Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

Mitch--, we1841 and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Nog wat meer gevonden over s.o.
The Space Optimization function of DSM players will be upgraded across the Linn universe; all Space Optimization capable players will be welcomed for upgrade. Transition has been made from application-based setup of Space Optimization to an internet device-based setup. In addition to addressing room modes, as the previous version, the upgraded S.O. will address speakers placed in non-ideal locations and adjusting L/R balance through time delay to ensure symmetry at the listening position.

Now included in S.O. is capability to accommodate irregularly shaped rooms by using a dynamic model versus static model in the previous version. Not only can room modes ("one note bass") be addressed, but also decay of bass improved. The room can be configured entirely, except for the ceiling, which will be included in future updates. Doors and windows can be placed in the model, as well as optimizing toe in of the speakers. Advanced functions include temperature of the listening environment, Absorption of room construction and treatment materials, and "Optimization", or time delay adjustment to allow stronger bass response.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mitch--

Quote from: myself on September 25, 2018, 19:18:28
Nog wat meer gevonden over s.o.
The Space Optimization function of DSM players will be upgraded across the Linn universe; all Space Optimization capable players will be welcomed for upgrade. Transition has been made from application-based setup of Space Optimization to an internet device-based setup. In addition to addressing room modes, as the previous version, the upgraded S.O. will address speakers placed in non-ideal locations and adjusting L/R balance through time delay to ensure symmetry at the listening position.

Now included in S.O. is capability to accommodate irregularly shaped rooms by using a dynamic model versus static model in the previous version. Not only can room modes ("one note bass") be addressed, but also decay of bass improved. The room can be configured entirely, except for the ceiling, which will be included in future updates. Doors and windows can be placed in the model, as well as optimizing toe in of the speakers. Advanced functions include temperature of the listening environment, Absorption of room construction and treatment materials, and "Optimization", or time delay adjustment to allow stronger bass response.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

nou nou, is dit al live of komt het eraan?? klinkt interessant!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Spannend.....




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Alan Sircom van Hifi+ heeft een exclusieve preview van Selekt! Zie http://www.hifiplus.com/articles/linn-selekt-dsm-digital-streaming-platform/. Lees voer! 8)

Mitch--

Iemand de nieuwe Davaar 64 al geistalleerd, gisteren is die uitgekomen? Ik ben toch zeer positief verrast door de update, lijkt echt beter te klinken..... ondanks dat het wat software is... :omg:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Wat ervaar je als beter bij Davaar 64, Mitch?

Ik ben gestopt met updaten nadat ik een aantal keren heb vergeleken tussen de Davaar versies geschreven na introductie van de Exakt DS-en. Vond mijn Akurate DS daarmee niet optimaal presteren. Vertrouwde geluid was toen terug door te downgraden. Misschien nu weer eens proberen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

Quote from: Kerkhoffd on September 26, 2018, 09:59:05
Wat ervaar je als beter bij Davaar 64, Mitch?

Ik ben gestopt met updaten nadat ik een aantal keren heb vergeleken tussen de Davaar versies geschreven na introductie van de Exakt DS-en. Vond mijn Akurate DS daarmee niet optimaal presteren. Vertrouwde geluid was toen terug door te downgraden. Misschien nu weer eens proberen.

Sound is vooral opener, losser en natuurlijker, tevens is de laagdefinitie beter.... heel bizar dat software dit kan doen, misschien zit het tussen de oren maar ik ben er happy mee :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Ben benieuwd. Vanavond even proberen. Wie weet ook op de Akurate DS/1 een verbetering, en anders weer terug naar Davaar 37.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Eerste indruk van Davaar 64 is inderdaad prima Mitch. Dank je voor de heads-up. Komende dagen even rustig voor gaan zitten om goed te luisteren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Brammus

Klonk al prachtig en nu nog steeds. Lastig vergelijken aangezien ik ook niet dagelijks serieus luister.

Hoopte alleen dat het probleem met de niet werkende DS tab in config nu opgelost was maar helaas doet die het nu nog niet.

Ik vind het wel prettig om zo nu en dan de balans wat bij te regelen maar dat gaat niet wanneer de DS tab niet werkt. Vervolgens moet ik elke keer een reset doen maar dan moet ik mijn settings weer opnieuw invoeren.

Is dit een bekend probleem?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

bmateijsen

Wat bedoel je met een niet werkende DS tab? Je ziet de DS niet in Konfig?
Indien ja, dat ligt vooral aan je netwerk, niet aan Linn.

Dus wat voor netwerk heb je? Router, modem, etc.

Groet,

Bjorn

Quote from: Brammus on September 26, 2018, 21:15:41
Klonk al prachtig en nu nog steeds. Lastig vergelijken aangezien ik ook niet dagelijks serieus luister.

Hoopte alleen dat het probleem met de niet werkende DS tab in config nu opgelost was maar helaas doet die het nu nog niet.

Ik vind het wel prettig om zo nu en dan de balans wat bij te regelen maar dat gaat niet wanneer de DS tab niet werkt. Vervolgens moet ik elke keer een reset doen maar dan moet ik mijn settings weer opnieuw invoeren.

Is dit een bekend probleem?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk



Brammus

Quote from: bmateijsen on September 27, 2018, 10:19:01
Wat bedoel je met een niet werkende DS tab? Je ziet de DS niet in Konfig?
Indien ja, dat ligt vooral aan je netwerk, niet aan Linn.

Dus wat voor netwerk heb je? Router, modem, etc.

Groet,

Bjorn



Hoi Bjorn,

Bedankt voor je antwoord, ik zal eens kijken of ik hier iets aan kan veranderen.

Zover ik weet heb ik een standaard modem van Ziggo die in bridgemodus staat met daarachter een Netgear R7000. De Linn hangt aan een Sitecom switch.

Toch zie ik de DS in config soms wel en soms niet dus hoe dit kan begrijp ik niet helemaal. Verder heb ik ook geen kaas gegeten van het opzetten van degelijk netwerk. Mijn PC heeft echter nooit verbindingsproblemen verder.

Gr. Bram
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

bmateijsen

Sitecom vind ik echt troep.... dus die switch zou ik er als eerst uitgooien. Check verder echt of je niet in beide routers een DHCP server hebt aan staan.

Groet,

Bjorn

advr

Met de laatste update ben ik mijn DSi ook regelmatig 'kwijt' en krijg die pas terug na een herstart van de DSi. Mijn Sneaky is wel altijd te zien en heeft dezelfde laatste firmware. Ligt normaal gesproken niet aan de switch.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

blue-eyes

Quote from: advr on September 29, 2018, 15:14:27
Met de laatste update ben ik mijn DSi ook regelmatig 'kwijt' en krijg die pas terug na een herstart van de DSi. Mijn Sneaky is wel altijd te zien en heeft dezelfde laatste firmware. Ligt normaal gesproken niet aan de switch.

Idem, niet altijd, maar significant vaker dan voorheen. Voor de update niet of nauwelijks, nu frequent.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

advr



Quote from: Blue-Eyes on September 29, 2018, 21:59:06
Idem, niet altijd, maar significant vaker dan voorheen. Voor de update niet of nauwelijks, nu frequent.

Voorheen eens per jaar zeg maar, nu veel vaker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Hier geen problemen met connecten.

FWK

Hier met een oude akurate dsm ook geen problemen en op de een of andere manier klinkt het geheel lekkerder ;D
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Mitch--

Jammer, een van de betere audioforums is helaas 'opgeheven', het Linn forum is niet meer....https://www.linn.co.uk/forums  :(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Mitch-- on October  8, 2018, 22:37:23
Jammer, een van de betere audioforums is helaas 'opgeheven', het Linn forum is niet meer....https://www.linn.co.uk/forums  :(
[emoji25]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

br@m

Zijn hier meer leden die problemen ervaren met Kazoo onder OSX Mojave?
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Kerkhoffd

Zonde. Was zeer informatief dat Linn forum.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Doubleoz

Quote from: br@m on October  8, 2018, 23:10:22
Zijn hier meer leden die problemen ervaren met Kazoo onder OSX Mojave?

Kun je iets concreter zijn wat je problemen zijn? Ik heb zelf wel het probleem gehad dat mijn Majik DSM niet meer kon worden gevonden door zowel Konfig als Kazoo maar uiteindelijk heb ik dit kunnen oplossen door mijn router te resetten.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mitch--

Quote from: Doubleoz on October  9, 2018, 05:55:56
Kun je iets concreter zijn wat je problemen zijn? Ik heb zelf wel het probleem gehad dat mijn Majik DSM niet meer kon worden gevonden door zowel Konfig als Kazoo maar uiteindelijk heb ik dit kunnen oplossen door mijn router te resetten.

Heb ik net ook gehad, even Garmt om advies gevraagd en blijkt dat dit met modems en routers te maken heeft.

Volgende issue: Ik gebruik een Ziggo Technicolor broddel ding en een Airport Extreme, de Extreme als draadloze router in dit geval. Nu stond mijn AE in Bridge modus en dus managed de Technicolor het netwerk, fout (!), de AE is veel stabieler en kan dus veel beter het netwerk 'managen'. Zo geschiedde en moest de Technilocor in Bridge mode gezet, na wat onderzoek bleek dat alleen dit inschakelen van de Bridge mode door Ziggo zelf gedaan kan worden op afstand, dus even Ziggo gebeld en voila, netwerk is nu een stuk stabieler en gisteren geen moment de DSM 'kwijt' geweest in zowel Kazoo als Konfig, maybe it works for you!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

i2Paq

Quote from: Mitch-- on October  8, 2018, 22:37:23
Jammer, een van de betere audioforums is helaas 'opgeheven', het Linn forum is niet meer....https://www.linn.co.uk/forums  :(

Crap, en de opmerking dat er een "Linn Space" is opgezet is je reinste kul.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70