Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

R

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:51:26
Als ik naar een Maijk kijk hoef ik het voor de looks in ieder geval niet te kopen, ziet er goedkoop en saai uit.

Saai was zou ik het niet noemen, maar goed.. ieder z'n smaak ;)


Achiel

Goedkoop is het niet, maar duur is ook  maar relatief, heb met mijn vorige Linn set 20 jaar gespeeld, dan valt de afschrijving per jaar toch reuze mee? De gemiddelde tijd dat een Marantz of een Denon bij iemand staat te spelen gaat bij weinigen de helft halen denk ik. Is niet vervangen omdat het niet meer werkte, maar vanwege de overstap naar alles in 1 in combinatie met streamen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

katwax

Quote from: lynch1979 on September 24, 2014, 11:23:32
Ik zelf heb Linn gehoord en ik vind het te lief klinken, neemt niet weg dat het erg mooi gemaakt is en zeker niet slecht klinkt.

Dit is net de reden waarom ik net wel Linn neem als streamer en is tevens de reden waarom ik Linn niet neem als versterker.
Lief, braaf en detail over heel de lijn. Hierdoor kan je deze streamer dan ook blindelings in elke set plaatsen zonder schrik te hebben of hij wel matched.


Touch vs Linn kan ik veel over zeggen aangezien ik mijn Linn al meerdere malen het heb laten opnemen tov een touch, het feit dat de Linn er nog altijd is zegt genoeg :)

Een totaal ander iets wat ik wou melden aan de gebruikers van Minimserver is dat een update naar de laatste versie u frustraties kan besparen.
Ik had net mijn Qnap een update gegeven en merkte dat ik de service van minimserver niet meer kon bereiken, ook kon ik er niet aan met de minimwatch.
Eerst toch de service herstart en zelfde resultaat. Hierdoor kon ik ook niet checken voor een update via watch.
Gelukkig kan je sinds kort ook je updates doen van minimserver vanuit je Qnap, dit heb ik dan ook gedaan en daarna werkte alles terug normaal.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Klout10

Het mag dan wel geen 'instap' prijs zijn, maar ik vind die nieuwe Akudorik wel geweldig...

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Vraagje: heeft iemand hier ervaring met Linn Kaber luidsprekers? Het is alweer erg lang geleden dat ik deze heb beluisterd, maar ik herinner me nog het snelle en droge laag. Uiteraard hebben ze baat bij een krachtige versterker, bij voorkeur aktief.

Zouden deze een goede combi vormen met Naim?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Joris1971

Quote from: Klout10 on September 30, 2014, 18:20:59
Vraagje: heeft iemand hier ervaring met Linn Kaber luidsprekers? Het is alweer erg lang geleden dat ik deze heb beluisterd, maar ik herinner me nog het snelle en droge laag. Uiteraard hebben ze baat bij een krachtige versterker, bij voorkeur aktief.

Zouden deze een goede combi vormen met Naim?

ook al zou iemand hier Ja op antwoorden, dan blijft dit nog subjectief...

Klout10

Quote from: Joris1971 on October  4, 2014, 14:02:54
ook al zou iemand hier Ja op antwoorden, dan blijft dit nog subjectief...

Euhh, ja maar is dat niet bij alles wat hier op het forum gepost wordt??
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Joris1971

Quote from: Klout10 on September 30, 2014, 18:20:59
Vraagje: heeft iemand hier ervaring met Linn Kaber luidsprekers? Het is alweer erg lang geleden dat ik deze heb beluisterd, maar ik herinner me nog het snelle en droge laag. Uiteraard hebben ze baat bij een krachtige versterker, bij voorkeur aktief.

Zouden deze een goede combi vormen met Naim?

Waarom ga je dan niet voor een actieve versterker van Linn?

Rudi64

Een vriend gebruikt ze nog steeds tot volle tevredenheid,was toch in die tijd een van Linn beste speakers.
Natuurlijk zijn de huidige generatie Linn speakers beter anders zou Linn zijn huiswerk niet goed gemaakt hebben,maar voor de prijs die je ze nu kunt kopen 2dehands heb je een echt heel goede speaker...en actief is een must.
Naar zijn mening moeten ze wel kort tegen de achterwand geplaatst worden om het laag tot zijn recht te laten komen.
Voor de combinatie met Naim kan je beter eens rondkijken op het Naim forum,daar zal je een afdoend antwoord op je vraag krijgen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Klout10

Bedankt, daar kan ik tenminste iets mee!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

#1261
Quote from: Joris1971 on October  4, 2014, 14:27:34
Waarom ga je dan niet voor een actieve versterker van Linn?

Da's uiteindelijk ook de bedoeling. Ook goed om te zien dat de nieuwe Akurate Exaktbox de oudere modellen luiDsprekers ondersteunt. Eén stap tegelijk...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

R

#1262
Heeft iemand zijn majik DSM geintegreerd in een multichannel setup? Zit er aan te denken om in mijn nieuwe huis de set uit te breiden met een center (verstopt in meubel, alleen voor films in gebruik). Er schijnen meerdere manieren te zijn om dit te doen. Ervaringen? Tips?

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/HDMI_Setup

gast2018

Ja, ik heb dat. Alleen niet op de manier zoals de verwijzing in de Linn docs.  Ik heb nog een DSM zonder hdmi  en gebruik de Linn voor de fronts via de ht doorvoerfunctie.

Rudi64

Gebruikers van een Qnap nas word aangeraden de laatste firmware te installeren
aangaande security issues...

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=28268
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

R

Quote from: ergé on October  7, 2014, 08:27:18
Ja, ik heb dat. Alleen niet op de manier zoals de verwijzing in de Linn docs.  Ik heb nog een DSM zonder hdmi  en gebruik de Linn voor de fronts via de ht doorvoerfunctie.

Kun je ook wat ervaringen delen?

gast2018

Quote from: R on October  7, 2014, 20:02:23
Kun je ook wat ervaringen delen?

Er valt eigenlijk niet veel over te schrijven. Alhoewel de Linn geen powerhouse is was ik in het begin een beetje bang dat hij als eindbak te klein was voor de Marantz. Dit gaat echter wonderbaarlijk goed. Zelfs als ik echt hard draai bij actiefilms etc dan doet de Linn vrolijk mee en geeft geen krimp.

Aansluiten, unity gain in Konfig van betreffende ingang op "on" zetten, inmeten en spelen maar.

Er is echter 1 nadeel;

Als ik een film gekeken heb moet ik er echt aan denken dat ik de Linn zachter zet of uit en dan weer aan zodat deze op het standaard volume staat weer. Dit komt doordat de remote van de Linn en de Marantz blijkbaar op dezelfde frequentie zitten. In een setting dat de Linn als eindversterker fungeert en ik zet de AV Marantz harder gaat het volume van de voorversterker van de Linn ook harder en omgekeerd ook zachter, als je dus ongezien de Linn op een andere source zet, staat ie soms nogal hard.

De AB's zijn volledig compatible, dat is dus een nadeel als je een Marantz AV receiver hebt, wellicht is dat bij een ander merk niet het geval.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

R

Thanks!

Quote from: ergé on October  8, 2014, 11:45:21
Er valt eigenlijk niet veel over te schrijven. Alhoewel de Linn geen powerhouse is was ik in het begin een beetje bang dat hij als eindbak te klein was voor de Marantz. Dit gaat echter wonderbaarlijk goed. Zelfs als ik echt hard draai bij actiefilms etc dan doet de Linn vrolijk mee en geeft geen krimp.

Aansluiten, unity gain in Konfig van betreffende ingang op "on" zetten, inmeten en spelen maar.

Er is echter 1 nadeel;

Als ik een film gekeken heb moet ik er echt aan denken dat ik de Linn zachter zet of uit en dan weer aan zodat deze op het standaard volume staat weer. Dit komt doordat de remote van de Linn en de Marantz blijkbaar op dezelfde frequentie zitten. In een setting dat de Linn als eindversterker fungeert en ik zet de AV Marantz harder gaat het volume van de voorversterker van de Linn ook harder en omgekeerd ook zachter, als je dus ongezien de Linn op een andere source zet, staat ie soms nogal hard.

De AB's zijn volledig compatible, dat is dus een nadeel als je een Marantz AV receiver hebt, wellicht is dat bij een ander merk niet het geval.

gast2018

#1269
Quote from: R on October  8, 2014, 17:18:00
Thanks!

Je mag overigens wel een keer komen luisteren om zelf een indruk te krijgen.

Zelfde stad, u durp.

Broem

Ik heb sinds kort een Linn Akurate DS in mijn set. Aansturing middels IPad met Kinsky app. Werkt prima. nadeel is dat mijn Linn Majik cd dezelfde afstandsbediening heeft als de Akurate. Ze zenden op dezelfde frequentie (of zoiets) Kortom als ik de AB van de Majik gebruik reageert de Akurate en andersom. Dat is vervelend. Las op internet om dit via een Kontrol te regelen maar het is me niet duidelijk hoe ik dat moet of kan doen als ik geen Kontrol in mijn set heb. Iemand ervaring of tips?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

bmateijsen

Quote from: Broem on October 16, 2014, 10:39:05
Ik heb sinds kort een Linn Akurate DS in mijn set. Aansturing middels IPad met Kinsky app. Werkt prima. nadeel is dat mijn Linn Majik cd dezelfde afstandsbediening heeft als de Akurate. Ze zenden op dezelfde frequentie (of zoiets) Kortom als ik de AB van de Majik gebruik reageert de Akurate en andersom. Dat is vervelend. Las op internet om dit via een Kontrol te regelen maar het is me niet duidelijk hoe ik dat moet of kan doen als ik geen Kontrol in mijn set heb. Iemand ervaring of tips?

In jouw geval is dat niet te veranderen.... Als je een Linn voorversterker zou hebben kan het via de RS232 module, die er standaard in zit.

scrutinizer

Daar is weer over nagedacht ::)

One size fits all ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Quote from: Broem on October 16, 2014, 10:39:05
Ik heb sinds kort een Linn Akurate DS in mijn set. Aansturing middels IPad met Kinsky app. Werkt prima. nadeel is dat mijn Linn Majik cd dezelfde afstandsbediening heeft als de Akurate. Ze zenden op dezelfde frequentie (of zoiets) Kortom als ik de AB van de Majik gebruik reageert de Akurate en andersom. Dat is vervelend. Las op internet om dit via een Kontrol te regelen maar het is me niet duidelijk hoe ik dat moet of kan doen als ik geen Kontrol in mijn set heb. Iemand ervaring of tips?

Je kunt wel voor een van de apparaten uitzetten dat hij reageert op de afstandsbediening. In dit geval denk ik handig om dat voor de DS te doen. Die bedien je dan volledig via iPad (ik doe eigenlijk niet anders, weet niet eens waar mijn remote is... :)).

Broem

Quote from: garmtz on October 16, 2014, 11:31:44
Je kunt wel voor een van de apparaten uitzetten dat hij reageert op de afstandsbediening. In dit geval denk ik handig om dat voor de DS te doen. Die bedien je dan volledig via iPad (ik doe eigenlijk niet anders, weet niet eens waar mijn remote is... :)).

Dat lijkt me een acceptabele oplossing. Kun je aangeven hoe of waar ik dat moet doen? Vast bedankt.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45