Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Ik vermoed dat het te licht zal zijn. Het zal echt wel werken, maar iets meer juice mogen die 804's wel hebben. Testen is het advies!

garmtz


Achiel

De Majik dsm staat zijn mannetje, maar 804's zijn een maatje te groot. Die staan bekend om hun lastige aanstuurbaarheid en vragen vaak veel vermogen (controle)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mitch--

Quote from: Achiel on October 24, 2014, 10:06:24
De Majik dsm staat zijn mannetje, maar 804's zijn een maatje te groot. Die staan bekend om hun lastige aanstuurbaarheid en vragen vaak veel vermogen (controle)

Laatste uitgeprobeerd met de 805d's op de dsm, geen enorm succes helaas, die B&W vragen gewoon meer reserve, dus ik denk ook dat de 804's een maatje te groot zijn.

Maar je zou wel de mdsm als voorversterker/streamer/dac kunnen gebruiken, er zit een meer dan behoorlijke voorversterker in waar je een mooie eindbak op kan aansluiten om je 804's van sap te voorzien.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Doubleoz on October 23, 2014, 16:43:16
Op Marktplaats worden geregeld Linn Majik DS streamers aangeboden. Zijn er door de jaren heen verschillende versies van de Majik DS streamers gemaakt? Op Marktplaats zijn de meeste streamers voorzien van een grijs front terwijl als je nu in de winkel kijkt deze is voorzien van een zwart front. Zitten er aan de binnenzijde ook nog noemenswaardige verschillen?

Daarnaast zie ik ook geregeld dat er bij staat dat er een Chakra of Dynamic voeding in zit. De Chakra voeding is volgens mij standaard? Kun je elke DS eventueel upgraden naar een Dynamic? Bvd voor reactie.



zie andere post:

Ds kan dynamik aan boord hebben (vraag erna!)
Mijn chakra heb ik geupgrade met dynamik en was grote verbetering...is ip nu een akurate.
Chakra is idd een versterkertechnologie en geen voedingstechnologie

De majik kontrol is niet upgradeble met dynamik voeding

ps: deze gehele set staat te koop als de juiste prijs wordt geboden ;-)






bmateijsen

Je kan ook contact opnemen met mij, wij zijn Linn dealer en hebben ook soms occasions of ex-demo's tegen interessante prijzen.

Quote from: Doubleoz on October 23, 2014, 16:43:16
Op Marktplaats worden geregeld Linn Majik DS streamers aangeboden. Zijn er door de jaren heen verschillende versies van de Majik DS streamers gemaakt? Op Marktplaats zijn de meeste streamers voorzien van een grijs front terwijl als je nu in de winkel kijkt deze is voorzien van een zwart front. Zitten er aan de binnenzijde ook nog noemenswaardige verschillen?

Daarnaast zie ik ook geregeld dat er bij staat dat er een Chakra of Dynamic voeding in zit. De Chakra voeding is volgens mij standaard? Kun je elke DS eventueel upgraden naar een Dynamic? Bvd voor reactie.



Doubleoz

Dank voor de reacties. Ik weet op dit moment voldoende.

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Corne H

Quote from: Achiel on October 24, 2014, 10:06:24
De Majik dsm staat zijn mannetje, maar 804's zijn een maatje te groot. Die staan bekend om hun lastige aanstuurbaarheid en vragen vaak veel vermogen (controle)
Quote from: Mitch-- on October 24, 2014, 10:31:30
Laatste uitgeprobeerd met de 805d's op de dsm, geen enorm succes helaas, die B&W vragen gewoon meer reserve, dus ik denk ook dat de 804's een maatje te groot zijn.

Maar je zou wel de mdsm als voorversterker/streamer/dac kunnen gebruiken, er zit een meer dan behoorlijke voorversterker in waar je een mooie eindbak op kan aansluiten om je 804's van sap te voorzien.
Quote from: garmtz on October 24, 2014, 00:39:39
Wat R zegt...
Quote from: R on October 24, 2014, 00:10:34
Ik vermoed dat het te licht zal zijn. Het zal echt wel werken, maar iets meer juice mogen die 804's wel hebben. Testen is het advies!

Had het eigenlijk al wel gedacht, nog maar even doorsparen dan maar. TZT eens kijken / luisteren of ik de 804's houd of dan ook maar voor Linn luidsprekers ga, de enkele keren dat ik ze gehoord heb (meest op VAD) was ik wel onder de indruk. Dit waren echter wel luidsprekers uit het hogere segment volgens mij.

Achiel

Kom gerust bij mij luisteren, "simpele" majik DSM met 109's. Beetje ondersteund met een subje.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Rudi64

Quote from: Achiel on October 24, 2014, 21:23:45
Kom gerust bij mij luisteren, "simpele" majik DSM met 109's. Beetje ondersteund met een subje.

Toppertje...
Die 109 zijn zeker in een Linn set up niet te versmaden... :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Klout10

Quote from: Achiel on October 18, 2014, 17:42:13
Misschien een idee om naar de Sneakydsm te kijken, een aardige besparing tegenover de Majikdsm.

Kan iemand mij uitleggen wat precies de verschillen tussen deze twee zijn??
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Achiel

De sneaky dsm is volgens mij de Linn Kiko in een kleinere behuizing en zonder de bijbehorende luidsprekers. Het idee erachter is volgens mij om het kastje ergens uit het zicht te zetten en zo bijvoorbeeld in wall speakers aan te sturen via smartphone of tablet. Groot verschil is dat de sneaky veel minder vermogen heeft dan de majik dsm.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Klout10

Quote from: Achiel on October 25, 2014, 00:37:30
De sneaky dsm is volgens mij de Linn Kiko in een kleinere behuizing en zonder de bijbehorende luidsprekers. Het idee erachter is volgens mij om het kastje ergens uit het zicht te zetten en zo bijvoorbeeld in wall speakers aan te sturen via smartphone of tablet. Groot verschil is dat de sneaky veel minder vermogen heeft dan de majik dsm.

Zou een Sneaky DSM voldoende vermogen hebben om een Majik 109 aan te sturen? En hoe verhoudt deze combi zich tot de Kiko? Qua prijs zitten deze twee combi's behoorlijk dicht bij elkaar...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

Quote from: Klout10 on October 25, 2014, 09:58:20
Zou een Sneaky DSM voldoende vermogen hebben om een Majik 109 aan te sturen? En hoe verhoudt deze combi zich tot de Kiko? Qua prijs zitten deze twee combi's behoorlijk dicht bij elkaar...

Ik denk dat een Sneaky de 109 prima kan aansturen, en bied in de toekomt meer mogelijkheden dan de Kiko, je kan natuurlijk ooit overstappen naar een MDSM en misschien een 4100 eind en de 109 aktiv maken, dan krijg je er een 'andere' speaker voor terug.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Sneaky DS heeft ook geen Chakra, is klasse D.

Klout10

Quote from: Mitch-- on October 25, 2014, 10:28:41
en bied in de toekomt meer mogelijkheden dan de Kiko, je kan natuurlijk ooit overstappen naar een MDSM en misschien een 4100 eind en de 109 aktiv maken, dan krijg je er een 'andere' speaker voor terug.

Heeft ook zo zijn voordelen om niet te kunnen upgraden :D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

denoontje


Joris1971


mradem


Quote from: Mitch-- on October 25, 2014, 10:28:41
Ik denk dat een Sneaky de 109 prima kan aansturen, en bied in de toekomt meer mogelijkheden dan de Kiko, je kan natuurlijk ooit overstappen naar een MDSM en misschien een 4100 eind en de 109 aktiv maken, dan krijg je er een 'andere' speaker voor terug.

Ik ben geen fan van de 109. Zat voor mij weinig beleving in. Activ heb ik ze nog nooit gehoord.

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on October 25, 2014, 13:34:40
Dit geldt alleen voor de akurate en de klimax dsm

Klopt en bij aanschaf van een Exakt component (Tunebox, Exakt luidsprekers)

Groet,

Bjorn

Achiel

Quote from: mradem on October 25, 2014, 14:42:57
Ik ben geen fan van de 109. Zat voor mij weinig beleving in. Activ heb ik ze nog nooit gehoord.

Daar herken ik me niet in.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Linnie

Nu in de nieuwe Audio een uitgebreide test met de nieuwe Linn Akudoriks

Joris1971

Wat ik jammer vind bij Linn dat het zolang duurt voordat Qobu geimplementeerd wordt... Op he Linn forum wordt er weinig tot niets over gezegd....

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on November 22, 2014, 13:15:53
Wat ik jammer vind bij Linn dat het zolang duurt voordat Qobu geimplementeerd wordt... Op he Linn forum wordt er weinig tot niets over gezegd....

Dat zal ook nog gewoon even duren..... Ga er niet op zitten wachten, want ieder land heeft andere streamingdiensten die ze interessant vinden. Met de Linn kan je altijd via Songcast werken. (of Airplay)

Joris1971

Quote from: bmateijsen on November 22, 2014, 13:19:41
Dat zal ook nog gewoon even duren..... Ga er niet op zitten wachten, want ieder land heeft andere streamingdiensten die ze interessant vinden. Met de Linn kan je altijd via Songcast werken. (of Airplay)

Das ook zo Bjorn, ik heb intussen zoveel muziek op mijn NAS staan  ;D