Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

#1425
Ik heb gehoord dat Tidal over 25 miljoen tracks beschikt; dat werd althans beweerd door Wifimedia die een demo deden via de Auralic Aries streamer op aktieve Dynaudio boxen. Je bent wel even bezig voor je dat bij elkaar hebt geript ;-)

Qua aantal komt dat aardig overeen aan wat Spotify in huis heeft, maar dan krijg je bij Tidal wel lossless kwaliteit.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

newday

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 06:57:16
luister nu naar 808 State bij de koffie via Tidal  8)
valt me op dat de stream (nog?) niet gapless is, dus daar moet blijkbaar nog wat aan worden getweakt

Ik heb even een willekeurig live album opgezet, speelt wel gapless hier  ::)

Dirk

Quote from: Charlemagne on December 19, 2014, 13:03:05
Ik heb gehoord dat Tidal over 25 miljoen tracks beschikt; dat werd althans beweerd door Wifimedia die een demo deden via de Auralic Aries streamer op aktieve Dynaudio boxen. Je bent wel even bezig voor je dat bij elkaar hebt geript ;-)

Qua aantal komt dat aardig overeen aan wat Spotify in huis heeft, maar dan krijg je bij Tidal wel lossless kwaliteit.

of het er nu 10, 25 of 50 miljoen zijn, er zal vast altijd wel iets zijn wat je "niet vindt" (maar waar je van gehoord of gelezen had)...maar dan zijn er nog steeds genoeg gratis diensten à la Grooveshark oid, waar je ook wel even iets kan beluisteren om te beoordelen of het wat voor je is, vooraleer de cd, LP of download aan te schaffen.

al bij al vind ik dat je voor de prijs van 20€ een behoorlijk brede en dus interessante muziekbib aangeboden krijgt, van waaruit het idd prettig luisteren is in deze kwaliteit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Doubleoz

Wat is er nodig om een Linn Majik DSM + Majik 109 systeem aktiv te maken? Wat ik heb begrepen moeten daarvoor aktiv cards worden geplaatst in de versterker en moet een aanpassing in de speaker plaatsvinden. Maar is het wel mogelijk om die aktiv cards in de Majik DSM te plaatsen of heb je hier een aparte eindversterker voor nodig. Moet je dan als eindversterker een Majik 4100 of 6100 gebruiken of volstaat een 2100? Ik kan eigenlijk nergens een duidelijk antwoord vinden. B.v.d.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Rudi64

Quote from: Doubleoz on December 19, 2014, 16:10:28
Wat is er nodig om een Linn Majik DSM + Majik 109 systeem aktiv te maken? Wat ik heb begrepen moeten daarvoor aktiv cards worden geplaatst in de versterker en moet een aanpassing in de speaker plaatsvinden. Maar is het wel mogelijk om die aktiv cards in de Majik DSM te plaatsen of heb je hier een aparte eindversterker voor nodig. Moet je dan als eindversterker een Majik 4100 of 6100 gebruiken of volstaat een 2100? Ik kan eigenlijk nergens een duidelijk antwoord vinden. B.v.d.

Bij de Majik109 heb je 6 kanalen(3 weg) nodig om deze actief te maken.De kanalen van de MDSM kan je gebruiken voor actief aan te sturen.Je hebt reeds 2 kanalen van de MDSM,dus heb je nog een Majik 4100 nodig.


Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Probeer het nu ook even uit maar zonder horten of stoten gaat het ook niet. soms valt het weg.

kwaliteit gaat ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

Quote from: newday on December 19, 2014, 13:38:15
Ik heb even een willekeurig live album opgezet, speelt wel gapless hier  ::)
da's heel bizar...heb inmiddels al verscheidene albums geprobeerd (waarvan ik het merendeel zelf ripped op de NAS heb staan) en geen van allen wordt gapless weergegeven, t.t.z. niet via Tidal, wel vanaf de NAS  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 16:47:15
da's heel bizar...heb inmiddels al verscheidene albums geprobeerd (waarvan ik het merendeel zelf ripped op de NAS heb staan) en geen van allen wordt gapless weergegeven, t.t.z. niet via Tidal, wel vanaf de NAS  ???

Heb je een voorbeeldje, dan probeer ik hem even.

Charlemagne

Iets in de instellingen misschien? Bij Qobuz moet je het instellen of het gapless speelt. En dat doet dan ook. Zo maar een gedachte.....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dirk

Quote from: newday on December 19, 2014, 16:48:30
Heb je een voorbeeldje, dan probeer ik hem even.
wat hier nu bvb speelt is "Nite Versions" van Soulwax.
da's een verzamel-cd die normaliter aan één stuk doorspeelt...maar niet zo via Tidal
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Charlemagne on December 19, 2014, 16:50:23
Iets in de instellingen misschien? Bij Qobuz moet je het instellen of het gapless speelt. En dat doet dan ook. Zo maar een gedachte.....
idd, daar heb ik ook al aan gedacht...maar vind met de beste wil van de wereld nergens iets wat in te stellen valt binnen de Kazoo-app.
gisteren las ik iets van dezelfde strekking op het Linn forum (meldingen dat er dus niet gapless wordt afgespeeld), maar die specifieke postings kan ik nu niet meer terugvinden  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 16:52:30
wat hier nu bvb speelt is "Nite Versions" van Soulwax.
da's een verzamel-cd die normaliter aan één stuk doorspeelt...maar niet zo via Tidal

Speelt hier ook niet gapless maar ik vind ook niet direct overgangen tussen nummers die ik gapless zou verwachten maar ik ken het origineel niet.

Zoek bijvoorbeeld eens op "nils lofgren acoustic live", hoor je dan niet nummer 1 in 2 overlopen?

Charlemagne

Die Soulwax heb ik op Qobuz gevonden; speelt hier ook niet gapless.

Probeer deze eens, die speelt bij mij wel gapless:



Een prachtige uitvoering van een eenakter van Ravel met delen die in elkaar overlopen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dirk

#1438
yep, met die van Nils Lofgren speelt het idd netjes door zoals het hoort, maar de Soulwax cd zou dat dus ook moeten doen...erg vreemd dit

het lijkt er dus eerder op dat de aangeleverde software niet dezelfde is oid.
er zijn trouwens wel meer meldingen van gebruikers op Tidal die klagen mbt gapless playback, dus ik ben niet de enige die het is opgevallen, al dan niet bij bepaalde cd's  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 17:12:24
yep, met die van Nils Lofgren speelt het idd netjes door zoals het hoort, maar de Soulwax cd zou dat dus ook moeten doen...erg vreemd dit

het lijkt er dus eerder op dat de aangeleverde software niet dezelfde is oid.
er zijn trouwens wel meer meldingen van gebruikers op Tidal die klagen mbt gapless playback, dus ik ben niet de enige die het is opgevallen, al dan niet bij bepaalde cd's  ;)

Ligt dus waarschijnlijk aan de uitvoering maar het gapless afspelen werkt dus in principe gewoon.

Die Soulwax blijft trouwens gewoon opstaan, goeie muziek uit Belgenland die ik nog niet kende  :music:



Dirk

het blijkt echt te variëren van cd tot cd, wat ik eigenlijk nog erger vind, want ik vrees dat het oplossen van dit probleem daarom ook niet tot hun hoogste prioriteiten gaat behoren  :closedeyes:

net even Trentemoller geprobeerd, LateNightTales...en ook die wordt niet gapless afgespeeld  :(

fwiw: nu zullen er vast mensen zijn die dit bij "dit soort muziek" absoluut niet storend vinden, maar daar behoor ik dus niet toe
in het geval van bvb de laatstgenoemde LastNightTales vind ik het uitermate storend als er telkens een pauze valt tussen de nummers die imo absoluut één geheel (horen te) vormen  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ik heb er maar even een customer request richting Tidal aan gewaagd met enkele voorbeelden van albums die wel en andere die niet correct (gapless) worden afgespeeld
...ben heel benieuwd wat hun respons straks wordt.
maar goed beseffende dat dit nog maar een beta is, ben ik wel erg blij met wat Linn hier gepresteerd heeft qua integratie in hun UI :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

clockwork

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 18:02:27
maar goed beseffende dat dit nog maar een beta is, ben ik wel erg blij met wat Linn hier gepresteerd heeft qua integratie in hun UI :thumbs-up:

Helemaal mee eens.  :clapping: Vandaag ook maar even geïnstalleerd. Ging vlekkeloos.
Klinkt ook absoluut beter dan Spotify en ik heb nog niet (veel) misgegrepen in de bibliotheek.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Rudi64

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 18:02:27
ik heb er maar even een customer request richting Tidal aan gewaagd met enkele voorbeelden van albums die wel en andere die niet correct (gapless) worden afgespeeld
...ben heel benieuwd wat hun respons straks wordt.
maar goed beseffende dat dit nog maar een beta is, ben ik wel erg blij met wat Linn hier gepresteerd heeft qua integratie in hun UI :thumbs-up:

Dacht dat het inmiddels een official release is?

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=28938
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dirk

ohja, die mededeling had ik gemist (draaide al op de beta)
maar zolang het nog niet voor alle platforms (en dan vooral op iOS) beschikbaar is, beschouw ik het iig nog als een beta  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: Dynky on December 19, 2014, 17:38:50
net even Trentemoller geprobeerd, LateNightTales...en ook die wordt niet gapless afgespeeld  :(


Ik had deze even door laten lopen en toen hoorde ik weer de zelfde nummers, blijkt het laatste nummer (Continuous Mix) nog een keer de hele plaat te zijn waarbij de nummers in elkaar doorlopen (dus gapless)  :)
Maar ja, is waarschijnlijk alleen voor deze CD.


Joris1971

Volgens iemand op het Linn forum kun je met de Tidal app via airplay streamen.

newday

Quote from: Joris1971 on December 19, 2014, 20:19:12
Volgens iemand op het Linn forum kun je met de Tidal app via airplay streamen.

Ja, dat zal wel werken, maar je zou in principe alles vanaf je iPad via Airplay naar de DS kunnen sturen, ook bijvoorbeeld Qobuz als die een dergelijke app hebben.

Dirk

Quote from: Joris1971 on December 19, 2014, 20:19:12
Volgens iemand op het Linn forum kun je met de Tidal app via airplay streamen.
via airplay kan altijd, maar dan haal je niet dezelfde SQ als bij geïntegreerde playback via Kazoo.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Doubleoz

Quote from: Rudi64 on December 19, 2014, 16:16:17
Bij de Majik109 heb je 6 kanalen(3 weg) nodig om deze actief te maken.De kanalen van de MDSM kan je gebruiken voor actief aan te sturen.Je hebt reeds 2 kanalen van de MDSM,dus heb je nog een Majik 4100 nodig.

Duidelijk, dank voor de reactie. Maar dat betekent dat het niet uitmaakt of ik nou een Linn Majik I of een DSM zou kopen. Ik heb altijd een losse eindversterker nodig om alle 6 kanalen aan te sturen?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3