Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: citac on November  6, 2013, 01:28:00
Ben aan het rondkijken voor een gebruikte Majik DS(i/M), maar wat een prijzen  :crazy:.
Majiks van 3 of 4 jaar oud die nog 2/3 van de nieuwprijs moeten kosten, tja dan wacht ik liever op een demo Majik, ben ik net zoveel kwijt.

staat een top ds/i in de marktsectie voor een zeer goede prijs!

net als wat Twani zegt, het klinkt gewoon echt lekker, en veel Linn eigenaren upgraden vaak pas als hun budget het toelaat om binnen Linn te gaan upgraden, maar daar moet je wel diep voor in de buidel tasten en de majik bied belachelijk veel muziek voor zn geld, kan ik zomaar uit ervaring delen ;)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: citac on November  6, 2013, 01:28:00
Ben aan het rondkijken voor een gebruikte Majik DS(i/M), maar wat een prijzen  :crazy:.
Majiks van 3 of 4 jaar oud die nog 2/3 van de nieuwprijs moeten kosten, tja dan wacht ik liever op een demo Majik, ben ik net zoveel kwijt.

staat er nog steeds 1 op het forum te koop

twani

En dat vind ik ongelooflijk :blink:

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

citac

#729
Quote from: denoontje on November  6, 2013, 22:10:47
staat er nog steeds 1 op het forum te koop

Die had ik al gezien  ;).
Het zegt toch wel wat, dat die DSi nog niet verkocht is.
Denk dat eventuele kopers `t met mij eens zijn.
De demo DS(i) gingen nml. als warme broodjes over de toonbank bij BB&G.
Heb geen haast en wellicht koop ik eerst een Metrum dac als tussenoplossing.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

MarkD

Net de overstap gemaakt van Linn Akurate DS/0 naar Linn Klimax Renew DS. Wow! Toch weer een grote stap. Eerste indrukken: gedetailleerder, natuurgetrouwer en ruimtelijker. Weergave lijkt iets warmer, wat ik persoonlijk wel lekker vind.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 11:33:57
Net de overstap gemaakt van Linn Akurate DS/0 naar Linn Klimax Renew DS. Wow! Toch weer een grote stap. Eerste indrukken: gedetailleerder, natuurgetrouwer en ruimtelijker. Weergave lijkt iets warmer, wat ik persoonlijk wel lekker vind.

Mooie upgrade hoor! en toch weer een upgrade binnen Linn  :slapping:

eindstation een Klimax DS in het toekomst?? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

Quote from: Mitch-- on November  7, 2013, 11:35:10
Mooie upgrade hoor! en toch weer een upgrade binnen Linn  :slapping:

eindstation een Klimax DS in het toekomst?? ;)

Klimax DS/1 blijft voorlopig een droom gezien het prijskaartje... Misschien ooit! ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Rudi64

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 11:33:57
Net de overstap gemaakt van Linn Akurate DS/0 naar Linn Klimax Renew DS. Wow! Toch weer een grote stap. Eerste indrukken: gedetailleerder, natuurgetrouwer en ruimtelijker. Weergave lijkt iets warmer, wat ik persoonlijk wel lekker vind.

Proficiat... :clapping: heel mooie stap voorwaarts..geniet er van....
Misschien ooit...who knows..,zet ik ook die stap...maar nu effe lekker genieten van de huidige set-up.. :happy:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

katwax

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 11:33:57
Net de overstap gemaakt van Linn Akurate DS/0 naar Linn Klimax Renew DS. Wow! Toch weer een grote stap. Eerste indrukken: gedetailleerder, natuurgetrouwer en ruimtelijker. Weergave lijkt iets warmer, wat ik persoonlijk wel lekker vind.
Leuk om te lezen dat de Renew een upgrade is. Prijs/kwaliteit toch een toppertje volgens mij.

Upgrade naar Klimax ds/1 is misschien de enige volgende stap, maar het prijskaartje is ook zeer behoorlijk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

denoontje

Quote from: katwax on November  7, 2013, 12:58:25
Leuk om te lezen dat de Renew een upgrade is. Prijs/kwaliteit toch een toppertje volgens mij.

Upgrade naar Klimax ds/1 is misschien de enige volgende stap, maar het prijskaartje is ook zeer behoorlijk :)

Feli en wat gedaan met de accurate?

MarkD

Linn Renew heeft inderdaad nog een "leuke" prijs/kwaliteitverhouding (al zullen daarover logischerwijs de meningen verschillen). De Akurate gaat in de verkoop. Binnenkort in de verkoopsectie van dit forum. ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Rudi64

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 13:25:52
Linn Renew heeft inderdaad nog een "leuke" prijs/kwaliteitverhouding (al zullen daarover logischerwijs de meningen verschillen). De Akurate gaat in de verkoop. Binnenkort in de verkoopsectie van dit forum. ;)

Als je ADS/0 nog niet de upgrade naar ADS/1 ondergaan heeft zal het verschil naar de Linn Renew inderdaad aanzienlijk zijn...de Renew is in feite een Klimax DS/0 in een eenvoudiger behuizing (oud moederbord) zonder display.
Op de Linn fora beweren zelf sommige dat ze geen verschil horen met de Klimax/0... :unsure:
Succes met de verkoop...  :thumbs-up:   
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

MarkD

Bedankt! Ik lees op diezelfde ook dat de Klimax Renew DS op een hoger niveau speelt dan de Akurate DS/1. Het klinkt in ieder geval erg goed!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

bmateijsen

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 16:53:42
Bedankt! Ik lees op diezelfde ook dat de Klimax Renew DS op een hoger niveau speelt dan de Akurate DS/1. Het klinkt in ieder geval erg goed!

Mooi dat het goed klinkt..! mijn ervaring was dat de Akurate DS/1 op muzikaliteit het beter doet...

Staaled

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 16:53:42
Bedankt! Ik lees op diezelfde ook dat de Klimax Renew DS op een hoger niveau speelt dan de Akurate DS/1. Het klinkt in ieder geval erg goed!
Ik heb het meer als "anders" ervaren.
ADS/1 wat straffer/strakker, RDS meer flow en lyriek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Ik hoor bij de ADS/1 vooral meer 'sfeer' en ruimte-informatie. De klank van de ADS/1 lijkt donkerder (door minder aanzet in het hoog), maar heeft tegelijkertijd meer resolutie. De RDS klinkt 'pittiger'.

MarkD

Laat mij nog even lekker blij zijn! ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

clockwork

Quote from: MarkD on November  7, 2013, 18:42:16
Laat mij nog even lekker blij zijn! ;)

Moet je ook zeker zijn!  :headbanging:

Ik heb in Hilversum ook de Akurate DS1 en de Klimax Renew naast elkaar beluisterd. Ik had zelf een (lichte) voorkeur aan de Renew. Dus als je alsnog wilt ruilen voor een zilveren DS1 hoor ik het wel..... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MarkD

Quote from: clockwork on November  7, 2013, 18:54:03
Dus als je alsnog wilt ruilen voor een zilveren DS1 hoor ik het wel..... ;)

Nah, misschien als ik het nieuwe speelgoed na een paar weken weer zat ben... ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Staaled

#745
Quote from: MarkD on November  7, 2013, 18:42:16
Laat mij nog even lekker blij zijn! ;)
Maar dat is dan ook terecht ! :thumbs-up:
( want waar hebben we het over ?  ;)  :sigh:)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Miesepies

Ok, heb een Linn Akurate DS/1 hier staan aangesloten op een Arcam AVR600... heb ook al wat uurtjes muziek zitten luisteren (zowel echt ervoor gaan zitten en als achtergrond). Maar om een of andere reden kan het mij niet pakken.

Het klinkt goed, je hoort dat de Linn de details beter doet dan wat ik hiervoor heb gebruikt, maar de muziek pakt me niet. Eigenlijk is het soms gewoon rond uit saai. Is dat nou toch een eigenschap van Linn (heb wel vaker mensen zien schrijven dat ze het Linn geluid saai vinden), of zou de combi Linn+Arcam niet werken ?

Zijn er andere Linn gebruikers i.c.m. Arcam ?

twani

Quote from: Miesepies on November 10, 2013, 22:55:55
Ok, heb een Linn Akurate DS/1 hier staan aangesloten op een Arcam AVR600... heb ook al wat uurtjes muziek zitten luisteren (zowel echt ervoor gaan zitten en als achtergrond). Maar om een of andere reden kan het mij niet pakken.

Het klinkt goed, je hoort dat de Linn de details beter doet dan wat ik hiervoor heb gebruikt, maar de muziek pakt me niet. Eigenlijk is het soms gewoon rond uit saai. Is dat nou toch een eigenschap van Linn (heb wel vaker mensen zien schrijven dat ze het Linn geluid saai vinden), of zou de combi Linn+Arcam niet werken ?

Zijn er andere Linn gebruikers i.c.m. Arcam ?
"Mies", had jij dat niet ook al met de Lumin? 

Miesepies

Nee, de Lumin was echt anders. Die was echt slechter dan mijn cd spelers en basis SBT. Dat klopte echt niet.

Ik hoor wel dat de Linn verfijnder is, focus en soundstage is ook beter (binnen de beperkingen van mijn kamer)... maar het pakt me gewoon niet. Het wordt nooit meer dan achtergrond geluid. Ik mis het gevoel dat je ineens wil mee blèrren of dansen met de muziek.

Staaled

Met mijn vorige set speakers, Dynaudio C1's , had ik dat ook alhoewel mij dat pas op den duur begon te storen.
De Linns zijn nu eenmaal spelers met raffinement , geen scheurijzers.
Steekt de rest van de keten nog een handje toe wordt het te gladjes en zelfs saai.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)