Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

WouterK and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: newday on January  7, 2014, 23:01:34
Linn heeft niets gemeld over ondersteuning voor Qobuz, er is dus niet bekend of (en zo ja wanneer) dit ondersteund gaat worden.
De enige manier op dit moment zou dus via Songcast moeten zijn (je moet dan wel een computer aan hebben staan), maar dit blijkt dus ook niet bij iedereen te werken.


Is beperkt tot Mac OS en Win 7... (blijkbaar)

Groet,

Bjorn

gast2018

Quote from: twani on January  7, 2014, 22:33:03
Nou zeg :blink:  Garmt en Bjorn zijn altijd nogal "open" over allerlei zaken, zie niet in waarom ze dit soort dingen nog niet melden terwijl ze 't al wél weten.

Denk  dat ze ook gewoon op de officiële  release moeten wachten toch?
Dat klopt wel. Bbg geeft idd alle info wel. Wat ik eigenlijk bedoel is waarom Linn geen concretere info geeft. Zijn we mee bezig of juist niet. Zo blijft het zo in de lucht hangen.

De songcast mogelijkheid ken ik, maar dat is voor mij geen optie. Ik wil geen pc aanhebben staan als ik muziek luister.

Ik heb zojuist even een oude Sonos connect aangesloten op de Linn via spdif en Qobuz aangeslingerd. Eerste indruk is ondanks de beperking van de Sonos erg positief. De klank kleur is echter anders dan hetzelfde nummer rechtstreeks vanaf de nas afgespeeld.

Daarnaast geeft bubble ds aan dat er pcm 24 bit binnenkomt. Iets wat ik niet geheel begrijp daar de Sonos maar max 16 bit zou ondersteunen.

Dirk

Quote from: ergé on January  8, 2014, 11:43:55
Ik heb zojuist even een oude Sonos connect aangesloten op de Linn via spdif en Qobuz aangeslingerd. Eerste indruk is ondanks de beperking van de Sonos erg positief. De klank kleur is echter anders dan hetzelfde nummer rechtstreeks vanaf de nas afgespeeld.

heb je bij de instellingen in Qobuz ook de weergave op FLAC staan?  (default staat deze ingesteld op 320 MP3)

gisteren ben ik ook vrij uitgebreid aan het luisteren geweest, daarbij de stream van Qobuz vergelijkend met CD-rips op m'n eigen NAS...en ik kon eigenlijk geen verschil horen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

gast2018

Quote from: Dynky on January  8, 2014, 17:39:53
heb je bij de instellingen in Qobuz ook de weergave op FLAC staan?  (default staat deze ingesteld op 320 MP3)

gisteren ben ik ook vrij uitgebreid aan het luisteren geweest, daarbij de stream van Qobuz vergelijkend met CD-rips op m'n eigen NAS...en ik kon eigenlijk geen verschil horen.


Dat heb ik idd even gecheckt. Staat goed. Ik denk dat het aan  de Sonos ligt. Ik ga er een dezer dagen eens goed voor zitten.

Charlemagne

Quote from: ergé on January  8, 2014, 19:00:20

Dat heb ik idd even gecheckt. Staat goed. Ik denk dat het aan  de Sonos ligt. Ik ga er een dezer dagen eens goed voor zitten.

Als de Sonos via Qobuz flac's afspeelt zie je dat tijdens het afspelen. Dat staat er 'FLAC' achter elke track die wordt afgespeeld. Bij mp3 staat dat er trouwens ook.

Volgens mij moet je wel via de desktop app van Qobuz instellen dat je met flac's wilt streamen. Mogelijk dat dat bij Sonos automatisch gaat? In elk geval zie je dan wel FLAC staan bij het afspelen.

Een Sonos gaat echt veel beter klinken als je hem laat modden naar Magnahifi Ultimo niveau. Daar gaat een draadje over:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134681.0
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Rudi64

#805
Wat leuk leesvoer van een lid van het Linn forum.
Shootout tussen 2 topstreamers..


Naim NDS / 555PS DR  vs  Linn KDS/1

http://audiophilemusings.blogspot.co.uk/2014/02/hell-freezes-over.html
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

sultankat

Quote from: garmtz on November 11, 2013, 13:39:11
Hoe minder vervorming, hoe minder 'hard' en 'upfront' een installatie klinkt. Wordt wel eens verward met 'saai'.

+1  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Dr.Bedlo

Dan vervormt de akubarik actief wel,behoorlijk , wat klonk dat hard en kill. Geen midden te bespeuren.nee sprak mij in zijn geheel,niet aan.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on March 16, 2014, 16:59:35
Dan vervormt de akubarik actief wel,behoorlijk , wat klonk dat hard en kill. Geen midden te bespeuren.nee sprak mij in zijn geheel,niet aan.

Hard en kil?!!?! Hoe ver stond de speaker van de muur dan? Een Akubarik klinkt warm, soepel, rijk...

Dr.Bedlo

Nou die kwalifikatie kan ik er niet aangeven. Toegegeven ze stonden niet vrij en dicht op elkaar.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on March 16, 2014, 18:14:29
Nou die kwalifikatie kan ik er niet aangeven. Toegegeven ze stonden niet vrij en dicht op elkaar.

Een oordeel vellen over iets onder beursomstandigheden is absoluut gevaarlijk...

denoontje

yes eindelijk met de laatste os update op de synology 410 heb ik minimserver kunnen installeren.
Nu kijken wat dit brengt en hoe het werkt

raindog

Goed nieuws. Ben zelf erg blij met Minim, sinds de laatste update alleen nog maar meer. In combinatie met de Lumin control point kun je nu ook zoeken op laatst toegevoegde muziek. Nou ja, eigenlijk 'last edited' in plaats van 'last added' maar dat komt in de praktijk op hetzelfde neer. Daarnaast kan Minim naast FLAC nu ook ALAC automatisch omzetten maar WAV. Aangezien 80% van mijn collectie nog in ALAC stond was dit voor mij een belangrijke aanvulling  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Krijg op de mac alleen minimwatch nog niet aan de praat..
Kun je daar de conversie instellen naar wav?

raindog

Voor de transcoding opties moet je tegenwoordig een aanvullend softwarepakket downloaden dat luistert naar de naam MinimStreamer. Eenmaal geïnstalleerd kun je de extra opties via MinimWatch aansturen.

MinimStreamer is voorlopig nog gratis te downloaden. De instructies staan op de Minim website.

MinimWatch is een vrij compacte en eenvoudige applicatie, het werkt alleen niet via een normaal venster maar via een menubalk. Dat kan verwarrend zijn in het begin. De eerste keer dat ik het installeerde dacht ik ook steeds dat het niet werkte, maar dat deed het wel.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

#815
En het werkt nu, moest nog java 7 installeren.

Heb nu de watch en sver draaiend...
Maar waar zet ik nu de transcode op

Er zijn diverse opties mbt wav


flac     FLAC files. Valid for local files served by MinimServer (.flac) only. The output type must be L16 [NEW], L24 [NEW], wav, wav24 or wav16. The stream.converter property isn't required.

setting die ik nu heb zie onder

denoontje

#816
op de ds in kinksy geeft hij nu waf aan dus hij trancode in ieder geval flacs

Hij geeft de 44 kHz de 88khz etc door.
neem aan dat als je de transcodewav24 zet dat hij gaat upsamplen?

Linnie

Quote from: raindog on March 20, 2014, 23:22:27
Goed nieuws. Ben zelf erg blij met Minim, sinds de laatste update alleen nog maar meer. In combinatie met de Lumin control point kun je nu ook zoeken op laatst toegevoegde muziek. Nou ja, eigenlijk 'last edited' in plaats van 'last added' maar dat komt in de praktijk op hetzelfde neer. Daarnaast kan Minim naast FLAC nu ook ALAC automatisch omzetten maar WAV. Aangezien 80% van mijn collectie nog in ALAC stond was dit voor mij een belangrijke aanvulling  ;)

hoi

Hoe gaat dat dan om de alac automatisch te laten omzetten naar WAV ?
De Flac bestanden zat hij al om.

Mitch--

Quote from: Linnie on March 21, 2014, 20:17:34
hoi

Hoe gaat dat dan om de alac automatisch te laten omzetten naar WAV ?
De Flac bestanden zat hij al om.

moet je hetzelfde type commando ingeven, deze regel heb ik nu staan 'flac:wav24,mp3:wav24,aac:wav24,alac:wav24'
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Hier staat 'ie op: flac:wav, alac:wav

Heb alleen flac en alac bestanden. Proefondervindelijk vond ik de transcoding naar wav24 geen meerwaarde hebben dus wordt hier alles zonder upsampling omgezet.   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Quote from: raindog on March 21, 2014, 21:49:55
Hier staat 'ie op: flac:wav, alac:wav

Heb alleen flac en alac bestanden. Proefondervindelijk vond ik de transcoding naar wav24 geen meerwaarde hebben dus wordt hier alles zonder upsampling omgezet.

is het niet zo dat de dac van de Linn het ook zelf upsampled? hij zet alles wat je erin stopt toch ook om in wav, doet ie dat zelf ook in wav24 of wav'normaal'.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

Komende zaterdag ga ik naar een M&G, waarbij ik heb toegezegd om mijn Akurate mee te nemen ter vergelijking met een CD speler. De gastheer heeft echter geen NAS-netwerkje met een muziekserver. Nu had ik het voornemen om dan mijn laptop mee te nemen met daarop de muziek en Minimserver en Kinsky. Laptop via een netwerkkabeltje aansluiten op de Linn en klaar is Kees, toch?

Nu ga ik net even testen of dat werkt en tot mijn verbazing ziet Kinsky de Linn niet. Ook via Konfig lukt het me niet om de Linn te vinden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of is dit sowieso geen optie?



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

eddy135

Quote from: clockwork on March 26, 2014, 19:14:52
Komende zaterdag ga ik naar een M&G, waarbij ik heb toegezegd om mijn Akurate mee te nemen ter vergelijking met een CD speler. De gastheer heeft echter geen NAS-netwerkje met een muziekserver. Nu had ik het voornemen om dan mijn laptop mee te nemen met daarop de muziek en Minimserver en Kinsky. Laptop via een netwerkkabeltje aansluiten op de Linn en klaar is Kees, toch?

Nu ga ik net even testen of dat werkt en tot mijn verbazing ziet Kinsky de Linn niet. Ook via Konfig lukt het me niet om de Linn te vinden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of is dit sowieso geen optie?

Probeer eens met een switch ertussen?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

clockwork

Quote from: eddy135 on March 26, 2014, 19:16:28
Probeer eens met een switch ertussen?

Wat zou daar het voordeel van kunnen zijn?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

de ADS rechtstreeks aan je laptop gaat imo niet werken, je moet volgens mij altijd wel in een netwerk hangen.
maw sluit de laptop + ADS gewoon aan op je gastheer z'n thuisnetwerkje (even veronderstellend dat hij dat wel heeft)...en geef de demo gewoon zo.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea