Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

Quote from: advr on April 26, 2014, 11:39:36
Met Linn ga je gewoon zitten, muziekje op en klaar. Genieten maar!!  ;D

Absoluut...no need to worry... :music:

Wat het rack betreft,op het Linn fora lees je veel goede dingen over Quadraspire.
Persoonlijk hou ik het op een Nordstone "Esse" rack o.a vanwege het design...wel soundcare voetjes onder geplaatst...

http://www.norstone-design.com/en/model/50_Esse.html
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

newday

Quote from: Rudi64 on April 26, 2014, 12:33:59
Absoluut...no need to worry... :music:

Wat het rack betreft,op het Linn fora lees je veel goede dingen over Quadraspire.
Persoonlijk hou ik het op een Nordstone "Esse" rack o.a vanwege het design...wel soundcare voetjes onder geplaatst...

http://www.norstone-design.com/en/model/50_Esse.html

Ziet er beide fraai uit maar wel wat breed voor de Klimax met zijn 35 cm.
Ik zal nog eens wat verder kijken op het Linn forum.


denoontje

#902
Gewoon ikea laag dressoirtje met samsung erop en 2 akurates eronder 8-)

newday


Staaled

Quote from: Rudi64 on April 26, 2014, 12:33:59
Absoluut...no need to worry... :music:

Wat het rack betreft,op het Linn fora lees je veel goede dingen over Quadraspire.
Persoonlijk hou ik het op een Nordstone "Esse" rack o.a vanwege het design...wel soundcare voetjes onder geplaatst...

http://www.norstone-design.com/en/model/50_Esse.html

Quote from: newday on April 26, 2014, 13:12:49
Ziet er beide fraai uit maar wel wat breed voor de Klimax met zijn 35 cm.
Ik zal nog eens wat verder kijken op het Linn forum.
Ik gebruik Quadraspire Q EVO.
Dat ziet er ook met Klimax goed uit en doet geen gekke dingen met de klank.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Hier nog niet gepost, inmiddels is Akurate ook Exakt gegaan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

newday

Quote from: Staaled on April 26, 2014, 13:41:28
Ik gebruik Quadraspire Q EVO.
Dat ziet er ook met Klimax goed uit en doet geen gekke dingen met de klank.

Ik zie op de website de Q4EVO, is dat de zelfde?

Staaled

#907
Quote from: newday on April 26, 2014, 13:43:44
Ik zie op de website de Q4EVO, is dat de zelfde?
Ja en de 4 staat dan voor het aantal levels.
Zo heb ik dan een Q5EVO.

Als je voor deze kiest zou ik zeker de dikke buis nemen.  Dat staat fraaier. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

newday

Quote from: Staaled on April 26, 2014, 13:49:36
Ja en de 4 staat dan voor het aantal levels.
Zo heb ik dan een Q5EVO.

Als je voor deze kiest zou ik zeker de dikke buis nemen.  Dat staat fraaier. :)

Met die columns van 10 cm kunnen de plankjes wel lekker dicht bij elkaar.

newday

Deze komt qua breedte in ieder geval aardig in de buurt, iemand enig idee welk rack dit is?

Dirk

geen idee welke die van jouw foto is, maar persoonlijk vind ik de HI-MACS stand wel erg mooi passen voor een serie Klimax doosjes  ;)
dat de kabels daarbij ook nog netjes kunnen worden weggewerkt is wel een esthetisch pluspunt.

prijzen zie ik niet meteen op hun website...een quote vragen lijkt dus de boodschap
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Quote from: Dynky on April 26, 2014, 14:27:35
geen idee welke die van jouw foto is, maar persoonlijk vind ik de HI-MACS stand wel erg mooi passen voor een serie Klimax doosjes  ;)
dat de kabels daarbij ook nog netjes kunnen worden weggewerkt is wel een esthetisch pluspunt.

prijzen zie ik niet meteen op hun website...een quote vragen lijkt dus de boodschap

Mooi spul (van een zo te zien niet audio bedrijf), heb je hier ervaring mee of ooit al eens "live" gezien?

Dirk

Quote from: newday on April 26, 2014, 14:39:09
Mooi spul (van een zo te zien niet audio bedrijf), heb je hier ervaring mee of ooit al eens "live" gezien?
geen van beide helaas, maar had 'em wel onthouden toen ik ze ooit eens tegenkwam toen ik zelf nog op zoek was naar een rack voor mijn 2 Klimax doosjes ;)

De Milan Compact van Custom Design vind ik ook erg mooi, volgens mij combineert het luchtige van de glazen legborden erg mooi met de look vd Klimax' met hun kleine vormfactor en aluminium body.
als je dan een houtsoort neemt die in je interieur past, heb je imo een modern maar tijdloos rack.
door die houten zijwangen ga je (denk ik) ook erg weinig vd kabelbende zien.

Jumping Jack heeft onlangs ook een Milan aangeschaft dacht ik, om z'n Naim apparatuur op te zetten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

newday

Quote from: newday on April 26, 2014, 14:13:53
Deze komt qua breedte in ieder geval aardig in de buurt, iemand enig idee welk rack dit is?

Het lijkt te gaan om een AudioTech maar ik kan er verder weinig over vinden, wordt wellicht niet meer gemaakt.

BuSpu

Quote from: newday on April 26, 2014, 14:13:53
Deze komt qua breedte in ieder geval aardig in de buurt, iemand enig idee welk rack dit is?
Volgens mij is het 'gephotoshopped' . Behalve die draaitafel ziet het er erg nep uit in mijn ogen.

Rudi64

Quote from: newday on April 26, 2014, 14:13:53
Deze komt qua breedte in ieder geval aardig in de buurt, iemand enig idee welk rack dit is?

Zou het een "Target" rack kunnen zijn?

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

katwax

Quote from: Rudi64 on April 26, 2014, 15:26:38
Voor de mensen met een Klimax Renew een leuk ideetje... :wub:

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=26259&pid=319493#pid319493

Nah. Nu is hij lelijk genoeg om in de kast te zetten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Quote from: Dynky on April 26, 2014, 15:12:49
geen van beide helaas, maar had 'em wel onthouden toen ik ze ooit eens tegenkwam toen ik zelf nog op zoek was naar een rack voor mijn 2 Klimax doosjes ;)

De Milan Compact van Custom Design vind ik ook erg mooi, volgens mij combineert het luchtige van de glazen legborden erg mooi met de look vd Klimax' met hun kleine vormfactor en aluminium body.
als je dan een houtsoort neemt die in je interieur past, heb je imo een modern maar tijdloos rack.
door die houten zijwangen ga je (denk ik) ook erg weinig vd kabelbende zien.

Jumping Jack heeft onlangs ook een Milan aangeschaft dacht ik, om z'n Naim apparatuur op te zetten.

Een Klimax past niet in een Milan Compact. De legplank is maar 32cm breed...
Ik heb inderdaad een Milan Hifi rack voor mijn Naimspul. Erg mooi imo, en betaalbaar.
Foto's vind je in mijn showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110581.msg2591779#msg2591779
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

newday

#919
Quote from: Jumping Jack on April 28, 2014, 10:22:14
Een Klimax past niet in een Milan Compact. De legplank is maar 32cm breed...
Ik heb inderdaad een Milan Hifi rack voor mijn Naimspul. Erg mooi imo, en betaalbaar.
Foto's vind je in mijn showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110581.msg2591779#msg2591779

Ik zie dat de grotere maat gelijk naar 475 mm gaat.
Het ziet er wel erg mooi uit trouwens  :clapping:

Kan je hier later nog levels toevoegen / apart bijbestellen?


Mitch--

Iemand ervaringen met het vervangen van de standaard zekering in zn Linn apparaat?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Quote from: newday on April 28, 2014, 10:29:06
Ik zie dat de grotere maat gelijk naar 475 mm gaat.
Het ziet er wel erg mooi uit trouwens  :clapping:

Kan je hier later nog levels toevoegen / apart bijbestellen?

Ja, die zijn los verkrijgbaar in verschillende houtsoorten en zwart dan wel gewoon glas. Ook zijn er nog extra dempingsplatformen (iraps). Ik heb mijn rack besteld bij forumsponsor Hi-stands. Maar ook Jouw Hifi is dealer van Custom Design...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

wat is jullie mening van een non-active majik 140 speaker, misschien met al upgrade pad in de toekomst active maken maar voor nu non-active?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

#923
Quote from: Mitch-- on May  6, 2014, 17:11:10
wat is jullie mening van een non-active majik 140 speaker, misschien met al upgrade pad in de toekomst active maken maar voor nu non-active?

Het zou een mooie stap zijn als je voor de Linn sound gaat..maar ken je huidige speakers niet.
Maar in elk geval zou ik ook de alu stands erbij nemen,maak echt wel verschil.
En Actief moet je dan wel ooit wel doen,is een must voor Linn speakers..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Klout10

Ben me een beetje aan het 'inlezen' op het Linn Topic. Er is alweer heel wat veranderd sinds ik mijn Linn set heb verrruild voor Naim :-)

Heeft iemand een link naar een recente Linn prijslijst?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's