Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Het is nu zo geconfigureerd:

Ziggo Modem/Router (Niet Ziggo Box) -> NetGear 1Gb switch -> Linn Majik DSM

We gaan het zien!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Je ziggo moden/ router is eigenlijk een prul. Vervang die eens door een goede router en zet de Ziggo  modem in Bridge mode.

Groet,

Bjorn

Quote from: i2Paq on January 17, 2019, 16:33:52
Het is nu zo geconfigureerd:

Ziggo Modem/Router (Niet Ziggo Box) -> NetGear 1Gb switch -> Linn Majik DSM

We gaan het zien!

i2Paq

Quote from: bmateijsen on January 17, 2019, 16:42:48
Je ziggo moden/ router is eigenlijk een prul. Vervang die eens door een goede router en zet de Ziggo  modem in Bridge mode.

Groet,

Bjorn

Bedankt Bjorn!

De situatie zoals hij nu (weer) is was ook de situatie voor dat ik ervaarde dat de Linn freezde.

Eigenlijk gelijk met de overstap om de Linn via de Ziggo Box te laten verlopen ivm verplaatsen van de set begon het freezen.

Ik ga het nu even aankijken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mradem

Quote from: mradem on January 13, 2019, 20:41:29
Ik ben een beetje aan het spelen met de SO+ en probeer daar het materiaal van de muren in te geven. Echter de optie die ik dan selecteer lijkt niet te worden onthouden.. bij de vloer en plafond heb ik daar geen last van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ramen en deuren is trouwens ook geen probleem.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoort dit of niet om te beginnen.. :P

myself

Van het linn forum:

At the end of January Linn will launch a new surround decoder module to be integrated into the Akurate and Klimax DSM. It allows for up to 7.1 channels and can decode the following formats: DTS-HD Master Audio,DTS-HD High Resolution Audio,DTS 96/24,DTS,Dolby TrueHD,Dolby Digital Plus,Dolby Digital,PCM.

The upgrade costs € 1.430,- However, your DSM has to have the HDMI 2.0 module and also Exakt inputs. If your surround channels are Exakt, you just connect the Exakt-Link, do the setup and that's it. If you have passive loudspeakers, you'll need an Exakt box.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

blue-eyes

Kan ik de Arcam AV wel weer verkopen :D :D

Alleen nog Atmos in de LINN decoder ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

i2Paq

Quote from: myself on January 19, 2019, 14:28:20
Van het linn forum:

At the end of January Linn will launch a new surround decoder module to be integrated into the Akurate and Klimax DSM. It allows for up to 7.1 channels and can decode the following formats: DTS-HD Master Audio,DTS-HD High Resolution Audio,DTS 96/24,DTS,Dolby TrueHD,Dolby Digital Plus,Dolby Digital,PCM.

The upgrade costs € 1.430,- However, your DSM has to have the HDMI 2.0 module and also Exakt inputs. If your surround channels are Exakt, you just connect the Exakt-Link, do the setup and that's it. If you have passive loudspeakers, you'll need an Exakt box.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Je bedoelt het WigWam/Linn forum?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje

en direct voor die prijs katalyst en dirac iedereen blij....

myself

Quote from: i2Paq on January 19, 2019, 16:04:56
Je bedoelt het WigWam/Linn forum?
Yup


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

i2Paq

Quote from: i2Paq on January 17, 2019, 16:45:58
Bedankt Bjorn!

De situatie zoals hij nu (weer) is was ook de situatie voor dat ik ervaarde dat de Linn freezde.

Eigenlijk gelijk met de overstap om de Linn via de Ziggo Box te laten verlopen ivm verplaatsen van de set begon het freezen.

Ik ga het nu even aankijken.

Sinds het terugzetten van de netwerksituatie: Ziggo Modem/Router (Niet Ziggo Box) -> NetGear 1Gb switch -> Linn Majik DSM, draait alles weer zonder problemen.

Linn vermoed dat de Ziggo-box "is sending spurious commands to the DSM" als de DSM opstart en wil gaan streamen en dus een aanvraag bij deze Ziggo-box deed.

Nu doet de DSM deze aanvraag niet meer bij de Ziggo-box en lijken de problemen voor nu weg.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

myself

Het zou zomaar kunnen zijn dat je met die ziggo box, diverse DHCP-servers op je netwerk hebt die allemaal iets anders roepen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

Is die Netgear echt een netwerkswitch of is het een router??

Quote from: i2Paq on January 21, 2019, 15:31:55
Sinds het terugzetten van de netwerksituatie: Ziggo Modem/Router (Niet Ziggo Box) -> NetGear 1Gb switch -> Linn Majik DSM, draait alles weer zonder problemen.

Linn vermoed dat de Ziggo-box "is sending spurious commands to the DSM" als de DSM opstart en wil gaan streamen en dus een aanvraag bij deze Ziggo-box deed.

Nu doet de DSM deze aanvraag niet meer bij de Ziggo-box en lijken de problemen voor nu weg.

i2Paq

Quote from: bmateijsen on January 21, 2019, 15:37:26
Is die Netgear echt een netwerkswitch of is het een router??

Nope, dat is een echte switch.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Quote from: i2Paq on January 21, 2019, 15:51:41
Nope, dat is een echte switch.

Een switch is een redelijk dom ding, wat gestuurd wordt door de router. Mijn advies nog steeds, zet een fatsoenlijke router neer en laat de ziggo router modem zijn.

i2Paq

We gaan het zien, vreemde is wel dat het prima gewerkt heeft tot de laatste FW update (in mijn optiek).

Zojuist ging het iig. weer mis en moest de Linn uit/aan op weer te reageren op de remote/app.

Ik ga even kijken wat Linn hier zelf op te zeggen heeft.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Quote from: i2Paq on January 21, 2019, 18:43:56
We gaan het zien, vreemde is wel dat het prima gewerkt heeft tot de laatste FW update (in mijn optiek).

Zojuist ging het iig. weer mis en moest de Linn uit/aan op weer te reageren op de remote/app.

Ik ga even kijken wat Linn hier zelf op te zeggen heeft.

Ik denk dat het voorspelbaar is.... ga eens goed kijken naar je netwerk.

i2Paq

Quote from: bmateijsen on January 21, 2019, 18:50:33
Ik denk dat het voorspelbaar is.... ga eens goed kijken naar je netwerk.

Mijn netwerk bestaat uit 4 segmenten vanuit de Ziggo Modem.

Ik zal het 1set segment, daar waar de Linn aan zit, eens voorzien van een router die met zijn Wan-poort aan de Ziggo zit.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

Grappig, mijn Linn was ook altijd de weg kwijt in het netwerk daar waar de Naim al bijna drie jaar probleemloos hangt...

Ligt ondanks dat toch vast aan de configuratie van het netwerk.

jossie

Mijn ervaring is dat voedingen van de goedkopere switch/modems er de brui aan kunnen geven na een jaar of vijf. Dat gaat geleidelijk, initieel mogelijk met de verschijnselen die jij beschrijft.

Mogelijk kun je dat uitsluiten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

i2Paq

Ik ben gewoon verbaasd dat al het andere in mijn netwerk "normaal" werkt en geen enkel probleem kent, de Linn geeft wel problemen en nu zijn alle netwerkcomponenten "verdacht".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Quote from: i2Paq on January 21, 2019, 19:13:37
Mijn netwerk bestaat uit 4 segmenten vanuit de Ziggo Modem.

Ik zal het 1set segment, daar waar de Linn aan zit, eens voorzien van een router die met zijn Wan-poort aan de Ziggo zit.

Maar dan wel je ziggo modem in Bridge mode laten zetten, anders heb je er niks aan want dan kent het ziggo modem nog steeds de ip adressen toe in je netwerk waar nou voor de Linn precies het probleem ligt.

Ik vind wel dat je ondanks goede adviezen deze in jouw geval behoorlijk vededigt alsof het 'onwaarheden' zijn omdat de rest van het netwerk goed werkt. Ik heb hier precies hetzelfde gehad en de Ziggo in Bridge met een goede router erachter was bij mij echt de oplossing.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

Quote from: Mitch-- on January 22, 2019, 09:57:17
Maar dan wel je ziggo modem in Bridge mode laten zetten, anders heb je er niks aan want dan kent het ziggo modem nog steeds de ip adressen toe in je netwerk waar nou voor de Linn precies het probleem ligt.

Ik vind wel dat je ondanks goede adviezen deze in jouw geval behoorlijk vededigt alsof het 'onwaarheden' zijn omdat de rest van het netwerk goed werkt. Ik heb hier precies hetzelfde gehad en de Ziggo in Bridge met een goede router erachter was bij mij echt de oplossing.
Hier staat mijn Ziggo router ook in bridge mode met daarachter een goede aftermarket router. Ook hier zelden problemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Marco66

#2972
Hier al tijden een ziggo connect box en nooit problemen met netwerk of uitvallen van apparaten.
Wel de linn en oppo vast ip gegeven.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Quote from: Marco66 on January 22, 2019, 10:26:16
Hier al tijden een ziggo connect box en nooit problemen met netwerk of uitvallen van apparaten.
Wel de linn en oppo vast ip gegeven.

Hoe geef jij je Linn een fixed IP?

Vanuit de Linn kan het niet en vanuit de Router alleen via de DHCP.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

#2974
Quote from: Mitch-- on January 22, 2019, 09:57:17
Ik vind wel dat je ondanks goede adviezen deze in jouw geval behoorlijk vededigt alsof het 'onwaarheden' zijn omdat de rest van het netwerk goed werkt. Ik heb hier precies hetzelfde gehad en de Ziggo in Bridge met een goede router erachter was bij mij echt de oplossing.

Het verbaasd mij dat een dergelijk device schijnbaar zo gevoelig is voor "iets" op mijn netwerk wat verder geen enkel ander device problemen bezorgd.

En je mag vinden dat ik nogal verdedigend overkom maar vaak zat heb ik veel tijd en geld geïnvesteerd in zaken die naderhand niet nodig bleken en hier wil ik voor waken.

Een apparaat wat nieuw bijna 4000,- koste valt dus eerder om dan een 2-tal NAS'n, printers, tablets, laptops, Pc's, camera's, etc.

Daarnaast zijn er alleen nog routers met WiFi welke ik niet nodig heb. En at is een goed router, eentje van 54,- of eentje van 250,-? Anders hebben we straks die discussie weer.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70