Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

Quote from: Robiwan on December 22, 2018, 20:43:30
klopt een router is niet nodig.

Een losse router op het modem aansluiten is zeker een optie en kan in jouw geval, mocht je er een hebben liggen, wellicht de oplossing bieden.

Robiwan

Quote from: Sirius666 on December 22, 2018, 22:25:44
Een losse router op het modem aansluiten is zeker een optie en kan in jouw geval, mocht je er een hebben liggen, wellicht de oplossing bieden.

waarom kan dat een oplossing zijn?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: Robiwan on December 22, 2018, 20:43:30
klopt een router is niet nodig.

Maar dat technicolor ding is een brol, hier ook problemen mee gehad, constant verloor ik de verbinding..... goede router er tussen en nooit meer problemen gehad
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Quote from: Mitch-- on December 23, 2018, 12:06:30
Maar dat technicolor ding is een brol, hier ook problemen mee gehad, constant verloor ik de verbinding..... goede router er tussen en nooit meer problemen gehad

slechts met een enkele Iradio zender soms een korte onderbreking, met Spotify premium nooit dus dat het aan de TC7200 zal liggen lijkt me dan toch sterk :blink:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Sirius666

Quote from: Robiwan on December 23, 2018, 12:34:00
slechts met een enkele Iradio zender soms een korte onderbreking, met Spotify premium nooit dus dat het aan de TC7200 zal liggen lijkt me dan toch sterk :blink:

Ondanks dat is een losse router een makkelijke oplossing om het modem als bottleneck uit te sluiten. Maar omdat het probleem zo specifiek is lijkt het mij dat het aan de zender ligt. Kan het ook een firmware ding zijn?

Robiwan

Quote from: Sirius666 on December 23, 2018, 13:16:52
Ondanks dat is een losse router een makkelijke oplossing om het modem als bottleneck uit te sluiten. Maar omdat het probleem zo specifiek is lijkt het mij dat het aan de zender ligt. Kan het ook een firmware ding zijn?

geen idee de DSM is helemaal up to date en werkt verder vlekkeloos. Had eerst voorkeur voor SO "oud" maar na een flink aantal test uurtjes toch voorkeur voor SO+. Klinkt overall verfijnder, levendiger, homogener, kortom fijner.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 23, 2018, 13:32:18
geen idee de DSM is helemaal up to date en werkt verder vlekkeloos. Had eerst voorkeur voor SO "oud" maar na een flink aantal test uurtjes toch voorkeur voor SO+. Klinkt overall verfijnder, levendiger, homogener, kortom fijner.

Als je kamer een schoenendoos is en je tunedem is 100% correct, dan heb je met de nieuwe SO+ wat meer fine-tune mogelijkheden, maar in essentie is dan het verschil niet zo groot. Bij iedere andere vorm van een kamer is de nieuwe SO+ echt veel correcter... je simuleert de kamer dan echt volledig.

Robiwan

#2907
Quote from: bmateijsen on December 23, 2018, 14:00:16
Als je kamer een schoenendoos is en je tunedem is 100% correct, dan heb je met de nieuwe SO+ wat meer fine-tune mogelijkheden, maar in essentie is dan het verschil niet zo groot. Bij iedere andere vorm van een kamer is de nieuwe SO+ echt veel correcter... je simuleert de kamer dan echt volledig.

kamer is schoenendoos en tunedem of wat het ook heet is 100%.

Heb tevens een klankmatige voorkeur voor het analoog aansluiten (met SO uiteraard) van de Pioneer DVD/CD-Blu-ray voor het spelen van CD's op de DSM boven Coax. Zou uit technisch oogpunt niet zo moeten zijn, maar toch.... :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 23, 2018, 14:21:14
kamer is schoenendoos en tunedem of wat het ook heet is 100%.

Ben jij daar zelf zo goed in geworden? ;-D. Dan kunnen we je in gaan huren... 8)

[quote[Heb tevens een klankmatige voorkeur voor het analoog aansluiten (met SO uiteraard) van de Pioneer DVD/CD-Blu-ray voor het spelen van CD's op de DSM boven Coax. Zou uit technisch oogpunt niet zo moeten zijn, maar toch.... :D
[/quote]

Jou houdt dus gewoon van een  D/A dan A/D en daarna D/A.... of je houdt gewoon van de ronde klank die uit de analoge uitgang van de Pioneer komt.

Robiwan

Quote from: bmateijsen on December 23, 2018, 15:02:16
Ben jij daar zelf zo goed in geworden? ;-D. Dan kunnen we je in gaan huren... 8)

[quote[Heb tevens een klankmatige voorkeur voor het analoog aansluiten (met SO uiteraard) van de Pioneer DVD/CD-Blu-ray voor het spelen van CD's op de DSM boven Coax. Zou uit technisch oogpunt niet zo moeten zijn, maar toch.... :D


Jou houdt dus gewoon van een  D/A dan A/D en daarna D/A.... of je houdt gewoon van de ronde klank die uit de analoge uitgang van de Pioneer komt.

het invoeren van afstanden en materialen is niet moeilijk daarnaast valt er niks handmatigs aan de kamermodi's te veranderen omdat je geen grafisch overzicht krijgt waar de pijnpunten zitten. Alleen met het schuiven tussen increase and decrease low frequency respons kun je spelen. Ik vind 80/20 het mooist, tenminste dat denk ik dan.

klein beetje kleuring klinkt lekker inderdaad :D Via de coax net allemaal te netjes.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 23, 2018, 15:10:53
het invoeren van afstanden en materialen is niet moeilijk daarnaast valt er niks handmatigs aan de kamermodi's te veranderen omdat je geen grafisch overzicht krijgt waar de pijnpunten zitten. Alleen met het schuiven tussen increase and decrease low frequency respons kun je spelen. Ik vind 80/20 het mooist, tenminste dat denk ik dan.

klein beetje kleuring klinkt lekker inderdaad :D Via de coax net allemaal te netjes.

Maar heb je er voor gekozen dat de speakers op de tune demo perfecte plek staan of heb je gewoon gekozen "geen idee"... ;).
Tune dem is niet het invoeren.....

eddy135

Is tune-dem nog nodig dan met SO?
en wat is de procedure ook alweer? linkje?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Quote from: bmateijsen on December 23, 2018, 15:15:36
Maar heb je er voor gekozen dat de speakers op de tune demo perfecte plek staan of heb je gewoon gekozen "geen idee"... ;).
Tune dem is niet het invoeren.....

speakers staan op een praktische en goed klinkende plek, dus getunedempt ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 23, 2018, 15:24:04
speakers staan op een praktische en goed klinkende plek, dus getunedempt ;)

Niet dus..... :P

bmateijsen

Quote from: eddy135 on December 23, 2018, 15:23:40
Is tune-dem nog nodig dan met SO?
en wat is de procedure ook alweer? linkje?

Voor het meest optimale resultaat is het nodig.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

yulunga

Even een vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere Linn sets in huis en dan het afspelen van dezelfde muziek in meerdere kamers?
Ik heb hier een een akurate dsm in de woonkamer in gebruik en zit er aan te denken om voor de keuken een tweedehands ds-i of secrit te kopen en die daar neer te zetten. Op die manier wil ik dan beide kamers koppelen en dezelfde muziek kunnen spelen (vanaf nas, tunein en spotify). Kan dat, werkt dat een beetje en is dat aan te raden?

hpapen

Op alle vragen —— ja

advr

Songcast werkt perfect, gebruik het al jaren.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

yulunga

#2921
Quote from: hpapen on December 27, 2018, 19:03:32
Op alle vragen —— ja

Helemaal goed. Dan is het bij deze de moeite waard om te gaan proberen :)

Htdre

Is voor een leek(wel met geduld en interesse) het moeilijk een Linn majik dsm icm Majik 140/109 aan te sluiten EN alles goed af te stellen met SO?
Nadeel is dat je best wel wat tweedehands ziet,maar weinig bij dealers.

bmateijsen

Quote from: Htdre on January  1, 2019, 15:39:29
Is voor een leek(wel met geduld en interesse) het moeilijk een Linn majik dsm icm Majik 140/109 aan te sluiten EN alles goed af te stellen met SO?
Nadeel is dat je best wel wat tweedehands ziet,maar weinig bij dealers.

Wij hebben nog prachtige witte Majik 109 occasion staan... ;). Majik 140 walnut heb ik nog ex-demo. 8)

Htdre

Ging om de combi majik dsm en een 140/109 beide ex demo/tweedehands. Maar ik zal de website even beter bekijken. Ik kijk vaak hier of marktplaats.

Maar heel moeilijk :-)?