Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Heb gisteren ultrakritisch Morning Phase van Beck beluisterd op Tidal (FLAC) en vanaf de NAS (FLAC --> transcode naar WAV) en vond de versie direct van de NAS iets beter klinken. Zal ook eens transcoding uitzetten, dan zou het in theorie identiek moeten klinken.

Maar doet het er toe? Het verschil was zo klein (en indien beide FLAC, wellicht nul), dat alleen het gemak van TIDAL al de doorslag geeft.

Broem

Quote from: garmtz on December 18, 2014, 07:00:06
Alleen zal het via Airplay een stuk minder klinken...

Heb sinds kort een abonnement op Spotify (altijd makkelijk als jukebox) Ik stream met een Akurate DS en via Airplay werkt het prima. Zijn er nog andere manieren om Spotify via de Kinsky of Kazoo app af te spelen? Zal zeker al eens over zijn geschreven maar meen gelezen te hebben dat het niet mogelijk is. Correct?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

garmtz

#1377
Niet mogelijk op dit moment. En ik vind het erg fijn dat Linn heeft gekozen voor een hifi streaming dienst en niet het kreupele Spotify.

Broem

Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Jumping Jack

Mooi dat Linn dit al voor mekaar heeft. Nog een jaartje of twee en Naim is ook mee...  :(
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Broem

Is daar (Tidal) een Beta update van Linn Konfig voor nodig? Ik zie in Linn Konfig geen reguliere update. Deze is (neem ik aan ) nodig om Tidal zichtbaar te krijgen in de apps!
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Bama

Quote from: Broem on December 18, 2014, 09:34:37
Is daar (Tidal) een Beta update van Linn Konfig voor nodig? Ik zie in Linn Konfig geen reguliere update. Deze is (neem ik aan ) nodig om Tidal zichtbaar te krijgen in de apps!

ja, je moet van beide de beta aanzetten anders lukt het niet

Joris1971

Hoe krijgen jullie Tidal zoiezo draaiend? Is toch alleen nog maar voor UK en US gereleased?

Bama

Quote from: Joris1971 on December 18, 2014, 10:03:55
Hoe krijgen jullie Tidal zoiezo draaiend? Is toch alleen nog maar voor UK en US gereleased?

gewoon aanmelden en dan krijg je een mail met een voucher code en dan draait het meteen

Rudi64

Quote from: Joris1971 on December 18, 2014, 10:03:55
Hoe krijgen jullie Tidal zoiezo draaiend? Is toch alleen nog maar voor UK en US gereleased?

Blijkt nu ook voor Nederland en België beschikbaar.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Joris1971

Quote from: Bama on December 18, 2014, 10:14:05
gewoon aanmelden en dan krijg je een mail met een voucher code en dan draait het meteen

is er ook een app inmiddels of alleen nog via desktop?

Joris1971

#1386
Quote from: Bama on December 18, 2014, 10:14:05
gewoon aanmelden en dan krijg je een mail met een voucher code en dan draait het meteen

Heb je een linkje?
Als ik op de Tidal site kijk zie ik nergens aanmelden alleen inloggen met zo een voucher...


zie hem:  https://tidalsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/201922792-Linn

Je moet dus via Kazoo registeren.

denoontje

hoe lang duurt het voordat de tidal voucher er is.
heb me 2 uur geleden aangemeld......

clockwork

Is de muziek collectie in Tidal net zo breed als bij bijvoorbeeld Spotify? Op zich interessant.  :coffee:
 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Quote from: Broem on December 18, 2014, 09:34:37
Is daar (Tidal) een Beta update van Linn Konfig voor nodig? Ik zie in Linn Konfig geen reguliere update. Deze is (neem ik aan ) nodig om Tidal zichtbaar te krijgen in de apps!

Ja, is nodig.

garmtz

Quote from: clockwork on December 18, 2014, 11:41:24
Is de muziek collectie in Tidal net zo breed als bij bijvoorbeeld Spotify? Op zich interessant.  :coffee:

Is sommige gevallen breder... Heb al een aantal acts gevonden die niet op Spotify staan, maar ook andersom...

garmtz

Quote from: denoontje on December 18, 2014, 11:13:06
hoe lang duurt het voordat de tidal voucher er is.
heb me 2 uur geleden aangemeld......

Duurde bij mij ook vrij lang... Maar geen UREN...

denoontje

Dam'n.  Spambox [emoji16][emoji23]

denoontje


bmateijsen

Quote from: clockwork on December 18, 2014, 11:41:24
Is de muziek collectie in Tidal net zo breed als bij bijvoorbeeld Spotify? Op zich interessant.  :coffee:
 

Breder!

advr

Tis weer alleen voor Apple zooi :-)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Helaas nog geen ios app met tidal.....wel op de pc.
Volgens linn wachten op nieuwe full release kazoo ios versie.

Speel nu via pc kazoo....
En alweer wat leuke dingen gevonden van de 2 gitaristen die ik nog niet kende.

denoontje

#1397
Quote from: advr on December 18, 2014, 13:17:47
Tis weer alleen voor Apple zooi :-)

Leer je het nu nooit....stap weer eens over ad😛

newday

Quote from: advr on December 18, 2014, 13:17:47
Tis weer alleen voor Apple zooi :-)

BubbleDS wordt aan gewerkt, als dat klaar is heb je waarschijnlijk weer een betere gebruikservaring dan op een iDing  :)

Rudi64

Quote from: newday on December 18, 2014, 13:26:23
BubbleDS wordt aan gewerkt, als dat klaar is heb je waarschijnlijk weer een betere gebruikservaring dan op een iDing  :)

^^
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.