Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

we1841, Bel Canto and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Quote from: Dynky on March 26, 2014, 19:18:55
de ADS rechtstreeks aan je laptop gaat imo niet werken, je moet volgens mij altijd wel in een netwerk hangen.
maw sluit de laptop + ADS gewoon aan op je gastheer z'n thuisnetwerkje (even veronderstellend dat hij dat wel heeft)...en geef de demo gewoon zo.

Oke, daar was ik inmiddels al bang voor. Soms is het leven net even minder eenvoudig. ik zal even checken of hij in zijn ruimte een netwerk heeft. Zal toch haast wel?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

eddy135

#826
Quote from: clockwork on March 26, 2014, 19:18:49
Wat zou daar het voordeel van kunnen zijn?

Nou, dat ie het dan wel doet... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

clockwork

 :hehe:
Quote from: eddy135 on March 26, 2014, 19:32:20
Nou, dat ie het dan wel doet... ;D

Lol!

ja, dat was leuk geweest. Helaas het lukt niet .....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Je hebt een router in het netwerk nodig met DHCP. Anders krijgt de DS geen IP adres toegewezen...

eddy135

Quote from: garmtz on March 26, 2014, 23:46:32
Je hebt een router in het netwerk nodig met DHCP. Anders krijgt de DS geen IP adres toegewezen...

Logisch; ik ging er gemakshalve van uit dat de switch wel aan een router zou zitten, my bad...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

clockwork

Quote from: garmtz on March 26, 2014, 23:46:32
Je hebt een router in het netwerk nodig met DHCP. Anders krijgt de DS geen IP adres toegewezen...

Dat klinkt zelfs voor een 'netwerk leek' wel logisch. Dank iedereen.

Quote from: eddy135 on March 27, 2014, 00:03:05
Logisch; ik ging er gemakshalve van uit dat de switch wel aan een router zou zitten, my bad...

En zie je, daar gaat het mij al boven de pet.... :omg:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

newday

Quote from: clockwork on March 26, 2014, 19:14:52
Komende zaterdag ga ik naar een M&G, waarbij ik heb toegezegd om mijn Akurate mee te nemen ter vergelijking met een CD speler. De gastheer heeft echter geen NAS-netwerkje met een muziekserver. Nu had ik het voornemen om dan mijn laptop mee te nemen met daarop de muziek en Minimserver en Kinsky. Laptop via een netwerkkabeltje aansluiten op de Linn en klaar is Kees, toch?

Nu ga ik net even testen of dat werkt en tot mijn verbazing ziet Kinsky de Linn niet. Ook via Konfig lukt het me niet om de Linn te vinden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of is dit sowieso geen optie?

Het makkelijkste is zoals eerder gezegd om er een router tussen te hangen, je kan bijvoorbeeld je eigen router meenemen die dan een adres uitgeeft aan je laptop en aan de DS.

Als je per se direct van de laptop naar de DS wil gaan kan je ook een DHCP server op je laptop installeren en die een adres aan de DS laten uitgeven.
Ik weet alleen niet of dat in dit geval kan met een standaard ethernet kabel of dat je daar een "crossover cable" voor nodig hebt.

clockwork

Quote from: newday on March 27, 2014, 11:05:56
Het makkelijkste is zoals eerder gezegd om er een router tussen te hangen, je kan bijvoorbeeld je eigen router meenemen die dan een adres uitgeeft aan je laptop en aan de DS.

Als je per se direct van de laptop naar de DS wil gaan kan je ook een DHCP server op je laptop installeren en die een adres aan de DS laten uitgeven.
Ik weet alleen niet of dat in dit geval kan met een standaard ethernet kabel of dat je daar een "crossover cable" voor nodig hebt.

Dank voor je antwoord. ik denk alleen niet dat vrouw en kinderen het op prijs stellen als ik de router meeneem. :sneaky: Laatst vroeg mijn jongste waarom we geen internet in de auto hadden.  :embarassed:
Ik heb de gastheer al even ge-pm'd om te informeren of ik dan op zijn netwerk kan. Ik neem aan dat we daar wel uitkomen.

En ik maar denken dat streamen zo kinderlijk eenvoudig is.  :wacko:
   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Cyreg

Ik zet weer lekker 'n CDtje op hoor  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

clockwork

Quote from: Cyreg on March 27, 2014, 12:32:12
Ik zet weer lekker 'n CDtje op hoor  :D

Doe dat.  ;)
Thuis werkt de Linn overigens vlekkeloos hoor. Deze geeft een stuk minder technische kopzorgen dan mijn vorige Logitech Transporter. Niets dan lof over Linn wat dat betreft. Ik dacht alleen dat een tijdelijke setup gemakkelijker zou zijn.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bmateijsen

Quote from: clockwork on March 27, 2014, 13:03:47
Doe dat.  ;)
Thuis werkt de Linn overigens vlekkeloos hoor. Deze geeft een stuk minder technische kopzorgen dan mijn vorige Logitech Transporter. Niets dan lof over Linn wat dat betreft. Ik dacht alleen dat een tijdelijke setup gemakkelijker zou zijn.

Gewoon iedere simpele router met DHCP nemen en een mini netwerk maken. Wij doen dit voor demo's wel vaker ;)

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on March 27, 2014, 18:59:21
Eindelijk is Linn "Kazoo" als beta beschikbaar...

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=26487

dan ga ik nu alvast zeurpieten :P wat is hier nou zo revolutionair aan, het uiterlijk is veranderd, absoluut, maar what else? (klinkt ook hetzelfde:P)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Quote from: Rudi64 on March 27, 2014, 18:59:21
Eindelijk is Linn "Kazoo" als beta beschikbaar...

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=26487

en ja hoor, alleen maar voor de iPad... erg jammer weer...
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

Quote from: advr on March 27, 2014, 20:37:32
en ja hoor, alleen maar voor de iPad... erg jammer weer...

Ook voor pc en imac..maar is ook nog maar een beta release..in een later stadium beschikbaar voor andere control points.
Heb de Kazoo server geinstalleerd op de mini pc-Harde schijf en is toch zichtbaar in Bubble ds op mijn Nexus 7.
Inscannen duurt toch behoorlijk langer dan Minimserver bij eerste indruk.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Quote from: Rudi64 on March 27, 2014, 20:47:25
Ook voor pc en imac..maar is ook nog maar een beta release..in een later stadium beschikbaar voor andere control points.
Heb de Kazoo server geinstalleerd op de mini pc-Harde schijf en is toch zichtbaar in Bubble ds op mijn Nexus 7.
Inscannen duurt toch behoorlijk langer dan Minimserver bij eerste indruk.

met een imac doe ik al helemaal niets :google:
ik doe alles met telefoon en tablet vwb muziek streamen.  8) Android dus...
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

#841
Quote from: Rudi64 on March 27, 2014, 20:47:25
Ook voor pc en imac..maar is ook nog maar een beta release..in een later stadium beschikbaar voor andere control points.
Heb de Kazoo server geinstalleerd op de mini pc-Harde schijf en is toch zichtbaar in Bubble ds op mijn Nexus 7.
Inscannen duurt toch behoorlijk langer dan Minimserver bij eerste indruk.

En wat mbt geluidskwaliteit vs de minim?


Kan de server niet installeren...voor de nas nog niet beschikbaar...
Voor ipad alleen beschikbaar als je je inschrijft

Rudi64

Quote from: denoontje on March 27, 2014, 21:01:17
En wat mbt geluidskwaliteit vs de minim?


Kan de server niet installeren...voor de nas nog niet beschikbaar...
Voor ipad alleen beschikbaar als je je inschrijft

Even snel geluisterd,maar hoor geen verschil,en verwacht dit trouwens niet van een server   :sigh:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Quote from: Rudi64 on March 27, 2014, 21:26:20
Even snel geluisterd,maar hoor geen verschil,en verwacht dit trouwens niet van een server   :sigh:

Men zegt dat de minimserver beter klinkt dan bijv de nas, mede door comversie van flac naar wav op de nas zelf

Mitch--

Quote from: denoontje on March 27, 2014, 22:14:39
Men zegt dat de minimserver beter klinkt dan bijv de nas, mede door comversie van flac naar wav op de nas zelf

moet ook zeggen dat ik dat vind hoor, vond dat er zeker meer diepte in het geluid zat na de minim update.

maar het Kazoo verhaal snap ik nog niet helemaal, misschien kan Garmt wat opbeurende woorden spreken? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Ik moet het zelf nog uitproberen...was van de Kazoo demo tijdens de Linn conference wel onder de indruk, maar wellicht komen ze nu eerst met een 'Light' versie...

Mitch--

Quote from: garmtz on March 28, 2014, 00:23:45
Ik moet het zelf nog uitproberen...was van de Kazoo demo tijdens de Linn conference wel onder de indruk, maar wellicht komen ze nu eerst met een 'Light' versie...

maar snap ik nu dat Kazoo een ander server programma ook kan vervangen, met dus een hopelijk positieve invloed op het geluid?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


Quote from: Mitch-- on March 28, 2014, 08:00:05
maar snap ik nu dat Kazoo een ander server programma ook kan vervangen, met dus een hopelijk positieve invloed op het geluid?

Ja.

raindog

Volgens mij komt Linn nu vooral met eigen serversoftware om meer functies te kunnen toevoegen en niet zozeer vanwege een verbetering in geluid. De UPnP standaard werkt op zich prima maar is kennelijk te beperkt om de gewenste nieuwe functies mee te ontwikkelen.
Enkele nieuwe functies in de Lumin app zijn ook alleen mogelijk geworden door een samenwerking met de ontwikkelaar van Minim die speciaal daarvoor een extra stuk code heeft geschreven.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

#849
Meer functionaliteit is inderdaad Linns reden. Als je zegt de servers verschillend klinken (los van transcoding), zullen ze je meewarig aankijken.