Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

#1325
Leuke Christmas actie van Linn: http://www.linnrecords.com/news-24-bits-of-Christmas.aspx

Gratis studiomaster christmas songs

clockwork

Probleempje met mijn Akurate DS:

Midden in een nummer stopte hij met weergeven. Stroom eraf gehad, hoofdschakelaar uit en aan, maar nu blijft de blauwe cursor knipperen, dit heb ik nog nooit gehad.

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Joris1971

#1327
Quote from: clockwork on November 26, 2014, 18:46:45
Probleempje met mijn Akurate DS:

Midden in een nummer stopte hij met weergeven. Stroom eraf gehad, hoofdschakelaar uit en aan, maar nu blijft de blauwe cursor knipperen, dit heb ik nog nooit gehad.

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Ziet  Konfig de Akurate wel?

Pm Garmt even die weet dat vast wel.


Rudi64

Quote from: clockwork on November 26, 2014, 18:46:45
Probleempje met mijn Akurate DS:

Midden in een nummer stopte hij met weergeven. Stroom eraf gehad, hoofdschakelaar uit en aan, maar nu blijft de blauwe cursor knipperen, dit heb ik nog nooit gehad.

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Netwerk probleem?
Denk dat hij geen connectie kan maken met je netwerk.
Misschien eens je router resetten?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

clockwork

Heel gek. Hij doet het weer nadat hij een kwartier heeft staan knipperen.

ik had overigens wel de router even gereset zoals Rudi terecht opmerkt.

Ik kreeg overigens direct een melding van nieuwe firmware. Wellicht was dat het probleem.

dank!


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

advr

Quote from: clockwork on November 26, 2014, 18:46:45
Probleempje met mijn Akurate DS:

Midden in een nummer stopte hij met weergeven. Stroom eraf gehad, hoofdschakelaar uit en aan, maar nu blijft de blauwe cursor knipperen, dit heb ik nog nooit gehad.

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Dat wordt waarschijnlijk DS in fallback zetten en software Davaar download en opnieuw software laden in de DS.

http://products.linn.co.uk/VersionInfo/Downloads/Releases/ voor de software.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bmateijsen

Check eerst hetvolgende:

- Doet de router het?
- geeft de kabel een IP adres?

- Heb je recent iets gewijzigd in je setup van je netwerk?

- Ziet Konfig de Akurate DS? Indien nee, hou dan de fallback knop even ingedrukt en hou Konfig open.

Quote from: clockwork on November 26, 2014, 18:46:45
Probleempje met mijn Akurate DS:

Midden in een nummer stopte hij met weergeven. Stroom eraf gehad, hoofdschakelaar uit en aan, maar nu blijft de blauwe cursor knipperen, dit heb ik nog nooit gehad.

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?



bmateijsen

Zal een conflict ergens zijn geweest met de router...

Quote from: clockwork on November 26, 2014, 19:02:08
Heel gek. Hij doet het weer nadat hij een kwartier heeft staan knipperen.

ik had overigens wel de router even gereset zoals Rudi terecht opmerkt.

Ik kreeg overigens direct een melding van nieuwe firmware. Wellicht was dat het probleem.

dank!




Staaled

Nope.
Het was zeer waarschijnlijk je router.
Eens per maand even de stekker eruit houdt hem scherp. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

clockwork


Dank jullie voor de tips. :worship: ik zal om te beginnen de routers inderdaad maar eens wat vaker resetten.  :wacko:

En voor wat betreft de veranderingen: ik had toevallig vanmiddag een extra externe harde schijf aan mijn NAS gekoppeld met een groot aantal flac bestanden. Ik was wel een van die bestanden aan het beluisteren toen het mis ging.  Wellicht is dat een probleem voor een van de componenten van het netwerk (zegt de IT-noob). Ik zal met deduceren proberen de oorzaak proberen te achterhalen.


   

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

BuSpu

Quote from: clockwork on November 26, 2014, 19:11:25
Ik zal met deduceren proberen de oorzaak proberen te achterhalen.   
Dat klinkt dan weer heel slim  :headbanging:

clockwork

Quote from: BuSpu on November 26, 2014, 19:40:05
Dat klinkt dan weer heel slim  :headbanging:
Dank je. Je bent de tweede al vandaag die dat zegt. :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

newday

#1337
Dan nog wel geen Qobuz, maar wel Tidal lossless ondersteuning voor de Linn DS, helaas (nog) niet in NL:

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=28838


Edit:
Aanmelden lukt inderdaad nog niet in NL:
http://tidalhifi.com/nl



bmateijsen

Ik schat dat Tidal best snel beschikbaar zal gaan worden... Je kan er omheen natuurlijk met VPN ;)

Joris1971

Quote from: bmateijsen on December  9, 2014, 08:53:39
Ik schat dat Tidal best snel beschikbaar zal gaan worden... Je kan er omheen natuurlijk met VPN ;)

VPN is?


garmtz

En ja hoor...

TIDAL Integration with Linn DS coming soon...

You asked us to integrate online streaming services directly with Linn DS, so we're delighted to announce the imminent integration of TIDAL.

TIDAL is a new lossless music streaming service currently available in the UK and North America with plans for a worldwide roll-out of their service in the near future.

All Linn DS owners will soon be able to enjoy TIDAL's library of 25,000,000 lossless CD quality tracks directly accessed from Linn Kazoo.

A beta release of this software goes live today with the full release expected very soon. We'll keep you posted - watch this space...

Staaled

Quote from: garmtz on December  9, 2014, 10:06:13
En ja hoor...

TIDAL Integration with Linn DS coming soon...

You asked us to integrate online streaming services directly with Linn DS, so we're delighted to announce the imminent integration of TIDAL.


TIDAL is a new lossless music streaming service currently available in the UK and North America with plans for a worldwide roll-out of their service in the near future.

All Linn DS owners will soon be able to enjoy TIDAL's library of 25,000,000 lossless CD quality tracks directly accessed from Linn Kazoo.

A beta release of this software goes live today with the full release expected very soon. We'll keep you posted - watch this space...
Ze hebben echt een hekel aan Fransen. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz


Joris1971

#1344
Jammer dat het:
1) niet werkt in Nederland... wanneer komt Tidal hier beschikbaar? als Europa lopen we vaak weer achter...
2) het niet onder Kinsky werkt, ik kan niet wennen aan de interface van Kazoo

newday

#1345
Quote from: Joris1971 on December  9, 2014, 10:42:35
Jammer dat het:
1) niet werkt in Nederland... wanneer komt Tidal hier bschikbaar)
2) het niet onder Kinsky werkt, ik kan niet wennen aan de interface van Kazoo

1. er zijn plannen maar nog geen datum
2. zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren, ik gebruik ook nog steeds Kinsky (op OSX), Kazoo in het begin gebruikt maar ik vond het niks. Zijn er recent al wat betere ervaringen met Kazoo?

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on December  9, 2014, 10:42:35
Jammer dat het:
1) niet werkt in Nederland... wanneer komt Tidal hier beschikbaar? als Europa lopen we vaak weer achter...
2) het niet onder Kinsky werkt, ik kan niet wennen aan de interface van Kazoo

Zeurkous... ;D

Joris1971


garmtz

Quote from: Joris1971 on December  9, 2014, 10:48:58
nee dat heet kritisch  :tongue2: ;D

NL is gewoon insignificant vergeleken bij US en UK. Ga daarheen verhuizen als je een early adopter wilt zijn, zou ik zeggen!

lynch1979

Quote from: garmtz on December  9, 2014, 10:51:15
NL is gewoon insignificant vergeleken bij US en UK. Ga daarheen verhuizen als je een early adopter wilt zijn, zou ik zeggen!

Is dat een wens?  :D