Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Klout10

Hmmm, wat ik ook doe, ik geloof dat ik beter af ben met m'n HDX als server...

:D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

Quote from: Klout10 on May 23, 2014, 22:39:52
Hmmm, wat ik ook doe, ik geloof dat ik beter af ben met m'n HDX als server...

:D

De mooiste en makkelijkste server, absoluut!

Klout10

Quote from: garmtz on May 24, 2014, 08:46:04
De mooiste en makkelijkste server, absoluut!

Je hebt een PM!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

Quote from: garmtz on May 23, 2014, 19:17:43
Mee eens Mitch... Maar absoluut gezien, zijn de US en HDX nog net iets beter dan Minimserver (uiteraard bij beide met transcoding nasr wav).

Jaa snap ik zeker, maar de US kost net zoveel bijna als een MDSM, dus dan is ie als server wel duur ;) meer in verhouding bij een ADSM of een KSDM.


Ik heb nu twee dagen de Majik 2100 ev aan mijn MDSM hangen om te proberen hoe groot de invloed hiervan kan zijn. Het heeft zeker zin, meer rust in het geluidsbeeld en wat grootser, maar ik heb zelf het idee dat het ook wat 'logger' klinkt, de MDSM los is wat muzikaler vind ik zelf. Dit weekend nog even stevig luisteren, zal dan mijn eindoordeel even geven ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Klout10

Quote from: Mitch-- on May 24, 2014, 13:59:57
de US kost net zoveel bijna als een MDSM, dus dan is ie als server wel duur ;) meer in verhouding bij een ADSM of een KSDM.

Dat begrijp ik, maar aangezien ik de HDX toch heb, wil ik deze - mede gezien het gemak - vooralsnog niet weg doen... Een kijken of hem netjes in de meterkast kwijt kan ;-) en dan de MDSM als enige doos in de woonkamer...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Rudi64

Quote from: Mitch-- on May 24, 2014, 13:59:57
Jaa snap ik zeker, maar de US kost net zoveel bijna als een MDSM, dus dan is ie als server wel duur ;) meer in verhouding bij een ADSM of een KSDM.


Ik heb nu twee dagen de Majik 2100 ev aan mijn MDSM hangen om te proberen hoe groot de invloed hiervan kan zijn. Het heeft zeker zin, meer rust in het geluidsbeeld en wat grootser, maar ik heb zelf het idee dat het ook wat 'logger' klinkt, de MDSM los is wat muzikaler vind ik zelf. Dit weekend nog even stevig luisteren, zal dan mijn eindoordeel even geven ;)
Kan het zijn dat je bedoelt met "logger"  niet de indruk hebt dat hij de speaker meer onder controle heeft?
Die indruk had ik ook toen ik de eerste keer een eindversterker toevoegde aan mijn set.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Klout10 on May 24, 2014, 15:05:41
Dat begrijp ik, maar aangezien ik de HDX toch heb, wil ik deze - mede gezien het gemak - vooralsnog niet weg doen... Een kijken of hem netjes in de meterkast kwijt kan ;-) en dan de MDSM als enige doos in de woonkamer...

Idd! als je hem toch al hebt, why not use it ;)

Maar je ga dus de stap maken naar Linn van Naim af? Ook met Linn speakers?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Klout10

Quote from: Mitch-- on May 24, 2014, 16:10:03
Idd! als je hem toch al hebt, why not use it ;)

Maar je ga dus de stap maken naar Linn van Naim af? Ook met Linn speakers?

Is wel m'n bedoeling ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

Quote from: Klout10 on May 24, 2014, 16:34:09
Is wel m'n bedoeling ...

Leuk! welke set denk je aan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Klout10

Laat ik eerst beginnen met de opmerking dat m'n huidige set me prima bevalt. Ik speel er niet voor niets al een aantal jaren in ongewijzigde samenstelling mee. Degene die mijn posts de afgelopen jaren hebben gelezen hebben kunnen lezen dat ik graag een wat kleinere luidspreker zou willen hebben. De Sehringen zijn nogal, eeuh, dominant aanwezig met 1 meter en 10 cm. Ook zie ik mijn komende 'move' als een downgrade... For the time being...

Aangezien we deze zomer zullen verhuizen een mooie gelegenheid om te veranderen. Ik heb jaren met Linn gespeeld met o.a. de Ninka luidsprekers.

Overweeg nu een overstap naar een Majik DSM en een Majik 109.
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

Quote from: Rudi64 on May 24, 2014, 15:34:47
Kan het zijn dat je bedoelt met "logger"  niet de indruk hebt dat hij de speaker meer onder controle heeft?
Die indruk had ik ook toen ik de eerste keer een eindversterker toevoegde aan mijn set.

Zeker waar! Moet er nog even goed voor gaan zitten :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Achiel

Had een middagje de tijd dus minimserver geïnstalleerd op de synology nas. Ging redelijk gemakkelijk, zelfs minimwatch installeren op de linux laptop (lekker ouderwets met een terminal window) Rest mij 1 vraag, welke instelling is de beste voor de stream.transcode? Zoekfunctie al gebruikt hier en vind heel veel met google, maar hier eens een plaatje voorbij zien komen met de beste instellingen, als ik het kon vinden!
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mitch--

Quote from: Achiel on May 28, 2014, 16:37:11
Had een middagje de tijd dus minimserver geïnstalleerd op de synology nas. Ging redelijk gemakkelijk, zelfs minimwatch installeren op de linux laptop (lekker ouderwets met een terminal window) Rest mij 1 vraag, welke instelling is de beste voor de stream.transcode? Zoekfunctie al gebruikt hier en vind heel veel met google, maar hier eens een plaatje voorbij zien komen met de beste instellingen, als ik het kon vinden!

Flac:wav klinkt het beste
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Of, als je ook Apple Lossless bestanden gebruikt:

flac:wav,alac:wav

en daar verder nog meer formaten toevoegen die je wilt transcoderen.

newday

Welke versie gebruiken jullie, ik liep er al weer een paar achter en heb nu de laatste geïnstalleerd:
MinimServer 0.8.1 update 30 voor OSX.

Die stream.transcode staat er nu niet meer bij bij mij onder de tab System.
Help  :-\ :lookaround:

Rudi64

Quote from: newday on May 29, 2014, 19:34:15
Welke versie gebruiken jullie, ik liep er al weer een paar achter en heb nu de laatste geïnstalleerd:
MinimServer 0.8.1 update 30 voor OSX.

Die stream.transcode staat er nu niet meer bij bij mij onder de tab System.
Help  :-\ :lookaround:

Normaal gezien krijg je een notificatie wanneer je mininwatch of mininserver opstart als er een update is.In advanced moet je "mininstreamer"selecteren in het linkse vak en installeren,dan zal transcode weer zichtbaar worden in "System".

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

newday

Quote from: Rudi64 on May 29, 2014, 19:43:55
Normaal gezien krijg je een notificatie wanneer je mininwatch of mininserver opstart als er een update is.In advanced moet je "mininstreamer"selecteren in het linkse vak en installeren,dan zal transcode weer zichtbaar worden in "System".

Geweldig, die had ik dus gemist, dank je  :pompom: :pompom:

De tab heet trouwens Packages i.p.v. Advanced, daar kan je de MinimStreamer installeren.

Rudi64

Quote from: newday on May 29, 2014, 19:49:34
De tab heet trouwens Packages i.p.v. Advanced, daar kan je de MinimStreamer installeren.

Klopt... :blush:
Had dit gewoon uit het hoofd opgeschreven..maar het is je toch gelukt.. :thumbs-up:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Achiel

Laat ook mp3's en alle formaten naar wav transcoden. Eerste indruk is dat het net iets beter klinkt. Enige nadeel vind ik dat als je nieuwe muziek heb gedownload je je map opnieuw moet laten scannen om de nieuwe muziek te zien. Met de synology server en player gaat dat vanzelf.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mitch--

Quote from: Achiel on May 29, 2014, 22:27:09
Laat ook mp3's en alle formaten naar wav transcoden. Eerste indruk is dat het net iets beter klinkt. Enige nadeel vind ik dat als je nieuwe muziek heb gedownload je je map opnieuw moet laten scannen om de nieuwe muziek te zien. Met de synology server en player gaat dat vanzelf.

gelukkig is in een laatste update wel doorgevoerd dat als je hem opnieuw scant ie alleen naar 'nieuwe' dingen zoekt, voorheen scande ie je hele bieb opnieuw en dat duuuuuuuuuurrrrtttt :P

Klinkt inderdaad wel lekkerder, vind ik zelf ook :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Achiel

Klopt, het herscannen gaat wel vliegensvlug.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mitch--

Als test heb ik van Garmt een majik 2100 EV erbij staan, je zou denken kapitaalvernietiging, de versterker in mijn dsm uitzetten en draaien met een aparte eindversterker en de dsm gebruiken als streamer. Op mijn xanadu speakers had dit effect maar niet heel wereldschokkend, op de Harbeth daarentegen pfff serieuze upgrade, is absoluut een keer het proberen waard!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

#972
Wat is eigenlijk de status van de nieuwe server van Linn zelf? Ze zouden toch met een versie komen voor QNAP NAS? En is die dan vergeliijkbaar met Minim?
Ik draai nu nog met Twonky op mijn TS410 en omdat stabiel is  en problemloos werkt ben ik eigenlijk een beetje huiverig om Minim te installeren.  :confused:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Minimserver zal niet in de weg zitten van Twonky, dus is geen vervanging, maar een toevoeging. Ze draaien gewoon naast elkaar.

Status van Linn Kazoo voor QNAP is onbekend... Hopelijk dit jaar ergens? Of daar transcoding in zit, moet overigens nog maar blijken...

Mitch--

Quote from: garmtz on May 30, 2014, 15:42:42
Minimserver zal niet in de weg zitten van Twonky, dus is geen vervanging, maar een toevoeging. Ze draaien gewoon naast elkaar.

Status van Linn Kazoo voor QNAP is onbekend... Hopelijk dit jaar ergens? Of daar transcoding in zit, moet overigens nog maar blijken...

Het lijkt een behoorlijke kluif te zijn voor Linn, waarom doen ze het uberhaupt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'