Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

Achiel and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Klout10 on May 13, 2014, 20:31:57
Ben me een beetje aan het 'inlezen' op het Linn Topic. Er is alweer heel wat veranderd sinds ik mijn Linn set heb verrruild voor Naim :-)

Heeft iemand een link naar een recente Linn prijslijst?
http://www.beterbeeldengeluid.nl/producten/prijslijsten   ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Klout10

Heb geen dropbox account...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

Quote from: Klout10 on May 13, 2014, 20:40:01
Heb geen dropbox account...

fluitje van een cent om even te maken ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Klout10 on May 13, 2014, 20:40:01
Heb geen dropbox account...

Heb je niet nodig om de file te downloaden...

Dr.Bedlo

Krijg het zonder dropbox account niet gedaan.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on May 13, 2014, 20:58:53
Krijg het zonder dropbox account niet gedaan.

Ojee, dat is niet goed... Zullen we naar moeten kijken...

garmtz


newday

Eerste linkje werkt bij mij ook wel zonder op mijn dropbox account in te loggen

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Wellicht een domme vraag, maar toch: is het mogelijk om een Linn Streamer te laten werken met een Naim Server??
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

Quote from: Klout10 on May 13, 2014, 22:08:23
Wellicht een domme vraag, maar toch: is het mogelijk om een Linn Streamer te laten werken met een Naim Server??

Absoluut! De mooist klinkende UPnP servers die ik ken zijn notabene de HDX en UnitiServe...

Klout10

Vraagje: heeft iemand hier ervaring met de combinatie Naim electronica + Linn speakers? Ben met name geinteresseerd in de Majik 109... Ik heb al wat gezocht, maar afgezien van een lovende Stereophile review over de Majik 109 is er niet al te veel te vinden over deze speakers.

Ik hoor graag jullie bevindingen!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Linnie

Ik heb eens bij een demo gezeten van een Naim combi (weet even de types niet meer) op een set Linn Majik 140 speakers, en dat klonk echt geweldig.
De Naim combi was met een geïntegreerde versterker en ik was echt onder de indruk.

Klout10

Quote from: Linnie on May 21, 2014, 13:18:32
Ik heb eens bij een demo gezeten van een Naim combi (weet even de types niet meer) op een set Linn Majik 140 speakers, en dat klonk echt geweldig.
De Naim combi was met een geïntegreerde versterker en ik was echt onder de indruk.

Zijn de Majik 109 en 140 qua klank vergelijkbaar? Ik bedoel is de 140 een 109 waarbij het laag wat verder door loopt of zijn het klankmatig twee heel verschillende luidsprekers?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

Ze zijn duidelijk uit dezelfde familie, maar de 140 heeft vanzelfsprekend een veel diepere basweergave en ook meer rust/overzicht op hogere afspeelniveaus. Doordat de 109 minder laag heeft, lijkt deze automatisch ook wat opener/sneller.

Klout10

Quote from: garmtz on May 21, 2014, 15:07:56
Ze zijn duidelijk uit dezelfde familie, maar de 140 heeft vanzelfsprekend een veel diepere basweergave en ook meer rust/overzicht op hogere afspeelniveaus. Doordat de 109 minder laag heeft, lijkt deze automatisch ook wat opener/sneller.

Duidelijk...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Quote from: garmtz on May 13, 2014, 22:36:17
Absoluut! De mooist klinkende UPnP servers die ik ken zijn notabene de HDX en UnitiServe...

Goede combi dus met een Majik DSM of is dit overkill? Wat is gangbaar?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Mitch--

#942
Quote from: Klout10 on May 23, 2014, 15:05:54
Goede combi dus met een Majik DSM of is dit overkill? Wat is gangbaar?

Ik ben dik maar echt DIK tevreden met mijn qnap met minimserver! Denk dat een unityserver btje overkill is gezien het prijsverschil,  en die heeft miss eerder zin in een hogere lijn van linn, just my two cents;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Mee eens Mitch... Maar absoluut gezien, zijn de US en HDX nog net iets beter dan Minimserver (uiteraard bij beide met transcoding nasr wav).

Klout10

Goed, een aparte NAS dus. Zijn er bepaalde merken/typen welke door Linn geadviseerd worden? En hoe dan te rippen? Is wat lastig met een Macbook Air  :D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

twani

Een externe optical drive kost niets toch?. Ik heb de Plextor eraan hangen. Goed getest, voor wat het waard is.... :D

Klout10

Quote from: twani on May 23, 2014, 19:54:14
Een externe optical drive kost niets toch?. Ik heb de Plextor eraan hangen. Goed getest, voor wat het waard is.... :D

Ben nog niet zo ingevoerd in deze materie, kun je iets uitgebreider zijn...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz


Quote from: Klout10 on May 23, 2014, 19:35:17
Goed, een aparte NAS dus. Zijn er bepaalde merken/typen welke door Linn geadviseerd worden? En hoe dan te rippen? Is wat lastig met een Macbook Air  :D

Linn heeft geen echt advies, maar wij adviseren Synology of QNAP. Bijv. een Synology DS213j of QNAP TS-213... Zijn stil en zuinig.

Rippen inderdaad met een USB drive die compatibel is met Mac OSX.

Er staat al een heel uitgebreid topic op HTForum hoe dat rippen het beste te doen. Quick & dirty: XLD...

garmtz


Quote from: Klout10 on May 23, 2014, 20:12:01
Ben nog niet zo ingevoerd in deze materie, kun je iets uitgebreider zijn...

Iedere externe USB DVD/CD drive did compatibel is met MAC OSX is goed genoeg...

Klout10

#949
*
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's