Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: LPlover on September 17, 2014, 08:15:35
Is dat goed of slecht?

Ze klinken in ieder geval fantastisch, dus slecht kan het niet echt zijn ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Quote from: Klout10 on September 17, 2014, 08:37:00
Ideaal lijkt mij!

toch een soort van draaien aan de knoppen en aantasting van oorspronkelijk signaal, of zie ik het nu te veel zwart/wit?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: LPlover on September 17, 2014, 09:58:56
toch een soort van draaien aan de knoppen en aantasting van oorspronkelijk signaal, of zie ik het nu te veel zwart/wit?

Wat ik van Garmt heb begrepen, correct me if i am wrong, werkt het net wat anders dan een 'echte' dsp waardoor het signaal dus minder word aangetast
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Broem

Iemand een idee/indicatie wat ik voor een Linn Akito MK1 toonarm kan vragen (incl originele toonarm kabel - zonder element) Arm (bearings) is absoluut in perfecte staat. Ben eerste eigenaar. Heb een geinteresseerde maar heb geen idee. Iemand?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

garmtz


Quote from: Broem on September 17, 2014, 10:15:08
Iemand een idee/indicatie wat ik voor een Linn Akito MK1 toonarm kan vragen (incl originele toonarm kabel - zonder element) Arm (bearings) is absoluut in perfecte staat. Ben eerste eigenaar. Heb een geinteresseerde maar heb geen idee. Iemand?

300 Euro?

Broem

Quote from: garmtz on September 17, 2014, 11:18:14
300 Euro?

OK. Las forse bedragen op E-bay maar dit is toch nog een aardig bedrag. Bedankt voor de indicatie, ik heb een richtlijn.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Joris1971

Heren van BB&G wanneer komt er bij jullie de Pink Floyd Linn Lounge?

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 17:35:11
Heren van BB&G wanneer komt er bij jullie de Pink Floyd Linn Lounge?

Geen idee. ;). We hebben eerst nog een andere show voor Linn op 23 oktober...

Rudi64

#1183
Nieuwe Linn producten...
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=28139&pid=333963#pid333963
Zoals te verwachten was.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Klout10

Tsja, toch wel een fraaie ontwikkeling hoor ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Rudi64

Quote from: Klout10 on September 23, 2014, 19:31:17
Tsja, toch wel een fraaie ontwikkeling hoor ...

Dat is waar,maar ik had meer iets in Majik prijsklasse verwacht..
Ik hou mijn hart vast over de prijzen...ik vind dat Linn meer en meer op de hogere prijsklasse begint te mikken en daarom minder toegankelijk word.. :unhappy:
Als ik wil overschakelen naar Exakt,moet ik een Exakt dsm aanschaffen met eventueel tunebox of Akudorik..:sly:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Joris1971

Ik denk dat Linn altijd wel gericht zal zijn en blijven op de Majik serie.

garmtz

Majik komt misschien ook nog wel...

Mitch--

Quote from: garmtz on September 23, 2014, 21:20:54
Majik komt misschien ook nog wel...

verwacht ik eigenlijk ook wel! Maja in de prijsklasse moeilijk te overteffen igg!  :bigsmile:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Quote from: garmtz on September 23, 2014, 21:20:54
Majik komt misschien ook nog wel...

Wat houdt dat nieuwe systeem nu exact in Garmt?

garmtz

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 21:22:43
Wat houdt dat nieuwe systeem nu exact in Garmt?

Het betekent dat het signaal digitaal blijft tot in de speaker... Oftewel, een file op de NAS gaat in file-vorm naar de Exakt DSM, wordt daar omgezet in digitaal geluid, dat via een Ethernet kabel naar de speakers gaat, alwaar het signaal digitaal de volgende bewerkingen ondergaat:

- Compensatie voor afwijkingen van de drivers (3K driver array wordt per speaker gemeten in de fabriek)
- Tijdscompensatie tussen de drivers onderling
- Crossovers voor alle drivers
- Aanpassingen aan de kamer (staande golven onderdrukking)
- Optioneel een aanpassing van de plek in de kamer, als dat niet de perfecte plek (volgens 'tune dem' bepaald) is
- D/A omzetting per driver (per driver dus een D/A omzetter)
- Versterking per driver (per driver dus een versterker)

Onderstaande video's leggen het veel beter uit...

http://vimeo.com/75019055
http://vimeo.com/75019056

En gewoon een keer op een Exakt show komen, dan vertellen we er nog veel meer over! De shows zijn vrij toegankelijk en iedereen is welkom!

Joris1971

Ok, dat verduidelijkt de boel, dank je Garmt.

Mitch--

Wat mij vooral opviel aan het Exakt systeem is de enorme controle, echt enorm, ik heb nog nooit zoiets gehoord! Een dedicated op de speakerunit gebouwde versterker per speakerunit klinkt als extreem maar man man, dit is het 'simpelste' meest 'complexe' systeem dat ik ooit gehoord heb! Twee speakers en een Exakt unit, wauw  :inlove:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Het is dus een dsm systeem, all in one, correct me if I am wrong.

Mitch--

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 21:51:29
Het is dus een dsm systeem, all in one, correct me if I am wrong.

ja, versterker zit alleen in de speakers en niet in een systeem zoals de mdsm
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Een echt active speaker systeem dus zoals bij Meridian...

garmtz

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 21:55:19
Een echt active speaker systeem dus zoals bij Meridian...

Als je mijn beschrijving had begrepen, was deze vraag overbodig geweest... :)  Maar inderdaad: een volledig actief systeem, zoals bij Meridian. Maar niet alleen actief, ook volledig digitaal tot in de speaker. De signaalweg van de uitgang van de DAC (in de speakers dus!) naar eindpunt versterker is een paar centimeter hoogstens. Geen kans dus voor enige analoge verlechtering door interlinks, luidsprekerkabels, analoge filters, etc. etc.

Kijk de video's!

Klout10

Quote from: Rudi64 on September 23, 2014, 19:42:14
Dat is waar,maar ik had meer iets in Majik prijsklasse verwacht..
Ik hou mijn hart vast over de prijzen...ik vind dat Linn meer en meer op de hogere prijsklasse begint te mikken en daarom minder toegankelijk word.. :unhappy:
Als ik wil overschakelen naar Exakt,moet ik een Exakt dsm aanschaffen met eventueel tunebox of Akudorik..:sly:

Ben ik met je eens. In tegenstelling tot een aantal jaren geleden heeft Linn niet echt een 'instap' serie meer. En dan laat ik de Kiko buiten beschouwing...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Joris1971

Quote from: garmtz on September 23, 2014, 22:12:38
Als je mijn beschrijving had begrepen, was deze vraag overbodig geweest... :)  Maar inderdaad: een volledig actief systeem, zoals bij Meridian. Maar niet alleen actief, ook volledig digitaal tot in de speaker. De signaalweg van de uitgang van de DAC (in de speakers dus!) naar eindpunt versterker is een paar centimeter hoogstens. Geen kans dus voor enige analoge verlechtering door interlinks, luidsprekerkabels, analoge filters, etc. etc.

Kijk de video's!

Het was geen vraag Garmt.  ;D

garmtz

#1199
Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 22:19:55
Het was geen vraag Garmt.  ;D

Nouja, het kwam toch over als een soort vraag om bevestiging... ;)