ook

raindog

Quote from: mradem on April 21, 2019, 15:06:33
Katalyst is nog de enige betaalbare upgrade voor mijn Akurate dsm. Verder zou ik het ook niet weten.
Maar ben nu ook al dik tevreden. Heb de drang niet meer zo ook

Klimax Renew is ook nog een mooie upgrade, die nog heel betaalbaar is. Je mist dan alleen wel een display.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

Quote from: raindog on April 21, 2019, 17:40:55
Klimax Renew is ook nog een mooie upgrade, die nog heel betaalbaar is. Je mist dan alleen wel een display.
Persoonlijk ga ik dan liever voor de akurate met katalyst. Vind de klimax sound wel weer echt anders klinken dan de majik en akurate