Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

oke, dus dan moet ik toch Minim maar eens proberen te installeren. Kan dat wel naast elkaar draaien aangezien mijn NAS'je niet echt ruim in de RAM en processorsnelheid zit? Ik heb namelijk voor de huiskamer ook al LMS draaien. Soms heb ik het idee dat ik daarmee al redelijk de grenzen van mijn NAS op zoek.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Rudi64

Quote from: Mitch-- on May 30, 2014, 15:46:42
Het lijkt een behoorlijke kluif te zijn voor Linn, waarom doen ze het uberhaupt?

Als je bekijkt hoeveel dagen er al verstreken zijn t.o.v de eerste Beta release van Kazoo,en
hoe ver ze nu staan, mag je stellen dat deze bij ver nog niet klaar was om als beta te releasen...maar we blijven wachten... :nopompom: het is een moedige poging anyway...zie het andere nog niet gauw doen :eh:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: clockwork on May 30, 2014, 15:52:16
oke, dus dan moet ik toch Minim maar eens proberen te installeren. Kan dat wel naast elkaar draaien aangezien mijn NAS'je niet echt ruim in de RAM en processorsnelheid zit? Ik heb namelijk voor de huiskamer ook al LMS draaien. Soms heb ik het idee dat ik daarmee al redelijk de grenzen van mijn NAS op zoek.

Met wat voor nas draai je nu??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mitch--

Quote from: clockwork on May 30, 2014, 16:43:39
Een QNAP TS-410

http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=531&c=310&sc=1834&t=1839&n=3620&g=1

Denk dat het met die helemaal goed moet komen, zou het sowieso eens proberen! Goed de beschrijving op de site van minim volgen dan komt het helemaal goed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

 
Quote from: Mitch-- on May 30, 2014, 16:48:40
Denk dat het met die helemaal goed moet komen, zou het sowieso eens proberen! Goed de beschrijving op de site van minim volgen dan komt het helemaal goed!

Oke, ga ik binnenkort even doen. Mocht het niet lukken, dan meld ik me gewoon hier weer. Thanks!

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mitch--

Quote from: clockwork on May 30, 2014, 16:57:46

Oke, ga ik binnenkort even doen. Mocht het niet lukken, dan meld ik me gewoon hier weer. Thanks!

precies! mar als je de beschrijving volgt stap voor stap gaat dat zeker lukken!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

en anders Fred gewoon ff om wat uitleg vragen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

clockwork

 :pompom:
Quote from: Dynky on May 30, 2014, 20:05:08
en anders Fred gewoon ff om wat uitleg vragen  :D

:D ^^
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

advr

#984
Na wat gepruts vandaag heb ik met een Raspberry met ArmLinux voor elkaar gekregen om met een programmaatje Mediaplayer welke Soundcast ondersteund, nu de muziek van mijn DS-i via de Raspberry op een Bose Soundlink II af te spelen.... dit zowel via LAN als via WiFi  ;D ;D ;D

Geinig ding en relatief makkelijk te doen als je al eens met Linux of Freenas e.d. gespeeld hebt! :hehe:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

advr

Dat was even het makkelijkst en voorhanden. Het ging meet orn het idee. Nu wat optimaliseren en versnellen zodat het iets meer gelijk loopt. Het is maar een kleine processor. [emoji6]
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

clockwork

Quote from: Mitch-- on May 30, 2014, 16:59:38
precies! mar als je de beschrijving volgt stap voor stap gaat dat zeker lukken!

Het is zelfs zonder de hulp van Fred gelukt!  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Klout10

Mitch, ik zie dat je als speakerkabel Linn K200 gebruikt. Na even zoeken ben ik er achter dat dit een 'halve' K400 is. Kun je mij aangeven wat de voordelen van deze modificatie zijn? Heb je dit zelf gedaan?

Ik hoor graag van je!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

Quote from: Klout10 on June  2, 2014, 14:58:05
Mitch, ik zie dat je als speakerkabel Linn K200 gebruikt. Na even zoeken ben ik er achter dat dit een 'halve' K400 is. Kun je mij aangeven wat de voordelen van deze modificatie zijn? Heb je dit zelf gedaan?

Ik hoor graag van je!

het is inderdaad een halve k400! Ik wilde in mijn set de synergie met Linn vergroten, na overleg met Garmt en via hem de K200 te hebben geprobeerd was ik vrij snel om ( ik had geen bi-wire speakers dus k400 had weinig zin), met deze kabel (die eigenlijk niks bijzonders is in het kabelland) valt het meeste tunefull geluid te behalen in een Linn set up. Bij mij vielen alle puzzelstukken op zijn plek en komt het echte 'linn' geluid het meeste eruit, waar andere kabels meer gebieden in het geluid kunnen accentueren. Ik heb er toen mijn Hi-Diamond kabels op weg gedaan en die waren 4 keer de prijs van de Linn's ;) Wel afgemonteerd met QED Airlocks (!), volgens Garmt geeft dit een vooral rustigere beeld waar de niet afgemonteerde kabel, eigenlijk vooral op de k20 nog wel eens wat onrustig kan zijn maar op de k200 absoluut prima. De QED pluggen zitten ook echt als een huis vast :) Ik overweeg nu met mijn nieuwe speakers om k400 bi wire aan te schaffen, die is dan geshotgunned wat een mogelijk positive invloed heeft op mijn Harbeths:)

Zooo lang verhaal ;) snap je hem....? :P (eigenlijk ben je bijna 'verplicht' om deze kabel te nemen in een totale linn set up ;) )

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Klout10

Quote from: Mitch-- on June  2, 2014, 22:36:31
Zooo lang verhaal ;) snap je hem....? :P (eigenlijk ben je bijna 'verplicht' om deze kabel te nemen in een totale linn set up ;) )

Bedankt voor je verhaal. Ik ben helemaal mee, zeker iets om mee te nemen!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Is er hier iemand 17 mei naar de Akurate Exakt demonstratie bij Beter Beeld en Geluid geweest?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

Ik weet toevallig dat niemand op dit forum daar aanwezig was... Was verbazingwekkend genoeg sowieso geen druk bezochte show, terwijl het toch echt wel sensationeel goed is. 

Klout10

Quote from: garmtz on June  8, 2014, 11:12:45
Ik weet toevallig dat niemand op dit forum daar aanwezig was... Was verbazingwekkend genoeg sowieso geen druk bezochte show, terwijl het toch echt wel sensationeel goed is.

Volgens mij ook echt een stap vooruit qua ontwikkeling. Doet Linn niet slecht...

Hilversum is iets te ver weg, maar als een vergelijkbaar evenement in Zevenbergen wordt georganiseerd ga ik toch proberen erbij te zijn...

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Rudi64

#994
Quote from: garmtz on June  8, 2014, 11:12:45
Ik weet toevallig dat niemand op dit forum daar aanwezig was... Was verbazingwekkend genoeg sowieso geen druk bezochte show, terwijl het toch echt wel sensationeel goed is.

We gaan ons best doen om dit jaar eens naar Hilversum te komen,een maat van me wil zeker nog eens de Revels horen op Linn,maar het is niet zo evident m.o.a de afstand.
Ik heb tevens geruchten gehoord dat Exakt gaat doorgetrokken naar de Majik Lijn eind dit jaar,klopt dit Garmtz?
En wat zijn je bevindingen als je de vergelijking maakt van Klimax 350A en KDSM t.o.v de Akubarik Exakt en EADSM?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Klout10

Quote from: Rudi64 on June  8, 2014, 12:55:54
Ik heb tevens geruchten gehoord dat Exakt gaat doorgetrokken naar de Majik Lijn eind dit jaar,klopt dit Garmtz?

Garmtz?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Wanneer het voor de Majik lijn beschikbaar komt weet niemand... Je ziet namelijk nu dat de implementatie voor Akurate  met de Akubarik makkelijk te doen was..., maar voor de Majik lijn is er geen luidspreker die ingebouwde versterking heeft! (bijvoorbeeld..)

Gerucht is makkelijk gemaakt, maar Linn heeft letterlijk hier nog niets over verteld richting de dealers.

Groet,

Bjorn

garmtz

En als je in NL woont, kan Hilversum nooit ver weg zijn... ;)

garmtz


Quote from: Rudi64 on June  8, 2014, 12:55:54
En wat zijn je bevindingen als je de vergelijking maakt van Klimax 350A en KDSM t.o.v de Akubarik Exakt en EADSM?

Klimax is beter... :)

Rudi64

Quote from: bmateijsen on June  8, 2014, 14:27:49
Wanneer het voor de Majik lijn beschikbaar komt weet niemand... Je ziet namelijk nu dat de implementatie voor Akurate  met de Akubarik makkelijk te doen was..., maar voor de Majik lijn is er geen luidspreker die ingebouwde versterking heeft! (bijvoorbeeld..)

Gerucht is makkelijk gemaakt, maar Linn heeft letterlijk hier nog niets over verteld richting de dealers.

Groet,

Bjorn

Je hoeft toch geen ingebouwde versterking voor Exakt?
In Zevenbergen bestaat jullie Klimax Exakt systeem ook uit Klimax350 met Klimax solo's,dacht ik?
Of vergis ik me hierin?

QuoteEn als je in NL woont, kan Hilversum nooit ver weg zijn... ;)

Klopt...Maar ik woon wel in België.. ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.