Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

ik meen ergens gelezen te hebben dat er bij WigWam een brand-specific indeling komt a la Industry Circles ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

i2Paq

Quote from: solitaire on October  9, 2018, 09:03:06
ik meen ergens gelezen te hebben dat er bij WigWam een brand-specific indeling komt a la Industry Circles ?

Dat had er dan al moeten zijn, ver voor de aankondiging.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Quote from: Mitch-- on October  9, 2018, 07:49:55
Heb ik net ook gehad, even Garmt om advies gevraagd en blijkt dat dit met modems en routers te maken heeft.

Volgende issue: Ik gebruik een Ziggo Technicolor broddel ding en een Airport Extreme, de Extreme als draadloze router in dit geval. Nu stond mijn AE in Bridge modus en dus managed de Technicolor het netwerk, fout (!), de AE is veel stabieler en kan dus veel beter het netwerk 'managen'. Zo geschiedde en moest de Technilocor in Bridge mode gezet, na wat onderzoek bleek dat alleen dit inschakelen van de Bridge mode door Ziggo zelf gedaan kan worden op afstand, dus even Ziggo gebeld en voila, netwerk is nu een stuk stabieler en gisteren geen moment de DSM 'kwijt' geweest in zowel Kazoo als Konfig, maybe it works for you!

Technicolor kun je prima zelf instellen als router of bridge door via ip adres in de router in te loggen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

Quote from: Marco66 on October  9, 2018, 10:06:51
Technicolor kun je prima zelf instellen als router of bridge door via ip adres in de router in te loggen.

Nou die optie heb ik niet gevonden..... heb je screenshot waar dit aanpasbaar is?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

br@m

#2829
Quote from: Doubleoz on October  9, 2018, 05:55:56
Kun je iets concreter zijn wat je problemen zijn? Ik heb zelf wel het probleem gehad dat mijn Majik DSM niet meer kon worden gevonden door zowel Konfig als Kazoo maar uiteindelijk heb ik dit kunnen oplossen door mijn router te resetten.

Bij mij is het probleem dat een aantal graphics niet goed werken, onder andere de volumeregeling. Als ik daar op klik komt alleen de contour van de popup op. Maar je kunt dan verder niks met de volume regeling. En zo zijn er nog een paar pop-up schermpjes die het niet meer doen.

Afspelen op zich gaat goed en mijn renderer wordt ook gevonden op het netwerk.

Heb Kazoo verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

Geen enkele andere app heeft dit soort kuren, dus het ligt toch aan Kazoo vrees ik.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

bmateijsen

Ik heb mojave nog niet geinstalleerd, maar heb recent ook geen update gezien van Kazoo. Dus ik verwacht dat dit straks pas weer wordt opgelost.
Tegenwoordig upgrade ik niet zo snel meer mijn besturingssysteem om dit soort dingen te vermijden. Als het goed is doet alles onder iOS het prima.

Quote from: br@m on October  9, 2018, 18:06:24
Bij mij is het probleem dat een aantal graphics niet goed werken, onder andere de volumeregeling. Als ik daar op klik komt alleen de contour van de popup op. Maar je kunt dan verder niks met de volume regeling. En zo zijn er nog een paar pop-up schermpjes die het niet meer doen.

Afspelen op zich gaat goed en mijn renderer wordt ook gevonden op het netwerk.

Heb Kazoo verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

Geen enkele andere app heeft dit soort kuren, dus het ligt toch aan Kazoo vrees ik.

twani

#2831
Quote from: bmateijsen on October  9, 2018, 18:23:34

Tegenwoordig upgrade ik niet zo snel meer mijn besturingssysteem om dit soort dingen te vermijden.

Heel goed, dat doe ik al een paar jaar ook zo.

Als er dan al problemen zijn na een verse update kun je gewoon even op de oplossing wachten zonder de welbekende frustraties. :D

Geldt voor mijn IOS producten, m'n Naim, m'n Synology enz enz....


Mijn zoon snapt er vaak niets van. Die vraagt bij iedere iOS update in de dagen na de release wel 20 keer of ik de nieuwe update al heb gedraaid.

Als ik dan steevast zeg néé kijkt ie me echt met zo'n meewarige "je begint al aardig een ouwe zak te worden" blik aan  :D

Als in de dagen na de update blijkt dat een aantal zaken niet werkt hoor ik m ff niet.

Dat dan weer niet :D

br@m

Quote from: bmateijsen on October  9, 2018, 18:23:34
Ik heb mojave nog niet geinstalleerd, maar heb recent ook geen update gezien van Kazoo. Dus ik verwacht dat dit straks pas weer wordt opgelost.
Tegenwoordig upgrade ik niet zo snel meer mijn besturingssysteem om dit soort dingen te vermijden. Als het goed is doet alles onder iOS het prima.

Klopt onder IOS geen probleem.

Ik verwacht ook wel dat het wordt opgelost, maar normaal gesproken kijk ik op het Linn forum of er al ervaringen zijn met de nieuwe OSX.

Helaas is het Linn forum weg. Toen maar de gok genomen en helaas :)

Verder geen ramp, ik gebruik Kazoo hoofdzakelijk vanaf de iPad.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

cherrybunch

Quote from: br@m on October  9, 2018, 18:06:24
Bij mij is het probleem dat een aantal graphics niet goed werken, onder andere de volumeregeling. Als ik daar op klik komt alleen de contour van de popup op. Maar je kunt dan verder niks met de volume regeling. En zo zijn er nog een paar pop-up schermpjes die het niet meer doen.

Afspelen op zich gaat goed en mijn renderer wordt ook gevonden op het netwerk.

Heb Kazoo verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

Geen enkele andere app heeft dit soort kuren, dus het ligt toch aan Kazoo vrees ik.

Ik heb Mojave ook draaien en ik gebruik Kazoo op de MacBook nauwelijks, dus ik heb even gekeken en ik ervaar dezelfde problemen. Dus het lijkt inderdaad een Kazoo-Mojave probleempje

Dr.Bedlo

Ik kan goed begrijpen dat geïnteresseerden in Linn afhaken. De portfolio van Linn is voor beginners met de beste wil niet meer te snappen. een wirwar van apparaten, benamingen en upgrade mogelijkheden.
Quad vintage.

5061

Het heeft twee kanten. Mogelijkheden om in eigen tempo door te groeien naar 'n hoger niveau. De hoogte en het tempo daarvan is ook zelf te bepalen naar je eigen reikwijdte. Maar keuzes maken uit de vele mogelijkheden is altijd moeilijk.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

5061

Ik ben al vele jaren een tevreden gebruiker van m'n Linn.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Mitch--

Quote from: fred19633 on October 11, 2018, 10:01:19
Ik kan goed begrijpen dat geïnteresseerden in Linn afhaken. De portfolio van Linn is voor beginners met de beste wil niet meer te snappen. een wirwar van apparaten, benamingen en upgrade mogelijkheden.

vind ik toch wel meevallen, Naim is nog 4 keer zo erg met al ze voedingen...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Quote from: Mitch-- on October 11, 2018, 13:12:43
vind ik toch wel meevallen, Naim is nog 4 keer zo erg met al ze voedingen...

Vind ik inderdaad ook een bizar modellengamma bij Naim.

Toch heel makkelijk te ontwijken door gewoon  een goeie All in One van het merk te kiezen. Mijn Qute vraagt helemaal niet om extra voedingen en weet ik wat al niet meer.

T is maar net welke kant je zelf op wil/je heen laat dirigeren door marketing.

Mitch--

Quote from: twani on October 11, 2018, 14:06:35
Vind ik inderdaad ook een bizar modellengamma bij Naim.

Toch heel makkelijk te ontwijken door gewoon  een goeie All in One van het merk te kiezen. Mijn Qute vraagt helemaal niet om extra voedingen en weet ik wat al niet meer.

T is maar net welke kant je zelf op wil/je heen laat dirigeren door marketing.

ja tuurlijk! veel gebakken lucht verhalen en absurde prijzen... Linn doet er nu ook weer goed aan met de Selekt, all-in-one en in mijn ogen eenvoudig te kiezen opties, met/zonder interne versterker en met/zonder verbeterde dac, simple!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr.Bedlo

#2841
Quote from: Mitch-- on October 11, 2018, 16:31:25
ja tuurlijk! veel gebakken lucht verhalen en absurde prijzen... Linn doet er nu ook weer goed aan met de Selekt, all-in-one en in mijn ogen eenvoudig te kiezen opties, met/zonder interne versterker en met/zonder verbeterde dac, simple!

Naim is eenvoudiger Versterker. Streamer en ecentueel een losse voeding. Of een all in  one. Thats it.

Dat eenvoudige zie ik bij linn niet. Linn selekt is dus geen all in one. Als je daar nog een versterker en een dac bij moet aanschaffen. En is er dan in de selekt wel een voorversterker ingebouwd? Anders moet dat ook weer. Nee...of wel? Mjik.klimax.exact. Tsjakra. Optimist. Dsm. Sondek. Space opt. Keel..akito. Exactbox. Isobarik. Akkurat. Kiko. En ga zo nog maar ff door.
Quad vintage.

twani

Quote from: fred19633 on October 11, 2018, 19:46:12
Naim is eenvoudiger Versterker. Streamer en ecentueel een losse voeding. Of een all in  one. Thats it.

Dat eenvoudige zie ik bij linn niet. Linn selekt is dus geen all in one. Als je daar nog een versterker en een dac bij moet aanschaffen. En is er dan in de selekt wel een voorversterker ingebouwd? Anders moet dat ook weer. Nee...of wel? Mjik.klimax.exact. Tsjakra. Optimist. Dsm. Sondek. Space opt. Keel..akito. Exactbox. Isobarik. Akkurat. Kiko. En ga zo nog maar ff door.

Nee, dan is die fraaie Quad serie een stuk overzichtelijker :inlove:

Die staat bij mij nog op de verlanglijst dus jaloers :D

mvo

#2843
...zo'n rijtje namen achter elkaar plakken waar een leek niets van snapt is voor Naim ook zo te maken hoor :-)

Het is bij Linn lang zo moeilijk niet als het lijkt;

Linn verkoopt alleen nog maar DSM producten, een combinatie van een streamer en digitale voorversterkers, aangevuld met een losse of bij de instapseries een geïntegreerde eindversterker.

Daarnaast is er de mogelijkheid tot Linn Exakt, te gebruiken met actieve luidsprekers. Dit beperkt zich niet exclusief meer tot Linn's eigen speakers, maar wordt ook ondersteund door andere merken, bijvoorbeeld Kudos.

Er zijn nu 4 ranges bij Linn ipv 3.
In oplopende volgorde Majik, Selekt, Akurate en Klimax.

Majik DSM is geheel geïntegreerd, bij de Akurate en Klimax DSM heb je altijd nog een losse eindversterker nodig.

De Selekt doet z'n naam eer aan, je kan deze letterlijk samenstellen - als geïntegreerde set zoals de Majik of zonder zoals de Akurate DSM en valt daarmee precies tussen die beide series in.

Alle modellen hebben mogelijkheid tot uitbreiding naar Linn Exakt. Daar is dan een zogn Exaktbox voor nodig die het signaal converteert voordat het naar de eindversterkers en speakers wordt gezonden. Voor degenen die zich puur willen richten op Exakt heeft Linn twee zogn. Exakt 'hub' apparaten, de Klimax Hub en de Akurate Hub. Deze hebben alleen digitale uitgangen en kunnen daarom alleen icm een Exaktbox worden gebruikt.

Ga je 'all-the-way' voor Linn dan hebben ze hun Exakt techniek én eindversterkers ook ingebouwd in een aantal speakermodellen. In dat geval koop je een (Akurate of Klimax) DSM en een set Linn Exakt speakers.

Daarnaast heeft Linn nog 'onderaan' een compact muzieksysteem, de Kiko - zeg maar een Muso met losse speakers.
En voor installatiedoeleinden (of boot, camper etc) de Sekrit DSM - een compacte all in one die je in een kast kunt wegmonteren. Wel met losse speakers te gebruiken.

Verder heb je natuurlijk de LP12 met de modulaire opbouw.
Als dat niet je ding is kun je die benamingen ook links laten liggen :-)

...maar goed, dat geldt eigenlijk voor alle merken. Als iets je niet interesseert waarom zou je je dan in de terminologie verdiepen?

Ieder z'n benadering; Linn vanuit passief ---> actief (Exakt)
En Naim met steeds betere voedingen in/aan hetzelfde apparaat. Het is maar wat je aanspreekt, maar ik zou wat onbekende termen me niet laten weerhouden om te luisteren...het gaat uiteindelijk om de muziek die eruit komt.
Daar helpt geen marketingterm of productnaam wat aan ;-)




Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Mitch--

Quote from: fred19633 on October 11, 2018, 19:46:12
Naim is eenvoudiger Versterker. Streamer en ecentueel een losse voeding. Of een all in  one. Thats it.

Dat eenvoudige zie ik bij linn niet. Linn selekt is dus geen all in one. Als je daar nog een versterker en een dac bij moet aanschaffen. En is er dan in de selekt wel een voorversterker ingebouwd? Anders moet dat ook weer. Nee...of wel? Mjik.klimax.exact. Tsjakra. Optimist. Dsm. Sondek. Space opt. Keel..akito. Exactbox. Isobarik. Akkurat. Kiko. En ga zo nog maar ff door.

Je hoeft bij de Selekt niks aparts aan te schaffen, alleen de juiste versie nemen en alles zit in 1 doos dus niks aparts wat je moet aanschaffen..... simpeler kan niet
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

#2845
hmm... een modulair opgebouwd systeem is geen all in one. ook al beweren ze van wel.aDan zou de DSM Majik meer in die richting komen  Denk ik. aan de andere kant het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. en welke definitie je hanteerd. Voor beide zienswijzen is wat voor te zeggen. 
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: twani on October 11, 2018, 21:52:57
Nee, dan is die fraaie Quad serie een stuk overzichtelijker :inlove:

Die staat bij mij nog op de verlanglijst dus jaloers :D

Ze hebben er in Bavel vast nog wel een paar staan. Overigens komt Wim van Quad revisie de 606 vanavond brengen.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 12, 2018, 13:12:03
hmm... een modulair opgebouwd systeem is geen all in one. ook al beweren ze van wel.aDan zou de DSM Majik meer in die richting komen  Denk ik. aan de andere kant het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. en welke definitie je hanteerd. Voor beide zienswijzen is wat voor te zeggen. 

Wat is jouw definitie van een all-in-one system? En waarom zou die niet modulair mogen zijn, als het in 1 behuizing zit?

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on October 12, 2018, 13:19:54
Wat is jouw definitie van een all-in-one system? En waarom zou die niet modulair mogen zijn, als het in 1 behuizing zit?

Oh die versterker zit dus in de behuizing van de Selekt? Kijk dat had ik dan weer niet begrepen. dan geldt dat denk ik ook wel voor de DAC?.
Quad vintage.

Richi

Wat ik van de presentatie op XFI heb begrepen is de selekt er in drie varianten:
- basis all-in-one met standaard versterker en DAC
- luxer uitgevoerde DAC
- luxer uitgevoerde versterker
- of een combi van die laatste twee natuurlijk

Best wel eenvoudig eigenlijk, zoiets als Naim Unit Atom, Star en Nova.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a