Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Broem

Quote from: Mitch-- on September 24, 2014, 11:08:47
Ik denk dat dat een voorbarige conclusie is die nergens houvast heeft.

Kijk eens naar de Meridian DSP systemen, mega populair en zeer kostbaar, tsja het zal ook wel in die niche passen die toch aan terrein aan het winnen is.

Je ziet dat er een uitroepteken achter staat. Nog geen conclusie dus. De klantenkring zal hierdoor zeker verschuiven. Dat zal vast en zeker goed worden gevolgd door de marketeers van Linn.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Joris1971

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:51:26


Ik wil ook geen discussie, maar ik snap werkelijk niet waarom iedereen naar Linn kijkt, misschien omdat BB&G dat promoot? Er zijn vele andere merken . Als ik naar een Maijk kijk hoef ik het voor de looks in ieder geval niet te kopen, ziet er goedkoop en saai uit.

Heb je een squeeze box weleens bekeken, wat een goedkoop gedrochtelijk apparaatje dat is met dat goedkope Logitec logo erop

garmtz

Maar wat je zegt klopt wel ten dele Klout10, maar in je jaren 90 was Linn ook geen 'instap'. Door de Euro en devaluatie is die Majik I van 2000 gulden nu een Majik I van 2000 Euro.

Dat hier geen lijn onder zit is wellicht jammer voor sommige consumenten, maar het is gewoon een voor Linn onrendabele markt: het kost wel geld om een nieuwe lijn te introduceren en zal door de moordende concurrentie te weinig opleveren.

Rudi64

Mijn mening is dat wanneer je Linn streamers combineert in een all Linn set dat je een magie krijgt die je niet
krijgt als je daar een SBT met dac zou in plaatsen..of een andere streamer.. ;)
Misschien een ander verhaal als je een vergelijk zou doen met niet Linn electronica..maar heb dit nog niet proefondervindelijk uitgeprobeerd. 
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

frank2

Quote from: Joris1971 on September 24, 2014, 11:12:22
Heb je een squeeze box weleens bekeken, wat een goedkoop gedrochtelijk apparaatje dat is met dat goedkope Logitec logo erop

Voor het grote prijsverschil tussen beide apparaten mag een logitec er wel wat goedkoper uitzien vind je niet?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

#1230
Quote from: frank2 on September 24, 2014, 11:15:38
Voor het grote prijsverschil tussen beide apparaten mag een logitec er wel wat goedkoper uitzien vind je niet?

Voer dan geen ONZIN argument aan.

Ga jij maar met je prulding streamen en dan neem jij jezelf met je verder mooie set serieus? Kapitalen uitgeven aan Plinius en mooie usher luidsprekers maar dan gaan streamen met een bron twv 200 euro.
En dan bij hoog en laag beweren dat dat net zo goed is... ja Frank, een lada rijdt ook van A naar B.

Klout10

Quote from: garmtz on September 24, 2014, 11:13:06
Maar wat je zegt klopt wel ten dele Klout10, maar in je jaren 90 was Linn ook geen 'instap'. Door de Euro en devaluatie is die Majik I van 2000 gulden nu een Majik I van 2000 Euro.

Dat hier geen lijn onder zit is wellicht jammer voor sommige consumenten, maar het is gewoon een voor Linn onrendabele markt: het kost wel geld om een nieuwe lijn te introduceren en zal door de moordende concurrentie te weinig opleveren.

Bedankt voor je reactie Garmtz, wij zijn het geloof ik wel eens :-)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

lynch1979

Heren,

Waar ik op reageerde was dat het "instapmodel" zo rond de €6000,- kost wat een hoop geld is, en dat is niet voor iedereen weggelegd.

En zijn goedkopere alternatieven, die zeker niet minder klinken.
Maar dan nog blijft het de keuze waar je je geld aan uit wilt geven.

Ik zelf heb Linn gehoord en ik vind het te lief klinken, neemt niet weg dat het erg mooi gemaakt is en zeker niet slecht klinkt.

En JJ wat heeft Henk hiermee te maken?


Deleted Member 2

Quote from: garmtz on September 24, 2014, 11:04:32
De anti-BB&G hetze kan ik gelukkig steeds beter van me afzetten, maar leuk is anders. Ik vind het onnodig, kwetsend en ondankbaar.

Het valt mij op hoe verbeten je de laatste tijd reageert en ook nu weer zelfs als bbeng niet vermeld is.

Verder laat ik de opmerking voor wat het is.

Ook de opmerking van JJ is niet fris, maar prima.


Joris1971

Quote from: Onder013 on September 24, 2014, 11:26:01
Het valt mij op hoe verbeten je de laatste tijd reageert en ook nu weer zelfs als bbeng niet vermeld is.

Verder laat ik de opmerking voor wat het is.

Ook de opmerking van JJ is niet fris, maar prima.

Heb je zelf niet in de gaten hoe jij uit de hoek kunt komen?

Robiwan

Kan mijnheer Akkermans even ingrijpen dit krijgt een hoog IS gehalte :omg: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz


Quote from: Onder013 on September 24, 2014, 11:26:01
Het valt mij op hoe verbeten je de laatste tijd reageert en ook nu weer zelfs als bbeng niet vermeld is.

Verder laat ik de opmerking voor wat het is.

Ook de opmerking van JJ is niet fris, maar prima.

Ik noem jou zelf nergens persoonlijk, maar mij valt het op dat jij zo verbeten reageert. Dat er grappen en opmerkingen richting ons worden gemaakt, is een feit. Vreemd dat jou dat niet is opgevallen.

Mitch--

Quote from: lynch1979 on September 24, 2014, 11:23:32
Heren,

Waar ik op reageerde was dat het "instapmodel" zo rond de €6000,- kost wat een hoop geld is, en dat is niet voor iedereen weggelegd.

En zijn goedkopere alternatieven, die zeker niet minder klinken.
Maar dan nog blijft het de keuze waar je je geld aan uit wilt geven.

Ik zelf heb Linn gehoord en ik vind het te lief klinken, neemt niet weg dat het erg mooi gemaakt is en zeker niet slecht klinkt.

En JJ wat heeft Henk hiermee te maken?

Kijk das een goed argument, want het komt natuurlijk allemaal neer op persoonlijke smaak, en dat is ook iets wat te vaak vergeten word in de welles niets discussie en die loopt dan automatisch uit de hand, kijk maar op de afgelopen pagina's hèhè
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on September 24, 2014, 11:30:38
Ik noem jou zelf nergens persoonlijk, maar mij valt het op dat jij zo verbeten reageert. Dat er grappen en opmerkingen richting ons worden gemaakt, is een feit. Vreemd dat jou dat niet is opgevallen.

Dat is mij wel degelijk opgevallen.

Je kent mijn standpunt over het vermengen van belangen op een forum voor en door liefhebbers. Verder laat ik het daar maar bij.

Joris1971

#1239
Quote from: Onder013 on September 24, 2014, 11:45:17
Dat is mij wel degelijk opgevallen.

Je kent mijn standpunt over het vermengen van belangen op een forum voor en door liefhebbers. Verder laat ik het daar maar bij.

ik denk dat er veel mensen gebruik maken vd kennis van Garmt (BB&G), hij is altijd bereidt je een gedegen onderbouwd antwoord te geven.

Deleted Member 2

#1240
Quote from: Joris1971 on September 24, 2014, 11:54:43
ik denk dat er veel mensen gebruik maken vd kennis van Garmt (BB&G), hij is altijd bereidt je een gedegen onderbouwd antwoord te geven.

helemaal eens, maar dat doet niets af van mijn opvatting.

evilniek

Quote from: garmtz on September 24, 2014, 11:04:32
De anti-BB&G hetze kan ik gelukkig steeds beter van me afzetten, maar leuk is anders. Ik vind het onnodig, kwetsend en ondankbaar.

Off-topic: Wat mij betreft niks anders dan lof over BB&G, nog nooit zo'n goeie service mogen ervaren.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bama

#1242
Vindt het erg vervelend worden hoe mensen hier tegen elkaar reageren of op de man spelen, is een kleine groep maar ze posten wel veel, erg jammer.
Mooi toch dat je kan streamen voor een paar centen en dat je er dan ook nog blij mee bent en mooi dat er ook spullen zijn in een andere prijsklasse waar anderen weer blij mee zijn.

Stoppen met oordelen en elkaar wat meer in hun waarde laten zou wel prettig zijn.

advr

Man, man, man, waar zijn we mee bezig!

Het is zo makkelijk om overal negatief over te zijn en tegen alles en iedereen aan te schoppen. Laten we blij zijn dat Garmt, met al zijn enthousiasme/kennis/diepgang op dit forum aanwezig is. Natuurlijk is er op de achtergrond een bedrijf wat gerund moet worden maar dat neemt niet weg dat hij, naar mijn bescheiden mening,  oprecht reageert. Hij kan toch ook niets doen dat Linn gewoon duur is. Alles boven het maaiveld heeft zijn prijs. De meesten van ons op dit forum zijn de massa ontstegen en dat heeft zijn prijs.

Het getuigt van generlei niveau en intelligentie om elkaar zo negatief te benaderen. Zie de wereld eens positief, er gaat een wereld voor je open. Respecteer elkaar, geef elkaar de ruimte en geniet van alles, het kan zo voorbij zijn.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Klout10

Mee eens, dit moet stoppen...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Joris1971

idd laten we stoppen met dit gemekker

garmtz

Quote from: Onder013 on September 24, 2014, 12:08:14
helemaal eens, maar dat doet niets af van mijn opvatting.

Genoteerd en respecteer ik.

Deleted Member 2


R

Quote from: garmtz on September 23, 2014, 21:33:33
Het betekent dat het signaal digitaal blijft tot in de speaker... Oftewel, een file op de NAS gaat in file-vorm naar de Exakt DSM, wordt daar omgezet in digitaal geluid, dat via een Ethernet kabel naar de speakers gaat, alwaar het signaal digitaal de volgende bewerkingen ondergaat:

- Compensatie voor afwijkingen van de drivers (3K driver array wordt per speaker gemeten in de fabriek)
- Tijdscompensatie tussen de drivers onderling
- Crossovers voor alle drivers
- Aanpassingen aan de kamer (staande golven onderdrukking)
- Optioneel een aanpassing van de plek in de kamer, als dat niet de perfecte plek (volgens 'tune dem' bepaald) is
- D/A omzetting per driver (per driver dus een D/A omzetter)
- Versterking per driver (per driver dus een versterker)

Onderstaande video's leggen het veel beter uit...

http://vimeo.com/75019055
http://vimeo.com/75019056

En gewoon een keer op een Exakt show komen, dan vertellen we er nog veel meer over! De shows zijn vrij toegankelijk en iedereen is welkom!

Soms mis je de like knop ;)

Staaled

Linn is meer dan welk ander merk dat ik ken zowel aan audiofiel als lifestyle georienteerden te slijten.
Groot gebruiksgemak ,redelijk innovatief en prima service icm met kwaliteit in weergave en (compacte) uitvoering maken dit mogelijk.

Het is zeker aan de prijs, maar bovenstaande kan slechts een enkele fabrikant ( ook nog eens in eigen beheer/faciliteit) en dan praat je onmiddelijk over dezelfde prijsklasse.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)