Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

we1841 and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: Mitch-- on October 27, 2013, 10:00:34
thnx! ik zit niet op het linn forum dus vandaar. Is er al een tijdsplanning wanneer ie wel compatible is?
Vanochtend niet zien staan op dat forum, maar bij opstart mac en kinsky wilde hij wel een nieuwe versie installleren.

Mitch--

Quote from: denoontje on October 27, 2013, 10:18:48
Vanochtend niet zien staan op dat forum, maar bij opstart mac en kinsky wilde hij wel een nieuwe versie installleren.

heb je ook de mavericks update gedaan? ik zie namelijk geen update voorbij komen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Mitch--

thnx garmt! zoals ook op het linn forum staat crasht deze helaas ook, na ongeveer 15 min bij mij!

ben wel benieuwd naar Kazoo, weet jij daar meer van garmt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on October 27, 2013, 15:27:43
thnx garmt! zoals ook op het linn forum staat crasht deze helaas ook, na ongeveer 15 min bij mij!

ben wel benieuwd naar Kazoo, weet jij daar meer van garmt?

Ja, weet ik meer van... Is de nieuwe generatie Kinsky. We kregen een demo en waren behoorlijk onder de indruk. Dit zal weer een enorme stap zijn en in veel opzichten de meeste UPnP control points concurrentie behoorlijk voorbijstreven.

Mitch--

Quote from: garmtz on October 27, 2013, 16:12:49
Ja, weet ik meer van... Is de nieuwe generatie Kinsky. We kregen een demo en waren behoorlijk onder de indruk. Dit zal weer een enorme stap zijn en in veel opzichten de meeste UPnP control points concurrentie behoorlijk voorbijstreven.

goede vooruitzichten! ben benieuwd!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Quote from: garmtz on October 27, 2013, 16:12:49
Ja, weet ik meer van... Is de nieuwe generatie Kinsky. We kregen een demo en waren behoorlijk onder de indruk. Dit zal weer een enorme stap zijn en in veel opzichten de meeste UPnP control points concurrentie behoorlijk voorbijstreven.

Interessant! Denk je dat het ook Lumin voorbijstreeft? Enig idee wanneer de release zal zijn? 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rudi64

Quote from: garmtz on October 27, 2013, 16:12:49
Ja, weet ik meer van... Is de nieuwe generatie Kinsky. We kregen een demo en waren behoorlijk onder de indruk. Dit zal weer een enorme stap zijn en in veel opzichten de meeste UPnP control points concurrentie behoorlijk voorbijstreven.

Geen kijk op wanneer deze zou gelanceerd worden?
Ik vind BubbleDs nog steeds het beste control point alhoewel alleen voor Android beschikbaar.
Heb Plugplayer,Chorus,Konductor (op Ipod touch) en Kinsky uitgeprobeerd en BubbleDs is veruit het beste qua gebruiksgemak,betrouwbaarheid en snelheid.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz


Quote from: Rudi64 on October 27, 2013, 16:55:27
Geen kijk op wanneer deze zou gelanceerd worden?
Ik vind BubbleDs nog steeds het beste control point alhoewel alleen voor Android beschikbaar.
Heb Plugplayer,Chorus,Konductor (op Ipod touch) en Kinsky uitgeprobeerd en BubbleDs is veruit het beste qua gebruiksgemak,betrouwbaarheid en snelheid.

Geloof me, Kazoo is een grote stap.

garmtz


Quote from: raindog on October 27, 2013, 16:55:21
Interessant! Denk je dat het ook Lumin voorbijstreeft? Enig idee wanneer de release zal zijn?

Ik vind de Lumin app zelf waardeloos, dus ik vind dat bijna alles beter werkt. Release was geloof ik pas volgend jaar.

raindog

Quote from: garmtz on October 27, 2013, 17:03:07
Ik vind de Lumin app zelf waardeloos, dus ik vind dat bijna alles beter werkt. Release was geloof ik pas volgend jaar.

Apart. Dan verwachten wij beiden kennelijk toch iets héél anders van een control point. Qua uiterlijk zullen smaken natuurlijk verschillen maar qua functionaliteit, snelheid en stabiliteit heb ik nog niets anders ervaren dat ook maar in de buurt komt van de Lumin app. Nou ja, Kinsky is ook stabiel maar wel traag en gedateerd qua functionaliteit. Lumin draait hier overigens icm. met een MDS, Synology 112+, Minimserver en een iPad 3 op iOS7.

Hoe dan ook, ik hoopt dat Linn er van geleerd heeft en dat hun eigen control point weer de functionaliteit gaat bieden die je mag verwachten anno 2013. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

newday

Quote from: garmtz on October 27, 2013, 17:02:06
Geloof me, Kazoo is een grote stap.

Weet je voor welke platformen Kazoo beschikbaar komt?
Net als Kinsky Windows, OSX, iOS en Android?

newday

Quote from: Rudi64 on October 27, 2013, 16:55:27
Geen kijk op wanneer deze zou gelanceerd worden?

Ik heb begrepen dat men Kazoo eerder klaar wilde hebben dan Mavericks, zodat Kinsky hier niet meer op hoefde te draaien.
Nou weet ik niet of dat betekent dat Kazoo enorme vertraging heeft of dat men erg verrast is door de nieuwe release van Mavericks vorige week  :-\

denoontje

Quote from: Mitch-- on October 27, 2013, 10:23:59
heb je ook de mavericks update gedaan? ik zie namelijk geen update voorbij komen!
Nee maar zowel kinsky als config kon ik vanmorgen updaten

Linnie

Quote from: raindog on October 27, 2013, 18:07:01
Apart. Dan verwachten wij beiden kennelijk toch iets héél anders van een control point. Qua uiterlijk zullen smaken natuurlijk verschillen maar qua functionaliteit, snelheid en stabiliteit heb ik nog niets anders ervaren dat ook maar in de buurt komt van de Lumin app. Nou ja, Kinsky is ook stabiel maar wel traag en gedateerd qua functionaliteit. Lumin draait hier overigens icm. met een MDS, Synology 112+, Minimserver en een iPad 3 op iOS7.

Hoe dan ook, ik hoopt dat Linn er van geleerd heeft en dat hun eigen control point weer de functionaliteit gaat bieden die je mag verwachten anno 2013.

Heb de Lumin ook geprobeerd ,maar ben eerlijk gezegd toch weer terug gegaan naar de Kinsky

garmtz


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Achiel

Heb het idee dat de nieuwe firmware update veel goed doet ook aan de geluidskwaliteit. Wel lastig te zeggen omdat mijn setup nog niet geheel ingespeeld is. Maar wat maakt het al muziek, zeker met 24bit 96kHz flacs. Het is uur na uur geniete, lekker met de laptop op schoot of een goed boek een muziekje luisteren. Ook tv kijken, meestal series in HD maakt de beleving ook veel mooier met gewoon 2.0 stereo geluid. Dacht eerst nog een sub aan te moeten schaffen, maar kom eigenlijk in alle regionen van het geluid niks tekort.

Nu alleen de radio nog werkend krijgen, krijg geen enkele radiozender te zien, of ik mijn eigen tunein.com gebruik of 1 van de voorgedefiniëerde. Al veel geprobeerd, firewall router uit, de Majik als dmz ingesteld, krijg geen voorkeurzenders in de lijst te zien.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

De nieuwe firmware als in versie 4.14.508?

Mitch--

Quote from: Achiel on November  4, 2013, 11:52:45
Heb het idee dat de nieuwe firmware update veel goed doet ook aan de geluidskwaliteit. Wel lastig te zeggen omdat mijn setup nog niet geheel ingespeeld is. Maar wat maakt het al muziek, zeker met 24bit 96kHz flacs. Het is uur na uur geniete, lekker met de laptop op schoot of een goed boek een muziekje luisteren. Ook tv kijken, meestal series in HD maakt de beleving ook veel mooier met gewoon 2.0 stereo geluid. Dacht eerst nog een sub aan te moeten schaffen, maar kom eigenlijk in alle regionen van het geluid niks tekort.

Nu alleen de radio nog werkend krijgen, krijg geen enkele radiozender te zien, of ik mijn eigen tunein.com gebruik of 1 van de voorgedefiniëerde. Al veel geprobeerd, firewall router uit, de Majik als dmz ingesteld, krijg geen voorkeurzenders in de lijst te zien.

die radiozenders moet je even in je favorieten zetten op tunein.com, en dan in de Konfig app even je id van tunein.com account toevoegen, dan zou in je Kinsky je voorkeurzenders moeten verschijnen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Achiel

Quote from: garmtz on November  4, 2013, 11:55:17
De nieuwe firmware als in versie 4.14.508?

4.14.508 inderdaad, officieel noemen ze het software inderdaad. Denk dat bij mij de klankmatige verschillen misschien toch meer te wijten zijn aan het inspelen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Quote from: Achiel on November  4, 2013, 12:06:27
4.14.508 inderdaad, officieel noemen ze het software inderdaad. Denk dat bij mij de klankmatige verschillen misschien toch meer te wijten zijn aan het inspelen.

Is inderdaad software en niet echt firmware... Ik vind het altijd moeilijk te geloven dat daar de verschillen van zouden komen... Tenzij je echt een solide A/B test hebt gedaan?

Achiel

Quote from: Mitch-- on November  4, 2013, 12:02:10
die radiozenders moet je even in je favorieten zetten op tunein.com, en dan in de Konfig app even je id van tunein.com account toevoegen, dan zou in je Kinsky je voorkeurzenders moeten verschijnen!

Krijg het niet aan het werk, ook de voorgeprogrammeerde lijsten bijvoorbeeld "worldwide" of "Netherlands" geven geen voorkeurzenders. Krijg je de zenders eigenlijk in de konfig app te zien of alleen in kinsky?

Heb al vanalles geprobeerd, de Majik in "demilitarized zone" op de router etc. Ook kan ik de Majik via internet gewoon bereiken, het config scherm dus een internetconnectie heeft hij.

Op mijn tunein account kan ik wel devices adden, zie dat mijn telefoon erin staat, echter vraagt hij om: On your device, navigate to Settings & Registration to find the registration code.

Ga in nog een poging konfig en kinsky installeren op een andere laptop (windows 7 vs. linux en windows xp) om dat ook nog eens te proberen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Gebruik je Kinsky op een MAC/PC? Dan FW misschien?