Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: s.t. on March  3, 2019, 13:14:42
Ja dat zou ook een optie zijn. Gaat er dan nog steeds om of de upgrade naar laatste techniek echt nodig is met dit gebruik?

Een System hub heeft geen DAC, dus de upgrade zal dan vooral zijn dat je een HDMI 2.0 board hebt. Die inderdaad gewoon HDR en 4K doet.

s.t.

Quote from: bmateijsen on March  3, 2019, 20:22:22
Een System hub heeft geen DAC, dus de upgrade zal dan vooral zijn dat je een HDMI 2.0 board hebt. Die inderdaad gewoon HDR en 4K doet.
Dank je voor toelichting. TV kan ook via Toslink en werkt goed. Dan is er voor mij dus geen reden tot upgraden.

denoontje

#3127
Heb in mijn stereo topic even wat gepost mbt de space optimalisatie.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65885.575

Ik snap niet dat de nieuwe versie vs de oude versie het laag naar beneden gooit.

Zie REW grafieken

bmateijsen

Quote from: denoontje on March 13, 2019, 22:07:47
Heb in mijn stereo topic even wat gepost mbt de space optimalisatie.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65885.575

Ik snap niet dat de nieuwe versie vs de oude versie het laag naar beneden gooit.

Zie REW grafieken

Dat kan je gewoon aanpassen... je bepaalt zelf hoe "neutraal" je luistert...

Robiwan

Quote from: denoontje on March 13, 2019, 22:07:47
Heb in mijn stereo topic even wat gepost mbt de space optimalisatie.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65885.575

Ik snap niet dat de nieuwe versie vs de oude versie het laag naar beneden gooit.

Zie REW grafieken

lekker de oude versie met konfig gebruiken!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on March 14, 2019, 18:32:11
lekker de oude versie met konfig gebruiken!

Je hebt altijd de keuze, maar tot heden ben ik iedere keer onder de indruk geweest met het juiste gebruik van de nieuwe space optimization in een set die op de Linn manier is geplaatst.

denoontje

Ruimtelijkheid en detail is ook echt prima, maar waarom dat mindere laag.


Waar kan ik in so 2 extra laag boosten?
Ik kan toch geen eigen targetcurve instellen a la dirac.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

#3132
Hoe kan het detail goed zijn als je hoog zo giga dipt? Dat moet je horen lijkt mij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Maw.. ik zou me druk maken om of t hele plaatje, of een meting die in zn geheel niet klopt en dus ook t laag niet correct laat zien..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Gevonden, stond een rotte geluidskaart calibratie-file aan ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on March 14, 2019, 22:16:27
Gevonden, stond een rotte geluidskaart calibratie-file aan ;)
Maar nog steeds raar dat ook in de neiuwe file hij sub laag omlaag gooit in so.

Spelen met energy gaf ietswat minder vermindering...

Nieuwe graphs in mijn topic


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HJ

Quote from: Htdre on February 22, 2019, 20:53:13
Oh balen. Knop om en ook meteen geen HDMI doorvoer :-(
Dacht als geluid via unit niet nodig is je het gewoon kon uitzetten. Dat is wel balen.
Volgens mij kun je dat aan/uit zetten, ergensvia dat konfig prog.


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


HJ

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een majic dsm. Klinkt lekker en de bediening is iig een stuk relaxter dan mijn rotel rsp.

Ik heb eea ingesteld via konfig. Nu zie ik dat ik ook beta software zou kunnen draaien. Is dit aan te raden, zijn er voordelen tov de std software?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Robiwan

ik zit met een raaaarrrrr en irritant probleem. De Linn Majik DSM is geaard en dat geeft met de Horizonbox op de cai zonder mantelfilter tussen de coax een vette brom (aardlus). De front pre-outs van de Marantz surround versterker waarop de Box met hdmi is aangesloten, staat met tulp op de DSM aangesloten. Via de box ontstaat er dus een brom. Met mantelfilter nul brom maar de TV-gids van de box raakt dan van slag. Met de kwaliteit en kwantiteit van het cai signaal is echter niets mis. Iemand een idee hoe dit op te lossen? 
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

jossie

Maak ff een tekeningetje hoe een en ander aangesloten is en geef dan aan welke apparaten geaard zijn...

Ik zou zo geen mantelstroomfilter weten dat hier 'beter'  geschikt voor is...
Omni !

bmateijsen

Quote from: Robiwan on March 28, 2019, 18:29:11
ik zit met een raaaarrrrr en irritant probleem. De Linn Majik DSM is geaard en dat geeft met de Horizonbox op de cai zonder mantelfilter tussen de coax een vette brom (aardlus). De front pre-outs van de Marantz surround versterker waarop de Box met hdmi is aangesloten, staat met tulp op de DSM aangesloten. Via de box ontstaat er dus een brom. Met mantelfilter nul brom maar de TV-gids van de box raakt dan van slag. Met de kwaliteit en kwantiteit van het cai signaal is echter niets mis. Iemand een idee hoe dit op te lossen? 

Horizonbox gewoon met HDMI naar TV en optisch terug naar de DSM lijkt mij de makkelijkste oplossing.

i2Paq

Quote from: bmateijsen on March 28, 2019, 18:43:06
Horizonbox gewoon met HDMI naar TV en optisch terug naar de DSM lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Precies!

Zo zit het bij mij ook

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Robiwan

Quote from: bmateijsen on March 28, 2019, 18:43:06
Horizonbox gewoon met HDMI naar TV en optisch terug naar de DSM lijkt mij de makkelijkste oplossing.

zou kunnen maar dat is hier onpraktisch.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

#3143
Quote from: jossie on March 28, 2019, 18:40:30
Maak ff een tekeningetje hoe een en ander aangesloten is en geef dan aan welke apparaten geaard zijn...

Ik zou zo geen mantelstroomfilter weten dat hier 'beter'  geschikt voor is...

DSM geaard, Marantz, Pioneer dvd, Horizonbox en apple tv ongeaard. De horizonbox op de cai (ziggo)
Alle randapp. staat met hdmi op de Marantz aangesloten en die vervolgens met hdmi op de tv en de front pre outs met tulp op analoog in unity gain DSM. Dus beeld en surround geluid gaat via de marantz en stereo en front speakers via de DSM. De panasonic tv staat automatisch geschakeld op de betreffende hdmi ingang zodat alleen aan zetten volstaat om meteen beeld te verkrijgen.

Het is een mantelfilter 5-862 mhz.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

jossie

Op drie posities kunnen we de lus breken:

* cai
* hdmi tussen horizon en marantz
* analoog tussen marantz en dsm

Je kunt een ander merk mantelfilter bestellen, misschien heeft Ziggo een suggestie?

Optische hdmi kabel tussen horizon en marantz

Analoge trafo tussen marantz en dsm

Heerlijk, geaarde consumenten apparatuur...
Omni !

Robiwan

Quote from: jossie on March 28, 2019, 23:27:18
Op drie posities kunnen we de lus breken:

* cai
* hdmi tussen horizon en marantz
* analoog tussen marantz en dsm

Je kunt een ander merk mantelfilter bestellen, misschien heeft Ziggo een suggestie?

Optische hdmi kabel tussen horizon en marantz

Analoge trafo tussen marantz en dsm

Heerlijk, geaarde consumenten apparatuur...

1. ik denk dat Ziggo geen idee heeft wat ik bedoel met een mantelfilter
2. Optische HDMI kabel? Die dingen kosten 200 euro >:(
3. laat maar zitten
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on March 29, 2019, 10:02:40
1. ik denk dat Ziggo geen idee heeft wat ik bedoel met een mantelfilter
2. Optische HDMI kabel? Die dingen kosten 200 euro >:(
3. laat maar zitten

waarschijnlijk voegt een mantelstroomfilter ook nog iets aan demping toe, zou kunnen dat dit net teveel is... Maar simpel laat een ziggo monteur komen voor het probleem ;-). Kunnen ze gelijk je CAI doormeten!

Robiwan

Quote from: bmateijsen on March 29, 2019, 10:21:56
waarschijnlijk voegt een mantelstroomfilter ook nog iets aan demping toe, zou kunnen dat dit net teveel is... Maar simpel laat een ziggo monteur komen voor het probleem ;-). Kunnen ze gelijk je CAI doormeten!

en de linn op een niet geaard stopcontact maakt dat klankmatig wat uit?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on March 29, 2019, 11:08:46
en de linn op een niet geaard stopcontact maakt dat klankmatig wat uit?

Probeer het ;-). Is in iedere situatie weer anders!

jossie

Ik weet niet of dat een goed advies is. En dan  bedoel ik niet de klank.

Je beste optie is te proberen een ander mantelstroomfilter te vinden dat misschien net geen probleem geeft.

Ik denk dat Ziggo wel weet waar je over belt, zij veroorzaken dit (potentiƫle) probleem probleem bij vrijwel elk huishouden.

Als je alle mogelijke oplossingen afschiet hou je alleen die over die nou net niet de bedoeling is...


Omni !