Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Klout10 on September 23, 2014, 22:17:03
Ben ik met je eens. In tegenstelling tot een aantal jaren geleden heeft Linn niet echt een 'instap' serie meer. En dan laat ik de Kiko buiten beschouwing...

Hoezo hebben ze geen instap meer? Het is niet dat de Majik serie gediscontinueerd is... Een aantal jaren geleden was Majik net zo duur...

Klout10

Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen Garmt. De Linn Kiko buiten beschouwing gelaten start Linn volgens mij met een Majik DSM en Majik 109. Deze komen incl. bekabeling en een NAS al snel richting de EUR 6.000. Sorry, maar dit kan ik echt geen instap meer noemen. Op het moment dat ik op bijvoorbeeld verjaardagen de voordelen van een goede hifi set promoot kan ik mensen niet echt enthousiast krijgen om zo'n smak geld ineens neer te leggen... En er dan bij te vertellen dat je ook nog kunt upgraden :D

In de jaren '90 had Linn producten vanaf een heel andere prijs stelling. Met de toenmalige Majik (LK) en Mimik CD speler en een stel Tukans had je een heel behoorlijke set voor de helft van dat geld.

Naim heeft hier met bijvoorbeeld de Uniti serie bijvoorbeeld een prima alternatief...

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Robiwan

Quote from: Klout10 on September 24, 2014, 07:52:36
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen Garmt. De Linn Kiko buiten beschouwing gelaten start Linn volgens mij met een Majik DSM en Majik 109. Deze komen incl. bekabeling en een NAS al snel richting de EUR 6.000. Sorry, maar dit kan ik echt geen instap meer noemen. Op het moment dat ik op bijvoorbeeld verjaardagen de voordelen van een goede hifi set promoot kan ik mensen niet echt enthousiast krijgen om zo'n smak geld ineens neer te leggen... En er dan bij te vertellen dat je ook nog kunt upgraden :D

In de jaren '90 had Linn producten vanaf een heel andere prijs stelling. Met de toenmalige Majik (LK) en Mimik CD speler en een stel Tukans had je een heel behoorlijke set voor de helft van dat geld.

Naim heeft hier met bijvoorbeeld de Uniti serie bijvoorbeeld een prima alternatief...

klopt maar ook bij naim bij je voor de 5si instapserie met een paar mooie speakers erbij 3000 euro, 6600 gulden! kwijt.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

lynch1979

Quote from: LPlover on September 24, 2014, 08:49:45
klopt maar ook bij naim bij je voor de 5si instapserie met een paar mooie speakers erbij 3000 euro, 6600 gulden! kwijt.

Dat is dan altijd nog de helft  ;)

Klout10

Quote from: lynch1979 on September 24, 2014, 08:55:30
Dat is dan altijd nog de helft  ;)

Precies, dat bedoel ik dus!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Robiwan

Quote from: lynch1979 on September 24, 2014, 08:55:30
Dat is dan altijd nog de helft  ;)

klopt maar nog steeds een hoop geld!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: Klout10 on September 24, 2014, 07:52:36
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen Garmt. De Linn Kiko buiten beschouwing gelaten start Linn volgens mij met een Majik DSM en Majik 109. Deze komen incl. bekabeling en een NAS al snel richting de EUR 6.000. Sorry, maar dit kan ik echt geen instap meer noemen. Op het moment dat ik op bijvoorbeeld verjaardagen de voordelen van een goede hifi set promoot kan ik mensen niet echt enthousiast krijgen om zo'n smak geld ineens neer te leggen... En er dan bij te vertellen dat je ook nog kunt upgraden :D

In de jaren '90 had Linn producten vanaf een heel andere prijs stelling. Met de toenmalige Majik (LK) en Mimik CD speler en een stel Tukans had je een heel behoorlijke set voor de helft van dat geld.

Naim heeft hier met bijvoorbeeld de Uniti serie bijvoorbeeld een prima alternatief...

Tsja tijden veranderen in mijn ogen, en moet een merk altijd maar een instap serie willen hebben? Volgens mij ligt het niet aan de verkoopcijfers van Linn want de Majik is mega populair, en ja het blijft een hoop geld, maar kan Linn al zn ideeën en techniek dan nog wel kwijt in iets dat dan een label heeft tot instapper?
In mijn ogen krijg je voor dat geld er ook veel voor terug, en als je op dit niveau muziek wil draaien dan ga je sowieso al diep in de buidel tasten dus dan is 6000 euro in mijn ogen (natuurlijk een hele smak geld) maar relatief gezien kan je het nog veel gekker maken.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Quote from: Klout10 on September 24, 2014, 07:52:36
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen Garmt. De Linn Kiko buiten beschouwing gelaten start Linn volgens mij met een Majik DSM en Majik 109. Deze komen incl. bekabeling en een NAS al snel richting de EUR 6.000. Sorry, maar dit kan ik echt geen instap meer noemen. Op het moment dat ik op bijvoorbeeld verjaardagen de voordelen van een goede hifi set promoot kan ik mensen niet echt enthousiast krijgen om zo'n smak geld ineens neer te leggen... En er dan bij te vertellen dat je ook nog kunt upgraden :D


Een nas en bekabeling heb je voor andere niet linn systemen ook nodig hoor.

Buiten de ls bekabeling heb je verder geen enkele interlink of exotisch netsnoer nodig.
Ja en dan stream je op goed niveau... Oh nee nu krijg ik natuurlijk weer de aanval van Squeezebox fanataten die zeggen dat dat net zo goed presteert maar ze vergeten de dure dac, netsnoer en kabels die erbij komen,

lynch1979

#1208
Quote from: Joris1971 on September 24, 2014, 09:57:07
Een nas en bekabeling heb je voor andere niet linn systemen ook nodig hoor.

Buiten de ls bekabeling heb je verder geen enkele interlink of exotisch netsnoer nodig.
Ja en dan stream je op goed niveau... Oh nee nu krijg ik natuurlijk weer de aanval van Squeezebox fanataten die zeggen dat dat net zo goed presteert maar ze vergeten de dure dac, netsnoer en kabels die erbij komen,

Dan ben nog maximaal maar een derde kwijt  ;)....en nee ik heb geen SBT.

Klout10

Ik probeer alleen maar aan te geven dat het prijsniveau van Linn - in vergelijking met de tijd dat Linn nog de LK doosjes produceerde - omhoog is gegaan; niet meer, niet minder...

Dit zal ongetwijfeld een bewuste keus zijn van het management, maar maakt het mijns inziens voor nieuwe linn adepten moeilijker om aan boord te komen. Er zijn dagen bij dat ik dit soort bedragen niet in m'n achterzak heb ;-)

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

newday

Quote from: Klout10 on September 24, 2014, 07:52:36
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen Garmt. De Linn Kiko buiten beschouwing gelaten start Linn volgens mij met een Majik DSM en Majik 109. Deze komen incl. bekabeling en een NAS al snel richting de EUR 6.000. Sorry, maar dit kan ik echt geen instap meer noemen. Op het moment dat ik op bijvoorbeeld verjaardagen de voordelen van een goede hifi set promoot kan ik mensen niet echt enthousiast krijgen om zo'n smak geld ineens neer te leggen... En er dan bij te vertellen dat je ook nog kunt upgraden :D

In de jaren '90 had Linn producten vanaf een heel andere prijs stelling. Met de toenmalige Majik (LK) en Mimik CD speler en een stel Tukans had je een heel behoorlijke set voor de helft van dat geld.

Naim heeft hier met bijvoorbeeld de Uniti serie bijvoorbeeld een prima alternatief...

Vergeet ook de Sneaky DSM niet, scheelt toch weer ongeveer €1500 met de Majik DSM  ;)

frank2

#1211
Quote from: Joris1971 on September 24, 2014, 09:57:07
Een nas en bekabeling heb je voor andere niet linn systemen ook nodig hoor.

Buiten de ls bekabeling heb je verder geen enkele interlink of exotisch netsnoer nodig.
Ja en dan stream je op goed niveau... Oh nee nu krijg ik natuurlijk weer de aanval van Squeezebox fanataten die zeggen dat dat net zo goed presteert maar ze vergeten de dure dac, netsnoer en kabels die erbij komen,
De touch kost 150 euro, dure netsnoer 130 en de dure dac 400 euro en interlink 110. Vlgs mij is dat toch echt aanmerkelijk minder dan   de kosten voor een streamer van linn die niet beter klinkt. Merk is gewoon veels te duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

#1212
Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:37:28
De touch kost 150 euro, dure netsnoer 130 en de dure dac 400 euro en interlink 110. Vlgs mij is dat toch echt aanmerkelijk minder dan   de kosten voor een streamer van linn die niet beter klinkt. Merk is gewoon veels te duur. Zal wel een flinke marge op zitten voor de audiodealer.

Jouw mening, ik heb het er graag voor betaald en ben af van al dat kabelgezeur, ik vind het voor de kwaliteit verre van duur en ALLES zit nu in 1 doos ipv 20 verschillende kastjes met alle onrust die er vervolgens van komt

Toevoeging: ik lok geen discussie uit, heb ik ook geen zin in want die loopt toch op niks uit, ieder zn meug, ik ben blij met de Linn jullie met de SBT, laten we er tevreden mee zijn.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

#1213
Quote from: Mitch-- on September 24, 2014, 10:46:22
Jouw mening, ik heb het er graag voor betaald en ben af van al dat kabelgezeur, ik vind het voor de kwaliteit verre van duur en ALLES zit nu in 1 doos ipv 20 verschillende kastjes met alle onrust die er vervolgens van komt

De kwaliteit van Touch is net zo goed is uit onafhankelijke testen naar voren gekomen en je hebt  1 kastje extra geen 20. Onrust is helemaal kolder, slechts paar freaks gaan tot het uiterste, de meeste nemen iets goeds en klaar. Maar ja als je graag paar duizend euro's extra wilt betalen voor hetzelfde wat onder de 1000 euro blijft,  is dat je goed recht.


Ik wil ook geen discussie, maar ik snap werkelijk niet waarom iedereen naar Linn kijkt, misschien omdat BB&G dat promoot? Er zijn vele andere merken . Als ik naar een Maijk kijk hoef ik het voor de looks in ieder geval niet te kopen, ziet er goedkoop en saai uit. Het zal zeker goed klinken twijfel ik ook niet aan, alleen 2000 euro vind ik veel geld, er zijn dan ook andere merken waar je niets over hoort.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:51:26
De kwaliteit van Touch is net zo goed is uit onafhankelijke testen naar voren gekomen en je hebt  1 kastje extra geen 20. Onrust is helemaal kolder, slechts paar freaks gaan tot het uiterste, de meeste nemen iets goeds en klaar. Maar ja als je graag paar duizend euro's extra wilt betalen voor hetzelfde wat onder de 1000 euro blijft,  is dat je goed recht. De audiodealer lacht zich krom......

Laten we er geen welles nietes discussie van maken, maja daar is nu de aanzet toch weer voor gegeven :( maar met alle respect frank2, ik zou me als audiodealer kapot lachen als iemand speelt met de waanzinnige ev waar jij mee speel, en vervolgens hoor dat de ev niet te bron krijgt die ie eigenijk verdient, maja just my 2 cents
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:51:26
De kwaliteit van Touch is net zo goed is uit onafhankelijke testen naar voren gekomen en je hebt  1 kastje extra geen 20. Onrust is helemaal kolder, slechts paar freaks gaan tot het uiterste, de meeste nemen iets goeds en klaar. Maar ja als je graag paar duizend euro's extra wilt betalen voor hetzelfde wat onder de 1000 euro blijft,  is dat je goed recht. De audiodealer lacht zich krom......


Ik wil ook geen discussie, maar ik snap werkelijk niet waarom iedereen naar Linn kijkt, misschien omdat BB&G dat promoot? Er zijn vele andere merken . Als ik naar een Maijk kijk hoef ik het voor de looks in ieder geval niet te kopen, ziet er goedkoop en saai uit. Het zal zeker goed klinken twijfel ik ook niet aan, alleen 2000 euro vind ik veel geld, er zijn dan ook andere merken waar je niets over hoort.

Je hebt te veel tijd met Henk doorgebracht...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:51:26
Ik wil ook geen discussie, maar ik snap werkelijk niet waarom iedereen naar Linn kijkt, misschien omdat BB&G dat promoot? Er zijn vele andere merken . Als ik naar een Maijk kijk hoef ik het voor de looks in ieder geval niet te kopen, ziet er goedkoop en saai uit. Het zal zeker goed klinken twijfel ik ook niet aan, alleen 2000 euro vind ik veel geld, er zijn dan ook andere merken waar je niets over hoort.

Linn is gewoon populair, en niemand loopt er mee te koop, het heeft alleen voor jouw, zo blijkt, een soort van magnetische aantrekkingskracht op het moment dat er WEL iets positiefs over word gezegd, en vervolgens heeft dat weer een negatieve weerslag. En op het hele forum gaat het in het Linn topic er eigenlijk alleen om, maja daar is het het Linn topic ook voor in mijn ogen. En als je dat niet wil lezen, lees dit topic dan niet dan komt ook niet steeds dezelfde discussie weer terug.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

#1217
Quote from: Mitch-- on September 24, 2014, 10:56:26
Laten we er geen welles nietes discussie van maken, maja daar is nu de aanzet toch weer voor gegeven :( maar met alle respect frank2, ik zou me als audiodealer kapot lachen als iemand speelt met de waanzinnige ev waar jij mee speel, en vervolgens hoor dat de ev niet te bron krijgt die ie eigenijk verdient, maja just my 2 cents

Aangezien de Linn net zo goed speelt als de touch; een Linn is dus geen goede bron? beetje kortzichtig deze opmerking. Maar door M&G weet ik nu wel dat de bron hier een verbetering behoefd wat met marginale middelen als een betere voeding al voor elkaar is.  Ik heb een zware EV dat klopt, voor mijn speakers een must. Maar je bent hier nooit geweest dus is het moeilijk te beoordelen hoe het klinkt. Mensen die wel geweest zijn hebben een andere mening.

Maar ik zal hier niet verder gaan, dit is het linn topic.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 10:51:26
De kwaliteit van Touch is net zo goed is uit onafhankelijke testen naar voren gekomen en je hebt  1 kastje extra geen 20. Onrust is helemaal kolder, slechts paar freaks gaan tot het uiterste, de meeste nemen iets goeds en klaar. Maar ja als je graag paar duizend euro's extra wilt betalen voor hetzelfde wat onder de 1000 euro blijft,  is dat je goed recht. De audiodealer lacht zich krom......


Zegt de GROOTSTE FREAK van het forum...

Mitch--

Quote from: frank2 on September 24, 2014, 11:03:16
Aangezien de Linn net zo goed speelt als de touch; een Linn is dus geen goede bron? beetje kortzichtig deze opmerking. Maar door M&G weet ik nu wel dat de bron hier een verbetering behoefd wat met marginale middelen als een betere voeding al voor elkaar is.  Ik heb een zware EV dat klopt, voor mijn speakers een must. Maar je bent hier nooit geweest dus is het moeilijk te beoordelen hoe het klinkt. Mensen die wel geweest zijn hebben een andere mening.

Waar haal je dat nou weer vandaan ?!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


Quote from: Jumping Jack on September 24, 2014, 10:57:32
Je hebt te veel tijd met Henk doorgebracht...

De anti-BB&G hetze kan ik gelukkig steeds beter van me afzetten, maar leuk is anders. Ik vind het onnodig, kwetsend en ondankbaar.

Broem

Mooie discussie bovenstaand. Een discussie die met veel gemak over andere consumptie goederen te voeren is. Denk bv aan auto's. Voor de een 'n vervoermiddel voor de ander een statussymbool. Natuurlijk komt er een kwaliteitsvraag om de hoek kijken. Duurzaamheid, gebruiksgemak, afschrijving enz spelen ook een factor. Staat voorop dat er een markt voor is. Ik vind ook dat Linn zich langzaam aan richting die niche markt beweegt. Daar zal vast en zeker veel marktonderzoek aan ten grondslag liggen. Zullen ze zich hierdoor uit de markt prijzen! Schat in dat dat goed gevolg gaat worden en gebruikte technieken in zo'n geval in goedkopere modellen terugkeren. Een Ferrari blijft toch een van de mooiste auto's die er is. Onbereikbaar maar als liefhebber (dat zijn we volgens mij allemaal op dit forum) blijft een 'no cost' apparaat smullen om te zien. Exclusief en een referentie voor veel andere apparatuur. Maar ook dat is subjectief, ik weet 't.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

frank2

Quote from: garmtz on September 24, 2014, 11:04:32
De anti-BB&G hetze kan ik gelukkig steeds beter van me afzetten, maar leuk is anders. Ik vind het onnodig, kwetsend en ondankbaar.

Garmt is ben zeker niet anti BB&G, ik geloof en weet zeker dat jullie expertise zeer goed is.
Jullie service is ook goed wat ik zoal lees.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: Broem on September 24, 2014, 11:04:47
Mooie discussie bovenstaand. Een discussie die met veel gemak over andere consumptie goederen te voeren is. Denk bv aan auto's. Voor de een 'n vervoermiddel voor de ander een statussymbool. Natuurlijk komt er een kwaliteitsvraag om de hoek kijken. Duurzaamheid, gebruiksgemak, afschrijving enz spelen ook een factor. Staat voorop dat er een markt voor is. Ik vind ook dat Linn zich langzaam aan richting die niche markt beweegt. Daar zal vast en zeker veel marktonderzoek aan ten grondslag liggen. Zullen ze zich hierdoor uit de markt prijzen! Schat in dat dat goed gevolg gaat worden en gebruikte technieken in zo'n geval in goedkopere modellen terugkeren. Een Ferrari blijft toch een van de mooiste auto's die er is. Onbereikbaar maar als liefhebber (dat zijn we volgens mij allemaal op dit forum) blijft een 'no cost' apparaat smullen om te zien. Exclusief en een referentie voor veel andere apparatuur. Maar ook dat is subjectief, ik weet 't.

Ik denk dat dat een voorbarige conclusie is die nergens houvast heeft.

Kijk eens naar de Meridian DSP systemen, mega populair en zeer kostbaar, tsja het zal ook wel in die niche passen die toch aan terrein aan het winnen is.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'