Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Rudi64 on December 24, 2013, 12:40:49
Iemand die ooit de recentere K40 luidspreker kabel vergeleken heeft met de K400?
Lijkt me een wat meer handelbare en esthetisch mooiere kabel.

K40 is geen K400... en als je een mooiere esthetiek wilt, dan gewoon naar een Akubarik gaan ;). Dan wordt het slechts een XLR kabel ;)

denoontje


Rudi64

Quote from: denoontje on December 24, 2013, 15:50:28
lol

Ideed..

Maar heb ze recent nog eens gehoord bij mijn Linn dealer nu ze wat ingespeeld waren,en moet zeggen dat de Akubariks zeer aanlokkelijk zijn,qua looks,vereenvoudiging van je set (lees-minder aparatuur)maar ook zeker en niet het minste van SQ... maar helaas way out of budget voor mij...
B.T.W...succes met de vergelijk van de ADS-MDS...ben benieuwd. :xmas:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Quote from: Rudi64 on December 24, 2013, 16:25:06
Ideed..

Maar heb ze recent nog eens gehoord bij mijn Linn dealer nu ze wat ingespeeld waren,en moet zeggen dat de Akubariks zeer aanlokkelijk zijn,qua looks,vereenvoudiging van je set (lees-minder aparatuur)maar ook zeker en niet het minste van SQ... maar helaas way out of budget voor mij...
B.T.W...succes met de vergelijk van de ADS-MDS...ben benieuwd. :xmas:

Me to

advr

Quote from: Rudi64 on December 24, 2013, 16:25:06
Ideed..

Maar heb ze recent nog eens gehoord bij mijn Linn dealer nu ze wat ingespeeld waren,en moet zeggen dat de Akubariks zeer aanlokkelijk zijn,qua looks,vereenvoudiging van je set (lees-minder aparatuur)maar ook zeker en niet het minste van SQ... maar helaas way out of budget voor mij...

+1 ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Linnie

Ik heb ondertussen de Akubariks ook een paar keer gehoord en was erg onder de indruk.

De keer dat ik het Nieuwe Linn Exakt gehoord heb kon me dan weer niet echt bekoren.
Het was wel goed maar op de een of andere manier pakte het me niet echt, iets dat de Akubariks wel deden.

Bovendien het feit dat een Lp12 signaal op een Exakt systeem eerst gedigitaliseerd wordt en vervolgens weer door de DAC in de speaker analoog wordt gemaakt, dat vindt ik erg vreemd.

Achiel

Nu de set redelijk ingespeeld begint te geraken toch maar het idee opgevat een sub erbij te nemen. Mis gewoon net het laatste beetje laag zeker bij lagere volumes. Heb echter geen idee welke. Enige vereiste is dat hij niet te groot mag zijn qua afmetingen. Misschien ook eens aan een sub met dsp denken, lekker makkelijk bij het afregelen. 
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

gast2018

Ik heb al even gezocht op linn forum maar kom nog niet iets concreets tegen. Weet iemand iets meer ontrent de mogelijke ondersteuning van Linn van Qobuz?

Staaled

#783
Quote from: ergé on January  7, 2014, 16:32:35
Ik heb al even gezocht op linn forum maar kom nog niet iets concreets tegen. Weet iemand iets meer ontrent de mogelijke ondersteuning van Linn van Qobuz?
Helaas. En Songcast werkt bij mij ook niet icm de Qobuz desktop player.
Ik heb het proefabonnement om die reden dan ook beeindigd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Staaled on January  7, 2014, 16:49:21
Helaas. En Songbook werkt bij mij ook niet icm de Qobuz desktop player.
Ik heb het proefabonnement om die reden dan ook beeindigd.

Werkt Songcast niet? Dat werkt voor alle on-line media.

Ik heb Qobuz nog niet getest....

Groet,

Bjorn

Staaled

Quote from: bmateijsen on January  7, 2014, 18:02:12
Werkt Songcast niet? Dat werkt voor alle on-line media.

Ik heb Qobuz nog niet getest....

Groet,

Bjorn
Windows 8.  :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen


gast2018

De eerste die een reactie gaf heeft het over songbook alle verdere reacties hebben het over songcast. Ik neem aan dat hier weer over apple geklier gaat.  Airplay en ander gedoe prima maar ik wil  geen fictiviteit. Gewoon op de Linn Qobuz Net als TuneIn bedienbaar via de bubble ds.

Staaled

Quote from: bmateijsen on January  7, 2014, 18:35:49
En dan werkt songcast niet meer?
Wel met andere apps. Niet met Qobuz.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: ergé on January  7, 2014, 18:53:27
De eerste die een reactie gaf heeft het over songbook alle verdere reacties hebben het over songcast. Ik neem aan dat hier weer over apple geklier gaat.  Airplay en ander gedoe prima maar ik wil  geen fictiviteit. Gewoon op de Linn Qobuz Net als TuneIn bedienbaar via de bubble ds.


Check http://www.linn.co.uk/software wat de verschillen zijn tussen Songbox en Songcast. Songcast werkt met Win 7 en Mac OS.

Mitch--

is er al meer bekend over Kazoo inmiddels?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on January  7, 2014, 20:57:22
is er al meer bekend over Kazoo inmiddels?

Nee, daar zal denk ik ook de komende 2 maanden niets concreet over worden.

gast2018

Waarom kan niemand inc BBG nou eens een concreet antwoord geven,

Dirk

Quote from: ergé on January  7, 2014, 21:38:23
Waarom kan niemand inc BBG nou eens een concreet antwoord geven,
gokje...omdat Linn de release ervan pas heeft voorzien in Q2?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: ergé on January  7, 2014, 18:53:27
De eerste die een reactie gaf heeft het over songbook alle verdere reacties hebben het over songcast. Ik neem aan dat hier weer over apple geklier gaat.  Airplay en ander gedoe prima maar ik wil  geen fictiviteit. Gewoon op de Linn Qobuz Net als TuneIn bedienbaar via de bubble ds.
Dat heb ik inmiddels veranderd. Songcast is de juiste.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Quote from: ergé on January  7, 2014, 21:38:23
Waarom kan niemand inc BBG nou eens een concreet antwoord geven,
Nou zeg :blink:  Garmt en Bjorn zijn altijd nogal "open" over allerlei zaken, zie niet in waarom ze dit soort dingen nog niet melden terwijl ze 't al wél weten.

Denk  dat ze ook gewoon op de officiële  release moeten wachten toch?

Mitch--

Quote from: twani on January  7, 2014, 22:33:03
Nou zeg :blink:  Garmt en Bjorn zijn altijd nogal "open" over allerlei zaken, zie niet in waarom ze dit soort dingen nog niet melden terwijl ze 't al wél weten.

Denk  dat ze ook gewoon op de officiële  release moeten wachten toch?

ik denk dat zij net zo veel weten als wij, namelijk niks, anders zouden we het echt wel gehoord hebben inderdaad!  ^^
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Linn vertelt ons nooit wat voordat de rest van de wereld het weet! Althans, wij krijgen een soort interne 'off the record' mail ongeveer een week voor een officiële release van iets. Maar eerder dan dat weten wij dus ook nooit iets. Misschien wel beter ook... :)

twani

#798
Quote from: garmtz on January  7, 2014, 22:43:45
Linn vertelt ons nooit wat voordat de rest van de wereld het weet! Althans, wij krijgen een soort interne 'off the record' mail ongeveer een week voor een officiële release van iets. Maar eerder dan dat weten wij dus ook nooit iets. Misschien wel beter ook... :)
Eigenlijk precies als in autoland. Vaak weten klanten het eerder dan wij. Heeft er mee te maken dat de verkopers niet gaan anticiperen op nieuwe modellen en daardoor de weken daar-voorafgaand niets meer verkopen.


newday

Quote from: ergé on January  7, 2014, 21:38:23
Waarom kan niemand inc BBG nou eens een concreet antwoord geven,

Linn heeft niets gemeld over ondersteuning voor Qobuz, er is dus niet bekend of (en zo ja wanneer) dit ondersteund gaat worden.
De enige manier op dit moment zou dus via Songcast moeten zijn (je moet dan wel een computer aan hebben staan), maar dit blijkt dus ook niet bij iedereen te werken.