Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brammus

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2018, 13:32:13
Ultieme match :D :D




:angel: :clapping: :headbanging:
+1 [emoji106][emoji445]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Dr.Bedlo

Moet wel zeggen dat ik meer en meer geneigd ben om over te stappen van Naim naar Linn. Maar tot nu toe is datgene dat ik gehoord heb van Linn ( toegegeven is al een tijdje terug) slaapverwekkend.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 11:06:47
Moet wel zeggen dat ik meer en meer geneigd ben om over te stappen van Naim naar Linn. Maar tot nu toe is datgene dat ik gehoord heb van Linn ( toegegeven is al een tijdje terug) slaapverwekkend.

Tegen zoveel logica kan niemand op :D :D

raindog

Je moet als luisteraar natuurlijk wel genoeg gevoel en fijnzinnigheid in je flikker hebben om het verfijnde en melodieuze van Linn te kunnen waarderen. Als je vooral iets nodig hebt om wakker te blijven dan zijn er betere middelen verkrijgbaar  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Quote from: raindog on September 24, 2018, 11:23:55
Je moet als luisteraar natuurlijk wel genoeg gevoel en fijnzinnigheid in je flikker hebben om het verfijnde en melodieuze van Linn te kunnen waarderen. Als je vooral iets nodig hebt om wakker te blijven dan zijn er betere middelen verkrijgbaar  ;)

hmm. daarmee geef je dus toe dat Linn slaapverwekkend is ;D
Quad vintage.

Richi

Quote from: RonK. on September 23, 2018, 13:49:47
Ik vond de verschillen in de dac's onderling niet erg groot,..... het was slechts detail niveau.

Misschien zelfs nauwelijks waarneembaar tijdens een show vol met andere mensen, dat was mijn ervaring.

Het klonk verder prima,...... de stemmen waren iets  iel / hol van klank.

Toch blijft dit een persoonlijke en subjectieve waarneming  :D
Helemaal mee eens. Ik vond het verschil qua DAC niet spectaculair, maar wel goed hoorbaard. Vooral meer detaillering. De luidsprekers leken mij de beperkende factor, niet de LINN apparatuur. Vandaar die wat iele / holle klank, maar dat is mijn vermoeden.

Het was een leuke demo waar op het eind werd gevraagd naar favoriete nummers van het publiek. Na 10 seconden hadden ze er dan een geprogrammeerd onder voorkeuze knop 6. Erg leuk gedaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

garmtz

De Wilson Benesch Square Three moet dicht op de muur worden geplaatst, zo zijn ze ontworpen (achterkant zo'n 30-35 cm van de muur liefst). Dit vult dan het laag en onderste midden aan, waarmee ze in balans komen. Tijdens XFI hadden ze die hele stellage, waardoor plaatsing dicht bij de muur niet kon en ook niet wenselijk was vanwege de looks.

Achiel

Zou toch zelf voor goed geluid kiezen i.p.v. de "looks"
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

dre73

Nou,het klonk zeker niet verkeerd.
Misschien wat te in your face voor sommige.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

garmtz

Quote from: Achiel on September 24, 2018, 12:39:43
Zou toch zelf voor goed geluid kiezen i.p.v. de "looks"
Tja...

garmtz

Quote from: dre73 on September 24, 2018, 12:42:56
Nou,het klonk zeker niet verkeerd.
Misschien wat te in your face voor sommige.

Klonk zeker niet verkeerd! Erg goed zelfs!

bmateijsen

Quote from: Achiel on September 24, 2018, 12:39:43
Zou toch zelf voor goed geluid kiezen i.p.v. de "looks"

Het klonk erg goed!

Sirius666

#2787
Quote from: garmtz on September 24, 2018, 13:00:40
Klonk zeker niet verkeerd! Erg goed zelfs!

Quote from: bmateijsen on September 24, 2018, 14:00:43
Het klonk erg goed!

Even rust in de winkel? :tounge: :D

bmateijsen

Quote from: Sirius666 on September 24, 2018, 14:05:27
Even rust in de winkel? :tounge: :D

Het is zelfs maandag en dus vrije dag ;).

myself

Ik vond de linn demo (en combi met de wilson benesh speakers) 1 vd betere. Eindelijk een set die goed in balans was, een goede demo had (a-b vergelijkingen om hun product/upgrades te positioneren) en het hele verhaal eromheen was goed & goed voorbereid.

Koekjes vooraf en gratis album download achteraf en een heerlijk schots accent om naar te luisteren. Kudoos


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Barry32

Quote from: myself on September 24, 2018, 16:09:38
Ik vond de linn demo (en combi met de wilson benesh speakers) 1 vd betere. Eindelijk een set die goed in balans was, een goede demo had (a-b vergelijkingen om hun product/upgrades te positioneren) en het hele verhaal eromheen was goed & goed voorbereid.

Koekjes vooraf en gratis album download achteraf en een heerlijk schots accent om naar te luisteren. Kudoos


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Helemaal eens, het was een duidelijk verhaal van Linn en de demo verliep lekker vlot.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

denoontje

ik kan er weinig meer aan toevoegen als wat hierboven is geschreven ;-)
Maar ik ben natuurlijk ook wel een beetje bevooroordeeld :P.

denoontje

Begreep dat er ook een nieuwe verzie komt van space optimalization.

Richi

Koekjes?  :eh:

Niet gezien...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

denoontje


Brammus

Quote from: denoontje on September 24, 2018, 22:33:26
sorry ik had er 2  [emoji317] [emoji317]
Dat is niet zo scone...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

denoontje

 :happy:z
Quote from: Brammus on September 24, 2018, 22:34:52
Dat is niet zo scone...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk



Kon de verleiding niet weerstaan toen de schotse dame mij er nog een in de hand drukte  :happy: :angel: :tongue2:

Mitch--

Quote from: denoontje on September 24, 2018, 21:12:56
Begreep dat er ook een nieuwe verzie komt van space optimalization.

Dat is interessant, heb je meer details?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

myself

#2798
Schijnt nog meer mogelijkheden te hebben en is bruikbaar op alle linn's omdat ze ervoor gekozen hebben om de processing in de cloud te doen (en zo dus onafhankelijk zijn van de cpu die in de linn zit). Wel fijn dat ze het upgrade pad goed in de gaten houden

Schijnt een versie te zijn die beter overweg kan met niet-standaard kamers (lees rechthoekig) en ook ramen etc verwerkt

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

i2Paq

Kazoo App. is zojuist ge-update.

Eindelijke werken de custom-urls weer  :satisfied:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70