Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Songcast werkt ook samen met een Raspberry/ARM Linux als je daar MPD en Mplayer op installeert.
Heb het werkend gekregen alleen is de rekenkracht van de Raspberry niet zo groot dat hij in sync blijft. Dat is overigens niet altijd erg.

Blijft leuk dit soort dingen uit te proberen. :music:

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Achiel

Gisteren en vandaag minimserver vs synology audio station vergeleken. Is toch overduidelijk dat minimserver beter klinkt. Geluid is ruimtelijker en meer gedetailleerder. Vind het voornamelijk bij stemmen goed waar te nemen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

clockwork

Helemaal mee eens. Ik moest in het begin wennen aan de 'scherpere' klanken ten opzichte van Twonky, maar nu wil ik niets anders meer.  :headbanging:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kerkhoffd

Toch maar eens in opnieuw in verdiepen dan. Tot nu toe ben ik afgehaakt omdat het me wat te ingewikkeld leek het geïnstalleerd te krijgen op mijn QNAP NAS.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

garmtz

Dat is met de nieuwste versie van de QNAP software een makkie... Of heb je een oudere NAS.

clockwork

Ik weet niet of mijn NAS als 'ouder' kwalificeert, maar op mijn TS-410 was het installeren een makkie. En dat terwijl ik een paar jaar geleden met Logitech Media Server toch wel enige tijd aan het stoeien/klooien :devil: ben geweest. 

Als je de beschrijving op de site van Minim goed volgt, ben je binnen een half uurtje klaar.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kerkhoffd

Mijn QNAP (119 Pro II) is een paar jaar oud, maar zit in het lijstje waarbij je handmatig moet installeren. Heb er weinig verstand van dus ben terughoudend om aan mijn huidige werkende configuratie te gaan sleutelen. Duurde al even voordat ik Twonky aan de praat had.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rudi64

#1032
Quote from: Kerkhoffd on July  1, 2014, 16:03:51
Mijn QNAP (119 Pro II) is een paar jaar oud, maar zit in het lijstje waarbij je handmatig moet installeren. Heb er weinig verstand van dus ben terughoudend om aan mijn huidige werkende configuratie te gaan sleutelen. Duurde al even voordat ik Twonky aan de praat had.

In de laatste firmware van Qnap zijn nu recent Java en  Minimserver toegevoegd als QPKG die ondersteund word door Qnap.
Gewoon open klikken en op je pc of mac Minimwatch installeren en de instellingen doen.
Let wel op dat je eerst Java opent of anders werkt Minim niet....
Ik zou het wel eens proberen,echt de moeite... :satisfied:

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=27284
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Achiel

Minimserver installeren is even half uurtje puzzelen, mocht je er niet direct uitkomen kun je hier je vraag stellen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Kerkhoffd

Dank je Rudi64 en Achiel. Ga het snel proberen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Klout10

Quote from: Achiel on June 30, 2014, 17:28:06
Gisteren en vandaag minimserver vs synology audio station vergeleken. Is toch overduidelijk dat minimserver beter klinkt. Geluid is ruimtelijker en meer gedetailleerder. Vind het voornamelijk bij stemmen goed waar te nemen.

Achiel, Ik zie dat jij eenzelfde set hebt als ik op dit moment voor ogen heb. Vandaar de volgende vragen: Bevalt de Synology NAS? Hoe staan bij jou de Majik 109 opgesteld?

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Achiel

De synology nas werkt perfect. Hoewel Linn zelf Qnap aanraad is er geen enkele reden om niet voor een synology te gaan in mijn ogen.

Opstelling:

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

mradem

Bij mij werkt minimserver ook prima op mijn synology. Installeren is met de guides op internet ook niet zo lastig

Kerkhoffd

Ik krijg minimserver vanavond nog niet geïnstalleerd op mijn Qnap NAS. Eerst firmware ge-update. Daarna. Java-ARM geïnstalleerd en gecheckt of het draait, maar de Minimserver plug-in blijft bij installatie hangen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Na contact met Qnap een nieuwere firmware-versie toegemaild gekregen. Na deze upgrade ging installeren van minimserver zonder problemen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

clockwork

Quote from: Kerkhoffd on July  2, 2014, 14:39:50
Na contact met Qnap een nieuwere firmware-versie toegemaild gekregen. Na deze upgrade ging installeren van minimserver zonder problemen.

Goed zo. En hoor je verschil?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kerkhoffd

Ga ik nog ervaren. Deze week wordt er parket gelegd in de woonkamer. Mijn set staat dus tijdelijk veilig opgeslagen op mijn werkkamer. Zondag is alles weer beloopbaar. Dan ga ik het meemaken. Meteen ook een leiding en kabel getrokken naar de meterkast voor een aparte audiogroep. Is dat ook alvast voorbereid.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Dat zijn mooie plannen

Kerkhoffd

Tja het was nu of nooit. In zo'n nieuwe vloer boor ik niet botweg gaten. Heb ik meteen ruzie met mijn vrouw (en terecht). En was nog leuk om zelf te doen ook. Weer geen geld over voor een mooie Akurate DS, maar hoop dat dat er ook nog een keer van komt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Ben bang dat ik wat hulp nodig heb om mijn Linn met cat7 aan de praat te krijgen. Vanwege het leggen van een parketvloer heb ik mijn set een ruime week moeten afkoppelen en opslaan. De gelegenheid genomen om de cat5e kabels te vervangen door cat7. Daarnaast nog een kabel getrokken door de kruipruimte voor een aparte audiogroep die ik later nog ga aansluiten op de stoppenkast.

Na de berichten over Minimserver heb ik deze geïnstalleerd en was benieuwd of ik het verschil met Twonky ging horen. Vandaag was het zover en heb ik mijn set weer aangesloten, maar wat ik ook doe, de Majik DS wil geen contact meer maken met het netwerk als ik de cat7 kabel gebruik. In Konfig zie ik de Linn Majik DS ook niet meer. Bij opstarten branden er geen lampjes bij de netwerkverbinding op de switch en de Majik DS.

Alles al in de goede volgorde uit- en daarna ingeschakeld. Maar ook dat mag niet baten.

Ver vang ik de cat7 kabel door de cat5e kabel dan is er geen probleem en vindt de DS het netwerk wel. Iemand die me hier met tips verder kan helpen?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rudi64

Quote from: Kerkhoffd on July  6, 2014, 18:34:23
Ben bang dat ik wat hulp nodig heb om mijn Linn met cat7 aan de praat te krijgen. Vanwege het leggen van een parketvloer heb ik mijn set een ruime week moeten afkoppelen en opslaan. De gelegenheid genomen om de cat5e kabels te vervangen door cat7. Daarnaast nog een kabel getrokken door de kruipruimte voor een aparte audiogroep die ik later nog ga aansluiten op de stoppenkast.

Na de berichten over Minimserver heb ik deze geïnstalleerd en was benieuwd of ik het verschil met Twonky ging horen. Vandaag was het zover en heb ik mijn set weer aangesloten, maar wat ik ook doe, de Majik DS wil geen contact meer maken met het netwerk als ik de cat7 kabel gebruik. In Konfig zie ik de Linn Majik DS ook niet meer. Bij opstarten branden er geen lampjes bij de netwerkverbinding op de switch en de Majik DS.

Alles al in de goede volgorde uit- en daarna ingeschakeld. Maar ook dat mag niet baten.

Ver vang ik de cat7 kabel door de cat5e kabel dan is er geen probleem en vindt de DS het netwerk wel. Iemand die me hier met tips verder kan helpen?

Vermoedelijk is de cat 7 kabel stuk of 1 van de connectoren..
Heb dit vroeger ook al meegemaakt,zelf met nieuwe kabel..
Indien het een nieuwe is zou ik hem omruilen of zeker eens laten testen
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July  6, 2014, 18:41:22
Vermoedelijk is de cat 7 kabel stuk of 1 van de connectoren..
Heb dit vroeger ook al meegemaakt,zelf met nieuwe kabel..
Indien het een nieuwe is zou ik hem omruilen of zeker eens laten testen

Idd, netwerk is doen of niet doen, de kabels zijn kwa geleiders hetzelfde alleen de opbouw is anders. Heb je niet toevallig een crossover kabels oid gekocht, miss werkt dat ook niet? Maar ik denk idd dat ke kabel gewoon stuk is!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Kijk, zo simpel kan het zijn Rudi! Net even gecheckt en je het gelijk. Ik had twee cat7 kabels besteld en deze onder de vloer door buizen gelegd. De kabel die in de luisterruimte uitkomt doet niets. De kabel die in de televisiekamer uitkomt doet het wel. Net dus weer ruim een uur in de kruipruimte gelegen om de cat7 kabels te verleggen. De kapotte eruit en de goede naar de luisterruimte doorvoeren. Eindelijk weer muziek!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Jij ook bedankt Mitch. Na een week zonder moest er vandaag weer muziek zijn. Mooi dat het zoiets simpels was.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rudi64

Mooi zo...
en dan nu genieten... :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.