Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Er zit toch een behoorlijk verschil in prijs tussen een Majjk dsm en Akurate dsm+eindversterker..

Een Selekt dsm zonder eindversterking zal prijstechnisch denk ik niet zoveel duurder zijn dan een Majik dsm

mvo

Meer informatie staat nu op het Lejonklou forum.

http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=4332

NB. Prijzen zijn in USD.
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

WickedGame

Quote from: mvo on September 20, 2018, 21:46:06
https://www.linn.co.uk/sources/network-music-players/selekt

Selekt DSM £4,000
Selekt DSM w/ integrated power amp £5,250
Selekt DSM w/ Katalyst £5,500
Selekt DSM w/ integrated amp and Katalyst £6,750

Oef ik had de stille hoop dat de Selekt qua prijs onder de 3K voor de DSM zou uitkomen. Qua specs trok hij wel mijn interesse. Maar met een dergelijke prijs vind ik hem toch veel minder interessant.

mradem

Quote from: WickedGame on September 21, 2018, 09:05:40
Oef ik had de stille hoop dat de Selekt qua prijs onder de 3K voor de DSM zou uitkomen. Qua specs trok hij wel mijn interesse. Maar met een dergelijke prijs vind ik hem toch veel minder interessant.

Beetje onlogische gedachte ook ;D . Dan zou de variant met power supply net boven de Majik dsm komen en dan wordt het meer een vervanger van de Majik dan een uitbreiding op het assortiment.

mvo

Als je het hele stukje leest valt er ook goed nieuws uit te halen. De Majik DSM gaat in de US van $4100 naar $3000, en komt daarmee qua prijs op of zelfs onder het niveau van de Majik DS standalone streamer te liggen.

Over de situatie hier is nog niets bekend maar dat zou kunnen betekenen dat de Majik DSM, die nu nog €3170 kost, straks een prijskaartje krijgt van pakweg €1900 - €2300.
Die €1900 is dan gebaseerd op de huidige MDS prijs, de €2300 op de percentuele prijsdaling van de Majik DSM in de USA.

We zullen zien, maar in beide gevallen een enorm sterke aanbieding.

Verder interessant nieuws:
De Majik-I Exaktbox is nu omgedoopt tot Akurate-I Exaktbox.
Prijs is hetzelfde gebleven alleen de behuizing is nu die van dw stijlvollere Akurate lijn. Er zou volgend jaar een Katalyst versie van moeten komen. Voor degene die er nu al één aanschaffen belooft Linn alleen het prijsverschil van de upgrade te zullen berekenen zodra de nieuwe versie uitkomt.
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Mitch--

Quote from: mvo on September 21, 2018, 10:03:31
Als je het hele stukje leest valt er ook goed nieuws uit te halen. De Majik DSM gaat in de US van $4100 naar $3000, en komt daarmee qua prijs op of zelfs onder het niveau van de Majik DS standalone streamer te liggen.

Over de situatie hier is nog niets bekend maar dat zou kunnen betekenen dat de Majik DSM, die nu nog €3170 kost, straks een prijskaartje krijgt van pakweg €1900 - €2300.
Die €1900 is dan gebaseerd op de huidige MDS prijs, de €2300 op de percentuele prijsdaling van de Majik DSM in de USA.

We zullen zien, maar in beide gevallen een enorm sterke aanbieding.

Verder interessant nieuws:
De Majik-I Exaktbox is nu omgedoopt tot Akurate-I Exaktbox.
Prijs is hetzelfde gebleven alleen de behuizing is nu die van dw stijlvollere Akurate lijn. Er zou volgend jaar een Katalyst versie van moeten komen. Voor degene die er nu al één aanschaffen belooft Linn alleen het prijsverschil van de upgrade te zullen berekenen zodra de nieuwe versie uitkomt.

Nice!! Ben benieuwd, eens zien wat een upgrade voor mijn Majik Exaktbox-I (Eigenlijk dus vanaf vandaag Akurate Exaktbox-I.... 8)) dan gaat kosten als er een Katalyst upgrade voor gaat komen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Er is een nieuwe serie Select streamers gelanceerd door Linn.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Barry32

Quote from: mvo on September 21, 2018, 10:03:31
Als je het hele stukje leest valt er ook goed nieuws uit te halen. De Majik DSM gaat in de US van $4100 naar $3000, en komt daarmee qua prijs op of zelfs onder het niveau van de Majik DS standalone streamer te liggen.

Over de situatie hier is nog niets bekend maar dat zou kunnen betekenen dat de Majik DSM, die nu nog €3170 kost, straks een prijskaartje krijgt van pakweg €1900 - €2300.
Die €1900 is dan gebaseerd op de huidige MDS prijs, de €2300 op de percentuele prijsdaling van de Majik DSM in de USA.

We zullen zien, maar in beide gevallen een enorm sterke aanbieding.

Verder interessant nieuws:
De Majik-I Exaktbox is nu omgedoopt tot Akurate-I Exaktbox.
Prijs is hetzelfde gebleven alleen de behuizing is nu die van dw stijlvollere Akurate lijn. Er zou volgend jaar een Katalyst versie van moeten komen. Voor degene die er nu al één aanschaffen belooft Linn alleen het prijsverschil van de upgrade te zullen berekenen zodra de nieuwe versie uitkomt.

Ik zag dat de prijs van een Majik DSM daalt naar EUR 3025.

Ik ben benieuwd of er ook Selekt speakers komen?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

denoontje

Quote from: advr on September 21, 2018, 17:02:05
Er is een nieuwe serie Select streamers gelanceerd door Linn.
He ad is wakker, niet naar Veldhoven dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

advr

Jawel hoor, morgen[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Ik had geen zin om alles te lezen[emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

PeterAlligator

Linn Selekt klonk goed op de XFi. Leuk concept.

denoontje



Ook maar even hier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch--

Quote from: denoontje on September 23, 2018, 12:53:20


Ook maar even hier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En hoe klinkt het.....???
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Bijzonder dat ze op Wilson Benesch staan te spelen ipv een paar van Linn's eigen speakers..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dirk

vind ik wel slim, krijg je iig niet de klassieke dooddoener à la "op zo'n complete Linn setup klinkt het wel mooi, maar hoe klinkt dat nou icm wat anders"  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Quote from: raindog on September 23, 2018, 13:21:31
Bijzonder dat ze op Wilson Benesch staan te spelen ipv een paar van Linn's eigen speakers..

Ultieme match :D :D




:angel: :clapping: :headbanging:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RonK.

#2768
Ik vond de verschillen in de dac's onderling niet erg groot,..... het was slechts detail niveau.

Misschien zelfs nauwelijks waarneembaar tijdens een show vol met andere mensen, dat was mijn ervaring.


Het klonk verder prima,...... de stemmen waren iets  iel / hol van klank.


Toch blijft dit een persoonlijke en subjectieve waarneming  :D

dre73

Zo zie je maar!
Ik vond het verschil in de dacs wel aardig groot.
Meer doortekening en beter in diepte en breedte.

De speakers vond ik trouwens helemaal niet verkeerd!

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

denoontje

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2018, 13:32:13
Ultieme match :D :D




:angel: :clapping: :headbanging:
[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Quote from: dre73 on September 23, 2018, 13:57:54
Zo zie je maar!
Ik vond het verschil in de dacs wel aardig groot.
Meer doortekening en beter in diepte en breedte.

De speakers vond ik trouwens helemaal niet verkeerd!
2 maal overtuigd dat katalyst stap vooruit is[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Quote from: raindog on September 23, 2018, 13:21:31
Bijzonder dat ze op Wilson Benesch staan te spelen ipv een paar van Linn's eigen speakers..
Hebben ze speciaal gedaan om te laten zien dat het ook werkt op andere speakers.

Ben benieuwd naar de nieuwe spaceoptimazation


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

advr

#2773
Quote from: denoontje on September 23, 2018, 14:35:56
2 maal overtuigd dat katalyst stap vooruit is[emoji51]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het klonk in ieder geval anders. :-)

Of dit voor mij een sprong voorwaarts is, was voor mij lastig te bepalen.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

#2774
Quote from: advr on September 23, 2018, 14:51:48
Het klonk in ieder geval anders. :-)

Of dit voor mij een sprong voorwaarts is, was voor mij lastig te bepalen.
Zo kun je het ook zeggen[emoji846]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk