Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: denoontje on December 18, 2014, 13:21:08
Leer je het nu nooit....stap weer eens over ad😛
NOOOOOOOOOOOOOIT. [emoji41]
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: newday on December 18, 2014, 13:26:23
BubbleDS wordt aan gewerkt, als dat klaar is heb je waarschijnlijk weer een betere gebruikservaring dan op een iDing  :)
BubbleDS gebruik ik al jaren. :-)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Inmiddels ook Tidal op Android draaien en via BubbledsUnpnp Audiocast naar de Linn.
Dat gaat volgens mij wel. Even zo uitproberen. ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Balen ik heb geen creditcard en paypal mogelijkheid  :(

Dirk

Quote from: Joris1971 on December 18, 2014, 20:59:47
Balen ik heb geen creditcard en paypal mogelijkheid  :(
koop je dan nooit wat online in het buitenland?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971


Dirk

Quote from: denoontje on December 18, 2014, 13:20:34
Helaas nog geen ios app met tidal.....wel op de pc.
Volgens linn wachten op nieuwe full release kazoo ios versie.

Speel nu via pc kazoo....
En alweer wat leuke dingen gevonden van de 2 gitaristen die ik nog niet kende.
leuk is wel dat de geselecteerde Tidal tracks wel op je iDinges-app onder de "Music" tab verschijnen in de reguliere playlist
...dus eenmaal een selectie in Tidal (op de Mac of PC) gemaakt is, kan je alles wel lekker selecteren en afspelen vanuit je luie zetel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Joris1971 on December 18, 2014, 21:09:38
Nee
ok
ben ik eerlijk gezegd een beetje (erg) verbaasd over, maar je zal er vast je redenen voor hebben, doet er verder ook niet toe  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Kan nu wel inloggen maar hij accepteert de vouchercode niet :(

Joris1971

#1409
Snap het ook niet, krijg je 2 maanden cadeau van Linn, maar moet je wel eerst je betaalgegevens invullen, zou miz logischer zijn dat je dat moet doen nadat de 2 maanden free trial verstreken zijn.

denoontje

tja, is dat geen marketing

...tig% vergeet op te zeggen na de free trial.....

Maar ja voort wat hoort wat, niets is gratis, dus willen ze graag gegevens en bijv muziekvoorkeur etc van je weten......

eddy135

Quote from: Dynky on December 18, 2014, 21:06:00
koop je dan nooit wat online in het buitenland?
Daar heb je niet persé een creditcard voor nodig; dat kan ook met ideal...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on December 18, 2014, 22:33:34
Daar heb je niet persé een creditcard voor nodig; dat kan ook met ideal...
naar mijn ervaring lang niet overal, maar eh...back on topic?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

luister nu naar 808 State bij de koffie via Tidal  8)
valt me op dat de stream (nog?) niet gapless is, dus daar moet blijkbaar nog wat aan worden getweakt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Quote from: denoontje on December 18, 2014, 21:34:32
tja, is dat geen marketing

...tig% vergeet op te zeggen na de free trial.....

Maar ja voort wat hoort wat, niets is gratis, dus willen ze graag gegevens en bijv muziekvoorkeur etc van je weten......

Heb inmiddels een papypal account aangemaakt waaraan mijn bankrekening gekoppeld is.

Enfin.. back on topic.

Werkt de Tidal app wel in combinatie met Linn (streamers)?

Dirk

Quote from: Joris1971 on December 19, 2014, 08:44:55
Werkt de Tidal app wel in combinatie met Linn (streamers)?
over welke app heb je het nu?

bij mijn weten is Tidal momenteel enkel toegankelijk op de Linn DS(M) via de Kazoo applicatie op PC of Mac, dus nog niet via de iOS apps...daar wordt blijkbaar druk aan gewerkt.
maar...als je eenmaal een keuze via Tidal hebt gemaakt en deze nummers dus in je playlist hebt zitten, dan is die playlist wél netjes bereikbaar (via de gewone Music folder) en selecteerbaar via je iThingie, da's wel weer makkelijk ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

#1416
Quote from: Dynky on December 19, 2014, 09:32:16
over welke app heb je het nu?

bij mijn weten is Tidal momenteel enkel toegankelijk op de Linn DS(M) via de Kazoo applicatie op PC of Mac, dus nog niet via de iOS apps...daar wordt blijkbaar druk aan gewerkt.
maar...als je eenmaal een keuze via Tidal hebt gemaakt en deze nummers dus in je playlist hebt zitten, dan is die playlist wél netjes bereikbaar (via de gewone Music folder) en selecteerbaar via je iThingie, da's wel weer makkelijk ;)

is dus nog maar een preview: https://itunes.apple.com/us/app/tidal/id913943275?mt=8

newday

Quote from: Joris1971 on December 19, 2014, 09:38:16
is dus nog maar een preview: https://itunes.apple.com/us/app/tidal/id913943275?mt=8

Dat is de Tidal app, je zal toch echt op de Linn app (Kazoo) moeten wachten, of in ieder geval op een app die specifiek voor de Linn DS is gemaakt.

Joris1971

Quote from: newday on December 19, 2014, 09:41:30
Dat is de Tidal app, je zal toch echt op de Linn app (Kazoo) moeten wachten, of in ieder geval op een app die specifiek voor de Linn DS is gemaakt.

Ik veronderstelde dat de Tidal app ook de muziek kon 'doorgeven' aan een Linn apparaat

newday

Quote from: Joris1971 on December 19, 2014, 09:58:08
Ik veronderstelde dat de Tidal app ook de muziek kon 'doorgeven' aan een Linn apparaat

Ik ken de Tidal app niet maar ik neem aan dat die er vooral voor bedoeld is om muziek op je mobiele device af te spelen.

Dirk

idd, en aangezien de 60 day trial period specifiek ism Linn is opgezet voor DS users, zal de (Linn/Tidal) inlogcode wslk ook niet werken op die specifieke Tidal app...gok ik zomaar.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Zou het aan de App store (apple) liggen dat het langer duurt voordat de IOS app beschikbaar is... of ligt dat aan Linn?

Dirk

no idea
momenteel vind ik het ook niet zo'n punt, aangezien ik wel vanop de iPad die aangemaakte playlist kan benaderen.
er zitten as we speak zo'n 600 nummers in de PL van grotendeels (voor mij) onbekendere artiesten (of albums die ik nog niet kende van bekende artiesten), dus ik kan er wel nog ff mee aan de gang op deze manier  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

#1423
@Joris

Op het Linn forum staat het antwoord op (bijna) al je vragen, om mezelf maar even te quoten:

Quote from: newday on December  8, 2014, 21:14:09
Dan nog wel geen Qobuz, maar wel Tidal lossless ondersteuning voor de Linn DS, helaas (nog) niet in NL:

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=28838


Edit:
Aanmelden lukt inderdaad nog niet in NL:
http://tidalhifi.com/nl



En het wachten is dus inderdaad op de goedkeuring van Apple.


Commentaar van Linn:
We're aiming for a short beta process. Apple have made changes to the iOS beta process which meant it wasn't practical to offer an iPad beta build this time.
The full release will include iPad support.


newday

Net ook mijn DS aangemeld bij Tidal, mijn ervaring:

Aanmelden ging erg vlot, per direct een voucher, aanmelden en gelijk  :music:

Snelheid van zoeken van albums en beginnen met afspelen erg goed. Geen dropouts gehad nog, geluidskwaliteit is prima.

Een steekproef gedaan om mijn eigen CD(rip)'s te vinden, van veel (minder bekende) artiesten is of niets te vinden of niet het album wat ik zocht. Aan de andere kant kom je weer zo veel andere nieuwe dingen tegen dat dat niet zo erg is maar het in ieder geval nog niet zover dat je je eigen rips kan weggooien. Collectie kan dus nog wel wat beter.