Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Welke interlink en netsnoer gebruik je? Gebruik liefst de standaard Linn kabels (en liefst de Silver interconnect ipv de Black)  Check de polariteit van de netingang (L op de IEC stekker moet fase zijn) en gebruik liefst WAV.

Tot zover het optimaliseren... :)

Ik vind Linn verre van saai, maar het is geen geluid dat direct indruk maakt. De 'rotzooi' die je normaal hoort, is simpelweg afwezig.

Dan nog... Wellicht is het gewoon je smaak dan dus niet.

Deleted Member 2

#751
Quote from: garmtz on November 11, 2013, 10:45:35

De 'rotzooi' die je normaal hoort, is simpelweg afwezig.


?

garmtz

Quote from: Onder013 on November 11, 2013, 10:53:12
?

Hoe minder vervorming, hoe minder 'hard' en 'upfront' een installatie klinkt. Wordt wel eens verward met 'saai'.

Carlos

Quote from: Miesepies on November 10, 2013, 22:55:55
Ok, heb een Linn Akurate DS/1 hier staan aangesloten op een Arcam AVR600... heb ook al wat uurtjes muziek zitten luisteren (zowel echt ervoor gaan zitten en als achtergrond). Maar om een of andere reden kan het mij niet pakken.

Het klinkt goed, je hoort dat de Linn de details beter doet dan wat ik hiervoor heb gebruikt, maar de muziek pakt me niet. Eigenlijk is het soms gewoon rond uit saai. Is dat nou toch een eigenschap van Linn (heb wel vaker mensen zien schrijven dat ze het Linn geluid saai vinden), of zou de combi Linn+Arcam niet werken ?

Zijn er andere Linn gebruikers i.c.m. Arcam ?

Wellicht op korte termijn, overweeg een Akurate..

Heb je het gevoel dat je zoekt met andere bronnen binnen je huidige setup (receiver, speakers, ruimte) eerder ervaren?
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

twani

Quote from: garmtz on November 11, 2013, 13:39:11
Hoe minder vervorming, hoe minder 'hard' en 'upfront' een installatie klinkt. Wordt wel eens verward met 'saai'.
Een buizenversterker vervormd altijd flink heb ik me laten vertellen. Om nu te zeggen dat het bij mij hard en upfront klinkt... :blink:

Ik zal een denkfout maken veronderstel ik.

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on November 11, 2013, 13:39:11
Hoe minder vervorming, hoe minder 'hard' en 'upfront' een installatie klinkt. Wordt wel eens verward met 'saai'.

Heeft een naim streamer (met de naim sound/PRAT) volgens deze redenering meer vervorming?
Op welk soort vervorming doel je? Jitter, of .....

garmtz

Quote from: twani on November 11, 2013, 14:05:40
Een buizenversterker vervormd altijd flink heb ik me laten vertellen. Om nu te zeggen dat het bij mij hard en upfront klinkt... :blink:

2e orde harmonische vervorming maakt de weergave softer. Aangezien buizenversterkers hier aardig wat van hebben (vooral single-ended), klinken ze eerder wat laid-back. Ook omdat stijgtijd en dynamisch gedrag heel anders zijn.

Overigens ken ik zeker ook wel buizenversterkers (vooral push-pull) die erg hard en upfront klinken!

Miesepies

#757
Quote from: garmtz on November 11, 2013, 10:45:35Dan nog... Wellicht is het gewoon je smaak dan dus niet.

Dat zou goed kunnen hoor.

Maar omdat ik tijdens een luistermiddig bij jullie toch best wel heb kunnen genieten van muziek via de Linn streamers, heb ik het idee dat mijn huidige combinatie gewoon niet werkt.

Maar het is nou ook niet zo, dat ik ff een ander receivertje erbij kan slepen om te testen :P

bmateijsen

Je luistert altijd naar een complete set..., dat zegt dus maar een klein deel over alleen de bron. Maar ik heb het gevoel dat bij jou je gemoedsrust ook erg veel invloed heeft op je oordeel.

Groet,

Bjorn

Quote from: Miesepies on November 11, 2013, 16:24:22
Dat zou goed kunnen hoor.

Maar omdat ik tijdens een luistermiddig bij jullie toch best wel heb kunnen genieten van muziek via de Linn streamers, heb ik het idee dat mijn huidige combinatie gewoon niet werkt.

Maar het is nou ook niet zo, dat ik ff een ander receivertjes erbij sleep om te testen :P

Miesepies

Oh tuurlijk. Dat zal zeker ook een rol spelen, zal daar ook niet de enige in zijn. De set bij de Lumin/Linn test middag kwam in ieder geval niet saai over - ondanks dat de Lumin een miskoop bleek was mijn gemoedsrust wel goed ;)

En nu is het dus kijken welke kant ik op ga... Hou ik de Linn of hou ik de Arcam ? Arcam bevalt me opzich wel, in ieder geval wel voor film. Muziek is wisselend. Linn is verfijnder, maar heeft wel een kleine karakter boost nodig denk ik, om mij wat meer te bekoren - iets wat de Arcam niet doet.

Probleem is ook dat ik het liefst 1 set heb voor surround&stereo. Dat beperkt de keuze behoorlijk...

bmateijsen

Misschien heel confronterend,.... maar kijk eens goed in die spiegel:

- Wat zoek je in de muziek?
- Veranderd dat bij verschillende muziek?
- Is het een smaak of heb je een referentie (live-muziek)
- Wat vind je positief aan je eigen set? (ongeacht de bron)
- Wat is negatief? (ongeacht de bron)

Dan specifiek de bron:
- Saai is een zeer algemene benaming, wat bedoel je precies?
- Wat zoek je en waarom vind je dat daar niet?

Conclusie:
Denk goed na over je keuze....

Dan de testmiddag.. Die set is ook verre van saai. Veel resolutie, maar ook uiteindelijk best een stevig prijskaart in stereo. (niet eens in surround ;). Probeer ook dus niet iets na te streven wat misschien niet realistisch is ;).

En als laatste... smaak is persoonlijk en goed om te hebben! Niet iedereen zijn smaak is hetzelfde en dat is maar goed ook! Het kan dondersgoed zijn dat het in jouw set niet jouw smaak is. Maar probeer wel te onderzoeken, of dat ligt aan de bron of misschien wel aan andere factoren.

Groet,

Bjorn

Quote from: Miesepies on November 11, 2013, 20:05:51
Oh tuurlijk. Dat zal zeker ook een rol spelen, zal daar ook niet de enige in zijn. De set bij de Lumin/Linn test middag kwam in ieder geval niet saai over - ondanks dat de Lumin een miskoop bleek was mijn gemoedsrust wel goed ;)

En nu is het dus kijken welke kant ik op ga... Hou ik de Linn of hou ik de Arcam ? Arcam bevalt me opzich wel, in ieder geval wel voor film. Muziek is wisselend. Linn is verfijnder, maar heeft wel een kleine karakter boost nodig denk ik, om mij wat meer te bekoren - iets wat de Arcam niet doet.

Probleem is ook dat ik het liefst 1 set heb voor surround&stereo. Dat beperkt de keuze behoorlijk...

Miesepies

Quote from: bmateijsen on November 11, 2013, 21:57:00Dan de testmiddag.. Die set is ook verre van saai. Veel resolutie, maar ook uiteindelijk best een stevig prijskaart in stereo.

Hehe, ja, de prijs van die set was toch een nulletje teveel voor mij :)  Nou streef ik daar ook niet naar hoor (al hoor je mij niet klagen als het wel zou lukken ;))

Maar we dwalen wat af. Tis uiteindelijk een Linn topic hier  :blush:

Bas Akkerman

Quote from: Miesepies on November 11, 2013, 22:41:44
Hehe, ja, de prijs van die set was toch een nulletje teveel voor mij :)  Nou streef ik daar ook niet naar hoor (al hoor je mij niet klagen als het wel zou lukken ;))

Maar we dwalen wat af. Tis uiteindelijk een Linn topic hier  :blush:
Goed, waardevol advies van Bjorn. Je muziekkeuze en daarmee je smaak is uitermate bepalend! Doe er je voordeel mee!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Beste Linn-kenners > enig idee of er op dit moment wallbrackets te koop zijn voor de oude Tukan?
Op de prijslijst staan er diverse, maar zo te zien behorende bij eigen specifieke modellen.  :unsure:

Misschien past 1 van deze brackets op de Tukans of weet iemand 'n merk/type als alternatief?
Heb die Tukan's overigens niet bij de hand; zijn van m'n zwager  :D bedankt....
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

VPI

Toevallig kwam ik er kortgeleden 3 stuks op marktplaats tegen, site in de gaten houden.

Bas Akkerman

Voor de liefhebber, op de Linn-site kun je vanaf 1 december weer elke dag een gratis song downloaden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on November 25, 2013, 19:32:15
Voor de liefhebber, op de Linn-site kun je vanaf 1 december weer elke dag een gratis song downloaden.
en vandaag al een gratis taster  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on November 25, 2013, 20:26:05
en vandaag al een gratis taster  ;)
Yep, dus dat nieuws even delen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Quote from: Cyreg on November 25, 2013, 14:14:01
Beste Linn-kenners > enig idee of er op dit moment wallbrackets te koop zijn voor de oude Tukan?
Op de prijslijst staan er diverse, maar zo te zien behorende bij eigen specifieke modellen.  :unsure:

Misschien past 1 van deze brackets op de Tukans of weet iemand 'n merk/type als alternatief?
Heb die Tukan's overigens niet bij de hand; zijn van m'n zwager  :D bedankt....

Heb nu wel de onderlinge afstand vd af-fabriek bevestigingsgaten  ;):
horizontale hart op hart afstand is 14,5 cm en verticaal 4,5 cm

iemand nu misschien enig idee over passende (Linn)wallbrackets? thx
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

newday

Quote from: Cyreg on December  4, 2013, 14:22:37
Heb nu wel de onderlinge afstand vd af-fabriek bevestigingsgaten  ;):
horizontale hart op hart afstand is 14,5 cm en verticaal 4,5 cm

iemand nu misschien enig idee over passende (Linn)wallbrackets? thx

Ik heb hier een paar Linn Brakits liggen die geschikt zijn voor de Katan, hierbij zitten de gaten op 35 x 87 mm
Dat gaat dus niet passen.
Ik weet niet of hier meerdere uitvoeringen van zijn.


Cyreg

#770
Bedankt en juist daarvoor was ik al 'n beetje bang  :(
Bijna iedere Linn standmount lijkt 'n eigen Brakit(afmetingen) te hebben  :unsure:

Hoop op nog wat meer reacties  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Quote from: Cyreg on December  4, 2013, 15:25:58
Bedankt en juist daarvoor was ik al 'n beetje bang  :(
Bijna iedere Linn standmount lijkt 'n eigen Brakit(afmetingen) te hebben  :unsure:

Hoop op nog wat meer reacties  ;)

Echt niemand die hier verder iets van weet? :unhappy:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Rudi64

Iemand die ooit de recentere K40 luidspreker kabel vergeleken heeft met de K400?
Lijkt me een wat meer handelbare en esthetisch mooiere kabel.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

je kunt evt toch een kous om de k400 doen?

Rudi64

#774
Quote from: denoontje on December 24, 2013, 14:04:14
je kunt evt toch een kous om de k400 doen?

Dit lijkt me niet zo evident...de K400 is en blijft een wat lompe kabel,maar is superieur in een Linn set..
Anders was hij al lang vervangen geweest... :cheesy:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.