Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

PeterAlligator and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

#850
Vandaag de mini pc opgestart,en binnen de 2 min was hij klaar om te spelen..Kazoo server start automatisch op...
Nieuwe bestanden op je harde schijf worden vrijwel onmiddelijk toegevoegd aan je bib en klaar voor af te spelen zonder rescan..die Kazoo server lijkt me wel een blijvertje...so far,so good...
Toch wel indrukwekkend...  :clapping:   
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

mooi, snel dan maar een nas versie dan om te testen....
heb jij zelf minimserver wel geprobeerd?

kan kazoo ook transcoden?

advr

Lijkt een beetje op Asset, dat werkte ook supersnel maar was alleen onder Windows.
Linux is voor dit soort toepassingen schijnbaar lastig te optimaliseren.

Voor mij voldoet Minimserver goed. Voorlopig blijf ik er bij. Hoef weinig extra functies te hebben. :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

#853
Quote from: denoontje on March 28, 2014, 17:25:04
mooi, snel dan maar een nas versie dan om te testen....
heb jij zelf minimserver wel geprobeerd?

kan kazoo ook transcoden?

Zopas vastgesteld na het uit standby brengen van de pc,begon hij alles out of the blue opnieuw te scannen wat ongeveer een 30 min duurde...de files die ik toegevoegd had werden pas na 10 min weer toegankelijk.
Voorlopig nog geen transcoding functie,wat ik betwijfel of die er ooit zal komen.
tja,het blijft een beta versie....
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Quote from: Rudi64 on March 28, 2014, 18:07:23
Zopas vastgesteld na het uit standby brengen van de pc,begon hij alles out of the blue opnieuw te scannen wat ongeveer een 30 min duurde...de files die ik toegevoegd had werden pas na 10 min weer toegankelijk.
Voorlopig nog geen transcoding functie,wat ik betwijfel of die er ooit zal komen.
tja,het blijft een beta versie....

Heb zelf even geïnstalleerd op de mac ( niet de server) maar krijg het volume van de pre niet gewijzigd wat met kinsky wel lukt.

gast2018

#855
Quote from: advr on March 28, 2014, 17:44:33
Voor mij voldoet Minimserver goed. Voorlopig blijf ik er bij. Hoef weinig extra functies te hebben.

Voor mij ook, de Nas start iedere dag om 7.00 uur op met alle wijzigingen, ik hoef nergens  op te wachten. Bubble Ds starten en muziekje aanzetten.

De extra functie van songteksten gebruik ik af en toe, meer een hebbedingentje dan noodzakelijk. Album art, ach als het front goed weergegeven wordt vind k het best.


Miesepies

Ik zal wel blond zijn... maar waar geef ik in Kazoo aan waar mijn muziek staat  :wacko:

Rudi64

Quote from: Miesepies on March 28, 2014, 20:41:55
Ik zal wel blond zijn... maar waar geef ik in Kazoo aan waar mijn muziek staat  :wacko:

Is zichtbaar in en dan configureren via konfig..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Miesepies

#858
Konfig... ok, dat had ik nooit geraden  :confused:  Heb ik er overheen gelezen soms, dat je dit via Konfig doet ??? Naja, hij is aan het scannen...

Thx!

Achiel

Misschien eens een experiment doen, heb nog 2 Linn lk100 eindbakken staan, zou het een idee zijn deze in mijn huidige setup te gebruiken voor het hoog en de supertweeter te tri-ampen tessamen met de majik dsm? Is even werk alles aan te sluiten geen idee of het de moeite is.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje

Quote from: Achiel on March 29, 2014, 09:09:20
Misschien eens een experiment doen, heb nog 2 Linn lk100 eindbakken staan, zou het een idee zijn deze in mijn huidige setup te gebruiken voor het hoog en de supertweeter te tri-ampen tessamen met de majik dsm? Is even werk alles aan te sluiten geen idee of het de moeite is.

ik zou zeggen proberen en luisteren

bmateijsen

Quote from: Achiel on March 29, 2014, 09:09:20
Misschien eens een experiment doen, heb nog 2 Linn lk100 eindbakken staan, zou het een idee zijn deze in mijn huidige setup te gebruiken voor het hoog en de supertweeter te tri-ampen tessamen met de majik dsm? Is even werk alles aan te sluiten geen idee of het de moeite is.

Voor een test misschien leuk, maar LK versterkers klinken echt anders dan Chakra versterkers....

garmtz

Heb net als Bjorn twijfels... Ik zou de LK100's verkopen en sparen voor een M6100+Aktiv cards.

Achiel

Quote from: bmateijsen on March 29, 2014, 09:56:43
Voor een test misschien leuk, maar LK versterkers klinken echt anders dan Chakra versterkers....

Vrees ook dat er een té grote generatiekloof is. Ga het denk ik maar afblazen, is toch paar uur werk om netjes 2 paar luidspreker kabel te maken, bruggen van de 109's verwijderen etc. etc. Beter maar eens werk maken de wakonda en de lk100's te verkopen (beetje met pijn in het hart)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Achiel

Quote from: garmtz on March 29, 2014, 10:06:49
Heb net als Bjorn twijfels... Ik zou de LK100's verkopen en sparen voor een M6100+Aktiv cards.

Was ook beetje mijn gedacht, zie dat jullie een 5100 en een 6100 tweedehands hebben staan. Snap dat je liefst de 6100 bij die luidsprekers houdt als set. Die 5100 zou desnoods ook kunnen, in de Majik dsm kan toch ook een filterkaart? Aan de andere kant heb ik alle tijd en komt er misschien nog wat anders op de markt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

De reden dat ik 6100 adviseer, is het voordeel van de versterker in de DSM compleet uitschakelen. Dit maakt best veel uit.

bmateijsen

Quote from: Achiel on March 29, 2014, 10:15:19
Was ook beetje mijn gedacht, zie dat jullie een 5100 en een 6100 tweedehands hebben staan. Snap dat je liefst de 6100 bij die luidsprekers houdt als set. Die 5100 zou desnoods ook kunnen, in de Majik dsm kan toch ook een filterkaart? Aan de andere kant heb ik alle tijd en komt er misschien nog wat anders op de markt.

Ook de 6100 occasion is te koop...  ;)

Achiel

Quote from: bmateijsen on March 29, 2014, 10:24:02
Ook de 6100 occasion is te koop...  ;)

Prijs met filterkaarten?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bmateijsen


denoontje

#869
Quote from: denoontje on March 28, 2014, 19:23:04
Heb zelf even geïnstalleerd op de mac ( niet de server) maar krijg het volume van de pre niet gewijzigd wat met kinsky wel lukt.


en gevonden..rechtsboven...icoon aanklikken en hij opent de volume meter

alleen dubbelklikken links op de titel start niet direct de song helaas.

garmtz

Quote from: denoontje on March 31, 2014, 23:55:41

en gevonden..rechtsboven...icoon aanklikken en hij opent de volume meter

alleen dubbelklikken links op de titel start niet direct de song helaas.

Volume rechtsboven is amper te missen, zo groot!

newday

Quote from: garmtz on April  1, 2014, 11:18:38
Volume rechtsboven is amper te missen, zo groot!

Jammer dat er dan eerst een popup komt om het volume aan te passen, eerste indruk is dat Kinsky net wat directer is met verschillende acties dan Kazoo.

garmtz

Je moet begrijpen dat dit echt de 'oer-versie' is... Ik heb bij Linn Headquarters veel functies gezien die nu niet zijn geimplementeerd. Zo kun je vermoedelijk binnenkort via Konfig vrij makkelijk plugins voor bijv. Qubus en Spotify installeren aankiezen. Althans, dat werd bij de presentatie gesuggereerd.

advr

Quote from: garmtz on April  1, 2014, 11:27:08
Je moet begrijpen dat dit echt de 'oer-versie' is... Ik heb bij Linn Headquarters veel functies gezien die nu niet zijn geimplementeerd. Zo kun je vermoedelijk binnenkort via Konfig vrij makkelijk plugins voor bijv. Qubus en Spotify installeren aankiezen. Althans, dat werd bij de presentatie gesuggereerd.

dan gaat h et leuk worden, tenminste als er een Linux versie komt voor op een Synology.  ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on April  1, 2014, 13:12:02
dan gaat h et leuk worden, tenminste als er een Linux versie komt voor op een Synology.  ;D

In ieder geval QNAP. Synology zal dan snel volgen, denk ik zo.