Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Achiel

Ik gebruik Kinsky voornamelijk vanaf mijn android telefoon.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

mbank

staan alle poorten van binnenuit naar buiten open op je firewall of worden daar poorten geblocked? Het toevoegen van je Tune-in account in Konfig zou dan voldoende moeten zijn. Ik heb nooit mijn Majik DS-i toegevoegd aan Tune-in devices.


Syphon

#702
Zijn hier mensen die een iets hebben van de serie MAJIK

MAJIK 140 ziet er mooi uit. Op het forum kan ik er nog niks over lezen. Prijs valt me ook reuze mee.
Dit kan wel eens mijn nieuwe HT setup worden.

Mitch--

Quote from: Syphon on November  4, 2013, 13:22:30
Zijn hier mensen die een iets hebben van de serie MAJIK

MAJIK 140 ziet er mooi uit. Op het forum kan ik er nog niks over lezen. Prijs valt me ook reuze mee.
Dit kan wel eens mijn nieuwe HT setup worden.

Rudy heeft een set Majik 140 speakers!

Erg fijne speakers, vooral in een full aktiv configuratie gecombineerd met linn natuurlijk!

Ook Garmtz heeft ze natuurlijk groots in de shop staan!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Syphon on November  4, 2013, 13:22:30
Zijn hier mensen die een iets hebben van de serie MAJIK

MAJIK 140 ziet er mooi uit. Op het forum kan ik er nog niks over lezen. Prijs valt me ook reuze mee.
Dit kan wel eens mijn nieuwe HT setup worden.

Wij hebben de 109, 140 en Isobarik staan (Beter Beeld & Geluid). De 112 center is ook erg fraai. Is een uitstekende surround set mee te maken!

Rudi64

Ik ben heel tevreden over de M140...hou er wel rekening mee dat ze wat ruimte nodig hebben..en ze zijn ook wat gevoelig qua plaatsing,maar eenmaal goed kan je ze laten zingen...
Het teveel aan laagweergave kan je ook eventueel aanpassen door foams te plaatsen in de poort achteraan en of de 2db cut te laten uitvoeren door je dealer..





PS :Foto komt van het Linn Forum... ;)

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

ja hoor een majik ds en een majik control

Mitch--

Quote from: denoontje on November  4, 2013, 19:41:56
ja hoor een majik ds en een majik control

hoe bevalt eigenlijk jouw k-400 kabel?? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rb73

De 109 biedt zeer veel waar voor z'n geld. Ik gebruik hem in de woonkamer samen met een 6100 (passief), en ben over de combi zeer tevreden.
Met een AV5103 als voorversterker/surround processor, overigens  :popcorn:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

garmtz

Even over update 4.14.508 voor de DSM: ik heb de update nu meerdere malen geprobeerd, maar hij hangt iedere keer na de update. Ik zou mensen willen aanraden deze update NIET uit te voeren, maar te blijven bij 4.12.357.

Miesepies

Tja, daar is het een beta voor :P

garmtz

Quote from: Miesepies on November  5, 2013, 12:12:16
Tja, daar is het een beta voor :P

Het is wel echt voor het eerst dat een Beta bij mij niet werkt. Ik heb er al letterlijk tientallen getest en allemaal werkten ze probleemloos.

garmtz

Quote from: rb73 on November  4, 2013, 20:52:59
De 109 biedt zeer veel waar voor z'n geld. Ik gebruik hem in de woonkamer samen met een 6100 (passief), en ben over de combi zeer tevreden.
Met een AV5103 als voorversterker/surround processor, overigens  :popcorn:

Kleine moeite om ze actief te maken! Het verschil is immens!

Mitch--

Quote from: garmtz on November  5, 2013, 12:20:30
Kleine moeite om ze actief te maken! Het verschil is immens!

heb je voor de 109 slechts de 6100 nodig dan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on November  5, 2013, 12:30:28
heb je voor de 109 slechts de 6100 nodig dan?

Inderdaad...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

rb73

Quote from: Mitch-- on November  5, 2013, 12:30:28
heb je voor de 109 slechts de 6100 nodig dan?
Yup. Vandaar ook de keus voor een 6100  :P
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Mitch--

Quote from: rb73 on November  5, 2013, 12:32:21
Yup. Vandaar ook de keus voor een 6100  :P

Check! maar je hebt ze nog niet aktiv op het moment?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rb73

Quote from: Mitch-- on November  5, 2013, 12:35:36
Check! maar je hebt ze nog niet aktiv op het moment?
Nog niet nee. Gaat vast een keer gebeuren, maar op dit moment heb ik het geld er nog niet voor (over).

Ik heb al de nodige Linn spullen gehad, en steeds weer merk ik dat actief spelen me heel erg goed bevalt. Dat was al met de Keilidhs en de Ninkas, maar ook met de 242  :smile:
Wat dat betreft ben ik het zeker met Garmt eens  :)
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

garmtz

Quote from: rb73 on November  5, 2013, 12:40:23
Nog niet nee. Gaat vast een keer gebeuren, maar op dit moment heb ik het geld er nog niet voor (over).

Ik heb al de nodige Linn spullen gehad, en steeds weer merk ik dat actief spelen me heel erg goed bevalt. Dat was al met de Keilidhs en de Ninkas, maar ook met de 242  :smile:
Wat dat betreft ben ik het zeker met Garmt eens  :)

;)

denoontje

#719
Quote from: Mitch-- on November  4, 2013, 19:49:14
hoe bevalt eigenlijk jouw k-400 kabel?? :)

goed ik heb de cardas eruit gehaald. een echte 1 op 1 moet nog steeds gedaan worden...te weinig tijd en eigenlijk nog geen zin gehad om te testen...tja gelukkig bederft het niet.


Tussen de crdas quadlink en de silver wel verschillen met tot nu toe voorkeur voor de silver.

advr

Op mijn DS-i en sneaky DS geen enkel probleem...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

citac

Ben aan het rondkijken voor een gebruikte Majik DS(i/M), maar wat een prijzen  :crazy:.
Majiks van 3 of 4 jaar oud die nog 2/3 van de nieuwprijs moeten kosten, tja dan wacht ik liever op een demo Majik, ben ik net zoveel kwijt.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

BJF

Kennelijk schrijft Linn minder hard af dan (sommige) andere merken? Heeft wellicht te maken met het feit dat niet ieder jaar een nieuw type wordt uitgebracht waardoor de oudere types hard in prijs dalen. Het is maar een idee...
NAD M10 V2
Elac FS247

twani

Simpel, t klinkt gewoon verrekte goed dus er zijn minder mensen die het wégdoen dan dat er mensen zijn die het gebruikt willen aanschaffen.

Dat heet marktwerking........

blueray

plus: juist bij dsm/dsi is de prijs/kwaliteit enorm, je bent met een box gewoon klaar (streamer/dac/vv/ev in een). Als je dat 2e hands in losse componenten aanschaft redt je het denk ik niet voor 2/3 van de nieuwprijs dsm, of je zit echt op een veel lager niveau. Als je al een goede dac of ev hebt ligt het misschien anders.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server