Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Samro on December  7, 2018, 21:29:48
Op mijn Linn LK85 Eindversterker zit een line output op. Kan ik daar bv ook een sub op aansluiten vraag ik me af?

Is een volume geregelde uitgang, dus pre-out. En ja, daar kan je een subwoofer op aan sluiten.

Samro

Ok, bedankt voor jullie antwoorden, dan kan er dus ook een extra eindversterker op aangesloten worden snap ik  :colgate:

xlr8

Yep, net even fysiek uitgeprobeerd, 'khad nog een LK85 ergens in een hoekje liggen... & works like a charm !
Sonos connect op line in, subje op pre-out en 2 monitors op de speakeruitgangen (nadat ik eindelijk wat van die holle banaanpluggen had gevonden)

Ook geweldig bij die LK85 ---> input sense :worship: 

Samro

#2878
Mooi zo dat je het even hebt uitgeprobeerd :pompom:. En ja die holle bananen heb ik er, hi hi gratis (eigenlijk waardeloos) :mad: Heb er nog een Wakonda pre bijgekocht, klinkt prima, maar de Musical fidelity x-pre buizenpre klinkt toch beter  :P ;D. De Linn LK85 staat momenteel niet aangesloten. Zal er nog eens mee bezig volgende week. Thanks  ;D
Quote from: xlr8 on December  8, 2018, 14:18:09
Yep, net even fysiek uitgeprobeerd, 'khad nog een LK85 ergens in een hoekje liggen... & works like a charm !
Sonos connect op line in, subje op pre-out en 2 monitors op de speakeruitgangen (nadat ik eindelijk wat van die holle banaanpluggen had gevonden)

Ook geweldig bij die LK85 ---> input sense :worship:
Ik heb mijn Linn LK85 eindversterker aangesloten deze week. Werkt prima met de Wakonda voorversterker. Nu heb ik een paar luidsprekers verwisseld vandaag en zag ik tot mijn verbazing dat ik vergeten was de eindversterker uit te schakelen alvorens de speakers te verwisselen. Nu werkt de eindversterker nog wel prima, maar deze versterker schakelt na zo'n 10 minuten geen geluidssignaal automatisch uit, dat is normaal. Maar zodra de versterker weer inschakelt hoor ik ineens een vervelende klik. Nog eens uitgeprobeerd hetzelfde, hoewel de klank prima in orde is. Toch moet er wat aan de hand zijn, waar zou ik het moeten zoeken volgens jullie? Niet dat ik zo technisch ben, maar misschien kunnen jullie mij op een idee brengen?

Robiwan

#2879
Sinds een 2-tal weken staat er een Linn Majik DSM 1 te spelen voorzien van Space Optimisation (SO), Spotify connect, Tunein, phonotrap en nog veel meer. Die DSM had er veeeeel eerder moeten staan.  SO is een verademing. Niks geen bonken festijn alles klinkt heerlijk strak, open, helder en verfijnd. Ook geen saaie Linn sound met de Focal's ;) Daarnaast geen enkele storing. Kortom top apparaat :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: Robiwan on December 15, 2018, 09:22:41
Sinds een 2-tal weken staat er een Linn Majik DSM 1 te spelen voorzien van Space Optimisation (SO), Spotify connect, Tunein, phonotrap en nog veel meer. Die DSM had er veeeeel eerder moeten staan.  SO is een verademing. Niks geen bonken festijn alles klinkt heerlijk strak, open, helder en verfijnd. Ook geen saaie Linn sound met de Focal's ;) Daarnaast geen enkele storing. Kortom top apparaat :)

Top!  Al jaren fan hier.. :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Robiwan on December 15, 2018, 09:22:41
Sinds een 2-tal weken staat er een Linn Majik DSM 1 te spelen voorzien van Space Optimisation (SO), Spotify connect, Tunein, phonotrap en nog veel meer. Die DSM had er veeeeel eerder moeten staan.  SO is een verademing. Niks geen bonken festijn alles klinkt heerlijk strak, open, helder en verfijnd. Ook geen saaie Linn sound met de Focal's ;) Daarnaast geen enkele storing. Kortom top apparaat :)

feli, mooie keuze

Kerkhoffd

Nice, Gefeliciteerd Robiwan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Quote from: Robiwan on December 15, 2018, 09:22:41
Sinds een 2-tal weken staat er een Linn Majik DSM 1 te spelen voorzien van Space Optimisation (SO), Spotify connect, Tunein, phonotrap en nog veel meer. Die DSM had er veeeeel eerder moeten staan.  SO is een verademing. Niks geen bonken festijn alles klinkt heerlijk strak, open, helder en verfijnd. Ook geen saaie Linn sound met de Focal's ;) Daarnaast geen enkele storing. Kortom top apparaat :)

Heb je die Space Optimisation (SO) ook volledig doorgevoerd?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Robiwan

#2884
Quote from: i2Paq on December 15, 2018, 13:36:54
Heb je die Space Optimisation (SO) ook volledig doorgevoerd?

alle afmetingen/materialen ingevuld en de berekende 8 kamer modi's 5 dB opgeplust anders klinkt het iets te dun. Zelfs de meest basrijke housetracks gaan nu goed. De interne mm phonotrap is bovendien zeer goed. 
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Sirius666

Linn's humor bij een foutmelding op hun site:

QuoteOops! Page not found

Nothing sounds like an 808, not according to the Beastie Boys anyway. But what we have here is called a 404, which means we couldn't find what you are looking for.

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 15, 2018, 15:22:21
alle afmetingen/materialen ingevuld en de berekende 8 kamer modi's 5 dB opgeplust anders klinkt het iets te dun. Zelfs de meest basrijke housetracks gaan nu goed. De interne mm phonotrap is bovendien zeer goed. 

Dan heb je dus niet de nieuwe space optimization gebruikt....

Robiwan

Quote from: bmateijsen on December 16, 2018, 15:04:20
Dan heb je dus niet de nieuwe space optimization gebruikt....

de dsm1 is up to date??? vertel!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

denoontje

#2888
Er is nu een web applicatie verzie waarbij je je hele kamer kan intekenen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Achiel

De web space optimalization is veel beter omdat hij nauwkeuriger is. Zelfs schuine muren zijn nu mogelijk.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje


Achiel

Volgend jaar een rondreis in Schotland, we beginnen in Glasgow, laat nu net die dag een rondleiding zijn door de Linn Fabriek! Super benieuwd!
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Robiwan

#2892
Waarschijnlijk ligt het aan Ziggo maar met Tunein op de Majik DSM met sommige zenders (bijv. Qmusic foute uur, Radio Veronica) toch om de pakweg 15-20 minuten even een hapering van 2 a 3 seconde. Ik vind dat eerlijk gezegd zeer hinderlijk :devil:

TV via de nieuwe Horizonbox heel af en toe een storing, veel minder dan de het 1e exemplaar.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 22, 2018, 15:21:21
Waarschijnlijk ligt het aan Ziggo maar met Tunein op de Majik DSM met sommige zenders (bijv. Qmusic foute uur, Radio Veronica) toch om de pakweg 15-20 minuten even een hapering van 2 a 3 seconde. Ik vind dat eerlijk gezegd zeer hinderlijk :devil:

TV via de nieuwe Horizonbox heel af en toe een storing, veel minder dan de het 1e exemplaar.

Ik hoop niet dat je voor de router van de Horizon hebt gekozen... K*T ding 1ste klas....

Robiwan

Quote from: bmateijsen on December 22, 2018, 15:50:23
Ik hoop niet dat je voor de router van de Horizon hebt gekozen... K*T ding 1ste klas....

nee Technicolor TC7200 modem van Ziggo. Afgezien van de laptop van mn vrouw alles bedraad aangesloten op de TC7200. Met Radio 10 Gold 80's hits overigens tot nu toe (ca. 2 uur luisteren) geen enkele storing, RAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

i2Paq

Quote from: Robiwan on December 22, 2018, 15:21:21
Waarschijnlijk ligt het aan Ziggo maar met Tunein op de Majik DSM met sommige zenders (bijv. Qmusic foute uur, Radio Veronica) toch om de pakweg 15-20 minuten even een hapering van 2 a 3 seconde. Ik vind dat eerlijk gezegd zeer hinderlijk :devil:

TV via de nieuwe Horizonbox heel af en toe een storing, veel minder dan de het 1e exemplaar.

Hier geen enkel probleem met Ziggo, Horizonbox en TuneIn op de Majik DSM.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Quote from: Robiwan on December 22, 2018, 16:35:40
nee Technicolor TC7200 modem van Ziggo. Afgezien van de laptop van mn vrouw alles bedraad aangesloten op de TC7200. Met Radio 10 Gold 80's hits overigens tot nu toe (ca. 2 uur luisteren) geen enkele storing, RAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

En wat gebruik je als router? Want de RC7200 is zoals je zegt een modem....

Robiwan

Quote from: bmateijsen on December 22, 2018, 17:46:45
En wat gebruik je als router? Want de RC7200 is zoals je zegt een modem....

geen router alles gaat via het modem.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Sirius666

Quote from: bmateijsen on December 22, 2018, 17:46:45
En wat gebruik je als router? Want de RC7200 is zoals je zegt een modem....

Nee. Modem én router ineen.

Robiwan

Quote from: Sirius666 on December 22, 2018, 20:29:44
Nee. Modem én router ineen.

klopt een router is niet nodig.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2