Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Htdre on January  1, 2019, 16:46:33
Ging om de combi majik dsm en een 140/109 beide ex demo/tweedehands. Maar ik zal de website even beter bekijken. Ik kijk vaak hier of marktplaats.

Maar heel moeilijk :-)?

Majik DSM hebben we ook voor je. Op de website staan de 109 en 140 niet genoemd bij ex-demo/ occasions. Je kan dan het beste even contact opnemen met mij.

Groet,

Bjorn

eddy135

Quote from: Htdre on January  1, 2019, 15:39:29
Is voor een leek(wel met geduld en interesse) het moeilijk een Linn majik dsm icm Majik 140/109 aan te sluiten EN alles goed af te stellen met SO?
Nadeel is dat je best wel wat tweedehands ziet,maar weinig bij dealers.
Nee, niet moeilijk, voor iemand met geduld en interesse... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

Even een smart home vraagje, werkt Linn icm met een Google Home Mini? Zou het super handig vinden als de Google Home de installatie aan en uit kan zetten  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

#2928
Quote from: Mitch-- on January  2, 2019, 16:06:38
Even een smart home vraagje, werkt Linn icm met een Google Home Mini? Zou het super handig vinden als de Google Home de installatie aan en uit kan zetten  :)

Probeer het! (maar volgens mij nog niet....)

Mitch--

Quote from: bmateijsen on January  2, 2019, 17:29:58
Probeer het! (maar volgens mij nog niet....)

Ga het morgen proberen :) zat gratis bij de Hue lampen die ik heb besteld :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Vanaf morgen mijn eerste ervaring met Linn, een mooie Majik DS/1 MK2 met Dynamik voeding.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

Quote from: Mitch-- on January  4, 2019, 11:02:28
Ga het morgen proberen :) zat gratis bij de Hue lampen die ik heb besteld :)

Helaas de Linn werkt nog niet samen met de google home, zal Linn eens contacten of er plannen zijn dit wel te gaan doen.

Hele andere vraag, hoe is inmiddels de ervaring met Selekt? Vind het toch wel een tof apparaat..... ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Htdre

Ja ben ook wel benieuwd inderdaad. Mooi is ie zeker. Doet me een beetje denken aan een de recente naim serie.
Alleen bij Linn weet je dat de software goed (beter) is :-) En wat me zo aanspreekt aan Linn is dat het na jaren nog wordt geupdate.

Ander vraagje. Hoe hebben jullie de Majik 140 speaker op een houten vloer staan? gewoon 'kaal' spikes in het hout, of een schoteltje?
Ik las dit artikel: http://thehbproject.com/nl/artikelen/16/Voor-wie-geen-spikes-wil-in-zijn-houten-vloer Maar Linn zal wel geen standaard metrische maten aanhouden :)

Dirk

ben vrij zeker dat Linn wél metrische draad gebruikt, zo gebruik ik nl. nog steeds een setje M8 spikes, die zitten nu onder een meubel maar destijds zaten ze onder een Linn speaker (ben ff kwijt welk type).
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Linn houdt inderdaad gewoon metrisch aan.

i2Paq

Quote from: Marco66 on January 10, 2019, 09:35:45
Vanaf morgen mijn eerste ervaring met Linn, een mooie Majik DS/1 MK2 met Dynamik voeding.



Die gaat je zeker bevallen!

Veel luisterplezier!!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Htdre

Quote from: Dynky on January 10, 2019, 13:24:47
ben vrij zeker dat Linn wél metrische draad gebruikt, zo gebruik ik nl. nog steeds een setje M8 spikes, die zitten nu onder een meubel maar destijds zaten ze onder een Linn speaker (ben ff kwijt welk type).

alleen bedankt. Wat zou jullie voorkeur hebben op een eiken vloer voor de majik 140 dan nu Hans zijn manier ook kan:

gewoon 'kaal' spikes in het hout,
Spikes op een schoteltje/muntje
M8 slotbout op zijn kop
zonder spikes rechtstreeks op de vloer


Dirk

1 en 4 zou ik iig niet doen, wegens enerzijds (1) beschadiging vd vloer en anderzijds (4) niet stabiel te plaatsen, want je kan geen oneffenheden in je vloer opvangen (die er altijd zijn)
keuze tussen 2 en 3 is eerder iets persoonlijk, qua werking zullen ze elkaar weinig ontlopen ;)

zelf ben ik sinds een jaar of 4 100% overgeschakeld op Rollerblock Juniors, wil echt nooit meer wat anders onder m'n speakers.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Quote from: Marco66 on January 10, 2019, 09:35:45
Vanaf morgen mijn eerste ervaring met Linn, een mooie Majik DS/1 MK2 met Dynamik voeding.



feli, veel luisterplezier

blue-eyes

Dat heeft wel erg veel tijd gekost voordat je uiteindelijk bij Linn bent gekomen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on January 10, 2019, 20:54:41
Dat heeft wel erg veel tijd gekost voordat je uiteindelijk bij Linn bent gekomen :D

Vandaar ook mijn topic titel  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mradem

Ik ben een beetje aan het spelen met de SO+ en probeer daar het materiaal van de muren in te geven. Echter de optie die ik dan selecteer lijkt niet te worden onthouden.. bij de vloer en plafond heb ik daar geen last van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ramen en deuren is trouwens ook geen probleem.

i2Paq

Ik raak een beetje het vertrouwen kwijt in de kwaliteit van Linn.

Ik heb nu mijn 5de Linn en dit is nu de 3de met kuren.

Hij "bevriest" en soms gaat hij nog aan en speelt maar reageerd nergens meer op, ook niet op de knoppen op de voorkant.
Andere keer gaat hij niet meer uit slaapstand.

Een harde uit/aan lost het wel op maar dat lijkt mij elke 2 dagen niet OK.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Is er iets in je netwerk veranderd? Andere router/ andere modem?

Quote from: i2Paq on January 16, 2019, 19:42:33
Ik raak een beetje het vertrouwen kwijt in de kwaliteit van Linn.

Ik heb nu mijn 5de Linn en dit is nu de 3de met kuren.

Hij "bevriest" en soms gaat hij nog aan en speelt maar reageerd nergens meer op, ook niet op de knoppen op de voorkant.
Andere keer gaat hij niet meer uit slaapstand.

Een harde uit/aan lost het wel op maar dat lijkt mij elke 2 dagen niet OK.

i2Paq

Quote from: bmateijsen on January 16, 2019, 19:44:02
Is er iets in je netwerk veranderd? Andere router/ andere modem?

Klopt, hij hing eerst aan een losse NetGear switch en nu hangt hij aan de Ziggo Box.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Quote from: i2Paq on January 16, 2019, 20:36:29
Klopt, hij hing eerst aan een losse NetGear switch en nu hangt hij aan de Ziggo Box.

broddel ding, knappe router ertussen en veel problemen verdwijnen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

eddy135

Quote from: i2Paq on January 16, 2019, 20:36:29
Klopt, hij hing eerst aan een losse NetGear switch en nu hangt hij aan de Ziggo Box.
Daar geef je zelf dus  al mee aan dat het niet aan de Linn ligt!  :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

i2Paq

#2947
Quote from: eddy135 on January 16, 2019, 21:08:33
Daar geef je zelf dus  al mee aan dat het niet aan de Linn ligt!  :clapping:


Zo zwart/wit is het niet want hij heeft het een hele tijd prima gedaan aan die Box.

Maar ik zal morgen de NetGear er weer eens tussen hangen

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sirius666

Quote from: i2Paq on January 16, 2019, 21:20:53

Zo zwart/wit is het niet want hij heeft het een hele tijd prima gedaan aan die Box.

Maar ik zal morgen de NetGear er weer eens tussen hangen

Ik zou het ook vrij apart vinden als een netwerksignaal zorgt voor dergelijke hardwarematige problemen....

denoontje

#2949
Hier linn met ziggo modem/router en dat gaat al jaren gewoon goed (wel switch er tussen).


.
Quote from: Mitch-- on January 16, 2019, 20:44:10
broddel ding, knappe router ertussen en veel problemen verdwijnen


wel updates gedaan mbt firmware etc?