Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

Quote from: Richi on October 12, 2018, 15:03:35
Wat ik van de presentatie op XFI heb begrepen is de selekt er in drie varianten:
- basis all-in-one met standaard versterker en DAC
- luxer uitgevoerde DAC
- luxer uitgevoerde versterker
- of een combi van die laatste twee natuurlijk

Best wel eenvoudig eigenlijk, zoiets als Naim Unit Atom, Star en Nova.  :D

Oh jee. Dus dan wordt het Linn Selekt + type 1tm4. Het zou wel fijn zijn als dat 4 nieuwe namen worden  :D

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 12, 2018, 13:27:27
Oh die versterker zit dus in de behuizing van de Selekt? Kijk dat had ik dan weer niet begrepen. dan geldt dat denk ik ook wel voor de DAC?.

We hebben een prachtige Linn Selekt pagina: zie link[/ur]

Achiel

Erg benieuwd hoe de serie zich verhoudt tegenover de Akurate. Dit i.v.m. mogelijk latere update.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on October 12, 2018, 15:58:40
We hebben een prachtige Linn Selekt pagina: zie link[/ur]

Inderdaad een mooie site. Jammer genoeg was de selekt er nog niet toen ik een paar maand terug uitgebreid linn heb beluisterd. En ja ook bij ikke thuis. Is ook enigzins omdenken. Schakelende voeding. Digitale versterking. Dat is bijna vloeken in de audio kerk.
Quad vintage.

mvo

Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Dr.Bedlo

Vandaar  ;) datgene dat hieronder staat.
Quad vintage.

denoontje

Vandaag gespeeld met de nieuwe spaceoptimalisation welke via de webinterface/linn site  is te benaderen:


Kamer ingetekend en berekening laten maken. En opgeladen in de dsm.

Set staat even 2 dagen afgekoppeld!en speakers aan de kant, dan woensdag verschil eens luisteren tussen oud en nieuw.
Ik ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

#2857
De optimalisation die Garmt heeft gemaakt heeft meer laag dan degene dienu berekend is door de webinterface optimalisatie.
Ik heb wel de kamer beter kunnen intekenen, en heb de keuken en zijkamer erbij in gezet.

Dit kon in de oude verzie nog niet.

Je kunt echter niet verder tweaken volgens mij.
Garmt had destijds een kleine lift gegeven in het laag.

Wat jammer is dat ieder keer als je een optimalisatie wil laten berekenen je de speaker opnieuw moet definieren...deze lijkt hij (nog) niet vast te houden.

myself

Daar heb je flink werk aan gehad. Wel mooi dat nu bijna iedere kamervorm erin past. Zie je dat ook terug in de roommodes die nu berekend worden ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

denoontje

Quote from: myself on October 31, 2018, 20:05:10
Daar heb je flink werk aan gehad. Wel mooi dat nu bijna iedere kamervorm erin past. Zie je dat ook terug in de roommodes die nu berekend worden ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

in de webinterface zie je helemaal niets wat hij doet helaas

Teejoo

Vraag: ik kan vanuit iTunes de tracks afspelen op de DS door die als 'speaker' te selecteren in iTunes. Het grote voordeel is dat ik dan de iTunes remote app kan gebruiken ipv de slechte Linn en Lumin app. (Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet kunnen maken zoals de itunes remote of de Sonos interface. Maar goed...)

Nadeel is dat het geluid niet 1:1 direct gestreamd wordt, maar altijd zoals in de settings van iTunes ingesteld. Is er geen manier om gewoon pass-thru naar de Linn te streamen?

Ik stream overigens volledig bekabeld.

bmateijsen

Dat is het nadeel van itunes....

Maar wat mis je in Kazoo of Lumin? Het is gewoon een prima app om je playlist mee samen te stellen.

Groet,

Bjorn

Teejoo

Quote from: bmateijsen on November  2, 2018, 09:07:47
Dat is het nadeel van itunes....

Maar wat mis je in Kazoo of Lumin? Het is gewoon een prima app om je playlist mee samen te stellen.

Groet,

Bjorn
Ik vind ze qua layout en intuïtiviteit veel minder dan de Sonos en remote app.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on November  2, 2018, 10:35:14
Ik vind ze qua layout en intuïtiviteit veel minder dan de Sonos en remote app.

Omdat je genre veel gebruikt? Maar op artiest en album vind ik het gewoon prima. (maar in vergelijking met Roon, geef ik daar enorm de voorkeur aan).
Roon is ook prima met Linn te gebruiken ;)

Achiel

Afgelopen vrijdag in de weer geweest met de web based space optimalisation. De woonkamer nu er precies juist ingezet. De verbetering is aanmerkelijk! Genieten van de "beter" klikende albums nu. Nog een beetje experimenteren met het schuifbalkje in het laatste venster, meer richting lineaire lijn (links) of net iets meer bas (naar rechts).
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

i2Paq

Quote from: Achiel on November 18, 2018, 18:36:57
Afgelopen vrijdag in de weer geweest met de web based space optimalisation. De woonkamer nu er precies juist ingezet. De verbetering is aanmerkelijk! Genieten van de "beter" klikende albums nu. Nog een beetje experimenteren met het schuifbalkje in het laatste venster, meer richting lineaire lijn (links) of net iets meer bas (naar rechts).

Daar moet ik mij ook eens in gaan verdiepen!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Achiel

Het werkt veel makkeljker. Je kan hoeken maken en zelfs schuine muren. Per muur het materiaal aangeven, deuren en ramen erin. Luidspreker plaatsing ook nauwkeuriger inclusef toe in hoek etc. Etc.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

FWK

Quote from: Achiel on November 18, 2018, 18:49:38
Het werkt veel makkeljker. Je kan hoeken maken en zelfs schuine muren. Per muur het materiaal aangeven, deuren en ramen erin. Luidspreker plaatsing ook nauwkeuriger inclusef toe in hoek etc. Etc.





Zo maar even een vraag.
Mijn Arcam heeft Dirac, perfect ingesteld door BB&G, mijn Linn akurate ds heeft uiteraard ook room perfection maar die wordt nu niet gebruikt.
Kan dit samen gebruikt worden en vooral zal dit dan een positief resultaat op kunnen leveren?
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

i2Paq

Quote from: FWK on November 18, 2018, 18:57:17
Zo maar even een vraag.
Mijn Arcam heeft Dirac, perfect ingesteld door BB&G, mijn Linn akurate ds heeft uiteraard ook room perfection maar die wordt nu niet gebruikt.
Kan dit samen gebruikt worden en vooral zal dit dan een positief resultaat op kunnen leveren?

Ik geloof dat dit niet samen gebruikt kan worden. Bij mijn weten heb je niets aan de Room Perfection in je DS.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Barry32

Ik begrijp dat je Songcast kunt uitzetten in Konfig? Op welke tab zit deze optie in Konfig?

Vooralsnog zie ik alleen dat je bij de sources Songcast op niet zichtbaar kunt zetten. Bij de tab Songcast sender blijft dan gewoon "enabled"  staan.

Thx voor de hulp
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

mradem

Is het verschil tussen een Akurate dsm/0 en dsm/2 de exact aansluitingen en HDMI 2.0 ? Of ook nog geluidstechnische verschillen?

bmateijsen

Quote from: mradem on November 24, 2018, 21:33:26
Is het verschil tussen een Akurate dsm/0 en dsm/2 de exact aansluitingen en HDMI 2.0 ? Of ook nog geluidstechnische verschillen?

Ja, toevoegen van het Exakt board heeft ook geluidstechnische verschillen door de verlaging van jitter en dither. Grootste stap daarna is Katalyst.

Samro

Op mijn Linn LK85 Eindversterker zit een line output op. Kan ik daar bv ook een sub op aansluiten vraag ik me af?

Samro

Quote from: Samro on December  7, 2018, 21:29:48
Op mijn Linn LK85 Eindversterker zit een line output op. Kan ik daar bv ook een sub op aansluiten vraag ik me af?

xlr8

Vlgs mij is dat een pre-out toch ?